Sivu 24 / 184 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 142021222324252627283474124 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 461 - 480 / 3676

Aihe: Mikä modi kannattaa hankkia?

  1. #461
    Höyrykone

    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    1,996

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    Bolt on perks akku modi, akun koko vaikuttaa tietenkin kestoon jne. joten se jatkopala on oikein hyvä idea. 1.5 ohmiset cartot ovat tällaiselle reguloimattomalle akkumodille juurikin ne parhaat ja niillä pärjäät hienosti. Egon cartoihin tarvitset 510-ego sovittimen jollaivät ole "liepeettömiä" versioita. Puff Daddy sopii kyllä egon akkuun jos sisällä on soveltuva carto, 1.25 ja 1.5 ohmiset rasittaa pienempiä egon akkuja kohtuuttomasti mutta toimivat kyllä.

    EDIT: Parhaat tehot saat kun ostat sen jatkopalan sekä The Kickin. Kickista lisää tuolla lisälaitteet osiossa.

     
     
  2. #462

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    Pelkällä boltilla (myös ilman jatkopalaa) ja kartotankilla pääset erinomaisesti alkuun. Myös aloituskustannus on tällöin kohtuullinen. Myöhemmin, jos nälkä kasvaa syödessä, tuo kick ja jatkopala on huisin hyvä laajennusosa. Kickin kanssa 2-3 ohmin kartot.

    terveisin Boltin (nyt kick:llä varustettuna) onnellinen naisomistaja.

    LR eli low resistance kartot/atot toimivat egon tai perus boltin kanssa hyvin. Nämä antavat tasaisen volttimäärän, jota et voi säätää. Mutta tosiaan, kuluttavat akkua nopeammin.

    HR (high resistance) karto taas tarvitsee enemmän voltteja, esim 3 ohmin karto ei lämpene riittävästi egon tai perusboltin antamilla volttitehoilla.

    Kick on modiin liitettävä lisäpalikka, joka säätää modin antama volttimäärää. Kickistä säädetään pienellä ruuvarilla halutut watit, se tarkistaa nokassa olevan vastuksen (karto tai ato) ohmit, ja säätää voltit automaattisesti halutuksi.


    (käytetty rahaa 1201,66 e-savukkeisiin)

     
     
  3. #463

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    Kiitos vinkeistä! Olen sen verran yllytyshullu, että aikani boltia kokeiltuani todennäköisesti hankinkin nuo lisähärpäkkeet... Mistäs tilasit kickin? Ja voiko sen asentaa suoraan ilman isompaa akkua tai jatkopalaa? Ja mitkä Bogen kartot (valmiiksi reijitetyt?) olisi sopivat tankkiin ja Bolttiin?

    Entäs sitten asiasta kolmanteen: mulla on perus dual coilien lisäksi yksi 2,5ohmin karto. Voinko käyttää sitä egon 900 akussa? Muuten tuntuu, että ok, mut aikamoinen ritinä ja pauke siitä lähtee... Ettei vaan rikkois esim. akkua?

    Aprillipilaa en nyt saanut tähän aikaiseksi (toivottavasti ette tekään vastatessanne...)
    Aurinkoa!

     
     
  4. #464
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja kimalainen Näytä viesti
    Ja mitkä Bogen kartot (valmiiksi reijitetyt?) olisi sopivat tankkiin ja Bolttiin?
    SR eli 3 ohmiset Kickin kanssa, LR eli 2 ohmiset ilman. DCT-Tankkia varten XL-koko ja stainless. Lyhyttä tankkia varten normikoko.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja kimalainen Näytä viesti
    Entäs sitten asiasta kolmanteen: mulla on perus dual coilien lisäksi yksi 2,5ohmin karto. Voinko käyttää sitä egon 900 akussa? Muuten tuntuu, että ok, mut aikamoinen ritinä ja pauke siitä lähtee... Ettei vaan rikkois esim. akkua?
    Ei riko akkua. Mitä isompi ohmi, sitä kevyempi kuorma akulle, ja sitä vähempi höyryä ja makua.

    EDIT: poistettu ikivanha tieto "Valmiiksi reijitettyjä Bogeja ei tietääkseni ole saatavana missään."
    Viimeksi muokannut jarif; 07.09.13 kello 20:57.

     
     
  5. #465

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    Tuolta http://www.happyvaper.com/SearchResu...18&Search.y=10 itse kickin tilasin. Tuli Kanadasta suht rivakkaa tahtia, myös halvimmalla postituksella.

    Kickille on täällä foorumilla ihan oma ketju, ja PBusardon opetusvideo Kickistä kannattaa myös katsoa youtubesta. Kickin kanssa saa käyttää vain (AW) IMR paristoja. Boltin kanssa yleensä myydään noita noname akkuja. Toimivat pelkän boltin kanssa ihan ok kylläkin.

    Kickin kanssa Bolt toimii 18350 paristoilla suoraan, tai jatkopalan kanssa 18500 paristoilla. Kahdella jatkopalalla porukat ovat käyttäneet 18650 akkuja.

    "KICKILLÄ VARUSTETTU BOLT 3 OHMIN BOGELLA JA 9 WATILLA RIITTÄÄ 18350LLA NOIN 1 ML HÖYRYSTELYYN, 18500LLA 2,5 ML JA 18650LLA 3 ML."

    Tuon luettuani tuolta kick ketjusta päätin hankkia jatkopalan ja 18500 akut. Noitten pienempien akkujen käyttöaika alkoi vaikuttaa sen verran vähäiseltä omaan käyttöön.

    Bogen kartoista 2-3 ohmiset sopivat kickin kanssa, 1,5 ohmiset ovat liian pienellä resistanssilla, yli 3 ohmisilla rupeaa kickin tehot uupumaan. Kickin idea on, että se mittaa vastuksen ja säätää voltit halutuiksi. Itse joudut kuitenkin ruuvarin kanssa ruuvailemaan kickin säätöruuvia, ja valitsemaan halutut Watit. Itsellä on jossain 8 watin kieppeillä, mä en nyt välitä noilla hurjilla volteilla normaalisti pelata.

    Mutta googleta ja etsi to PBusardon video, se selvittää aika tyhjentävästi mikä Kick on, miten se laitetaan laitteeseen ja miten se toimii.

    Toi 2,5 ohmin karto ei taida saada tarpeeksi voltteja Egon kanssa. 1,5- 2 ohmiset ovat egolle sopivia. Ei sen pitäisi akkua rikkoa, mutta höyryt voi jäädä vähäisiksi.


    (käytetty rahaa 1201,66 e-savukkeisiin)

     
     
  6. #466

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    Ha-haa! Nyt valkesi! Siis se ritisevä onkin 1,5 ohm ja toinen, vähempitehoisen tuntuinen onkin se 2,5!!

    Käyn tutustumassa kickiin ja laitan tilaukseen. Bolt-paketissa tulee 18500 akkuja kaksi. Laitan siis tilaukseen kickin ja yhden jatkopalan. Vai olikohan nää nyt niitä pattereita mitä saa kickin kanssa käyttää...? Kuten sanottu, käyn tutustumassa asiaan

     
     
  7. #467

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    Epäilisin että Boltin mukana tulevat ovat noname akkuja. Sellaisenaan ihan ok käytettäväksi, ilman Kickiä. Kickin valmistaja suosittelee käyttämään vain IMR akkuja ja moni myyjä suosittelee noita AW (valmistaja?) IMR akkuja. Käsittääkseni AW IMR akkuja pidetään hyvälaatuisina, ja toi IMR on taas akkutyyppi, jossa on turvallinen kemia.


    (käytetty rahaa 1201,66 e-savukkeisiin)

     
     
  8. #468
    Höyrypää Timohe's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Riihimäki
    Viestit
    670

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    Sit ku sen kickin päättää hommata ni saa loppuikänsä tapella 3 ohmin bogejen kanssa mitkä ei ime nestettä ja palaa. 1.5ohminen dual coil antaa 3.8volttiin asti enemmän tai yhtäpaljon tehoa.

    Kai se kick sitten oikeesti antaa reilusti enemmän kuin 10W ulos, ei kai sitä muuten niin paljoa kehuttais sillä paperillahan se on ihan paska.

     
     
  9. #469

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    Sekä 2 että 3 ohminen boge molemmat toimivat mulla hyvin boltin ja kickin kanssa. Ja mikä parasta, ei tarvitse säätää voltteja erikseen. Höyryt on kuumat ja makoisat. Mulla on ollut myös boget kunnollista luokkaa, en ole onneksi saanut vielä susikappaleita.

    Tällä hetkellä tämä laitteisto toimiin niin paljon hyvin, että mä en suunnittele hankkivani mitään uusia laitteita. Varmasti niitä on parempiakin, mutta niin kauan kun mä en paremmasta tiedä, mä olen tämän kanssa onnellinen. Terveyden lisäksi mulla oli tavoitteena myös säästää rahaa, ja nyt alan pikku hiljaa olla voiton puolella.


    (käytetty rahaa 1201,66 e-savukkeisiin)

     
     
  10. #470
    Höyrykone

    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    1,996

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    Ei tarvitse tapella cartojen kanssa saatikka 3ohmisten bogejen. Vaihtoehtoja löytyy paljon ja moni niistä on noita villakääryleitä parempi. Esim vaikkapa 2.5ohminen HH375 taikka io6. Kick ei ole ihanteellinen ihmiselle joka on tottunut LR cartoihin, tosin esim boge LR toimii ihan loisteliaasti Kickin kanssa kun on kuitenkin 2ohmia ja single coil. 10 wattia on oikein riittävä kun vaan atty on valittu oikein. Kickin paras ominaisuus on se että se lisää reguloinnin ja säädettävyyden sekä akun varauksen tarkkailun perus putkimodiin.

     
     
  11. #471
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    What he said.
    Omasta mielestäni, ja tämä tulee tyypiltä, jolla ON se Kick, Kick on parasta, mitä Bogella voi tehdä. Yksinkertainen 186500 putkimodi muuttuu halvalla reguloiduksi, maksimissaan 10 wattia ulosantavaksi pienois-Darwiniksi.
    Tiedä sitten pitäisikö tämä laittaa kissankokoisin kirjaimin etusivulle, mutta yksikäämisille maksimissaan 2 amppeerin edestä virtaa, kaksikäämisille mieluusti vähintään sen 3. Ei liene sattumaa, että Smokin uusimmissa laitteissa on se virtarajoitus luokkaa 3 tai yli.
    Tuo 10 wattia on käyttökokemusten perusteella aikuisten oikeasti tarpeeksi yksikäämisille, LR Boge palaa jo tuolla ja NR Bogekin alkaa olla siinä rajoilla.
    KGO & Twist

     
     
  12. #472

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    Meikäläisellä Kick#1 on säädettu piirun verran alle 9 wattiin. Osa nesteistä alkaa menettää jo makuaan tuolla teholla. Siksipä toinen onkin about 8 watissa ja sillä makustellaan herkempiä nesteitä - tosin joillekin nesteille saisi olla vieläkin vähemmän watteja. En ihan käsitä tuota toisinaan esiintyvää puhetta siitä, että tehoja ja voltteja pitäisi olla aina niin perkeleesti.

     
     
  13. #473
    Höyrypää Timohe's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Riihimäki
    Viestit
    670

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    Johtunee varmaan siitä että toiset on mieltynyt singlecoileihin ja toiset dualcoileihin

    Hyvät löylythän SD keyringikin antaa LR io6 atolla, mutta kyllä dual coilit isoilla tehoilla on ihan oma maailmansa.


     
     
  14. #474

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    Evolv mainitsee Kickin käyttöohjeissa: "The Kick performs best with attys/cartos rated between 1.3 to 3.0 Ohms." Ei sen kummempia rajoituksia coileille. Olen piruuttani testannut samoilla nesteillä täytettyjä SC- ja DC-kartoja, 1,5/2/2,5/3-ohmisina ja itse olen ollut hyvin tyytyväinen. Palikka toimii todellakin vastaavalla tavalla kuin vakionopeudensäädin.

    En viitsi vängätä tästä enempää, jokainen höyryttelee tavallaan ja kiertelee tehot juuri niin tappiin kuin haluaa :

     
     
  15. #475
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132

    Mikä modi kannattaa hankkia?

    Tässä ei nyt nähdä metsää taasen puilta. Kickin ainoa oleellinen funktio putkipommissa on mahdollisuus saada tasajänöä ulos akuista, joissa jännite putoaisi varauksen myötä.
    Tärkeintä on oikeiden laitteiden yhdistäminen keskenään, EI maksimaalisten wattien tavoittelu.
    KGO & Twist

     
     
  16. #476

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    Olen kyllä Trollin kanssa samoilla linjoilla! Sekotetaankos tässä nyt mahdollisesti asioita?
    Juoppo edit

     
     
  17. #477
    Höyrypää MikaMM's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    874

    Re: Mikä modi kannattaa hankkia?

    Täällä myös samaa mieltä Trollin kanssa.

     
     
  18. #478

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Troll from behind Näytä viesti
    Tässä ei nyt nähdä metsää taasen puilta. Kickin ainoa oleellinen funktio putkipommissa on mahdollisuus saada tasajänöä ulos akuista, joissa jännite putoaisi varauksen myötä.
    Tärkeintä on oikeiden laitteiden yhdistäminen keskenään, EI maksimaalisten wattien tavoittelu.
    Juuri tuota koetin jo aikaisemmin sanoa:

    Lainaus Alkuperäinen postaaja kuiponen Näytä viesti
    Meikäläisellä Kick#1 on säädettu piirun verran alle 9 wattiin. Osa nesteistä alkaa menettää jo makuaan tuolla teholla. Siksipä toinen onkin about 8 watissa ja sillä makustellaan herkempiä nesteitä - tosin joillekin nesteille saisi olla vieläkin vähemmän watteja. En ihan käsitä tuota toisinaan esiintyvää puhetta siitä, että tehoja ja voltteja pitäisi olla aina niin perkeleesti.
    Kickin pointti on tasaisen tehon saaminen niin kauan, kuin akussa on riittävästi puhtia.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja kuiponen Näytä viesti
    Palikka toimii todellakin vastaavalla tavalla kuin vakionopeudensäädin.
    Ja omien kokemusteni mukaan löylytkin ovat riittävät. Ujuttaisin Trollin yhdistettävien osasten listaan ("oikeat laitteet") takakautta vielä nesteet. Eri nesteiden mukavuusalueet kun eivät aina osu yksiin.

     
     
  19. #479
    Höyrypää Timohe's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Riihimäki
    Viestit
    670

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    Kickin oleellisin funktio on se että jos olet jo käyttänyt rahaa reguloimattomiin putkipommeihin ja haluat niistä vielä erilaista iloa irti niin silloin se on hyvä valinta.

    Lavatube on edelleen se Modi mikä kannattaa hankkia (tm) jos hintaa ja ominaisuuksia verrataan muihin laitteisiin.

     
     
  20. #480
    Höyrykone jasseri's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Hollola
    Viestit
    1,494

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    Halpa ja hyvä modi on kyllä ehdottomasti poorvari, jos vaan kolvi pysyy kädessä, tai joku muu kasaa sen jos ei ite osaa.

    -mikään työ ei ole tehty ennenkuin, lihava mies on poistunut rakennuksesta-

     
     
Keskustelu Kaupalliset akkumodit

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •