Sivu 17 / 184 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 71314151617181920212767117 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 321 - 340 / 3676

Aihe: Mikä modi kannattaa hankkia?

  1. #321

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja LSVap Näytä viesti
    Säädöt voi myös hoitaa atomisaattori valinnoilla. VV on kiva mutta niin on perus akkukin kun vähän hifistelee.
    No voi, mutta se säätövara on aika rajattu. Ja 10 watin yli ei oikein tahdo perusvaihtoehdoilla päästä.

     
     
  2. #322

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja tumbeliina Näytä viesti
    Lähinnä olisi hakusessa riittävän pitkä toiminta aika.
    Lainaus Alkuperäinen postaaja HerraHuu Näytä viesti
    Iso (18650) Lavatube on aivan karmean näköinen - käytän sitä vain sohvanmutkasikarina, missä se toimii kyllä hienosti.
    Modin hankinnassa kannattaa kai miettiä myös, missä sitä on tarkoitus käyttää. Tällöin pohdittavaksi tulevat myös nuo ulkonäköseikat (mahdollinen katu-uskottavuus, mitä se sitten itse kullekin tarkoittaa) sekä käyttövarmuus ja -mukavuus. Äkkiseltään hyvin erilaisina käyttötilanteina tulee mieleen vaikkapa a) tuo käyttö omissa oloissa, olohuoneen sohvalla; b) elvistelyvehkeenä baarireissulla; tai c) keskellä metsää talvipakkasilla (metsurin hommissa, kuten tälläkin foorumilla on tuotu esille).

     
     
  3. #323

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja kuiponen Näytä viesti
    Modin hankinnassa kannattaa kai miettiä myös, missä sitä on tarkoitus käyttää. Tällöin pohdittavaksi tulevat myös nuo ulkonäköseikat (mahdollinen katu-uskottavuus, mitä se sitten itse kullekin tarkoittaa) sekä käyttövarmuus ja -mukavuus. Äkkiseltään hyvin erilaisina käyttötilanteina tulee mieleen vaikkapa a) tuo käyttö omissa oloissa, olohuoneen sohvalla; b) elvistelyvehkeenä baarireissulla; tai c) keskellä metsää talvipakkasilla (metsurin hommissa, kuten tälläkin foorumilla on tuotu esille).
    Lähinnä tuo a) vaihtoehto.
    Jeesus-teippi Pelastaa!!

     
     
  4. #324

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    Jos modia ei ole tarkoitus käyttää talvipakkasilla metsurinhommissa, kallistuisin HerraHuun näkemyksen suuntaan: 18650-akkuja (tilattu jo, eikö niin?) nielevä modi, jossa jännitettä voi säätää. Näin skaala on laaja erilaisten atojen/kartojen käyttöön - ja huomaa, että lisäksi eri nesteetkin kaipaavat usein omaa jännitteen hienosäätöään. Esimerkiksi muilta osin samanlaisilla palikoilla tupakkamaisemmat maut saattavat herätä eloon korkeammilla jännitteillä, kun taas hedelmä- ja marjamaut voivat kärsiä isommista volteista. Näissä tilanteissa jännitteen säätövara on ehdoton etu.

    Sen sijaan, olisiko apparaatti sitten putki- vai rasiamallinen, en osaa ottaa kantaa. Tässä asiassa laadun (= käytännössä siis muiden kokemukset) ja hinnan lisäksi ratkaisee oma mieltymyksesi: olisiko kotoisampi käyttää pötkylää vai laatikkoa.

     
     
  5. #325
    Banned

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Kerava
    Viestit
    1,260

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    [quote Itse en pötkylöistä ulkoiluttaisi mitään 900mAh eGoa isompaa, mutta minä olenkin rasiaosaston miehiä.
    [/quote]

    Sir Ruskean Rasian Ritari

     
     
  6. #326
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    No LOL, taas tulee patukkavastaista näkemystä. Homman nimihän on se, että jahka Kick tulee myyntiin, miltei mikä tahansa 18650 käyttävä putkipommi muuttuu noin Lavatuben arvoisella sijoituksella vw-vekottimeksi, pyyhkien sisäsiittoisilla vv-pikkuserkuillaan lattiaa.
    Minusta tuo "ei pääse yli 10 watin tehoihin" on aikas huono kriteeri, rinnastettavissa autoihmisten "mullapa kulkeekin 250 km/h"-tasoiseen uhoon. Fakta kun on se että hyvin vähäinen on tarve päästä yli 10 watin, esimerkiksi LR Bogella, tämän hetken toimivimmalla kartolla, tuo teho tietää jo kärähtänyttä kartoa. Ehkä tupakkamaku tarvii tuon verta watteja, mutta hedelmämaut se polttaa jo aikas pahasti.
    3,7 voltilla ja LR Bogella pääsee jo sellaiseen höyrynirvanaan ettei paremmalla väliksi.
    KGO & Twist

     
     
  7. #327
    Höyrykonkari modifier's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Etelä-Pohjanmaa
    Viestit
    206

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja tumbeliina Näytä viesti
    Patukka olen ajatellut itsekkin hankkia

    Mutta ongelman nimi on se että tilasin jo 18650 akkuja ja laturin niille, enkä osaa päättää kumman otan, Libertyn Indulgencen vai Boltin ja jatkopalan. Vaiko ehkä Lavan... vai olisko joku muu vielä?

    Lähinnä olisi hakusessa riittävän pitkä toiminta aika. Ja tietysti riittävästi höyryä. Ja koska kohdalleni sattuu aina kaikista maanatai kappaleet niin helppo korjattavuus/hyvä takuu olisi hyvä juttu.
    Itselläni on Libertyltä tilattu Indulgence V3 ja voin sanoa olevani tyytyväinen itse laitteeseen, edulliseen hintaan, sekä mukana tulleeseen "patukkalompakkoon". Laite perus-siisti, yksinkertainen ja vieläpä ihan kestävän oloinen, nappikin naksahtaa miellyttävästi. :
    Ja tämä siis ensimmäinen laitehankintani 901 starttisetin jälkeen. Voisin suositella muillekkin samassa tilanteessa oleville.
    Paps v2.5, Paps v2.1, Piccolo v3.1, Cube
    Kayfun 3.1, Spheroid v2, Caterpillar

    OTW: Liquids...


     
     
  8. #328
    Höyrykone

    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    1,996

    Mikä modi kannattaa hankkia?

    Tuo trollin kommentti wateista on juurikin asian ydin. Odellisuudessa harvoin yli 10w on edes mukavaa.

     
     
  9. #329
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Manchesteri
    Viestit
    2,496

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    Kiitos poijjaat, voin taas taputtaa itteäni olalle että oon saanu tän "harrastuksen" pidettyä aisoissa. Ja ottaa makeat imut applewoodia trollin mainitsemasta kombosta ego + lr-boge tankissa. Tähän (näihin ) olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Kai sitä johonkin vv-laitteeseen joskus tulee sorruttua mutta mennään nyt hetki näillä

     
     
  10. #330
    HöyryGuru overflow's Avatar

    Liittynyt
    09/2009
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,403

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    Minulla on käytössä yli 10W tehot jotakuinkin säännöllisesti, 12W ja 15-16W, enkä pidä niitä mitenkään "mullapa kulkee" arvoina. Osa nesteistä toki kaipaa pienempää 8W tehoa maun luonteen takia. Esim. kiinteä 5V ja LR Boge jo tuottaa sen vajaan 12W, ja tietääkseni moni muukin juuri noilla höyryttää. DC ei edes toimi kunnolla 10W teholla, tai sen alla...

    Kick on kiinnostava uutuus, ja varmaan sekin tulee hankittua, vaikka se onkin epäkäytännöllinen rääpäle. Minusta se ei mitään lattioita tule VV modeilla pesemään. Voidaan toki nähdä kertaluontoisena toimenpiteenä se, että esim. Bombshellistä pitää raaputtaa putken sisältä pintakäsittely pois ennen kuin Kick voi toimia. Sen jälkeen toistetaan kiinni-auki-säätö-kiinni-auki-säätö... toimenpidettä niin kauan että sopiva tehosäätö löytyy höyryn maun perusteella. Tämän jälkeen käytetään vain samaa nestettä ja höyrystintä, ettei säätörumbaan tarvitse ryhtyä uudelleen. Tämä tietenkin johtu Kickin rakenteesta, ja tässä mielessä se ainakaan ei pese nykyisten putki-VV modien käytettävyyttä. Lisäksi Kickin ottaman tilan takia on siirryttävä lyhyempään akkuun, eli pienempään kapasiteettiin, joka tietenkin merkitsee lyhyempää käyttöaikaa. Joihinkin putkiin saattaa saada jatkokappaleen, mutta tuskin ilmaiseksi.

     
     
  11. #331
    HöyryGuru

    Liittynyt
    05/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    691

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    Olen tykästynyt dual coileihin... Mulle Kickin 10w on kuin tarjoaisi juopolle smurffilimpparia, eli turha. Toki joku voi saada tyydytyksensä siitäkin, enkä mitenkään väheksy, makuasioita jne.

     
     
  12. #332

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    Täälä samaa mieltä, että 10w ei riitä tietyille mauille. Kaikilla on omat höyryttely ja makutottumukset. Trolli on oikeassa hedelmä mauista, että ne palaa helposti puhki ja niille sopii pienemmät tehot. Kuitenkin itse tulee käytettyä vakkari nesteitä aikalailla 8w-12w tuntumassa eli kick:llä oltaisiin melkein kokoajan tapissa ja välissä siitä loppuisi tehot kesken.

    Kick on hyvä keksintö ja antaa uutta eloa putkimodeille, mutta ei sovi kaikkien tarpeille. Tulee varmaan itsekin jossain välissä hommattua. Tällä hetkellä vaan ei ole putkimodia, kun myin mini-lavankin pois joka oli itselle pettymys tehojen / rajoittimen ansiosta. Mutta joku Bolt olisi mukava kickin kera mad vapesin boksien rinnalle.
    Höyryn voimalla 10.5.2011 lähtien

     
     
  13. #333
    Höyrykone

    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    1,996

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    Huomiotakoon nyt että ylläpidetty 10wattia on aivan eri asia kuin se että pötkön näytössä lukee X:volttia ja carto on Yhmia. Useimmiten toteutuneet tehot ei kauhean korkealla pyöri. Hyvä kokeilu on esim, bogen 2ohminen sinkula kiinni putkeen, mittari kiinni, taakka päälle ja säätö kunnes mittari on 4.4-4.5volttia taakassa. Jos joku väittää ettei ole mukava löyly niin ihme on... harvemmin kukaan vääntelee voltteja ylös alas koko ajan höyrytellessä, yleensä voltit pysyy samana oma sweetspotin löydyttyä, tuosta syystä tuo putki addon ei pakosti ole mikään mahdoton vempele. Itse kyllä pitäydyn yhdessä näytllisessä HV variable voltti laitteessa ja muuten perus putkissa mutta en kyllä usko että tuo mikään floppi on tuo laite, uskoisin että ehdottomasti kokeilun arvoinen, etenkin tuolla hinnalla.

     
     
  14. #334

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    hmmm, taidan olla vielä enemmän pihalla, itseasiassa pihalla kuin lumiukko ...

    Vedetääs yhteen:

    * jos haluaa hyvät maut tupakka mauista niin tavii kovat "voltit", siis enemmän kuin 3,7 V
    en pidä tupakka mauista ollenkaan joten vähempikin riittää?

    * hedelmä- ja karkkimauille riitää 3,7 V Bolt tai Indulgence olis sittenkin riittävä?

    * boksi modit olis kivoja? mistä muualta sellaisen saa kun MadVapesilta josta on loppu?

    *Kick? mikä ihme tämä on?


    Onneksi voin vielä pähkäillä tämän kanssa kun tilatut 18650-akut on vielä matkalla

    Tai sitten käytän vain kaulinta ja laitan ukon tekemään jokun viriksen...
    Jeesus-teippi Pelastaa!!

     
     
  15. #335
    HöyryGuru

    Liittynyt
    05/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    691

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    Päivittäiskäytössä on oma KisBox, 4,8v ja 1,5ohm dual coililla. Watteja syntyy reilut 15w(oikeasti) tuolla, eli Kickin 10w lähinnä naurattaa... Sorry, ei se vaan riitä.

     
     
  16. #336
    Höyrykone

    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    1,996

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    Vaihda duali LR 306:seen taikka hyvään LR 510 attyyn ja kah, ei tartte lähellekkään noin montaa volttia mittariin. Peruskäytössä 10 wattia jatkuvasti ylläpidettynä (ei pelkkä volttisäätö) riittää ihan huomattavan pitkälle.

     
     
  17. #337

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja LSVap Näytä viesti
    Vaihda duali LR 306:seen taikka hyvään LR 510 attyyn ja kah, ei tartte lähellekkään noin montaa volttia mittariin. Peruskäytössä 10 wattia jatkuvasti ylläpidettynä (ei pelkkä volttisäätö) riittää ihan huomattavan pitkälle.
    Oon tästä aivan samaa mieltä. Olen käyttänyt pelkästään variable voltage -laitteita nyt yli puolivuotta, suuren osan ajasta cartojen kanssa. Nyt kun hommasin tuon Reo Grandin, en ole yhtä ainutta hatsia noista vv-laitteista ottanut. Hyvä atomisaattori ( .357, io6 ) 1.5ohmia ja 3.7V kepittää korkeammat voltit ja cartot mennen tullen ja palatessa. Raiskasin omaa 1.5 ohmista .357 -atoa 4.5 voltilla ennen kuin sain tuon Reon ja voin rehellisesti sanoa että nautin tuosta samasta atosta huomattavasti enemmän 3.7 voltilla.

    En muista millon viimeksi olisin höyryttelystä nauttinut näin paljon kuin nyt.

     
     
  18. #338
    Banned

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Kerava
    Viestit
    1,260

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    Ei se nyt ihan noin ole, tähän sopii vertaus sähkösauna/puusauna eli kuumat,nopeat, huonot/pehmeät, kosteat,lämpimät

    - Jyrki

     
     
  19. #339
    HöyryGuru

    Liittynyt
    05/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    691

    Vs: Mikä modi kannattaa hankkia?

    Ei minun tarvitse vaihtaa yhtään mihinkään. Sanoin jo että minun ykkösvalinta on dual coilit ja niille riittävästi potkua antavia laitteitakin itseltäni löytyy. Pointti oli että Kick on minulle ihan turha laite.

     
     
  20. #340
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132

    Mikä modi kannattaa hankkia?

    Tehdääs tästä nyt se Virallinen Mielipide:

    Älä osta Kickiä dual coileille, osta niille noin piirin hintainen modi, eli EVO.
    KGO & Twist

     
     
Keskustelu Kaupalliset akkumodit

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •