Sivu 161 / 184 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 61111151157158159160161162163164165171 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 3,201 - 3,220 / 3676

Aihe: Mikä modi kannattaa hankkia?

  1. #3201
    Höyrykone esu's Avatar

    Liittynyt
    01/2016
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    1,030
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Shazli Näytä viesti
    Olen ihan aloittelija näiden modien kanssa, viimeinen vapotusyritykseni on melkein parin vuoden takaa mikä kuivui nopeasti kasaan. Ensiksi jollain eGo Lady-malleilla ja sitten säädettävällä eGo Twistillä, mutta laitteet tuntuivat turhan leluilta ja jotenkin luisuin takaisin polttamiseen. Kaverilla on ollut jonkinaikaa se Cubic tms. malli ja mm. kurkkutuntuma ja höyryntuotto innostaisi hommaamaan modin. Tutkailemalla ja pähkäilemällä alan varovasti kallistua näihin, mutta kuulostavatko seuraavat ensikertalaiselle järkevältä;

    - Joyetech eVic VTwo Mini 75W
    - 4ml Joyetech CUBIS Pro Atomizer Tank
    (tässä paketissa tulee myös joku laturi https://www.fasttech.com/products/3024/10014483/5070300)
    - Puffilta 2x 2600mAh 30A akut Akku Sony US 18650VTC5 30A 3,7V 2600mAh IMR Tehomalli

    ja sitten vaan niin hemmetisti kaikenmaailman nikotiini- ja makunesteitä.

    Mutta mutta.. Mulla taitaa olla ymmärryksessä aukkoja vielä paljonkin, mutta tuo Cubis Pro on siis clearo eli täytetään suoraan tankkiin (ei mitään vanujuttuja)? Pitääkö eri makuihin olla jokaiseen oma clearo (nuohan on suht. kalliita), vai pestäänkö tankkeja välissä, riittääkö atopään vaihto vai häh? Ja montas clearoakin tässä pitäis tilata. Mitä atopäitä mun kannattaisi laittaa vielä tilaukseen esim. Puffilta ja paljonko niitä kuluu kuussa? Kahesta kymmeneen? Jos joku osaisi neuvoa, olisin tosi kiitollinen!
    Ota myös huomioon, että tuo ft:n kampe kestää kolmisen viikkoa tulla sulle. Se kun on ships in 5 days.
    Kaikki epäoniistuu jotenkin.

     
     
  2. #3202
    Lainaus Alkuperäinen postaaja esu Näytä viesti
    Ota myös huomioon, että tuo ft:n kampe kestää kolmisen viikkoa tulla sulle. Se kun on ships in 5 days.
    Ja voi kestää jopa kauemminkin, sillä tuotetta ei ole just nyt varastossa ja arvoivat sitä saatavan toimitettavaksi viidessä päivässä. Suosittelisin retkeä kotimaiseen kivijalkamyymälään jos vain mahdollista ja tällöin saa myyjältä asiantuntevaa opastusta ja laitteetkin saman tien mukaan. Jatkossa voi sitten tilata roippeet halvemmalla vaikka tuolta Kiinasta.

    Jos ei ole ihan muutamasta eurocentistä kiinni, niin hyvä Suomen myyjillä saldoilla olevista laitteista koostuva aloituspaketti voisi olla vaikka eLeaf Pico-modi, Kangertech Toptank Mini-tankki (RTA) ja Toptankiin sitten omaan makuun sopivia atopäitä. Niin ja tietysti pari akkua. Toptankin mukana tulee muutaman valmisaton lisäksi myös rakennettava RBA-ato tarvikkeineen, joten tuota DIY-osastoakin pääsee kokeilemaan ilman lisäinvestointeja.

    Kannattaa myös huomata, että jos hankkii ensin jonkin vähän "rimpulamman" aloituspaketin, niin tälläisellä kaikki eivät välttämättä pääse röökistä eroon ja jos/kun taas höyryttely tuntuu oikealta ratkaisulta, niin tällöin on kuitenkin (yleensä) edessä niiden "parempien" laitteiden hankinta. Omasta kokemuksesta viisastuneena suosittelenkin nykyään skippaamaan ne halvimmat rihvelihimmelit suosiolla ja panostamaan suoraan muutaman kympin enemmän kunnon laitteisiin.

    Edit: Ja tarkoitin noilla rihvelihimmeleillä lähinnä niitä Paul Saaren ja muiden vastaavien myyjien höyrytikkuja, joita myyvät ylisanoilla ja -hinnoilla...
    Viimeksi muokannut JayKay70; 09.08.16 kello 12:41.

     
     
  3. #3203
    Olen ehkä omiin tapoihini kangistunut ja ehdoton mielipiteissäni, enkä näe mitään järkeä hommata "aluksi" jotain käppä-laitteita, etenkin kun tuo Reuleaux 200w irtoaa ihan taskurahoilla. Eipähän lopu kapasiteetti kesken, kyllä liian kanssa pärjää.
    Joskus junnuna hommailtiin kitaroita, itse säästin ja ostin kunnolliset kerralla, kaveri taas citymarketin 150e paketin sis. kitaran ja vahvistimen, kun "alkuun kyllä pärjää vähän huonommillakin". Arvatenkin toisesta ei tullut ikinä kitaristia.
    -Sent from my Necronomicon using Cthulhutalk-

     
     
  4. #3204
    Höyrypää

    Liittynyt
    08/2016
    Sijainti
    Menolippu
    Viestit
    821
    Tänään saapui tilaamani Cuboid, ja se tuntuu aika massiiviselta jopa ilman akkuja. Mutta haitanneeko tuo. Eipähän tuuli vie mennessään.
    Siinä voi näemmä firmwaren päivityksellä nostaa tehoja 150-->200W. Pitänee perehtyä jos(kun) tulee tarvetta isommalle usvalle.

     
     
  5. #3205
    Höyrypää

    Liittynyt
    08/2016
    Sijainti
    Menolippu
    Viestit
    821
    Cuboidin akut on saatu ladattua, ja lykkäsin siihen kiinni saman clearon, millä olen aloittanut höyryttelyn, eli Aspiren K1 glassomizerin. Mainittakoon, että mulla on makunesteet lopuillaan(täydennystä on toki tilattuna), joten on tullut aika lailla laimenneltua noita pullonpohjia.

    Niitä sitten imeskelin tuolla Aspiren kynämallisella höyryttimellä, ja aika olematon aromi sillä irtosi.Tokihan em. laite antaa hyvät maut ohentamatonta makunestettä käytettäessä.
    Mulla on tuohon hankittuna isompi akku, jossa on tehonsäätö 3,2V/ 4,0W - 4,8V/12,0W. Jostain syystä tuo isompi akku ei kuitenkaan pystynyt tuottamaan muuta kuin liian vähän höyryä, tai sitten tuli jo palaneen makua, vaikka kunka hivuttamalla koitin tehoa lisätä.

    Ja sitten tulee tämä modi, olkoonkin että se on ensimmäinen hankkimani, jolla samasta laimennetusta litkusta saa irti hyvät aromit sekä höyryt.

    Enkä tässä hehkuta niinkään tuon Cuboidin erinomaisuutta, vaan lähinnä omaa kokemustani siirtyessäni kynästä kirjoituskoneeseen.

     
     
  6. #3206
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    02/2012
    Viestit
    6
    Hei,

    Noin vuoden tauon jälkeen tekisi taas miele siirtyä sähköröökien maailmaan, kun alkaa tämä "analogisten" polttelu hirvittämään.

    Tällä hetkellä viehättää ns. All-in-one modit, koska arvosta helppokäyttöisyyttä paljon. Työkaverilla on Kangertech CUPTI, joka näytti todella asialliselta laitteelta.

    Olen katsellut juurikin tuollaista Cuptia, Joyetech evic aio:a sekä Aspire Platoa. Olisiko kenelläkään heittää näistä kolmesta suosituksia taikka jotain muuta vastaavaa laitetta?

     
     
  7. #3207
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Reptile Näytä viesti
    Olen ehkä omiin tapoihini kangistunut ja ehdoton mielipiteissäni, enkä näe mitään järkeä hommata "aluksi" jotain käppä-laitteita, etenkin kun tuo Reuleaux 200w irtoaa ihan taskurahoilla.
    Onhan tuo relöö Suomen kaupoissa 70€ laite ja päälle 30€ akkuihin niin helposti satasen peli. Eihän se nyt hirveästi ole mutta "käppälaitteita" saa pariinkymppiin ja usein ne ajaa asiansa. Kitaroista olen kyllä samaa mieltä, tietty niissä on vielä sekin puoli että arvosoittimet pitävät hintansa vuosikymmeniä.

     
     
  8. #3208
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132
    Tuo logiikka on aina yhtä aukotonta.
    Miksi ostaa harrikka ku Ninjalla pääsee kovempaa?
    No jos vaikka tykästyi siihen harrikkaan?
    KGO & Twist

     
     
  9. #3209
    Juu jokainen hommaa semmoiset laitteet mistä tykkää ja minkä verran haluaa investoida. Lähinnä tarkoitin että 20€ modin ja 100€ modin sauhuissa ei varmaan ihan suunnattoman suurta eroa ole jos ajelee maltillisilla tehoilla jotain perus- atoa.

     
     
  10. #3210
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132
    Ei yhtään mitään plus bonarina voi tulla jopa toimiva 510-liitin vaikkakin imo rellun 510-liittimen paskuutta on SUURESTI liioiteltu.
    KGO & Twist

     
     
  11. #3211
    Höyrykone iisi's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    1,112
    Nopee tiukka kysymys: ipv5 vai ipv400? Wattipuolella suurimmaksi osaksi, crown nokassa!

     
     
  12. #3212
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ou812 Näytä viesti
    Onhan tuo relöö Suomen kaupoissa 70€ laite ja päälle 30€ akkuihin niin helposti satasen peli. Eihän se nyt hirveästi ole mutta "käppälaitteita" saa pariinkymppiin ja usein ne ajaa asiansa. Kitaroista olen kyllä samaa mieltä, tietty niissä on vielä sekin puoli että arvosoittimet pitävät hintansa vuosikymmeniä.
    Noniinno, kiinassa modi on sen 40e ja jopa alle sen, siitä tämä näkökulma.
    Pointtina kuitenkin se, että halvemmalla pääsee kun ostaa kerralla vermeet millä pärjää. Tietty jos tykkää 20w itikiusta ja subtankista niin ei se väärin ole, siitä vaan on ikävä lähteä ns. eteenpäin ilman sijoitusta modiin.
    -Sent from my Necronomicon using Cthulhutalk-

     
     
  13. #3213
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Nivala
    Viestit
    209
    Pikkusen vajaa vuosi sitten ostin Evic VTC minin ja Subtankin lahden kivijalkaliikkeestä.
    Sittemmin kaappiin, pöydälle ja käyttöön on kertyny reilu parisenkymmentä modia, isoja, pieniä, kalliita ja halpoja, Relöitäkin on jo kohta 5 eri versiota...

    Mutta tuo VTC mini sen saman Subtankin kanssa on edelleen ihan joka päivä käytössä ja se on romissut mukana joka paikassa. Sen se on kyllä näköinenkin.
    Toimii hyvin edelleen.
    Ja kunnon akulla täyttäis kyllä mun tehovaatimuksetkin.
    Kaapissa on vielä pari käyttämätöntä pahanpäivän varalle.

    Mun suositus siis on hommata tuollainen yhden akun luotettavaksi tiedetty pikkumodi ja siihen nokkaan helppohoitoinen itse rakenneltava tankki, vaikka nyt just tuo subtankki, toinen samanlainen varalle.
    Noilla pärjää jo pitkälle, esim kaveri on pärjänny jo vuoden yhdellä ainoalla subtankilla ja kangerin perusmodilla parin vaihtoakun kanssa.

    Kotisohvakäyttöön/varalaitteeksi sitten ehkä joku vähän järeämpi, RX:n kanssa ei voi pahasti mennä metsään vaikka vähän möhkö onkin.
    Tehoa ja akunkestoa löytyy kotitarpeiksi.
    Siihen sitte voi hommata pari tankkia eri makuvaihtoehdoille ja vaikka dripperin kaveriksi, esim Ijoy Limitless niin ei tarvi kokoajan täytellä.

     
     
  14. #3214
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Reptile Näytä viesti
    Pointtina kuitenkin se, että halvemmalla pääsee kun ostaa kerralla vermeet millä pärjää.
    Tämä onkin varsin hyvä pointti, ei vastaväitteitä.

     
     
  15. #3215
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697
    Provari on hyvä. Itsellä vielä nyt käytössä 2.0, vaikka uudenpiakin meksuja yms. tullut hankittua. Se vain on niin hyvä.

    Ja nuo uusimmat Provarit on tietty aina vaan parempia. Ikiliikkujia ovat vailla huolia.
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  16. #3216
    Minulla on ollut halpoja, perushintaisia ja sitten vähän laadukkaampia modeja, yhtään kallista ei vielä. Kaikille on ollut yhdistävänä tekijänä, että höyryä tulee. Mutta kyllä noissa modeissa mitä Kiinasta saa 20-30€ hintaan, on kaikissa ollut jotain sanomista. Evic VTC:stä irtosi 4 kertaa magneetit jotka pitää akkuluukkua paikallaan. Lopulta lakkasin vaihtamasta akkuja siihen, latailin vaan usbilla. Nyt on jahdannut aina tarjouksia himpan laadukkaammista modeista, ja käsiin on tarttunut Vaporshark DNA30 ja YiHi SX Mini M-class. Molemmista maksoin noin satkun, ja veikkaan että ei tartte enää modeja ostella. Eli kannattaa sijoittaa hieman enemmän kuin muutama kymppi, se maksaa käyttömukavuutena ja varmuutena itsensä takaisin.

     
     
  17. #3217
    Samasta tehtaasta ne laitteet tulee, jotkut tosin edelleen mm. autoja myydessä luulevat että se "SUOMI-AUTO" olisi jotenkin parempi.
    Ft:lta tosiaan kannattaa katsoa se "authentic" versio, ei pitäis olla yhtään huonompi kuin kotimaisen kauppiaan hyllystä otettu.
    -Sent from my Necronomicon using Cthulhutalk-

     
     
  18. #3218
    Höyrykone Kynä's Avatar

    Liittynyt
    09/2015
    Sijainti
    Tuusula
    Viestit
    1,661
    Ei ne laadukkaatkaan modit aina niin kestäviä ole, mulla on kaksi vf:n sx:ää ja molemmissa napit prenkkaillu jollain tapaa alusta asti. Toinen lukee atopään vastuksen yläkanttiin nykyään ja rupee vissiin oleen näin puolen vuoden vähäisellä käytöllä jo roskis kamaa. Ehkä ovat korjattavissakin mutta en oo vielä avannu ja kattonu sisälle vaikka useasti pitänyt.

     
     
  19. #3219
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    06/2015
    Viestit
    35
    Eli nyt meinasin hankkia uuden laitteen vanhan subox minin tilalle tai kaverix niin milloinen olisi hyvä laite noin max 100e hintaisista ?
    Mites vaikka tällainen https://www.finnvape.com/laitteet/mo...-evic-aio.html tai https://happyjuice.eu/fi/aloituspakk...uspakkaus.html ???

     
     
  20. #3220
    Riippuu ihan siitä mitä laitteelta tahdot. Noihan on aika simppeleitä "aivot narikkaan ja höyryä" -laitteita suht kompaktissa paketissa.
    Näin vapocalypsen alla suosittelisin hankkimaan rda/rta laitteita ja opettelemaan sen coilien tekemisen, eipä siitä taidosta muutenkaan haittaa ole.
    Kumpikaan noista vaihtoehdoista ei kuitenkaan juuri taida erota tuosta suboxista, tehot on samaa luokkaa, kuten myös akkukapasiteettikin.
    -Sent from my Necronomicon using Cthulhutalk-

     
     
Keskustelu Kaupalliset akkumodit

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •