Sivu 10 / 25 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6789101112131420 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 181 - 200 / 487

Aihe: Silicaa ja vastuslankaa; haivenista ja niiden setupoinnista keskustelua

  1. #181
    Höyrykone terokum's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Riihimäki
    Viestit
    3,506
    Jep täytyy käydä arizona höyryistä hakemassa yksi ja silicaa samalla

     
     
  2. #182
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    202
    Lainaus Alkuperäinen postaaja popilo Näytä viesti
    Mitäpäs ongelmia tosta nyt sais aikaseksi...
    1.06-1.07- ilme: "Oliko se muka niin vaikeaa?

     
     
  3. #183
    Mistäs olette tohoja ostaneet?
    Sekalaisia laatikoita ja jotain putkia varustettuna atoilla

     
     
  4. #184
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697
    Ohlsonilta ainakin.
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  5. #185
    Höyrykone Leggins's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2,005
    Biltemasta. Lämpeää kyllä kaikki. oisko toho ja iso kaasu ollu jotain ~20€

     
     
  6. #186
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    6,044
    Ainaki helsingissä on pari tobaccostorea hakaniemessä ja rautatieasemalla mistä ostin "minitohon". Se on semmonen nyrkkiin menevä sikarisytkä, 1300 asteeseen tais yltää muistaakseni.
    Silicat sillä tohotellu ja meshiki onnistuu.. Tais olla 7egee...

     
     
  7. #187
    Oukei, mä sitten harkitsen, tai olen jonkun aikaa harkinnut uutta haastetta höyryttelyuralle. Eli RTA. Ei toi drippailu ole koskaan oikein ollut mun heiniäni. Dreami triidi tuli luettua läpi. Tätä on tullut kahlattua muutaman kerran. Että Dreamikös se olisi hinta/laatusuhteeltaan paras harjoittelukapistus? Ainakin siinä vaiheessa, kun hermo menee, ja se lentää tonne ojan pohjalle, se on varmaan kalliimpia kavereitaan parempi. Onko silica-puolella oikeastaan edes muita halpoja toimivia vaihtoehtoja? Onkos sitten joku nautilus (40-50 egee?) seuraava?

    Jotkut tohottaa myös silican ja vastuslangan. Kuinka hyvin toimii ihan mekaanisella modilla pulssittamalla? Eipä noi tohot paljoa maksa, mutta kun en tähän vanhaan taloon viittis puoli turhaa tavaraa hankkia hukattavaksi. (komeroita se kolme keittiössä, plus pari pientä astiakaappia ja kaikki paikat ennestäänkin täynnä rojua.)


    (käytetty rahaa 1201,66 e-savukkeisiin)

     
     
  8. #188
    Höyrykone Thyroid's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    1,127
    Ehkä noi hopealanka-systeemit ei ole ihan parhaita mahdollisia aloittelijoille (nautilus, oddy, terminator, euforia + gg-vehkeet). Dream ja a7oid menee aika samoissa hinnoissa, jälkimmäinen Spheroid-tyyppinen rakennettava. Itse en ole Dreamia testannut, mutta monethan tuota kehuu. a7oid löytyy itseltä, se on ainakin helppo ja istuu vaikka ego-akun nokalle. Nestettä siihen ei tosin mahdu kuin milli-pari, mutta kyllä tuolla 30-40 min. vapottelee jos nyt ei pilli ihan koko ajan suussa ole.

    Tohottaminen ei ole pakollista, itse en pahemmin silicoita tohottele koska olen laiska. Tai ehkä se vähän riippuu atostakin, toisissa atoissa siitä on enemmän hyötyä mm. wickauksen kannalta.

     
     
  9. #189
    Höyrykone hesekiel's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tamperehan se
    Viestit
    2,762
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Avalanche Näytä viesti
    Oukei, mä sitten harkitsen, tai olen jonkun aikaa harkinnut uutta haastetta höyryttelyuralle. Eli RTA. Ei toi drippailu ole koskaan oikein ollut mun heiniäni. Dreami triidi tuli luettua läpi. Tätä on tullut kahlattua muutaman kerran. Että Dreamikös se olisi hinta/laatusuhteeltaan paras harjoittelukapistus? Ainakin siinä vaiheessa, kun hermo menee, ja se lentää tonne ojan pohjalle, se on varmaan kalliimpia kavereitaan parempi. Onko silica-puolella oikeastaan edes muita halpoja toimivia vaihtoehtoja? Onkos sitten joku nautilus (40-50 egee?) seuraava?

    Jotkut tohottaa myös silican ja vastuslangan. Kuinka hyvin toimii ihan mekaanisella modilla pulssittamalla? Eipä noi tohot paljoa maksa, mutta kun en tähän vanhaan taloon viittis puoli turhaa tavaraa hankkia hukattavaksi. (komeroita se kolme keittiössä, plus pari pientä astiakaappia ja kaikki paikat ennestäänkin täynnä rojua.)
    Melkein tekisi mieli sanoa, ettei mitään nautilusta halvempaa laitetta kannata hankkia, ellei järkeään mieli menettää. Se on lähes 1:1 kopio odysseuksesta, toimii melkolailla mainiosti. Dreamista ei omakohtaisia kokemuksia, joten en kommentoi.

    Ite tohotan silican. Ei tuu semmosta kitkerää sivumakua, ja imukyky paranee jonkin verran. (vai olenko vai vainoharhainen?) Kanthalin tohottaminen on vähän niin ja näin; teoriassa sen punahehkuisena käyttäminen vähentää "jousimaisuutta", eikä lanka vastustele niin paljoa coilia kierrettäessä. Käytännössä naurettavan pieni ero, mutta ihan miten tykkää. Toholla jos hehkuttaa, se kannattaa tehdä hyvin nopeasti, tai kanthal katkeaa.
    Pulssittelemallakin saa maun hieman paremmaksi kuin tekemättä mitään, mutta ei lopputulos sama ole kuin kunnolla tohotettaessa. Suosittelen ostamaan pienen tohon, clash ohlsonista, hong kongista, biltemasta jne.
    Yks roina vähemmän kämpässä, vai paha maku höyryissä?

     
     
  10. #190
    Vaatikos toi nautilus nr-jalat? Mä olen viimeiset pari viikkoa koittanut lueskella noista, mutta ei jaksa muistaa kaikkea minkä luki, eikä lukea uudestaan taas kerran samaa 20 sivun triidiä

    Viikko töitä, sitten alkaa kesäloma. Silloin olis aikaa harjoitella rakentamaan setuppia. Saiskohan täältä raivattua sen verran romuja kaatikselle, että tilaa löytyis yhelle pikkutoholle. Pitää harkita. En vaan mielelläni hankkisi sellaista heti kättelyssä, jos toi silican kääriminen alkaakin aiheuttaa raivariluokan kohtauksia, palaa kohta koko talo kun hermot menee.

    Ehkä mun toi nautilus ketju pitää vielä kerran lukaista. Niitä taitaa sentään olla ihan saatavillakin. Tosta dreamista on täytöstä kaikkein eniten natistu. Muut isoimmat ongelmat on tainneet mennä setupin teon opetteluun. Ja pari tapausta basen puolikas löysällä, ottaa maihin.

    Mutta kiitos isosti kommenteista. Jatketaan tätä toivotonta triidien kahlailua.


    (käytetty rahaa 1201,66 e-savukkeisiin)

     
     
  11. #191
    Höyrykone hesekiel's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tamperehan se
    Viestit
    2,762
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Avalanche Näytä viesti
    Vaatikos toi nautilus nr-jalat?
    Vaatii, kyllä.

     
     
  12. #192
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Kyllä mä ite suosittelen aloitteluun ennemmin Dreamia, kuin hopealankakikkailuja, vaikka toki nestesyöttösäätöiset kestää paremmin tehoja, mutta setupin tekoa on helpompi harjotella kun ei tartte lankoja solmia ja on sitten pari potentiaalista ongelmakohtaakin vähemmän. Dreamista tykkään myös siinä mielessä enemmän kuin Spheroid-tyylisistä, että nesteen määrä on selvästi nähtävissä, niin ei tule sitten ikäviä yllätyksiä, jos vaikka ei satu nesteputelia olla matkassa. Huonoa Dreamissa on pienehkö nestetilavuus ja joidenkin mielestä hankala täyttö, mutta itse sain alusta lähtien pohjatäytöllä pelittämään ongelmitta.

    Silican tohotuksen idea tuossa onkin jo hyvin selitetty ja mun mielestä ohuen Kanthalin tohotus on aika turhaa; 0.25mm ja alle saa mun mielestä ihan hyvin käräytettyä sytkärillä ilman katkeamisvaaraa ja silti mahdolliset epäpuhtaudet saa pois. Itse tohotan käyttämäni 0.32mm langan ja siinä kyllä huomaa hyvin tuon jousimaisuuden poistumisen, jolloin setupin vääntäminen on mielestäni jonkun verran helpompaa.
    Tohon puuttuessa silicasta saa ainakin pahimmat "tehdasrasvat" pois sytkärillä käristämällä ja kuivapolttamalla ennen käyttöä.

    Edit. Johan olin hidas.
    Ps. Kannattaa tsekata meikäläisen videot Dreamista (ja myös Bullystä, jossa ehkä paremmin käyn läpi silicasetupin tekemisen) ja muistaakseni ainakin SiBiltä löytyi myös siitä Dreamista pätkä.

     
     
  13. #193
    Höyrykone pki's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    2,097
    Nautilus V1 vaatii NR-lankaa molempiin 'jalkoihin' ja Nautilus V2 toimii hyvin vain pluspuolen NR-langalla. imho.

    DSE 901, eGo Type B, eGo Twist, Vision Spinner, Buzz Pro, Provari v2, Bolt (tele), PAPS Piccolo V1 & V3,
    EAmod, Lavatube Robust, PiColibri Tepuis, Atmomixani Nemesis + FT klooni Nemesis, Ambassadeur

     
     
  14. #194
    Jep jep, kiitos lisäkommenteista. Toi dreami video tuli jo katottua pariin kertaan (myös sibin ja urdun versiot ja joku saksalainen nesteen lisäystapa). Toi bully video täytyy seuraavaksi kattoa vielä. Ehkä sen dreamin vois tilata, ei sen kanssa ainakaan konkurssiin mene. Sitten kattoo lähteeks se pelittään. Tai kuinka helpolla se lähtee pelittään


    (käytetty rahaa 1201,66 e-savukkeisiin)

     
     
  15. #195
    Höyrykone m3iss3li's Avatar

    Liittynyt
    05/2012
    Sijainti
    ƐﻜƤΩΩ
    Viestit
    1,328
    Ecowool 3mm aika jöötiä kamaa. Jos jollain 2mm versiota, voin vaihtaa 2 pussia päittäin?


    >> Virta | Wolf SX350
    >> Atot | Storm Rider 2.1 Ti, SubTank Mini x 2
    >> Top nesteet | Andromeda, Alpha Heist, NBB Lush
    >> Cumin' up | SQ By BB Mods (2016)

     
     
  16. #196
    Höyrykone pki's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    2,097
    Tuli tosiaan tuota 3mm Ecowoolia hankittua parikin pussia, mut eihän tuo mahdu Nautilukseen 'järkevästi' vaikka tavallinen 3,5mm menee heittämällä..

    DSE 901, eGo Type B, eGo Twist, Vision Spinner, Buzz Pro, Provari v2, Bolt (tele), PAPS Piccolo V1 & V3,
    EAmod, Lavatube Robust, PiColibri Tepuis, Atmomixani Nemesis + FT klooni Nemesis, Ambassadeur

     
     
  17. #197
    Höyrykonkari DigVape's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Helsinki, Kontula
    Viestit
    271
    Lainaus Alkuperäinen postaaja m3iss3li Näytä viesti
    Ecowool 3mm aika jöötiä kamaa. Jos jollain 2mm versiota, voin vaihtaa 2 pussia päittäin?
    Multa löytyis pari metrin pussukkaa vaihtoon tuota 2mm. Laita viestiä jos et vielä vaihtanu.

     
     
  18. #198
    Höyryttelijä blc's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    00810
    Viestit
    44
    Mites tuo 3mm ecowool eroaa normi 3mm silicaan?

     
     
  19. #199
    Höyrykone hesekiel's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tamperehan se
    Viestit
    2,762
    Lainaus Alkuperäinen postaaja blc Näytä viesti
    Mites tuo 3mm ecowool eroaa normi 3mm silicaan?
    Kolmen sekunnin googletuksella olisi vastaus löytynyt

    Toisin kuin normi silicassa, joka on vaijerimaista, ecowoolissa on säikeet "letitetty"


     
     
  20. #200
    Höyrypää MTP's Avatar

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    631
    Tulipa testattua lykätä toi captivapen - oid tsydeemi bullyyn ja oi miten hyviin pelittää. Paremmat löylyt lähtee ku a7-oidilla. Ainakin vielä.

    2mm ekowoolia siten että siitä tulee kaksi lassoa ja vastuslangan kohdalta siis kolminkerroin. Ribbon kanthalia 4 kieppiä. Isonnettu ilmanottoaukko on siis hatussa jo valmiiksi. Hupsultahan toi Bulli-oid kyllä näyttää...

     
     
Keskustelu Rebuildable

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •