Sivu 16 / 21 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6121314151617181920 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 301 - 320 / 402

Aihe: Nesteen kypsytys?

  1. #301
    Höyrypää moonhoax69's Avatar

    Liittynyt
    06/2012
    Sijainti
    Pirkanmaa
    Viestit
    623
    Mä teen 100 mg niksasta 450ml (olutpulloihin jossa uudelleen suljettava korkki klipsillä tjs.) 6mg pohjaa. Helppoo ja nopeeta lisätä vaan tiivaria vaikka 100-300ml satseihin.

     
     
  2. #302
    Kuinkas kauan niitä nesteitä pitäis kuumassa vedessä kypsyttää?

     
     
  3. #303
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2014
    Sijainti
    Kouvola
    Viestit
    199
    Lainaus Alkuperäinen postaaja onnz423 Näytä viesti
    Kuinkas kauan niitä nesteitä pitäis kuumassa vedessä kypsyttää?
    Jos pitäisi itse tehdä, niin sen aikaa pitäisin että koko potti viilenee esim. huoneenlämpöiseksi. Välillä ravistaen pulloa.

     
     
  4. #304
    Pieni kyssäri tähän väliin, onko mitään tiivisteitä jotka sekoitettuna olisi käytännössä heti valmiita höyryteltäväksi? Pitäisi varmaan backupiksi hommata jotain semmoisia, jos sattuu tilanne että liemet loppuu ja on vain keskeneräisiä nesteitä. Vaikuttaisi usein jopa hedelmälitkuissa olevan joku kammottava saippuainen sivumaku tuoreeltaan. Varmasti myös sekoitussuhteella on merkitystä, ehkä joku 5-7% sekoitus tippuisi paremmin samantien nautittuna.

     
     
  5. #305
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Oma lehmä ojassa, mutta Pirtelö ja Jalmarin juissi on valmiita höyryteltäväksi jokseenkin samantien. Jallussa tosin ärhäkkä kurkkutuntuma tuoreeltaan ja Pirtelössä banaani dominoi, mutta mitään sivumakuja ei ole kummassakaan.

    Copsan salmiakit + Kuhanzzin Health Potion on myös ravistuksen jälkeen valmiita.

     
     
  6. #306
    No noita tarvitsee kokeilla, kunhan kaupassa myydään muutakin kuin eioota Itse asiassa, voisikohan asiaan vaikuttaa mun pohjaneste eli Atmoksen balanced? Ei saa millään "pehmeitä" höyryjä vaan aina joku teollinen pistävä maku puskee läpi, myös kypsyttelyn jälkeen. Onneks nyt löytyy kotoa myös polakki powersmoke bazaa, tosin 12mg niksoilla eli sitäkin pitäisi leikata jollain.

     
     
  7. #307
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Atmosin baset tuppaa olemaan vähän B-laatuisia. Pink-Mulen baset olen kokenut parhaiksi + Lubrin PG/VG.

     
     
  8. #308
    No joo.. Jotenkin oli laatuvaikutelma Atmoksesta mutta pitääkin tänään vertailun vuoksi kokeilla TPA green apple ja 12mg baza. On vielä hyvin muistissa sama sekoitus raakana atmoksen pohjilla ja hangsenin niksoilla.

    Varmasti köyhänä käyttelen noi vähän kökömmätkin pohjat pois, mutta suositeltuja pohjanesteitä tilaan sitten kun tilata taas pitää.

     
     
  9. #309
    Mullakin tuo power smoke baza käytössä, ja ainakin wera gardenin lime oli ihan jees ilman kypsyttelyjä (muutaman tunnin kerkesi tuossa huoneenlämmössä olla ennen kokeilua) ja samoin perfumers apprenticen ry4 oli hyvää. Nyt saavat muutaman viikon odotella ja kattoo millasta sitten on

     
     
  10. #310
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    01/2015
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    45
    Lainaus Alkuperäinen postaaja weezer81 Näytä viesti
    Pieni kyssäri tähän väliin, onko mitään tiivisteitä jotka sekoitettuna olisi käytännössä heti valmiita höyryteltäväksi? Pitäisi varmaan backupiksi hommata jotain semmoisia, jos sattuu tilanne että liemet loppuu ja on vain keskeneräisiä nesteitä.
    Capellan Harvest Berry maistui ainakin mun mielestäni ihan kelvolliselle ihan vaan voimakkaan ravistelun jälkeen.

     
     
  11. #311
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    01/2015
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    45
    Lainaus Alkuperäinen postaaja EskoMörkö Näytä viesti
    Capellan Harvest Berry maistui ainakin mun mielestäni ihan kelvolliselle ihan vaan voimakkaan ravistelun jälkeen.
    Patrikin pirtelökin oli kans heti järjettömän hyvää. Toki maku muuttuu aavistuksen kypsyessään, mutta on ehdottomasti höyryteltävää pelkällä 5s. ravistuksella.

     
     
  12. #312
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    632
    Lainaus Alkuperäinen postaaja weezer81 Näytä viesti
    Pieni kyssäri tähän väliin, onko mitään tiivisteitä jotka sekoitettuna olisi käytännössä heti valmiita höyryteltäväksi? Pitäisi varmaan backupiksi hommata jotain semmoisia, jos sattuu tilanne että liemet loppuu ja on vain keskeneräisiä nesteitä. Vaikuttaisi usein jopa hedelmälitkuissa olevan joku kammottava saippuainen sivumaku tuoreeltaan. Varmasti myös sekoitussuhteella on merkitystä, ehkä joku 5-7% sekoitus tippuisi paremmin samantien nautittuna.
    Mentholit on yleensä suoraan tankkiin ja keuhkoon mallia.

     
     
  13. #313
    Höyrykone MrDelirium's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Tanpere
    Viestit
    3,171
    Lainaus Alkuperäinen postaaja humanteri Näytä viesti
    Mentholit on yleensä suoraan tankkiin ja keuhkoon mallia.
    Vahva komppaus. Lisäämällä Minttua, makeutusta ja cooleria saat mynttonia.
    Lapsi joka usein hymyilee silmissänne on suloinen
    Vaan jos nauraa vanhalla iällä niin on vajaaälyinen
    Minä en ole tottunut suremaan vaikka potilaat pois kuolee
    Mutta käypää rahaa jos poltetaan se ajatus kyllä häiritsee

     
     
  14. #314
    Höyrykone Beenari's Avatar

    Liittynyt
    06/2014
    Sijainti
    Hässlinki
    Viestit
    2,591
    Lainaus Alkuperäinen postaaja onnz423 Näytä viesti
    Kuinkas kauan niitä nesteitä pitäis kuumassa vedessä kypsyttää?
    Lainaus Alkuperäinen postaaja japau
    kypsytysaika nopeutuu jokainen 10'C noin tuplat. eli 24'C vs esim. 70'C saat 4vk kypsyneet nesteet noin 4h:ssa.
    Normi asuinhuoneston hanasta tulee noin 60'C vettä, joten viikon kypsytys noin kahdessa tunnissa.
    #teamStarre

    Lähetetty minun vaimon läppäristä ilman mitään vitun tapatalkkia.




     
     
  15. #315
    Copsan tiivarit on muuten kans parhaimmillaan ku vaan höyryää ravistuksen jälkeen. Tietenkin mielipiteitä on monia.
    Nii no eipä niissä tainnu olla edes kehotetta kypsytykselle.

     
     
  16. #316
    ... ja tuttu Health Potion, jota nimenomaan ei pidä kypsyttää, vaan mielellään höyryttää parin viikon aikana erä pois. Parasta ravistelun jälkeen.

     
     
  17. #317
    Höyrypää moonhoax69's Avatar

    Liittynyt
    06/2012
    Sijainti
    Pirkanmaa
    Viestit
    623
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ktdd Näytä viesti
    Oma lehmä ojassa, mutta Pirtelö ja Jalmarin juissi on valmiita höyryteltäväksi jokseenkin samantien. Jallussa tosin ärhäkkä kurkkutuntuma tuoreeltaan ja Pirtelössä banaani dominoi, mutta mitään sivumakuja ei ole kummassakaan.

    Copsan salmiakit + Kuhanzzin Health Potion on myös ravistuksen jälkeen valmiita.
    No nyt osu ku nyrkki silmään höyryän Health potionia ja 2 päivää ollut P Pirtelöä 100ml purkki kaapinpäällä. Wohoo... tais mennä pumpulit vaihtoon..

     
     
  18. #318
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    04/2014
    Sijainti
    Uusimaa
    Viestit
    88
    Itse tullut kypsyteltyä tietokoneen päällä, siinä kun on mukavan lämmin pulloilla köllötellä. Sitten aina välillä vähän ravistelen ja annan vähän hengittää.

     
     
  19. #319
    Mites jos tiivisteeseen lisää niksat ja vasta ennen käyttö sekoittaa vg/pg/vpg pohjat mukaan? Kypsymisenhän pitäisi alkaa nikotiinin lisäämisen jälkeen, joten tuo saattaisi jopa toimia

     
     
  20. #320
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Kyllä sitä kypsymistä tarvitaan makujen yhdistymiseen eikä niinkään siihen nikotiiniin. Itsekin olin pitkään siinä uskossa, että nikotiinin takia kypsytellään mutta näin se ei ole.

     
     
Keskustelu Täyttönesteet (e-Neste)

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •