Sivu 152 / 175 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 52102142148149150151152153154155156162 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 3,021 - 3,040 / 3491

Aihe: Tuore höyryttelijä esittäytyy

  1. #3021
    Hei vain kaikille!

    vasta parisen viikkoa sähkötupakka kokeilua takana. hiukan olin skeptinen näitä vehkeitä kohtaan, 8 vuotta tupakoineena. mutta yllätyin positiivisesti. nyt kuitenkin tullut sen verran kysymyksiä mieleen, että piti lähteä etsimään neuvoja kokeneemmilta.

    yhdeltä kaverilta sain neuvoja tilaamiseen, ensimmäinen paketti tuli happy juicelta, halvin ce4 sähkötupakka, kun tosiaan en tähän oikein uskonut. 12mg gold tobacco neste tuli myös tuossa paketissa. vaikka ei olekaan muita mihin verrata, niin happy juicen palvelua on nyt jo pakko kehua. ja tuota nestettä myös.

    näin äkkiseltään katsottuna täältä foorumilta varmasti löytyy kaikki kaipaamani tieto ja paljon enemmänkin.

     
     
  2. #3022
    Höyrykonkari Bastard's Avatar

    Liittynyt
    11/2015
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    137
    Tervehdys! Muutama kuukausi on meikäläisen höyryttely "uraa" nyt takanapäin ja päätin nyt sitten täräyttää ja loin tunnukset tänne... Ego-tikuilla ja evod-clearoilla olen toistaiseksi pärjäillyt mutta mielessä on ollut kyllä "järeämpään" kalustoon siirtyminenkin... Vielä en vaan ole päättänyt että minkälaisia laitteita sitä seuraavaksi hankkisi... Hyvin on mennyt kyllä tähän asti tämä höyryttely ja onhan tämä paljon paljon raikkaampaa touhua kuin tupakin polttelu, mutta nyt tuli hieman takapakkia kun en ole osannut tarpeeksi suuria nestevarastoja vielä haalia... Nesteet loppui kesken ja uudet tulee sitten joskus kun tuo postilakko hellittää... Perskeles sentään! Mieli tekis turvautua vaikka analogiseen mutta toistaseksi olen saanut pidettyä pään kylmänä... Noh, tuli nyt esittäydyttyä ja ensimmäiset vali- valituksetkin heitettyä tänne...

     
     
  3. #3023
    Höyrykonkari mikagee's Avatar

    Liittynyt
    09/2015
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    354
    Tervetuloa. Tuo nesteiden loppuminen oli aina tuttua kun oli ecigwizardin yms varassa nesteiden tulo. Kun alkoi itse kokkailla liemiä ei ole tarvinnut siitä enää murehtia. Ja kun kalustoakin on päivitetty hieman järeämmäksi ja toimivammaksi, niin ei tule enää edes mieleen tupakkaan palaaminen.

     
     
  4. #3024
    Höyrykone RiMa's Avatar

    Liittynyt
    01/2015
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    1,066
    Vapetalolta saa matkahuollon kautta valmisnesteitä, postin toiminnasta huolimatta.
    Spoileri!

     
     
  5. #3025
    Höyrykonkari Bastard's Avatar

    Liittynyt
    11/2015
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    137
    Lainaus Alkuperäinen postaaja RiMa Näytä viesti
    Vapetalolta saa matkahuollon kautta valmisnesteitä, postin toiminnasta huolimatta.
    Suuret kiitokset vinkistä! Laitoin nesteitä tilaukseen. Tuleepahan testattua tuollainen edullinen Collins-merkkikin...

     
     
  6. #3026
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    11/2015
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    22
    Tjenare. Ilmoittaudun foorumin palvelukseen. Röökaamista kokeilin ensimmäisen kerran joskus alaikäisenä 1990-luvun loppupuolella. Varsinaisesti aloin polttaa röökiä 1999 muutettuani kotoa pois. Askeja kului about 1,5-2,5 päivässä. Ei huono. Ehkä itse savua enemmän nautin uuden askin avaamisesta ja siitä tuoksusta. Vähän sama kuin kahvin kanssa - se nyt vain tuoksuu niin paljon paremmalle kuin maistuu.

    Pääsin semisti röökistä eroon, kun vuoden 2004 paikkeilla päätin ruotsinlaivalla kokeilla nuuskaa. Silloin jäin todella koukkuun nikotiiniin. Aiemmin oli ollut helppo olla polttamatta, jos röökit loppuivat eikä ihan heti saanut hankittua lisää (esim. landella ei jaksanut lähteä pidemmällä sijainneeseen kauppaan). Nuuskan opettelun jälkeen en kestänyt enää hetkeäkään ilman nikotiinia.

    Muutama vuosi sitten nuuskakauppiaani sattui jäämään poliisin ratsiassa kiinni, joten seurasi jaksoja, jolloin nuuskaa ei ollut, eikä ihan heti tiedossa matkaa Tukholmaankaan. Uutta salamyyjää en jaksanut etsiä, koska samoihin aikoihin muutin stadista Espooseen ja jo siinä totuttelussa oli tarpeeksi tekemistä.

    Tutustuin nikotiinipurukumiin ja jäin siihen koukkuun. Kulutin siis satunnaisesti nuuskaa, jatkuvasti nikotiinipurukumia ja oluella käydessä röökiä (poislukien pari kuukautta vuosi sitten syksyllä, jolloin röökasin ketjussa). Kaikkia näitä pyrin pitämään varastossa. Viime aikoina rööki alkoi tuntua jo todella pahalta vetää. Nuuskaa ei oikein ollut saatavilla, kiitos todella kiireisen työn, joka esti säännölliset Tukholman matkat. Purukumia puolestaan tuli jauhettua jo reilusti yli päivittäisen ylärajan verran ja leuatkin alkoivat kipeytyä ja hampaiden pinnat kulua. Nikotiinin lopettaminen ei taas onnistunut mitenkään.

    Nyt viime lauantaina kaveri antoi kokeilla sähkötupakkaa, kun baarissa alkoi niin kovin tehdä mieli polttaa. Jumankekka, että se toimi! En koko illan aikana tarvinnut analogista vaihtoehtoa ja purukumin kulutus oli todella pientä (yleensä sitä kuluu oluen kanssa todella suuria määriä).

    Niinpä rohkaisin itseni. Sunnuntai meni mukavasti sähkötupakkaan tutustuessa ja vuosikymmenen darrassa (no, olemme vasta puolessa välissä - eiköhän vielä pahempi osu tällekin kymmenelle). Aika paljon asiaa meni täysin ohi, enkä vieläkään ymmärrä kaikkea. Ärsyttää kun tämä on ihan oma salatieteensä omine kielineen - on atoa, cleroa, yms. settiä. Maanantaina olin kuitenkin sen verran kärryillä, että uskalsin tilata itselleni Joyetechin Edo One VT:n ja paria nestettä mukaan. Niin ja niitä atoja ja päheän driptipin.

    Nyt sitten odottelen innokkaana kuriiria, joka kiikuttaa tilaukseni minulle. Tälläkin hetkellä jauhan purukumia, vaikka vihaankin sitä, ja olen äärimmäisen kärsimätön, kun kuriiria ei kuulu, ei näy. Tässä odotellessa rekisteröidyin sitten tällekin foorumille, josta sain paljon irti pohtiessani aloittamista. Toivottavasti voin joskus itse kontribuoida ja antaa takaisin yhteisölle. Siihen saakka kiitos kaikille, jotka teette helpommaksi siirtymisen huonoista nikotiinin hankkimistavoista vähän parempaan. (Tässä yhteydessä sanottakoon, että on se purukumi varmaan "terveellisin" vaihtoehto, mutta sitä arvioitaessa ei koskaan huomioida vaikutuksia purukalustolle. Hammaslääkärini ei ole koskaan pitänyt nikotiinipurukumista useammastakin syystä.)

    Mukavaa viikon jatkoa kaikille!

     
     
  7. #3027
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    09/2015
    Viestit
    2
    Moikka vain kaikille foorumilaisille!

    Yksi "höyryveturi" ilmoittautuu joukkoon harmaaseen. Oma ensimmäinen tutustuminen aiheeseen oli muistaakseni vuoden 2010 marraskuuta. Silloinen työkaverini oli löytänyt internetin ihmeellisestä maailmasta moisen höyrytikun ja kehui laitetta toimivaksi tupakan korvikkeeksi. No tokihan sitä itsekin asiasta kiinnostui ja eipä aikaakaan kun oma ego-aloituspakkaus oli pöydällä ihmeteltävänä. Usko laitteeseen oli hiukan hatara, mutta kun työkaverikin oli jo yli viikon ollut ilman analogista tupakkia niin miksi en minäkin. No laitteet latinkiin, nestettä höyrystimeen ja ei kun imemään. Ensimmäinen vuorokausi meni hiukan odotellessa että no milloin ne järkyttävät tupakin tuskat alkavat, mutta kas, eihän niitä mainittavasti tullutkaan. Eli aloitus oli jopa helppoa. Missään vaiheessa en itseltäni normi tupakkia kieltänyt, ja aski kulki taskussa varmasti kuukauden päivät mukana. Sen pidempään en enää röökejä mukana kanniskellut, koska moisen höyrytikun toimivuus oli todettu toimivaksi. No useita kuukausia sitä mentiinkin ihan höyryn voimalla, kunnes koitti kevät ja kalastuskausi oli alkanut. Huoli akkujen riittävyydestä ja kestosta merellisissä olosuhteissa laittoi pohtimaan vaihtoehtoja, ja edellisessä "elämässä" mieltymys pikkusikareihin tuntui antavan vastauksen huoleen, ei muuta kuin laatikko tolkulla Moods-sikareita mukaan harrastukseen. Ajatus siitä että sikaria vain harrastuksen parissa antoi hyvän alun aloittaa sikarillinen elämä pidemmäksikin aikaa, jolloin höyrystimen käyttö väheni ja viimein lakkasi kokonaan. No siitä takaisin tupakan kuluttajaksi tapahtui monien mutkien kautta ja ei siitä sen enempää tässä yhteydessä.
    Noh, koitti kuluvan vuoden syyskuu ja kaveri soitteli kahville tapansa mukaan. Kahvia juodessamme huomasin kaverini hyllyllä mielenkiintoisen näköisen laitteen, ja kas..sähkörööki, oikein modi-tyyppinen, tankki ja kaikki. No laitehan otettiin pöytään ihmeteltäväksi ja minä kyselemään vekottimesta. Vastaus oli tyhjentävä: "tilasin itelleni ja muijale tommoset mut vi..u noilla mitään tee, röökiä sen olla pitää". No koitin kaveria vakuutella että kyllä noiden toimia pitäisi ja kannustin vielä yrittämään. Kotiin lähdettyäni jäi kumminkin itse laite mieleeni, oli muuttunut vehkeet sitten viime kerrasta kun olin edellisen kerran laitteisiin hiukan paneutunut. Myöskin ajatus tupakan vähentämisestä oli pyörinyt mielessä pitkään ja ei aikaakaan kun löysin itseni selaamasta netin syövereitä oikein ajatuksen kanssa. Johan oli laitteet muuttuneet noista ego-tikku ajoista. Meni siinä ilta jos toinenkin alaan uudelleen tutustuessa ja tämäkin foorumi tuli lukijan ominaisuudessa tutuksi hyvin nopeasti.
    No loppujen lopuksi tulin siihen tulokseen että vaikka laitteet on muuttunut ominaisuuksiltaan paljon, ei perusperiaate ole isommin muuttunut, joten rohkenin tehdä tilauksen uusista laitteista itselleni ja ajatus jopa tupakoinnin lopettamisesta jälleen oli kiehtova. Montaa päivää ei mennyt kun ensimmäinen modi+tankki ja muutama purnukka nestettä oli jälleen pöydälläni ihmeteltävänä. Jo kerran koettu toimenpide, vehkeet latinkiin, nestettä tankkiin ja ei kun höyryämään, toistui jälleen ja sillä tiellä ollaan. Yhtenä iltana kalareissulla sen jälkeen olen analogista tupakkia polttanut, mutta siinä kaikki.
    Eli summa-summaarum, vajaa kolme kuukautta ollaan nyt menty pelkästään höyryllä ja eiköhän tämä nyt pysy vähän paremmin kun on nuo sikari-virheetkin kokeiltu/opittu.
    Sen verran olen huomannut laitteiden kehityksen myötä tapahtuvan että nikotiinin määrän tarve on älyttömän paljon pienempi kuin edellisellä kokeilukerrallani.
    Nykyään mennään noin 2mg nesteillä kun aikaisemmin ei edes uskaltanut kokeilla alle 16mg nesteitä. Toki vastaavasti nestettä menee monin kerroin enempi kuin ennen.
    Heti alkuun otin meiningin, kaikki tai ei mitään. Lähes välittömästi meni diy-nesteet tilaukseen, unohtamatta itse rakennettavia atopäitä ja muita aiheeseen liittyviä tarvikkeita ja härpäkkeitä. Eli nykyään mennään illat coileja pyritellessä ja litkuja kokkaillessa.
    Laitteisto mitä tällä hetkellä käytän on:
    Modit:
    Kanger NEBOX
    SMY 60W Mini TC
    Joyetech eVic VT
    Joyetech eGrip OLED CL 30W

    tankit:
    Smok TFV4 Mini
    Aspire Triton
    SUBTANK MINI

    No jopas siinä tuli liirum-laarumia riittämiin joten heippa vain kaikille ja höyryämisiin
    -Chrisse-

     
     
  8. #3028
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    3
    Suhteellisen tuoreena esittäydyn minäkin. Toistaiseksi viimeisen savukkeen pössyttelin kuun vaihteessa, siis 31.10 ja 1.11 välisenä yönä. Takana on 51 vuotta aktiivista ja ahkeraa tupakan polttoa. Luulin tämän lopettelun olevan mahdotonta tai ainakin älyttömän vaikeaa, mutta ehei, yllättävän helposti on kaikki mennyt.
    Settinä on Kanger Subox Mini Kit ja sitten Joyetech eGo One. Niillä mennään. Ehkä onnistuu, toivotaan.

     
     
  9. #3029
    Höyrypää Ukki555's Avatar

    Liittynyt
    05/2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    927
    Tsemppiä uusille ja usvanhoille tupakista eroon pyrkiville. Taikatemppua jolla se onnistuis kivuttomasti ei vielä ole. Sitä odotellessa, tämä höyryily on osoittautunut parhaaksi vaihtoehdoksi. Oma korvienväli ja höyryn riittävyys, niillä pärjää, eli pitäkää riittävästi nesteitä ym. tarvikkeita saatavilla, niin ei tartte lähtee kioskille niiden loppuessa.

     
     
  10. #3030
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    3
    Tsemppiä vaan uuteen höyryiseen päivään. Tämä se on elämää.

     
     
  11. #3031
    Höyrykone Jamo81's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Kokkola
    Viestit
    4,465
    Lainaus Alkuperäinen postaaja chrisse Näytä viesti
    Moikka vain kaikille foorumilaisille!

    Yksi "höyryveturi" ilmoittautuu joukkoon harmaaseen. Oma ensimmäinen tutustuminen aiheeseen oli muistaakseni vuoden 2010 marraskuuta. Silloinen työkaverini oli löytänyt internetin ihmeellisestä maailmasta moisen höyrytikun ja kehui laitetta toimivaksi tupakan korvikkeeksi. No tokihan sitä itsekin asiasta kiinnostui ja eipä aikaakaan kun oma ego-aloituspakkaus oli pöydällä ihmeteltävänä. Usko laitteeseen oli hiukan hatara, mutta kun työkaverikin oli jo yli viikon ollut ilman analogista tupakkia niin miksi en minäkin. No laitteet latinkiin, nestettä höyrystimeen ja ei kun imemään. Ensimmäinen vuorokausi meni hiukan odotellessa että no milloin ne järkyttävät tupakin tuskat alkavat, mutta kas, eihän niitä mainittavasti tullutkaan. Eli aloitus oli jopa helppoa. Missään vaiheessa en itseltäni normi tupakkia kieltänyt, ja aski kulki taskussa varmasti kuukauden päivät mukana. Sen pidempään en enää röökejä mukana kanniskellut, koska moisen höyrytikun toimivuus oli todettu toimivaksi. No useita kuukausia sitä mentiinkin ihan höyryn voimalla, kunnes koitti kevät ja kalastuskausi oli alkanut. Huoli akkujen riittävyydestä ja kestosta merellisissä olosuhteissa laittoi pohtimaan vaihtoehtoja, ja edellisessä "elämässä" mieltymys pikkusikareihin tuntui antavan vastauksen huoleen, ei muuta kuin laatikko tolkulla Moods-sikareita mukaan harrastukseen. Ajatus siitä että sikaria vain harrastuksen parissa antoi hyvän alun aloittaa sikarillinen elämä pidemmäksikin aikaa, jolloin höyrystimen käyttö väheni ja viimein lakkasi kokonaan. No siitä takaisin tupakan kuluttajaksi tapahtui monien mutkien kautta ja ei siitä sen enempää tässä yhteydessä.
    Noh, koitti kuluvan vuoden syyskuu ja kaveri soitteli kahville tapansa mukaan. Kahvia juodessamme huomasin kaverini hyllyllä mielenkiintoisen näköisen laitteen, ja kas..sähkörööki, oikein modi-tyyppinen, tankki ja kaikki. No laitehan otettiin pöytään ihmeteltäväksi ja minä kyselemään vekottimesta. Vastaus oli tyhjentävä: "tilasin itelleni ja muijale tommoset mut vi..u noilla mitään tee, röökiä sen olla pitää". No koitin kaveria vakuutella että kyllä noiden toimia pitäisi ja kannustin vielä yrittämään. Kotiin lähdettyäni jäi kumminkin itse laite mieleeni, oli muuttunut vehkeet sitten viime kerrasta kun olin edellisen kerran laitteisiin hiukan paneutunut. Myöskin ajatus tupakan vähentämisestä oli pyörinyt mielessä pitkään ja ei aikaakaan kun löysin itseni selaamasta netin syövereitä oikein ajatuksen kanssa. Johan oli laitteet muuttuneet noista ego-tikku ajoista. Meni siinä ilta jos toinenkin alaan uudelleen tutustuessa ja tämäkin foorumi tuli lukijan ominaisuudessa tutuksi hyvin nopeasti.
    No loppujen lopuksi tulin siihen tulokseen että vaikka laitteet on muuttunut ominaisuuksiltaan paljon, ei perusperiaate ole isommin muuttunut, joten rohkenin tehdä tilauksen uusista laitteista itselleni ja ajatus jopa tupakoinnin lopettamisesta jälleen oli kiehtova. Montaa päivää ei mennyt kun ensimmäinen modi+tankki ja muutama purnukka nestettä oli jälleen pöydälläni ihmeteltävänä. Jo kerran koettu toimenpide, vehkeet latinkiin, nestettä tankkiin ja ei kun höyryämään, toistui jälleen ja sillä tiellä ollaan. Yhtenä iltana kalareissulla sen jälkeen olen analogista tupakkia polttanut, mutta siinä kaikki.
    Eli summa-summaarum, vajaa kolme kuukautta ollaan nyt menty pelkästään höyryllä ja eiköhän tämä nyt pysy vähän paremmin kun on nuo sikari-virheetkin kokeiltu/opittu.
    Sen verran olen huomannut laitteiden kehityksen myötä tapahtuvan että nikotiinin määrän tarve on älyttömän paljon pienempi kuin edellisellä kokeilukerrallani.
    Nykyään mennään noin 2mg nesteillä kun aikaisemmin ei edes uskaltanut kokeilla alle 16mg nesteitä. Toki vastaavasti nestettä menee monin kerroin enempi kuin ennen.
    Heti alkuun otin meiningin, kaikki tai ei mitään. Lähes välittömästi meni diy-nesteet tilaukseen, unohtamatta itse rakennettavia atopäitä ja muita aiheeseen liittyviä tarvikkeita ja härpäkkeitä. Eli nykyään mennään illat coileja pyritellessä ja litkuja kokkaillessa.
    Laitteisto mitä tällä hetkellä käytän on:
    Modit:
    Kanger NEBOX
    SMY 60W Mini TC
    Joyetech eVic VT
    Joyetech eGrip OLED CL 30W

    tankit:
    Smok TFV4 Mini
    Aspire Triton
    SUBTANK MINI

    No jopas siinä tuli liirum-laarumia riittämiin joten heippa vain kaikille ja höyryämisiin
    -Chrisse-
    Jaa sääkin tulit tänne. Tervetuloa!
    Ei ollut vaikea homma yhdistää miestä, nimimerkkiä ja kertomusta

     
     
  12. #3032
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Mä arvaan kans
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  13. #3033
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    11/2015
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    22
    Tjenare igen,

    Tässä pari päivää höyrytelleenä kokemuksia ensiesittelyn jatkoksi.

    Höyryttelyyn siirtyminen on parin päivän kokemuksella järkevin tekoni pitkiin, pitkiin aikoihin. Suhtauduin vielä pari päivää sitten toki innolla ja jännityksellä, mutta myös tietyllä epäilyksellä hommaan. Olin melko varma, että varastossa pitää olla riittävästi nikotiinipurukumia, jos höyryttely ei syystä tai toisesta lievitä vieroitusoireita. Turha huoli, hyvin on höyryllä päivät menneet.

    Alussa oli vähän opettelua lähinnä halutun kokemuksen näkökulmasta. Onneksi olin aloitusvehkeeksi valinnut tällaisen, jossa on jonkinmoiset mahdollisuudet säätöihin (esim. lämpötila), jolloin löytyi se itselle sopivin tuntuma nopeasti. Jotenkin tuo höyrytin ei edes tunnu luonnottomalta käyttää. Eli yllättävän helposti ja kivuttomasti lähti menemään. Sanon niille, jotka harkitsevat höyryttelyä keinona lopettaa tai vähentää haitallisemmassa muodossa tapahtuvaa nikotiininkulutusta, että kyllä kannattaa. Aluksi pitää vain varautua siihen, että joutuu testailemaan eri nesteiden makuja löytääkseen sen itselle sopivimman ja kannattaa käyttää aikaa sen arviointiin, kuinka vahvan nikotiinipitoisuuden nesteeltään tarvitsee. Tekniikasta ei kannata hirveästi murehtia, vaikka täällä foorumeillakin se tekninen puoli on vahvasti edustettu. Itse en sähkötekniikasta mitään ymmärrä ja ihan hyvin lähti käyntiin.

    Tietenkin kannattaa varautua myös ihan uudenlaisen etiketin opetteluun. Itse olen törmännyt tähän jo kolmesti.

    Ensimmäinen suuri kysymys oli, voinko polttaa kotona. Puolisolle asia oli ok, mutta itselleni ei niinkään. Vieläkin tuntuu jotenkin häijyltä nähdä höyryn purkautuvan suusta, vaikka toistaiseksi haju- tms. haittoja ei ole ollut. Jotenkin on vain niin iskostunut oman pään sisälle se röökin haju. Tätä "morkkistani" helpotti se, että sovin itseni kanssa höyrytteleväni vain yhdessä huoneessa.

    Toinen kysymys oli se, voiko esim. kaverin luona höyrytellä ja miten kysyä lupaa. Oli itselleni jotenkin kamalan vaikea asia ja mietin ihan niinkin hölmöä, että pitääkö lupaa kysyessä kertoa esim. syntyvän höyryn tuoksusta tms. En sitten kysynyt ja kaverilla vierailu olikin se hetki, jolloin jouduin käyttämään "varalle" jättämiäni nikotiinipurukumeja. Jälkikäteen tein asiasta itselleni liian suuren kysymyksen. Edelleen vetoan siihen, että "röökiä ei saa ikinä polttaa sisällä ja altistaa muita syövälle"-ajatus on niin syvään iskostettu ja yhdistän sen väkisin mielessäni höyryyn - vaikka tiedän, että kyse on aivan eri asiasta ja olen mm. THL:n suosituksiin yms. materiaaliin tutustunut. Neuvonkin rohkeasti kysymään ja kertomaan, mistä höyryttelyssä on kyse. Jos ei muuta, saatat saada luvan höyrytellä parvekkeella.

    Kolmas etikettikysymys oli kahvilassa. Tai rehellisyyden nimissä baarihan se oli, mutta kävin juomassa kupin äärettömän pahaa kahvia myöhästyttyä yöbussista ja jouduttuani odottamaan seuraavaa tunnin ajan. Baarissa jotenkin vapauduin edellä kuvaamistani estoista ja uskalsin kysyä, saako sähkösavuketta käyttää. Sain luvan ja ohjeistuksen, että jatkossakin kannattaa kysyä, eikä olettaa, että lupa on aina voimassa, koska jos on paljon asiakkaita tai "muu syy", he eivät anna lupaa. Varmaan ihan hyvä ohjeistus noin yleensäkin. Siis se, että käy joka tapauksessa aina kysymässä, vaikkei nyt välttämätöntä tarvetta höyrytellä olisi, mutta tulisi selvemmin esiin, että meitäkin asiakaskunnasta löytyy omine tarpeinemme ja toiveinemme.

    Illan jatkoja ja rentouttavaa viikonloppua!

     
     
  14. #3034
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    09/2015
    Viestit
    2
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jamo81 Näytä viesti
    Jaa sääkin tulit tänne. Tervetuloa!
    Ei ollut vaikea homma yhdistää miestä, nimimerkkiä ja kertomusta
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jasso Näytä viesti
    Mä arvaan kans
    Kiitos kiitos. olihan se tultava hiukka vahtiin että mitä te täällä touhuatte, muutakin kuin aiheutatte yleistä paheksuntaa ja sekasortoa

     
     
  15. #3035
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    11/2015
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    212
    Tervehdys.
    Olen tätä foorumia jo jonkinaikaa seurannut ja päätin kokeilla höyryttelyä.
    Olen perin kyllästynyt tupakkaan jota olen polttanut noin 35 vuotta ja
    yrittänyt lopettaa useammin kuin jaksan muistaa. Olen nyt hankkinut
    muutaman höyristimen ja onnistunut jättämään tupakat kokonaan..kuukaudessa!
    Nesteeni toki sisältävät vielä 12mg nikotiinia..aloitin 18mg vahvuudella.
    Rahaa ei ole säästynyt kun olen hamstrannut kaikkia tarpeita kieltolain varalta..
    Maukkaita höyryjä koko raadille!

     
     
  16. #3036
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    12/2015
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    7
    Hei,

    Röökattua tuli n. 15v ja muutamia kertoja piti lopettaa. Pahinta olivat tavat ja tottumukset, se kun bussia odotellessa piti aina polttaa tai kahvin jälkeen päästä tupakalle. Muutama vuosi sitten tuli aloitettua höyryttely, hetken mielijohteesta. Samantien tajusin ettei hommasta tule mitään ilman nikotiinia ja tuli tilailtua saksanmaalta vähä nesteitä. Jostain syystä se kuitenkin jäi muutaman kuukauden jälkeen. En tiedä miksi palasin tupakkaan, olisko ollut se että muija poltti vielä. Vuosi takaperin muija pamahti paksuksi ja jätti tupakan, samalla itselleni tuli pakko lopettaa. Tällöin kaivoin vanhan halvan ja paskan höyryttimen ja tilasin nesteitä. Siitä lähtien on tullut vedettyä vain höyryä (muutamaa pikkusikaria lukuunottamatta).

    Muija tykkää kun ei rööki haise ja itse olen täysin samaa mieltä. Nyt huomaa miten hyvin alakerran naapurin parvekkeella vetämä pallmalli tuoksuu meillä asti.

     
     
  17. #3037
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    07/2015
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestit
    302
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ron Näytä viesti
    Hei,

    Röökattua tuli n. 15v ja muutamia kertoja piti lopettaa. Pahinta olivat tavat ja tottumukset, se kun bussia odotellessa piti aina polttaa tai kahvin jälkeen päästä tupakalle. Muutama vuosi sitten tuli aloitettua höyryttely, hetken mielijohteesta. Samantien tajusin ettei hommasta tule mitään ilman nikotiinia ja tuli tilailtua saksanmaalta vähä nesteitä. Jostain syystä se kuitenkin jäi muutaman kuukauden jälkeen. En tiedä miksi palasin tupakkaan, olisko ollut se että muija poltti vielä. Vuosi takaperin muija pamahti paksuksi ja jätti tupakan, samalla itselleni tuli pakko lopettaa. Tällöin kaivoin vanhan halvan ja paskan höyryttimen ja tilasin nesteitä. Siitä lähtien on tullut vedettyä vain höyryä (muutamaa pikkusikaria lukuunottamatta).

    Muija tykkää kun ei rööki haise ja itse olen täysin samaa mieltä. Nyt huomaa miten hyvin alakerran naapurin parvekkeella vetämä pallmalli tuoksuu meillä asti.
    Tervetuloa .Hyvä päätös jota et tule katumaan

     
     
  18. #3038
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    12/2015
    Viestit
    4
    Tervehdys, tuore tupakoinnin lopettanut ja höyryttelyn aloittanut esittäytyy.

    Tupakointia tuli harrastettua n. 7 vuotta, ja paheni intin aikana, joten päätin lopettaa. Kämppikseni lopetti tupakoinnin ja aloitti höyryttelyn vajaa vuosi sitten ja on saanut minutkin mukaan höyryjunaan. Ensimmäinen laitteeni kolahti postiin n. viikko sitten, vaikkakin tilasin sen noin kuukausi sitten (Kiitos, posti!). Laitteeni on Kanger SuBox mini ja tankkina SubTank mini. Tilasin siis Puffilalta Kangerin SuBox mini aloituspaketin. Tällä olen hyvin päässyt alkuun ja innostuin jo hankkimaan ensimmäisen Dripperinikin, Tobecon Magma:n. Olen lähtenyt DIY linjalle ja seuraavaksi hankinnaksi suunnitelenkin Coil-Masterin DIY V2 kittiä.

    Lähtökohtaset fiilikset on, että mieluummin höyryttelen rahani kuin poltan
    .

     
     
  19. #3039
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    12/2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    8
    Hyvää tervehdystä kaikille!

    Röökinpolttoa tuli harrasteltua 8 vuotta, välissä kokeilin sähköllä lopettamista, muutama vuosi sitten kun Ego ja CE4 ja CE5 oli kovaa huutoa. Nyt on puolisen vuotta mennyt kuin siivillä, iStickistä+Ego One -> subox Miniin ja tänään tuli vielä Lavabox! Pari rba dripperiäkin eksynyt matkan varrella, mukaan kalustoon. Sovereign (Joka oli ikävän pieni buildattava) ja tänään lavaboxin kaveriksi saapui myös Turbo V2 (Se roottorilla oleva)

    Sain vielä paremman puoliskon lopettamaan samalla joten matka on ollut helppo, onneksi.

    Kiitoksia nyt jälkikäteen kaikille, teiltä on saanut paljon kullanarvoista tietoa jo usean vuoden ajalta! Kysyttävää on paljon ja varmasti tulen näitä kyselemään. Mm. Lämpösäätö atoista ja tankeista mihin nämä käyvät on aika vähän vielä dataa. 😉

    Cheers !

    -Goldaron-

     
     
  20. #3040
    Terse vaan kaikille😄
    17 vuotta tuli kärytettyä nyt 5vk ilman. Yllättävän helposti onnistui näiden vehkeiden ansiosta.
    Hirveästi o laitteita yms. Mistä valita jahka itselle löytää sopivan laitteen ja nesteet ni homma o viel helpompaa.

    Ps kiitokset jo löytyneisiin kysymyksiin foorumilta

     
     
Keskustelu Aloittelijoiden esittelyt ja kysymykset

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •