Sivu 239 / 248 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 139189229235236237238239240241242243 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 4,761 - 4,780 / 4954

Aihe: Pieniä kysymyksiä sähkötupakasta -ketju

  1. #4761
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Mulle olikin uutta tietoa tuo epäterveellinen coilin kuumentaminen määrätyillä langoilla. Hyvä kun tuli puheeksi!

     
     
  2. #4762
    Lainaus Alkuperäinen postaaja sepi79 Näytä viesti
    Joskus kokeilin tehdä litteitä, kolmion ja neliön mallisia coileja mutta totesin ettei niitä saa pidettyä muodossaan, eikä teräviin/kapeisiin nurkkiin saa tarpeeksi pumpulia..
    Rakentaminen oli hankalaa ja pumpulit paloi aina kolmioitten ja neliöitten nurkista. Litteillä coileilla sai parin imun jälkeen drippailla lisää kun ohut pumpulisoiro kuivui liian nopeasti.
    Kulmikkaat coilit on siitä vähä just hankalia et ku langan taivuttaa kulmaan ni sillon se metallin rakenne siin kulmassa muuttuu ja samaten tuppaa kuumenemaan enemmän siitä taitoksesta. Sen takii käytetään pyöreitä coileja et lämpenee tasaseen. Pyöritettäessä jouseksi langan metallirakenne muuttuu tasaiseen.

     
     
  3. #4763
    Tää tuli vastaa ku laitan dampfplanet.de tilausta.
    Bitte beachten Sie unsere Widerrufsbelehrung . WICHTIG: Aufgrund des erforderlichen Altersnachweises durch DHL ist eine Zustellung ab sofort nicht mehr an Packstationen, Wunschpostfiliale oder vereinbarte Ablageorte möglich.

    sama käännettynä:
    Please note our cancellation . IMPORTANT: Due to the required proof of age by DHL a delivery discontinued immediately to packing stations, desired post office or agreed storage locations is possible.Change or check please if available, your delivery address in your customer account.
    Mitäs tää nyt käytännös tarkottaa?

     
     
  4. #4764
    Koitin vähä ettiä mut ei oikee löytyny selvää vastausta. Muija haluis siirtyy tupakasta höyryttelyyn, mut pelkää saavansa kohtauksia kun on vähä kaikelle allerginen. Ensimmäinen kysymys siis et vaikuttaako nikkeliallergia höyryttelyyn? Ja sit mitä kaikkee noi nesteet sisältää, koska esim sitruunahaposta tulee reaktio. Menny elämä vähä vaikeeks ku sitruunahappoahan on lähestulkoon joka asiassa tällä planeetalla...

     
     
  5. #4765
    Höyrykone IcedForce's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    2,196
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Kaketsu Näytä viesti
    Koitin vähä ettiä mut ei oikee löytyny selvää vastausta. Muija haluis siirtyy tupakasta höyryttelyyn, mut pelkää saavansa kohtauksia kun on vähä kaikelle allerginen. Ensimmäinen kysymys siis et vaikuttaako nikkeliallergia höyryttelyyn? Ja sit mitä kaikkee noi nesteet sisältää, koska esim sitruunahaposta tulee reaktio. Menny elämä vähä vaikeeks ku sitruunahappoahan on lähestulkoon joka asiassa tällä planeetalla...
    Nikkeliallergia ei ole mikään hankaluus kunhan pitää huolen että ostaa RST:stä (teräksestä) valmistetut laitteet tai modin kohdalla muovi ja alumiinikin käy. Ja sitten kun ostaa siihen clearoon atoja niin pitää huolen ettei niissä ole nikkelilankaa käytetty (Ni200 yleisesti mainittuna ja lämpösäädöllinen), samaten myös NiCr-lankaa käyttäviä kannattaa välttää. Jos liikkestä käy ostamassa niin tarkistaa myyjältä, ainakin puffilan ja muiden forkalta löytyvien kauppojen kivijaloissa on varmasti sen verran pätevää porukkaa, että osaavat varmistaa, ettei atoissa ole lankana käytetty nikkeliä tai nikkelikromia. Jos täysin varma haluaa olla, niin sittne kannattaa opetella tekemään setuppeja ja käyttää ilman lämpösäätöä kanthalia (FeCrAl - rauta, kromi, alumiini) ja lämpösäädön kanssa titaania tai terästä, vaatii tosin hieman opettelua, mutta sitten voi ainakin olla varma, ettei ole nikkeliä ja pitkällä juoksulla myös kukkaro kiittää, koska nuo langat ovat todella halpoja.

    Tuo sitrusallergia onkin sitten ongelmallisempi. Ainakin sitrusmakuja sisältäviä nesteitä tulee välttää ja aika pitkälle myös cola-nesteitä (usein käytetty sitrushappoa). Varmaan ihan varmuuden vuoksi kaikkia hapokkaita nesteitä kannattaa välttää (omena ja vastaavat). Jos jotain valmiita makusekoituksia haluaa käyttää, niin varmaan itse pystyt testaamaan, ettei höyryssä maistu mikään sitrus, niin vältytte epipenin käytöltä. Ja varmaan muutenkin uusien nesteiden kanssa se ihan perus poskari ensin, ettei ole suoraan henkiröörit tukossa. Sitten on tietty jos ei millään löydy sopivia nesteitä niin voi tietty kokeilla pelkän VG-pohjan höyryttelyä, VG itsessään on hieman makeaa (riippuen valmistajasta kuinka paljon, ainakin Lubrisolven pohjassa on aika selvä pieni maku) niin vaikka nikotiinin verran PG:tä sekaan niin siitä tulee ihan höyryteltävän "makuista".

     
     
  6. #4766
    Höyrypää

    Liittynyt
    09/2014
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    446
    Ja lisäyksenä vielä edelliseen viestiin: SS-lankaa käyttäviä atoja kannattaa myös välttää, sisältävät nimittäin noin 10 prosenttia nikkeliä, mikä ainakin itselläni riittää saamaan aikaan erittäin pahan hengitystieinfektion, eikä ääntä lähde kolmeen päivään.

    Hetken aikaa kesti itellä tajuta tämä, ja jätin lämpösäätöhöpötykset ja siirryin pelkkään kanthaliin.

     
     
  7. #4767
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja smegmake Näytä viesti
    Ja lisäyksenä vielä edelliseen viestiin: SS-lankaa käyttäviä atoja kannattaa myös välttää, sisältävät nimittäin noin 10 prosenttia nikkeliä, mikä ainakin itselläni riittää saamaan aikaan erittäin pahan hengitystieinfektion, eikä ääntä lähde kolmeen päivään.

    Hetken aikaa kesti itellä tajuta tämä, ja jätin lämpösäätöhöpötykset ja siirryin pelkkään kanthaliin.
    Itse olen jo jonkin aikaa käyttänyt SS lankaa ja lämpösäätöä. Nikkeliallergiaa mulla ei tietääkseni ole. Kurkku nyt on ollut kipeä viimeaikoina ja jo tupakkiaikaankin oli arka. Onko tämä SS langan käyttö monillekin tuottanut ongelmia? Mietin vaan että pitäisikö minun siirtyä kanthaliin takaisin... Sitä nyt kait ei tiedä kuin testaamalla parisen viikkoa ainakin. Mutta onkohan yleistäkin että kurkku kipeytyy SS langasta?

     
     
  8. #4768
    Höyrypää bluewolf's Avatar

    Liittynyt
    01/2015
    Sijainti
    Itä Suomi
    Viestit
    534
    ^ Vähän tuohon vivahtavia kuvioita oli, heivasin nikkelit ja rosterit kaappiin.

    Samalla homma helpottu merkittävästi, ei tarvii viikon - kahen välein raapia uutta kieppiä kasaan, vaihtaa rätit ja kuivapolttaa coilin välillä.

    Tahto tuolla lämpösäädöllä tulla kohtuuttoman pitkiä vetoja ja kun hiukka kävi kuivana niin huomas suussa semmoisena "jauhoisuutena".

    Taikauskoako, ehkä, mutta eipä ole nyt mennyt yhtä herkäksi kituset.

     
     
  9. #4769
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Ok. Kokeilen seuraavaksi kanthalia muutaman viikon ainakin. Aika sen sitten näyttää jos SS on vikana mahdollisesti.

     
     
  10. #4770
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Ok. Kokeilen seuraavaksi kanthalia muutaman viikon ainakin. Aika sen sitten näyttää jos SS on vikana mahdollisesti.
    Saattaahan se syy olla jokin muukin, kuin SS. Ajattelin vaan, että jos käytät kanthalia jokusen viikon ja kurkku sinä aikana paranee, niin saattaa SS tulla tuomittua syyttömänä, koska kurkkukipu voi johtua monesta muustakin asiasta. Pitäisi tuon kanthal kokeilun jälkeen kokeilla vielä uudestaan SS lankaa, että tosiaan voisi varmistaa SS-langan kurkkukivun aiheuttajaksi.

     
     
  11. #4771
    Minulla tuntuu nykyään kurkussa saman tien, jos on enemmän niksaa nesteessä. Ennen meni kevyesti, kun oli kurkku kaiketi "tottunut" tiukempaan nesteeseen, mutta nyt kun on annostus luokkaa ~1mg/ml alkaa poltella saman tien, jos höyryttää jotain 8mg/ml nestettä.

    Tuntuu myös, että mitä enemmän tehoa sitä herkemmin alkaa kurkku vihoitella isollammalla nikotiinimäärällä.

     
     
  12. #4772
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,072
    Sattumalta törmäsin netissä minulle uuteen mtl-tankkiin SMOK Micro GDC, tosin tuo on vuodelta 2014... Mistähän lie saanut vaikutteita muotoiluun
    Onko kellään foorumilaisella tuollaista ollut käytössä?

    HTB1JSRvHFXXXXXraXXXq6xXFXXXy.jpg

     
     
  13. #4773
    Höyrypää Don Cecci's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Mikkeli
    Viestit
    590
    Eikö Teknosvapo lähetä pakettia Suomeen ollenkaan?

     
     
  14. #4774
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hande Näytä viesti
    Saattaahan se syy olla jokin muukin, kuin SS. Ajattelin vaan, että jos käytät kanthalia jokusen viikon ja kurkku sinä aikana paranee, niin saattaa SS tulla tuomittua syyttömänä, koska kurkkukipu voi johtua monesta muustakin asiasta. Pitäisi tuon kanthal kokeilun jälkeen kokeilla vielä uudestaan SS lankaa, että tosiaan voisi varmistaa SS-langan kurkkukivun aiheuttajaksi.
    Tänään sain sellaista neuvoa että sileää ss lankaa harvaan kiepautettuna (olikos se termi spaced coil)... ja nimenomaan niin ettei kuumennakaan sitä ss lankaa. Pitäisi kait koittaa sillä tavalla nyt sitten. Sen olen ainakin testannut että lubrisolven ja chemnovaticin nesteissä ei ole sellaista eroa joka aiheuttaisi herkkää kurkkua minulle. P.S. Niin juu, nyt on kokeiltu että ei kurkku ole mulla parempi kanthalin jälkeen vaikka monta viikkoa nyt olen mennyt vain kanthalilla. P.S.S Myöskään ei ole eroa sillä että onko mun niksa M&M:n tavaraa vaiko chemnovaticin koska senkin asian olen testannut jo.

     
     
  15. #4775
    Höyrykone ajax universal's Avatar

    Liittynyt
    08/2015
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    2,567
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Tänään sain sellaista neuvoa että sileää ss lankaa harvaan kiepautettuna (olikos se termi spaced coil)... ja nimenomaan niin ettei kuumennakaan sitä ss lankaa. Pitäisi kait koittaa sillä tavalla nyt sitten. Sen olen ainakin testannut että lubrisolven ja chemnovaticin nesteissä ei ole sellaista eroa joka aiheuttaisi herkkää kurkkua minulle. P.S. Niin juu, nyt on kokeiltu että ei kurkku ole mulla parempi kanthalin jälkeen vaikka monta viikkoa nyt olen mennyt vain kanthalilla. P.S.S Myöskään ei ole eroa sillä että onko mun niksa M&M:n tavaraa vaiko chemnovaticin koska senkin asian olen testannut jo.
    Jos sä viel värkkäät niitä tippejä tms. niin kannattais varmaan jollain tapaa myös ehkäistä et sitä pölyä ei pääsis henkeen.
    #cream_ass_lyfe

     
     
  16. #4776
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ajax universal Näytä viesti
    Jos sä viel värkkäät niitä tippejä tms. niin kannattais varmaan jollain tapaa myös ehkäistä et sitä pölyä ei pääsis henkeen.
    Totta puhut. Varsinkin kun mulla nuorena oli puupölyallergia niin pahana että jouduin peruskoulussa pois puutöistä konekirjoitukseen... Vaan tuo tippien teko ei oikein viime aikoina ole enää kovinkaan paljon kiinnostanut, että ei sekään taida olla syy. Kun kuukaudessa tulee tehtyä ehkä kaksi tippiä enää... (liian kova työ jotta kannattais askarrella enää juurikaan)... Maksua kun ei voi pyytää työmäärän nähden lähellekään Ja koko kämppä pölyyntyy. Vaan ehkä se puupöly täällä asunnossa voi vaikuttaa kun oon sitä pölyäkin laiska pyyhkimään... On se mahdollista että tuo puupöly voisi olla syy kun se leviää koko asuntoon. Eikä mulla askartelupajaa ole muuta kuin tämä keittiön pöytä...

     
     
  17. #4777
    Höyrykone _S_'s Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Satakunta
    Viestit
    10,375
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Totta puhut. Varsinkin kun mulla nuorena oli puupölyallergia niin pahana että jouduin peruskoulussa pois puutöistä konekirjoitukseen... Vaan tuo tippien teko ei oikein viime aikoina ole enää kovinkaan paljon kiinnostanut, että ei sekään taida olla syy. Kun kuukaudessa tulee tehtyä ehkä kaksi tippiä enää... (liian kova työ jotta kannattais askarrella enää juurikaan)... Maksua kun ei voi pyytää työmäärän nähden lähellekään Ja koko kämppä pölyyntyy. Vaan ehkä se puupöly täällä asunnossa voi vaikuttaa kun oon sitä pölyäkin laiska pyyhkimään... On se mahdollista että tuo puupöly voisi olla syy kun se leviää koko asuntoon. Eikä mulla askartelupajaa ole muuta kuin tämä keittiön pöytä...
    Laitanko suojaintavaraa tulemaan ?
    Tarviihan aikuisen miehen osata suojautua

     
     
  18. #4778
    Mistä ohut 25mm prikka 510 kokoisella keskireijällä modin ja aton väliin?

     
     
  19. #4779
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja _S_ Näytä viesti
    Laitanko suojaintavaraa tulemaan ?
    Tarviihan aikuisen miehen osata suojautua
    Kiitos tarjouksesta mutta kyllä tämä työsuojeluvaltuutettu omistaa FFP2 pölynaamarin uloshengitysventtiilillä ja vähän järeämpiäkin naamareita Vaan jos ongelmaa on niin se on siinä kun se pöly jää tänne kämppään tietenkin pyörimään. Näin ainakin oletan... Pölyjen pyyhkimisessä toki saa tulla auttamaan

     
     
  20. #4780
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    03/2017
    Viestit
    1
    Hei mul on smok xcube2 mut en saa sitä päälle,menin vahingossa poistamaan "nuvoton" nimisellä ohjelmalla laitteen kaikki tiedot mutta en saa uusia ladattu. Olisiko jollain toimivaa linkkiä tai neuvoa?

     
     
Keskustelu Sähkötupakka (e-Savuke) yleisesti

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •