Sivu 14 / 23 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4101112131415161718 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 261 - 280 / 455

Aihe: Foorumisoftan vaihto / Vaihda salasanasi! / Raportoikaa toiminnasta tähän ketjuun!

  1. #261
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    02/2013
    Viestit
    6

    Cool

    Mä olen jo sen verran vanha että ryssin salasanahommat yms. Siispä vaihdoin tuohon yleisemminkin tunnettuun aliakseen. Laitoin kylläkin pari viestiä Vizille, mutta nyt mennään näillä,

     
     
  2. #262
    Höyrykone mrelwood's Avatar

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    1,209
    Lainaus Alkuperäinen postaaja overflow Näytä viesti
    Uutta ketjua olit tekemässä? Kokeile mennä uudestaan tekemään uutta ketjua samaan osastoon, niin hyvällä tuurilla kirjoitusalueen alareunasta löytyy restore painike.
    Jep jep. Ei löytyny restore-painiketta, joten kirjoitin koko artikkelin uusiksi. Kun yritin julkaista, tuli ilmoitus että olen kirjautunut sisään sivun lataamisen jälkeen, pitää päivittää sivu ennen lähettämistä. Ja kuinka ollakaan, sivun päivittämisellä restore-nappi ilmaantui. Mut ei se mitään, mä kirjotin tokalla kertaa paremmin! p

    En tosin tiedä miksi mun kirjautuminen oli tapahtunut sivun lataamisen jälkeen. Sekä selaimella että iPhonella on login tehty täppä kohdassa "Muista minut".
    ___
    Näprääjä, tippunut kalustokelkasta.

     
     
  3. #263
    Höyrykone Hellraiser's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Blashyrkh
    Viestit
    3,336
    Vähän kyllä ärsyttää kun kaikki vanhat tuubilinkit..tägeillä tehdyt ja kaikki vanhat kuvalinkit ei toimi..kun koittaa kaivella vanhoja juttuja..

     
     
  4. #264
    HöyryGuru

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    4,126
    Joku macro juokseen viestit läpi joka poistaa "width=xxx" ja "height=xxx" viesteistä. Sitten kuvat olis korjattu.

    Äksät siis numerot niin monta kuin yhteensuurimerkin jälkeen löytyy.

     
     
  5. #265
    Tähän on työkalu mutta sitä täytyy säätää ensin ja ajelen sitten joskus hiljaisena aikana. Onko jotain muuta rikki kuin quote ja img?

     
     
  6. #266
    Huomasin vasta äsken että saahan noita BB-koodeja muokattua myös "perinteisesti". Vastausikkunan työkalupalkista vasemmalta ylhäältä " Switch Editor to Source Mode". Joku muukin taisi tätä täällä kaipailla.

     
     
  7. #267
    HöyryGuru overflow's Avatar

    Liittynyt
    09/2009
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,403
    Vanhoissa img tageissä olevat width ja height ovat siinä tarkoituksella. Jos nuo vain poistaa, kuvat tulevat näkymään väärin, eri tavalla kuin ko. viestissä on tarkoitettu. vBulletin ei ilmeisesti (sisäänrakennetusti) osaa toteuttaa attribuutteja tuossa kohdassa, mikä on hiukan outoa kun kyseessä kuitenkin on aika yleinen bbcode muoto. Se mahdollistaa helpon "thumbnail" toteutuksen, mutta sitä en tiedä kuinka moni täällä sitä on käyttänyt. Ennen kuin massa-ajona attribuutit kokonaan siivotaan pois, voisi imho olla hyvä tutkia miten vBulletinin saisi toteuttamaan noita attribuutteja.

     
     
  8. #268
    Ei tosiaan vB tue IMG kokomäärityksiä. Löyty kuitenkin sopiva lisäosa jos näyttää että tarvitsee. Eihän kuvasuhteet mihinkään muutu jos vanhat koodit poistaa, vain itse koko?

     
     
  9. #269
    HöyryGuru overflow's Avatar

    Liittynyt
    09/2009
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,403
    Attribuutit poistamalla kuvasuhde on yhä oikein, mutta joistakin kuvista tulee julman isoja, koska ne ovat "ylisuuria" alunperinkin. Sen takiahan tuo automaattinen width&height on tuossa ollut. Niissä kuvissa joissa postaaja on itse tarkoittanut kuvan näkymisen pienempänä ja suuremmaksi klikattavana, on yleensä vain toinen suunta ilmoitettu. Silloinkin kuvasuhde on säilynyt, koska selain hoitaa asian.

     
     
  10. #270
    Höyrykone eLehis's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2,622
    Nythän softa vääntää thumpnailin kun kuvan uppaa mutta linkistä se ei osaakaan

     
     
  11. #271
    Juu, ongelma on vaan nuo IMG-tägeissä olevat

     
     
  12. #272
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    10/2012
    Viestit
    60
    toi tapahtumavirta on kyllä huikee ominaisuus

     
     
  13. #273
    Vanhoja quoteja on nyt korjailtu

     
     
  14. #274
    Höyrykonkari steampunk's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    187
    Hellurei!

    Vähän melkein nolottaa lähestyä näin pikkujutulla, mutta: Olen yrittänyt aika monta kertaa laittaa sekä profiiilikuvaa & avataria ja aina saan iloisen viestin:
    vBulletin viesti
    Unable to save image

    Kokeiltu on wintoosan Firefoxilla, Operalla & IE:llä ja varmuuden välttämiseksi vielä mäkin Safarilla. Sekä urlin kautta että file uploudilla.

    Villi arvaus on että kyse on temppi- tai uploudidirikan polusta tai oikeuksista.
    Tietysti on myös mahdollista että olen tyhymä enkä vaan tajua.

     
     
  15. #275
    PoliisiGuru Rotax's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,856
    Suosittelen kuvien lataamista jonnekin muualle kuten esimerkiksi imageshack.us, aijaa.com, flickr.com jne ja sitten linkkaamaan ne tänne. Omat kuvani majailevat imageshack.us:ssä.

    :wq

     
     
  16. #276
    Höyrykonkari steampunk's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    187
    Kuten kirjoitin niin kokeilin sekä urlin kautta että suoralla uploudilla. (mm. imgshackistä)

    vB ilmeisesti lataa kuvan sieltä urlista, ehkä tekee sille jotain ja tallettaa sen vaikkapa /vb/kuvat/kayttajakuvat/avatarit/ tai ../kayttajakuvat/ -hakemistoon.
    esim. Rotaxin avatar on osoitteessa "http://www.e-savuke.com/vb/kuvat/kayttajakuvat/avatarit/avatar1316_2.gif"

    80x80 pikselin avatar-ikonihan ei paina juuri mitään eikä levytilakaan nykyään taida olla ongelmana.

    vB:ssä haetaan varmaankin nopeutta & käyttövarmuutta pitämällä usein näytettävät fotot omalla kiekolla: silloin ne on aika nopea lähettää sieltä suoraan käyttäjän selaimelle.
    Jos kaikkien avatarit on vaikkapa imgshackissa ja imgshack alkaa hidastelemaan niin pidemmän sivun latautuminen voi kestää tovin kun yritetään ladata joka kuvaa kunnes mennään aikakatkasuun ja yritetään seuraavaa...

    Mulla ongelma on siis että kokeilen mä työntää sitä mun mahtavaa avataria imgshackin tai jonkun muun urlin kautta tai suoraan selaimelta saan aina herjan "Unable to save image".

    Tulipa pitkä jaaritus... sori siitä.

     
     
  17. #277
    Ei onnistu avatarin laitto tääläkään.
    Pari eri hostia kokeiltu ja itse kuvaakin
    on muokattu eri muotoon ja kokoon.

     
     
  18. #278
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    06/2012
    Viestit
    149
    Mistä täällä nykyään näkee "vastaukset ketjuihin joihin olet kirjoittanut" tjsp?

     
     
  19. #279
    Hyperlinkit ei toimi,ohjautuu aina keskustelualueen pääsivulle,selaimena firefox ja ie.

     
     
  20. #280
    Höyrykone mrelwood's Avatar

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    1,209
    Lainaus Alkuperäinen postaaja AN14 Näytä viesti
    Mistä täällä nykyään näkee "vastaukset ketjuihin joihin olet kirjoittanut" tjsp?
    Pikalinkit -> Tilatut ketjut

    Tosin, tuolla on vain aiheet joihin olet kirjoittanut foorumisoftan vaihdon jälkeen (ellet ole poistanut automaattista tilausta asetuksista), joten vanhat ketjut pitää lisätä manuaalisesti.
    ___
    Näprääjä, tippunut kalustokelkasta.

     
     
Keskustelu e-Savuke.com tiedotukset ja ohjeet

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •