Sivu 62 / 238 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 125258596061626364656672112162 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1,221 - 1,240 / 4741

Aihe: Sähkösavukkeet suomen puhutuimmaksi aiheeksi

  1. #1221

    Vs: Sähkösavukkeet suomen puhutuimmaksi aiheeksi

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Radalan Näytä viesti
    Siellähän se patruuna taas kurkistelee.
    Miten helvetissä tää patruuna nyt on saanut tämmösen aseman Kuvaa kyllä hyvin "päättäjien" asiantuntemusta aiheeseen.

    http://fi.wikipedia.org/wiki/Patruuna

     
     
  2. #1222
    Höyrypää MikaMM's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    874

    Vs: Sähkösavukkeet suomen puhutuimmaksi aiheeksi

    Lainaus Alkuperäinen postaaja ray krebbs Näytä viesti
    Miten helvetissä tää patruuna nyt on saanut tämmösen aseman Kuvaa kyllä hyvin "päättäjien" asiantuntemusta aiheeseen.
    Media... Ja valitettavasti: http://www.e-savuke.com/kuvat/ohje/esavuke_osat.jpg

     
     
  3. #1223
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    899

    Vs: Sähkösavukkeet suomen puhutuimmaksi aiheeksi

    Duodecimissä taannoin olleeseen juttuun laitoin kommentin, ja kysyin kirjoitajalta, pitääkö minun palata takaisin savukkeisiin.

    Tässä vastaus:

    M.Rautalahti, Duodecim kirjoitti 23.03.2012 13:19:28
    On aivan mahdollista, että sähkötupakan avulla voi onnistua lopettamaan ja hyvä niin. Halusin kirjoituksellani korostaa, että sähkösavukkeiden vaikuttavuudesta lopettamisen tukena ei ole tieteellistä näyttöä ja toisaalta niiden vaaroista on jonkin verran näyttöä. Mielestäni tällaisien uusien menetelmien, joilla tunnetusti hyvin vaarallisia kemiallisia yhdisteitä annostellaan elimistöön, TURVALLISUUDESTA on ensisijaista saada kunnollinen käsitys ennen niiden kaupallista käyttöä. Toisaalta, sähkösavuke+nikotiinineste todennäköisesti toimii, jos käyttäjä vain haluaa käyttää toista tapaa annostella elimistöönsä nikotiinia eli jatkaa riippuvuuskäyttäytymistään siltä osin.


    Savuttajäsen nro 66

     
     
  4. #1224

    Vs: Sähkösavukkeet suomen puhutuimmaksi aiheeksi

    On se hianooo. Mun uusi titteli onkin riippuvuuskäyttäytyjä :

     
     
  5. #1225
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    kymenlaakso
    Viestit
    238

    Vs: Sähkösavukkeet suomen puhutuimmaksi aiheeksi

    Kun katsoo itseään alaspäin n. 70 cm, siellä on tosi vakava riippuvuus.

     
     
  6. #1226
    Höyryttelijä bRyGi's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Naantali
    Viestit
    64

    Vs: Sähkösavukkeet suomen puhutuimmaksi aiheeksi

    Lainaus Alkuperäinen postaaja muti88 Näytä viesti
    Tuntuu muuten moni normaali-ihminen olevan paljon suopeampia höyryttelyä kohtaan kuin valvira/fimea/media. Siis yleisesti
    Mutta omakohtasista kokemuksista päätellen, hyvin moni tupakoitsija taas tyystin vastaan... Toiset ei usko koko laitteesee, eikä suostu edes kokeilemaan ja jotku jopa vetoo siihen että eivät koeta homomaisia juttuja 0_o ja nämä siis näitä ketkä eivät edes tahdo lopettaa tai muutakaa koska se vaa on siistiä ruokatauolla vetää kaatosateessa kunnon kessuu! Sitte viel näitäkin jotka ratkenneet höyrykkeistä taas analogeihin ja ovat nytten tuosta ole mihkää tyyppei... :/ ja jotka myös parhaansa mukaa tyrkyttävät analogia... ota ota ota ota =)))

    | ProVari v1 v2, EA Mod #115 +AFC +BB | sekä 20+ Kiinan ihmettä ... |

     
     
  7. #1227
    Banned

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Kerava
    Viestit
    1,260

    Vs: Sähkösavukkeet suomen puhutuimmaksi aiheeksi

    jos noin kovasti ovat ana(a)lilogisten perään niin polttakoot niin paljon kuin sielu sietää. 10-30 vuoden päästä niitä tippuu kun kärpäsiä

    - JJ

     
     
  8. #1228
    Höyrypää Ves@'s Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Hausjärvi
    Viestit
    840

    Vs: Sähkösavukkeet suomen puhutuimmaksi aiheeksi

    Lainaus Alkuperäinen postaaja jyjarvi Näytä viesti
    jos noin kovasti ovat ana(a)lilogisten perään niin polttakoot niin paljon kuin sielu sietää. 10-30 vuoden päästä niitä tippuu kun kärpäsiä

    - JJ
    Täysin samaa mieltä. Söisivät vielä natsansa eikä sotkis katuja niillä, PRKL

    ProVari LED , ProVari LED V2

     
     
  9. #1229
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    01/2012
    Viestit
    30

    Vs: Sähkösavukkeet suomen puhutuimmaksi aiheeksi

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ves@ Näytä viesti
    Täysin samaa mieltä. Söisivät vielä natsansa eikä sotkis katuja niillä, PRKL
    Ja itsehän et ole koskaan kessua polttanut ja heittänyt natsaa kadule?

    Ei täsä nyt varmaan kannata millekkään Animalia / Peta tyyliselle linjalle lähteä, vaikka se analoginen onkin tumpattu?

     
     
  10. #1230
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380

    Vs: Sähkösavukkeet suomen puhutuimmaksi aiheeksi

    +1

    Eikai tässä ole paljon varaa ruveta moittimaan tumpeista, koska höyryttelyn vaaroja ei ole tieteellisesti todistettu ja tutkittu tarpeeksi.. Toivon vaan myötätuntoa analogisteilta, kun meiltä alkaa 10 vuoden kuluttua perseet tippumaan kaduille.

     
     
  11. #1231

    Vs: Sähkösavukkeet suomen puhutuimmaksi aiheeksi

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jalippo Näytä viesti
    Toivon vaan myötätuntoa analogisteilta, kun meiltä alkaa 10 vuoden kuluttua perseet tippumaan kaduille.
    Se ei selviä kuin höyryttelemällä. Palataan asiaan 10 vuoden päästä

     
     
  12. #1232
    Höyryttelijä bRyGi's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Naantali
    Viestit
    64

    Vs: Sähkösavukkeet suomen puhutuimmaksi aiheeksi

    Lainaus Alkuperäinen postaaja jyjarvi Näytä viesti
    jos noin kovasti ovat ana(a)lilogisten perään niin polttakoot niin paljon kuin sielu sietää. 10-30 vuoden päästä niitä tippuu kun kärpäsiä

    - JJ
    Veikkaan kans et osaa noista kessu tuputtajista risoo se, jotta itse alotin koko höyryuran 8mg nesteillä... Rähisin rehasin ja potkin kiviä 3vko Niihä sii sit kävi et hävis tapa + riippuvuus, juur olin viikon kokeilu mielessä ilman höyryä! Päivittäin ei tule muutenkaa höyrytettyy ees ja sitku tulee ni reilusti alta 1ml 6-12mg nesteitä... Harrastuksena tää on oiva, kunha muistaa tasasee tilata kaikkee ni lähes päivittäin tulee pakettia kovaa tai pehmeetä kuten joulunaki!!

    | ProVari v1 v2, EA Mod #115 +AFC +BB | sekä 20+ Kiinan ihmettä ... |

     
     
  13. #1233

    Vs: Sähkösavukkeet suomen puhutuimmaksi aiheeksi

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jalippo Näytä viesti
    +1

    Eikai tässä ole paljon varaa ruveta moittimaan tumpeista, koska höyryttelyn vaaroja ei ole tieteellisesti todistettu ja tutkittu tarpeeksi.. Toivon vaan myötätuntoa analogisteilta, kun meiltä alkaa 10 vuoden kuluttua perseet tippumaan kaduille.
    LMAO

     
     
  14. #1234
    Höyrypää

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    432

    Vs: Sähkösavukkeet suomen puhutuimmaksi aiheeksi

    Lainaus Alkuperäinen postaaja NicoTimo Näytä viesti
    Duodecimissä taannoin olleeseen juttuun laitoin kommentin, ja kysyin kirjoitajalta, pitääkö minun palata takaisin savukkeisiin.

    Tässä vastaus:

    M.Rautalahti, Duodecim kirjoitti 23.03.2012 13:19:28
    On aivan mahdollista, että sähkötupakan avulla voi onnistua lopettamaan ja hyvä niin. Halusin kirjoituksellani korostaa, että sähkösavukkeiden vaikuttavuudesta lopettamisen tukena ei ole tieteellistä näyttöä ja toisaalta niiden vaaroista on jonkin verran näyttöä. Mielestäni tällaisien uusien menetelmien, joilla tunnetusti hyvin vaarallisia kemiallisia yhdisteitä annostellaan elimistöön, TURVALLISUUDESTA on ensisijaista saada kunnollinen käsitys ennen niiden kaupallista käyttöä. Toisaalta, sähkösavuke+nikotiinineste todennäköisesti toimii, jos käyttäjä vain haluaa käyttää toista tapaa annostella elimistöönsä nikotiinia eli jatkaa riippuvuuskäyttäytymistään siltä osin.
    Ja mitähän nuo vaaralliset kemialliset yhdisteet ovat? Nikotiini nyt on tietysti vaarallista, mutta ei tupakka tai e-savuke määrissä. Miksi monikko?

    Ja eikös nuo e-nesteet juuri MAO-estäjien puuttumisen takia toimi nimenomaan korvaushoidonomaisesti, samalla tavalla kuin esim se "tutkittu, turvallinen ja tehokas laastari tai purukumi, varsinkin kun nikotiini ei teknisesti edes ole voimakkaasti addiktoiva yksistään? Toki korvaushoitotuotteisiin voi jäädä koukkuun (varsinkin henkisesti), siitä osoituksena mm. kaiken maailman subutex-liigat ja -hörhöt.

    Jatkan samaa mantraa kuin eräät muutkin ovat täällä forumilla: MITÄ EI OLE TUTKITTU? Voin valmistaa omat e-nesteet kaupallisista aineista ja niitä voi myydä täysin rajoituksetta, ainut ero "kielletyllä" e-nesteellä ja "sallitulla" e-nesteellä on nikotiini. Nikotiinia ei ole tutkittu? Ja p*skan v*tut sanon minä.
    Höyryn voimalla 11.3.2012 alkaen.

     
     
  15. #1235
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    15

    Vs: Sähkösavukkeet suomen puhutuimmaksi aiheeksi

    Mä alan entistä enemmän kaipaamaan sitä että joku tekisi jonkun tutkimuksen, joka kelpaisi.. Tämän aiheutti käynti erään terveydenhuollon ammattilaisen pakeilla taannoin. Kyse oli vuosittaisesta kontrollikäynnistä ja kysyttiin että vieläkö tupakoit. Sanoin että en, olen siirtynyt 4 kk sitten sähkötupakkaan. Siitähän alkoi odotetusti vaahtoaminen: "Ainoo tupakan vaarallisista aineista mitä sä et siitä saa, on nikotiini! Kaikki muu siinä on ihan samaa" Mistä nää kaivaa nää ihan oikeesti?? Korjasin sitten että niinno nikotiiniahan kyllä tulee, mutta ei tervaa, häkää tai niitä neljäätuhatta muuta.. "Ethän sä voi tietää mitä niissä on!" (no joo, enhän mä tietenkään varmasti voikaan, mutta voinko mä oikeasti tietää sitäkään mitä missään mun ostamassa juomassa vaikka on..). Totesin sitten että mun lukemieni ulkomaisten tutkimusten, parantuneen olon ja rahatilanteen perusteella aion jatkaa tätä ja mainitsin että jos en käyttäis tätä, vetäisin edelleen askin röökiä päivässä.

    Mut ihan oikeesti. Mistä noi ton informaationsa oikein saa?

     
     
  16. #1236
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    07/2011
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    146

    Vs: Sähkösavukkeet suomen puhutuimmaksi aiheeksi

    Lainaus Alkuperäinen postaaja 95410 Näytä viesti
    Jatkan samaa mantraa kuin eräät muutkin ovat täällä forumilla: MITÄ EI OLE TUTKITTU?
    Sen perusteella mitä minä täkäläisestä lääketieteestä parin lääkäritutun perusteella ja omien tiedemaailman kokemusten perusteella olen ymmärtänyt, kysymys ei ole siitä etteikö niitä tutkimustuloksia olisi. Lekurien sanomahan on nimenomaan se, että luotettavaa tutkimustietoa ei ole saatavilla. Tässä kohtaa törmätään vain sellaiseen probleemaan, että meidän korkeasti koulutetut älykkömme eivät hyväksy millään tieteen alalla ihan mitä tahansa tutkimusta luotettavaksi ja varsinkin lääketieteen puolella kuulostaisi siltä, että ennenkuin pohjoismaista tutkimustietoa saadaan, mihinkään ei luoteta.

    Ja onhan noissa tutkimuksissa tietysti ne omat ongelmansakin: otannat ovat vielä aika pieniä ja nestetestien kliinisyydestä/puolueettomuudesta kiistellään. Siitäkin huolimatta noiden tutkimusten suhteen julkisuudessa esiintyneiden virastomiesten ulosannissa näkyy valitettavasti pahanlaatuinen elitismi, joka hieman haittaa tulkintojen objektiivisuutta. Isoa pohjoismaista "virallista" tutkimusta odotellessa ei taida olla muuta vaihtoehtoa kuin pyöritellä käsiä ja höyrytellä menemään.


    Nyt: Smok Vape Pen Plus
    Menneet: 510, eGo-T, eGo-VV, Megalodon, Oval V6, Bolt, eGo Twist, Lavatube Mini V1, SD Keyring, Buzz Pro, Sentinel, Vamo V5, eGo AIO, Vaporesso Swag, Eleaf iStick

     
     
  17. #1237
    Banned

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Kerava
    Viestit
    1,260

    Vs: Sähkösavukkeet suomen puhutuimmaksi aiheeksi

    [quote] Lainaus käyttäjältä: Ceman - 30.03.12 - klo:12:08

    http://img687.imageshack.us/img687/8370/sam2373v.jpg
    Taitaapi olla aikalailla valmis. Jotain lediä tai vastaavaa suunnittelin mutta jäi laittamatta.
    Uutena siis lähinnä toi ON/OFF kytkin ja egon 650mah akku vaihtui VGO:n 1300mah. [quote]


    Paas lähettäen toi kuva valviran- kantturoille ja muihin medioihin että tämä on se oikean näköinen höyrystin ei se gr:n homo-pilli

    - JJ

     
     
  18. #1238
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380

    Vs: Sähkösavukkeet suomen puhutuimmaksi aiheeksi

    Lainaus Alkuperäinen postaaja jell-o Näytä viesti
    Mä alan entistä enemmän kaipaamaan sitä että joku tekisi jonkun tutkimuksen, joka kelpaisi.. Tämän aiheutti käynti erään terveydenhuollon ammattilaisen pakeilla taannoin. Kyse oli vuosittaisesta kontrollikäynnistä ja kysyttiin että vieläkö tupakoit. Sanoin että en, olen siirtynyt 4 kk sitten sähkötupakkaan. Siitähän alkoi odotetusti vaahtoaminen: "Ainoo tupakan vaarallisista aineista mitä sä et siitä saa, on nikotiini! Kaikki muu siinä on ihan samaa" Mistä nää kaivaa nää ihan oikeesti?? Korjasin sitten että niinno nikotiiniahan kyllä tulee, mutta ei tervaa, häkää tai niitä neljäätuhatta muuta.. "Ethän sä voi tietää mitä niissä on!" (no joo, enhän mä tietenkään varmasti voikaan, mutta voinko mä oikeasti tietää sitäkään mitä missään mun ostamassa juomassa vaikka on..). Totesin sitten että mun lukemieni ulkomaisten tutkimusten, parantuneen olon ja rahatilanteen perusteella aion jatkaa tätä ja mainitsin että jos en käyttäis tätä, vetäisin edelleen askin röökiä päivässä.

    Mut ihan oikeesti. Mistä noi ton informaationsa oikein saa?
    Ois varmaan kannattanu kysyä, että pitääkö turkkilaisessa saunassakin käyminen sitten lopettaa, jos se on noin saatanan vaarallista.
    Sieltähän saa keuhkoihinsa mentholin makuista e-nestettä höyryn muodossa, ilman nikotiinia.

     
     
  19. #1239
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    310

    Vs: Sähkösavukkeet suomen puhutuimmaksi aiheeksi

    Lainaus Alkuperäinen postaaja jyjarvi Näytä viesti
    Lainaus käyttäjältä: Ceman - 30.03.12 - klo:12:08

    http://img687.imageshack.us/img687/8370/sam2373v.jpg
    Taitaapi olla aikalailla valmis. Jotain lediä tai vastaavaa suunnittelin mutta jäi laittamatta.
    Uutena siis lähinnä toi ON/OFF kytkin ja egon 650mah akku vaihtui VGO:n 1300mah.

    Paas lähettäen toi kuva valviran- kantturoille ja muihin medioihin että tämä on se oikean näköinen höyrystin ei se gr:n homo-pilli

    - JJ
    :


    Tuli tuossa muuten tänään itsekkin käytyä vähän terveydenhoitajalla juttelemassa ja kysäisi siinä sitten että vieläkö poltan tupakkaa. Vastasin että vähän ennen joulua tuli siirryttyä sähköisen pariin, johon täti vastasi just jotain kanssa siitä ettei sitä ole juuri tutkittu. Oli kyllä samaa mieltä siitä että vähemmän haittallisia aineita kuin analogisessa. Suositteli siirtymään nikotiinittomiin nesteisiin Ehkä joskus

     
     
  20. #1240

    Vs: Sähkösavukkeet suomen puhutuimmaksi aiheeksi

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jalippo Näytä viesti
    Ois varmaan kannattanu kysyä, että pitääkö turkkilaisessa saunassakin käyminen sitten lopettaa, jos se on noin saatanan vaarallista.
    Sieltähän saa keuhkoihinsa mentholin makuista e-nestettä höyryn muodossa, ilman nikotiinia.
    En kyllä sen paremmin uskalla ottaa kantaa tähän haitallisuusasiaan, pidän kuitenkin haitattomampana, kuin tupakkaa. Turkkilaisessa saunassa harvemmin kukaan istuu 20 kertaa päivässä, joten ei mun mielestä nyt ihan noin voi verrata.

     
     
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •