Sivu 222 / 238 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 122172212218219220221222223224225226232 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 4,421 - 4,440 / 4741

Aihe: Sähkösavukkeet suomen puhutuimmaksi aiheeksi

  1. #4421
    Lainaus Alkuperäinen postaaja muti88 Näytä viesti
    Menee muuten mielenkiintoiseksi uuden lain myötä tämä vieroitus. Yksi puolituttu on ns. wanhan liiton jäärä, siirtyi käyttämään höyryä viime kesänä. Silloin suosittelin jo hieman RBA-vehkeitä ja DIY-nesteitä, ei kuulemma nuo kiinnosta. Vehkeinä häneltä löytyy aio-kynä ja kangerin subtank/toptank-paketti. Valmisnesteitä tilannut pääasiassa suomenkielisistä liikkeistä, tilaa vieläkin pieniä satseja vaikka tuli "valtio-lisä". Mutta olen 99% varma että kun netistä ei saa tilattua, niin hän siirtyy takaisin tupakkaan.
    Minullakin on kaveripiirissäni samanlaisia henkilöitä ja olen näitä varoitellut varautumaan hyvissä ajoin tulevaan jo ennen alkuperäistä tuomiopäivää 20.5.2016. Eivät vaan ole uskoneet järjen ääntä sitten millään ja nyt sitten kyselevät hätäpäissään neuvoja viime hetken tilauksiin ja kiroavat verottajaa Vähän on tullut myös sellainen fiilis, että joku on jopa saattanut laskea minun neste- ja niksavaraston varaan ja olenkin tehnyt selväksi, ettei jemmastani irtoa apuja kuin todellisissa hätätapauksissa tai jos lopetan höyryämisen ja/tai luovun nikotiinista kokonaan.

     
     
  2. #4422
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,076
    Mulla kans työkaveri siirtyi takaisin sätkiin kun meni niin "vaikeaksi" tuo tilaaminen
    Ei tainnu olla rahaa ostaa kerralla muutaman vuoden varastoa ?

     
     
  3. #4423
    Höyrykone nallekarhu's Avatar

    Liittynyt
    07/2011
    Sijainti
    Rovaniemi
    Viestit
    1,194
    Lainaus Alkuperäinen postaaja nallekarhu Näytä viesti
    Onnistuuko vieroitus sähkötupakalla? -Lapin tupakkatutkimukselle 185 000 euron kansainvälinen apuraha
    onnistuuko vieroitus - Uutiset - Haku - Ampparit.com
    -Useampi sata henkilöä on hakenut tutkimukseen. Minä myös.
    -Pitää olla tupakoiva
    -Haastattelut ja karsinnat syksyllä 2017.
    -Kyseessä on lääke- ja sähkötupakka tutkimus. Osallistujat saavat lääke- tai sähkötupakkakuurin. Lääkäri ehkä päättää kumman antaa?
    -1v tutkimuksen aikana on 4 tapaamista lääkärin kanssa. Miten mahtavat hommata nesteet ja atopäät 3kk jaksoille?

     
     
  4. #4424
    Lainaus Alkuperäinen postaaja nallekarhu Näytä viesti
    -Useampi sata henkilöä on hakenut tutkimukseen. Minä myös.
    -Pitää olla tupakoiva
    -Haastattelut ja karsinnat syksyllä 2017.
    -Kyseessä on lääke- ja sähkötupakka tutkimus. Osallistujat saavat lääke- tai sähkötupakkakuurin. Lääkäri ehkä päättää kumman antaa?
    -1v tutkimuksen aikana on 4 tapaamista lääkärin kanssa. Miten mahtavat hommata nesteet ja atopäät 3kk jaksoille?
    Löytyisikö linkkiä missä nuo asiat kerrotaan?

    Mukava varmaan koittaa vuoden päivät sinnitellä yhdellä ainoalla makuvaihtoehdolla eli tupakan maulla.

    " Mitä se minulle kuuluu mitä minä teen..."

     
     
  5. #4425
    Höyrykone nallekarhu's Avatar

    Liittynyt
    07/2011
    Sijainti
    Rovaniemi
    Viestit
    1,194
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Höyryhörhö Näytä viesti
    Löytyisikö linkkiä missä nuo asiat kerrotaan?
    Mukava varmaan koittaa vuoden päivät sinnitellä yhdellä ainoalla makuvaihtoehdolla eli tupakan maulla.
    .
    Soitin Merita Kourille ja hän kertoi. Mukavan tuntuinen henkilö.
    Lapin tupakkatutkimukselle mittava kansainvälinen apuraha | lshp.fi)

     
     
  6. #4426
    Lainaus Alkuperäinen postaaja nallekarhu Näytä viesti
    .
    Soitin Merita Kourille ja hän kertoi. Mukavan tuntuinen henkilö.
    Lapin tupakkatutkimukselle mittava kansainvälinen apuraha | lshp.fi)
    Kiinnitti huomiota, että apurahan myöntänyt lääketehdas Pfizer. Toivottavasti tuolla ei ole vaikutusta lopputulokseen, tai tutkimustapaan.
    "Not a bad life really"

     
     
  7. #4427
    Eniten mua mietityttää että kuinka paljon millä tavoin tutkimuksen tekijät auttavat höyryryhmään kuuluvia laitteiden ja nesteiden hankinnassa ja nestevaraston ylläpitämisessä. Jos osallistujat lähinnä Lapista, niin matka lähimpään kauppaan, jossa myydään e-nesteitä voi olla satoja kilometrejä.

    " Mitä se minulle kuuluu mitä minä teen..."

     
     
  8. #4428
    Höyrykone M.Kane's Avatar

    Liittynyt
    04/2015
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    1,755
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Pottula Näytä viesti
    Kiinnitti huomiota, että apurahan myöntänyt lääketehdas Pfizer. Toivottavasti tuolla ei ole vaikutusta lopputulokseen, tai tutkimustapaan.
    Vähänhän se niin menee että lopputulos on rahoittajansa näköinen...

     
     
  9. #4429
    Höyrykone nallekarhu's Avatar

    Liittynyt
    07/2011
    Sijainti
    Rovaniemi
    Viestit
    1,194
    Suomi on holhouksen ykkösmaa Euroopassa. Nyt ihan virallisesti.
    Finland is 'the worst country to eat, drink, smoke and vape in the EU'
    .
    http://www.como.fi/uutiset/nyt-se-vi...ojen-ykkosmaa/
    .
    Finland is 'the worst country to eat, drink, smoke and vape in the EU' ? unchallenged on the Nanny-State Index - Business Insider Nordic

     
     
  10. #4430
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,076
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  11. #4431
    Höyrykone Petsku89's Avatar

    Liittynyt
    05/2014
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    1,034
    Suomen kieltolakipolitiikalla ei tule onnistumaan.

    Ruåtsissahan tuo tavote on jo saavutettu kiitos myönteisen suhtautumisen haittojen vähentämiseen. https://www.bloomberg.com/view/artic...e-from-smoking

     
     
  12. #4432
    Kaikki pahimmat höyryjen vastustajat samassa työryhmässä. Puska, Hara, Rautalahti. Vain Patja puuttuu...
    Sen tietää kyllä kuinka objektiivisesti asioita käsitellään tuolla = ideologia jyllää!

    " Mitä se minulle kuuluu mitä minä teen..."

     
     
  13. #4433
    Veikkaan että tuon kokoonpanon työryhmä ei mieti kuin, millä saisi entisestään tiukennettua ja vaikeutettua sähkötupakkanesteiden/laitteiden hankkimista.

    E. Muoks
    Viimeksi muokannut Pottula; 30.06.17 kello 22:59.
    "Not a bad life really"

     
     
  14. #4434
    Ikäkausitarkastuksen tohtori kysyi tupakoinnista. Perään keskustelu tupakoinnista sanasta sanaan:
    "Lopettanut 30 vuoden jälkeen".
    "Millä"
    "Sähkötupakalla"
    "kauan?"
    "3 vuotta"
    "Eikö se muutu veronlaiseksi juuri nyt?"
    "Joo, jatkossa uuden aloittajan nesteet maksaa karkeasti 8 Euroa/pv ja siihen päälle
    ainakin +30-50% kustannuksia laitteista ja varaosista."
    "12 Euroa päivä ?, Voi helvetti, sehän on haittoja vähentävää !".
    "No itse olen käyttänyt e-savuketta pitkään ja varautunut lakiin, tää koskee niitä ketkä juuri nyt haluaa irti tupakasta".
    "pyörittää päätä".

     
     
  15. #4435
    Urpo Leppäsellä oli työministerinä vastaavia aikomuksia lopettaa työttömyys hallituskauden aikana. Toki tavoitteita pitää olla. Useimpien missien ensisijaisena tavoitteena on lopettaa sodat ja nälänhätä maailmasta. Tuon työryhmän tavoite on maltillisempi. Tätä taustaa vasten joidenkin maiden marihuanan laillistaminen saattaa ehkä antaa joitakin visoita kuinka ajat muuttuu... tavoitteista huolimatta.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  16. #4436
    Suomessa on maailman tiukin alkoholilaki, ja siitä johtuen eniten juoppoja....

     
     
  17. #4437
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 12.04.20 kello 10:52.

     
     
  18. #4438
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,076
    Lainaus Alkuperäinen postaaja vinokone Näytä viesti
    Suomessa on maailman tiukin alkoholilaki, ja siitä johtuen eniten juoppoja....
    Oikeesti Suomi ei ole edes 10 kärjessä euroopassa, jos mitataan kulutusta/henkilö. Mutta juoppoja voi silti olla eniten

     
     
  19. #4439
    Suomessa ei ole maailman tiukin alkoholilaki.Edes lähellekään. Maissa jossa alkoholi on bannattu on muutoin elämänmeno sellaista,että hirvittää. Puskalla ja kumppaneilla olisi ihan muuta säätämistä jos olisivat sattuneet syntymään ja olisivat ylipäätään hengissä noissa maissa.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  20. #4440
    Höyrykone zkys's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    3,782
    Euroopan pienin alkoholin kulutus per asukas on muistaakseni italiassa. Siellä alkoholilainsäädäntö on tyyliin: ei ole.

     
     
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •