Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 21 - 39 / 39

Aihe: voltit ja ohmit? sähköpää tänne!

  1. #21
    HöyryGuru defuncta's Avatar

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    3,726
    Rollerit kuulemma hukkaa jännitettä melkoisesti muutenkin, eli "ominaisuus" tuossa putkessa. Parantaa voi yrittämällä putsata kierteet niin hyvin kuin mahdollista ja laittaa noaloxia, sekä toivoa parasta. Mulla ei Rollerista ole omakohtaista kokemusta niin parannuksia vaikea ehdotella, mutta tämä hävikki tuntunut olevan aika tapetilla Rollereiden ollessa kyseessä.
    Videot ja arvostelut: Defuncta Vaping

     
     
  2. #22
    Rollerin jänöhävikkiä voi pienentää huomattavasti kun poistaa sen surkean jousen ja tilalle messinki tappi. Itse tein kierteet pohjacappiin ja messinki tappi tilalle. Ja tietty tulitusnapin putsasin. En ole mittaillu mittareilla mut tulittaa huomattavan paljon paremmin kuin aiemmin.

     
     
  3. #23
    Höyrykone iisi's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    1,112
    itse oon vaihtanut myös ton jousen ja putsannut kaikki osat tulitusnapista. okei, onhan tosta aikaa, joten tarvinnee avata paketti taas. kiitos kaikille

     
     
  4. #24
    Höyrykonkari hirsipuutarhuri's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    215
    Kuinkas tollainen KICK?
    Ilmeisesti sillä säädetään halutut watit ja palikka säätää sitten voltit sopivaksi?
    Pikkasen on noi sähköopin peruskäsitteet hukassa. Etenkin toi wattijuttu?

    Vaikka olen vamon onnellinen omistaja niin se vattisäätö ja sen hyöty on hieman hakusessa.
    Hyvät konkarit, sivistäkää tietämätöntä.

     
     
  5. #25
    Wattisäätö on erinomainen, jos sulla on niinkuin mulla, laatikko jossa SR ja LR kartot ovat suloisesti sekaisin. Kickin kanssa säädät suoraan halutut tehot (=watit), kick mittaa vastuksen ohmit ja antaa pyydetyn määrän watteja, voltit riippuu siitä mikä oli päässä.

    Volttisäätö on aivan hyvä, jos tiedät minkä ohminen vastus sulla on, ja säädät voltit siihen sopiviksi. Esim LR kartolle jotain 4 voltin luokkaa, SR kartolle 5 voltin luokkaa.


    (käytetty rahaa 1201,66 e-savukkeisiin)

     
     
  6. #26
    Höyrykone Thyroid's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    1,127
    Voisin kuvitella, että eniten harmittaa sellainen jännitehävikki, joka johtuu kytkimestä. Tai oikeammin kytkimen huonosta kontaktista. Esim. painat yhden kerran, tulee = 3.5v, sitten toisen kerran perään = 3.1v jne. jne. Tuo vaikuttaa aika paljon jo matalilla ohmeilla wateissa, ja vaikuttaa suoraan höyryttelykokemukseen. Sen sijaan, jos sinulla on hyvin suunniteltu tasaisesti tulittava laite, jonka kontaktit ovat vaikka ss eikä messinkiä - niin silloin voit säätää ohmit niille laitteen antamille tehoille kohdalleen omalla setupillasi. Ainoa joka tuosta sitten kuokkaan ottaa on akunkesto.

     
     
  7. #27
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Satakunta
    Viestit
    10
    Tämä oli hyvä keskustelu. Ei 200 sivua luettavaa ja itselle riittävästi asiaa Kiitokset näistä.

     
     
  8. #28
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ignorant Näytä viesti
    Sitten on tämmöinen läpyskä jota tullut käytettyä jonkin verran jos ei viitsi laskeskella.

    http://i.imgur.com/7uHLk0M.jpg
    Tämä oli erittäin hyvä! Kiitos!

     
     
  9. #29
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    02/2013
    Viestit
    310
    Kiitokset aloittajalle rohkeasta avauksesta. Vituttaa kun nämä itseään täynnä olevat olettaa etsivän tietoa kaikesta mahdollisesta tuntikaupalla ennen kysymistä ja kun google tmv. löytääkin asiaan liittyvän otsikon edes englanninkielellä niin joku valopää siellä kertoo "käytä googlea" tai vielä pahempaa, moderaattori sulkee koko aiheen ja kaikki viisastuu.

     
     
  10. #30
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    02/2013
    Viestit
    310
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Avalanche Näytä viesti
    Wattisäätö on erinomainen, jos sulla on niinkuin mulla, laatikko jossa SR ja LR kartot ovat suloisesti sekaisin. Kickin kanssa säädät suoraan halutut tehot (=watit), kick mittaa vastuksen ohmit ja antaa pyydetyn määrän watteja, voltit riippuu siitä mikä oli päässä.

    Volttisäätö on aivan hyvä, jos tiedät minkä ohminen vastus sulla on, ja säädät voltit siihen sopiviksi. Esim LR kartolle jotain 4 voltin luokkaa, SR kartolle 5 voltin luokkaa.
    No noilla ainakin saa reilut höyryt, kyllä joku 3.5v riittää hyvin lr-kartolle ja <4.5 sr-kartolle jos vaikka tupakkaan tai sen tuottamaan savuun vertaa..

    Itseasiassa mihinkäs muuhunkaan vertaisi ? Mulle on tällä hetkellä yks ja hevon hailee poltanko tupakkaa vai atomisaattorin coileja sillä erotuksella että jälkimmäisen tuoton pitäisi olla reilusti terveellisempää joten sitä ensisijaisesti.

     
     
  11. #31
    Höyrypää Onchu's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    608
    Haistan passiivis-aggressiivisuutta

     
     
  12. #32
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697
    Itse en tykkää polttaa atomisaattorin coileja. Maku on paaaljon huonompi kuin analogisessa.
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  13. #33
    HöyryGuru

    Liittynyt
    04/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    4,126
    Naputtelin muropakettiin aiheesta Miksi dualcoil kuluttaa akkua nopeammin. Tuollaista:


    Koitetaan avata asiaa siis esimerkin kautta:

    Laite antaa tasaisesti voltteja yhteen vastukseen ja toisessa kahteen vastukseen. Molemmissa tapauksissa voltit pysyy samana mutta amppeerit tuplaantuu (jos jokaisen vastuksen ohmit on samat) eli akku hupenee periaatteessa tuplavauhtia.

    Laitetaan vaikka 2 ohmin matalavastuskarto vastaan 1.5 ohmin dualcoil ja lasketaan mihin sähkö katoaa vaikka 5V laitteella:

    (5V x 5V) / 2ohm = 12,50W
    2 x ((5V x 5V ) / 3ohm) = 16,66W

    Lämpöteho kasvaa noin 25% ja samalla akun kesto tippuu saman verran. 1.5ohmin dualcoilissa on kaksi 3ohmin vastusta ja 2 ohmin dualcoilissa kaksi 4 ohmin jne..

    E:
    Jotta watit pysyisi samana yksi ja kaksi coilisessa edelläoleva kaava olisi näin:

    (5V x 5V) / 2ohm = 12,50W
    2 x ((5V x 5V ) / 4ohm) = 12,50W

    Jos taas dualcoilin molemmat vastukset on 2 ohmisia niin hupsis:

    2 x ((5V x 5V ) /2ohm) = 25W

    Jos coilit tuplataan niin pitäisi tuplata ohmitkin jotta akku ei hupenisi sen nopeampaa kuin yksicoilisillakaan. Ja siinähän ei ole järkeä koska eGo akulla saa 4ohmista hehkuttaa koko päivän, tehot ei vain riitä (3.3V x 3.3V)/4 = 2.5W

     
     
  14. #34
    Höyrypää Jan178's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Rovaniemi
    Viestit
    410
    Murossa minäkin tuota aloin pähkäillä. Ja tässä tulos:

    Pitipä ihan alkaa virkistelemään omiakin sähköopin perustietoja. Ajattelin siis todistaa että 2ohm DC-karto kuluttaa akun nopeammin kuin vastaava karto yhdellä vastuksella. Näin kun olen aina itsekin asian ajatellut.
    Ja aikani laskeskeltuani todistin omat kuvitelmani vääriksi. Ei ole mitään syytä miksi tuplavastus ottaisi enemmän tehoa kuin yksi, kun kokonaisvastus pidetään samana kummassakin.

    Ainoa ero tulee siitä, että esim. yhdistelmällä 4v/2ohm yhden vastuksen läpi kulkee 2A.
    Tuplavastustapauksessa (4v/4ohm)*2 virtapiirissä kulkee myös 2A, siis 1A per vastus.
    Virtapiirin hukkaama teho on niin ikään sama 8W molemmissa tapauksissa.

    Akku p*skat nakkaa siitä, montako vastusta sen nokassa on, kokonaisvastus ratkaisee. Käyttötuntumaan juttu tietenkin vaikuttaa hyvinkin radikaalisti, yksittäisen vastuksen ottama teho vaihtelee.

    Lienee kyseessä syvään juurtunut harhakäsitys. Lieneekö niin, että ensimmäiset DC-kartot ovat olleet alle 2ohm (1,5ohm DC, siis 2*3ohm) jolloin on ollut helppo tokaista että DC-kartolle isompi akku.
    Tämä käsite olisi sitten jäänyt elämään.

     
     
  15. #35
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    6,044
    Onko se mun omaa harhaa sitten että kun ego akku kesti 2 päivää helposti singlecoililla, mutta dualcoililla se kesti enää vajaan yhden päivän? Ja höyryteltyä tuli n. 3ml päivä...
    Vai tajusinko nyt jotain väärin noista teijän sähköpuheista...

     
     
  16. #36
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    02/2013
    Viestit
    310
    Kai se on juuri niin "yksinkertaista" että tuplacoil = tuplasti enemmän sähköä = puolet pienempi käyttöaika akulla

    Coileista tulikin mieleen kun tilasin 15W 5AMP rajalla olevan MahtiEsavukkeen niin milläs tosta saisi mahdollisimman paljon höyryä kun ei ainakaan laitteistosta ole sitten kiinni

     
     
  17. #37
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132
    Tuossa kusee vain yksi juttu.
    Tuskinpa tarvit imuttaa dualia yhtä paljon?
    Eli yhteenvetona höyryä sillä, millä tuntuu hyvältä ja pidä aina akku & varahöyrystin nesteineen mukana.
    KGO & Twist

     
     
  18. #38
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    6,044
    Nyt oon hämmentynyt. Olen testaillut miniegoani single coileilla, dualcoileilla, vivi novalla, ja clearolla. Kaikilla se kesti sen vähän reilu 1ml nestettä, että ei se dualcoili tuplasti virtaa vie...

     
     
  19. #39
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Tuossa pari viestiä aikasemmin tuo jo selitettiinkin, eli:
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jan178 Näytä viesti
    Akku p*skat nakkaa siitä, montako vastusta sen nokassa on, kokonaisvastus ratkaisee.

     
     
Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Keskustelu Aloittelijoiden esittelyt ja kysymykset

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •