Sivu 24 / 48 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1420212223242526272834 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 461 - 480 / 947

Aihe: Dream BT804-atomisaattori

  1. #461
    Höyryttelijä s-mies's Avatar

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    47
    Ylhäältä, ehkäpä siinä se. Seuraavaks alatuuppaustestiä sit...

     
     
  2. #462
    Höyrykone Leggins's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2,005
    ylhäältä täyttäessä siinä tulee jotain yli/alipainejuttuja, ei toimi. pakko täyttää alhaalta tai tehdä oma pikkureikä ylös ja oma ruuvi sille reiälle. alhaalta täyttäessä toimii kyllä, mutta älä täytä liian täyteen. helppoa niin kauan kuin kirkas tankki

     
     
  3. #463
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697
    Ylhäältä täytettäessä käännetään vekotin ylösalaisin kesken kannen kiristystä. Heti kohta kun siinä on sen verran kireyttä, ettei nesteet tule ulos, kääntö väärin päin. Odotellaan, että nesteet valuu yläcäppiin kaikki, ja ilma nousee atoon, ja sitten kiristetään vain.

    Nyt se paine siellä tankissa painaakin vain ilmaa sinne atoon.
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  4. #464
    Höyrykonkari hirsipuutarhuri's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    215
    Tän homman voi tehdä hyvinkin monella tavalla. Mikään niistä ei varmaan ole se absoluuttisen oikea tapa. Itselläni on Dreameja neljä ja niiden kanssa on puuhasteltu, välillä hyvällä, välillä huonolla menestyksellä. Mulle on jäänyt vain sellainen tunne että dream on vaan on luonteeltaan epävakaa, täytettiin se sitten miten tahansa. Kuitenkin ato on erinomaisen hyvä.

    Tulpan, täyttöa varten, saa vallan oivalliseti melkein mistä tahansa driptipistä. Muotoiltava korvatulppa leikataan ohkaisemmaksi, painetaan sormin kasaan, driptipin sisään ja annetaan laajentua. Ylimääräiset, ulos tulevat osat sitten saksilla pois.

    Tulppa päähän, ato nurin ja täyttö perästä noin 1,5-2ml. Varovaisesti kammio kiinni säiliöön. Alin osa auki ja vuotaneet nesteet kuivataan, takaisin paikalleen ja hyvästi höyryttelemään.

    Itse en ole päässyt koskaan kokeilemaan orkkista. Tämä vehje on kuitenkin hintalaatu suhteeltaan sellainen, että yhden orginaalin hinnalla näitä voi ostaa lähes viisi. Orkkisten saatavuuskin on hyvin vaikeaa. Onko ero kuitenkaan sitten hintansa väärtti? Tämähän toimii kuitenkin välilä hyvinkin erinomaisesti.

     
     
  5. #465
    Höyrykone Leggins's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2,005
    Jarif, u saved my day
    kas kun en itse ajatellut.

    Mutta miten toi alkup. kaiffari sitten poikkeaa että siinä täyttö toimii?

     
     
  6. #466
    Höyrykone Leggins's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2,005
    Lainaus Alkuperäinen postaaja hirsipuutarhuri Näytä viesti

    Itse en ole päässyt koskaan kokeilemaan orkkista. Tämä vehje on kuitenkin hintalaatu suhteeltaan sellainen, että yhden orginaalin hinnalla näitä voi ostaa lähes viisi. Orkkisten saatavuuskin on hyvin vaikeaa. Onko ero kuitenkaan sitten hintansa väärtti? Tämähän toimii kuitenkin välilä hyvinkin erinomaisesti.
    Oiskin mielenkiintoista saada alkuperäinen vertailuun. tai joku tekis vertailun. tms. kellä alkuperäinen niin laitetaan testiin?

     
     
  7. #467
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Kayfunissa on täyttöreikä pohjan alla..

    Edit. Niin ja imuvastuksen säätö.

     
     
  8. #468
    Höyrykone Leggins's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2,005
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    Kayfunissa on täyttöreikä pohjan alla..

    Edit. Niin ja imuvastuksen säätö.
    ***tu mitä hifistelyä kuka rontti näistä tekis vertailuvideon?
    laitan oman kopion tulemaan tarvittaessa
    Kyllähän se kiinnostais mistä sitä maksais satasen vrt. kiinakopsuun.

     
     
  9. #469
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Olihan mulla Kaiffarikin, mutta sitten käännyin meshismiin, niin sai lähteä (tai itseasiassa Ody syrjäytti tehonkestonsa takia).
    Videota paha tehdä, mutta kyllä niissä oikeesti on ISO eri, vaikka konehuone näyttääkin aika samalta; Kayfun oli huomattavasti laadukkaammin tehty, nestetilavuus oli reippaasti isompi ilman jatkoakin, täyttö onnistu pohjan läpi ruuvin reiästä (eikä alkanut täytön yhteydessä kurlaamaan) ja kaikki palikat sopi yhteen prikulleen.

    On tämä Dreami toki hintansa väärti, mutta väitän silti että niin on Kayfunikin.. Ovat vaan hieman eri lokeroissa; toinen on halpa entry level-ato, jossa on omat oikkunsa ja toinen taas aika loppuunsa hiottu high end-tuote.

    Edit. Jos Dreamia ja Kaiffaria vertaa keskenään, niin se on vähän sama kuin vertais perus Fiiattia Maybachiin; molemmilla pääsee paikasta toiseen, mutta toisella se on aikas paljon mukavampaa.

     
     
  10. #470
    Höyrykone Leggins's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2,005
    Tottakai mä tajuan että eroja on, mutta ois kiva nähdä se (videolla).

    Ei sitä kaikkea muuten tajua ellei osta itellekki kaiffaria

     
     
  11. #471
    Höyrykonkari hirsipuutarhuri's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    215
    Onhan se selvää, että eroa varmasti on!
    Ketjua luettaessa selvää myös on, että Dreamissa on paljon ongelmia. Itse en niitä ole pystynyt ratkaisemaan hyvistä neuvoista huolimatta. Laite on kuitenkin käypä ja tuottaa meille vapottelijoille paljon iloa ja puuhasteltavaa. Tylsää olisi, jos kaikki vehkeet toimisi kuin unelma. Mistäs me sitten täällä foorumilla keskusteltaisiin. Täytyy siis vain todeta, että tällä rahalla sai nyt sitten tällaisen laitteen.

    Homokivaa odotellessa

     
     
  12. #472
    Höyrypää nakke's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    lappeen Ranta
    Viestit
    977
    Tulipa nyt kokeiltua tuota tukittua driptippiä päähän ja alakautta täyttö. Hyvin tuntuis toimivan Ei löytynyt korvatulppaa tähän hätään mutta (taas kerran) Topsi-puikko ajoi saman asian.
    Sigelei 75WTC - G-Tube - Vertex RDA - Viggo RDA


     
     
  13. #473
    Höyrypää Para's Avatar

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    Toijala, Akaa
    Viestit
    913
    Lainaus Alkuperäinen postaaja nakke Näytä viesti
    Tulipa nyt kokeiltua tuota tukittua driptippiä päähän ja alakautta täyttö. Hyvin tuntuis toimivan Ei löytynyt korvatulppaa tähän hätään mutta (taas kerran) Topsi-puikko ajoi saman asian.
    Tankin mukana pitäs tulla muutama topsi-puikko ja käyttöohjeet.
    Japa japa

     
     
  14. #474
    Höyrykonkari hirsipuutarhuri's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    215
    Tämä dream on sellainen askartelu paskartelu ato

     
     
  15. #475
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Mänttä-Vilppula
    Viestit
    3
    Itse olen ottanut ylä capista sen oransin o-renkaan pois ja lyhentänyt muovi tankin sen verran lyhemmäksi että setupin päälle tuleva metalli holkki tiivistyy ylä capiin vasta kiristyksen loppu vaiheessa,näin onnistuu yläkautta täyttäminen ilman nesteen painumista sinne ilmareiän tilaan koska painetta ei synny ylä capia kiristäessä ollenkaan vaan ilma pääsee ylä kautta pois.

    3mm silica ja 0.20mm canthal 4/5 kierrosta 1.3 ohm, hyvin wiccaa ja höyryn tuotto erinomainen.


     
     
  16. #476
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    04/2013
    Viestit
    2
    Piti rekisteröityä tänne ihan tämän topikin takia. Ihmeellisiä ongelmia ollut teillä. Minulla ei ole kertaakaan puskenut litkuja jousikammioon ja täytän aina yläpäästä. Sen kun ruuvaa yläosan tankista auki, täyttää silleen että on ehkä 2-3mm tankin yläosan kierteiden alla nestepinta, ja sitten rauhaksiin ruuvailee kiinni. Ainoa efekti tuosta on että litkua menee jengoille ja hikoilee sitten kiristettäessä hieman siitä, mutta ei tarvitse tolskata ollenkaan korvatulppien kanssa.

    Vastoin täällä mainittua, olen aina laittanut wicki langat sinne niille tarkoitettuihin kolosiin. Oisko tuossa sitten se syy?

    Vakiosetuppeja olen käyttänyt ja purinpa yhdestä ammoisten aikojen dualcoil Smokista toisen coilin ja kääräisin sen tuonne. Ihan ok rokkailee nyt, mutta ei aivan parhaiden DCT-löylyjen veroista. Litku on itseblandattua ja aika paksua, joten luulenpa että osasyy satunnaiseen kuivahittiin on myös siinä. Ei meinaan mennyt edes puffin kartoilla DCT:stä läpi kunnolla tuo, eikä nyt satu olemaan tislattua vettäkään käsillä.

    Mukana seuraavat setupit näytti olevan 3ohm:in luokkaa ja kun vakioilla eGo -akuilla touhuilen, niin eihän sieltä meinannut oikein mitään tulla yllättäen Pitää kokeilla purkaa vielä joitain kartoja ja kääriä niistä lisää setuppeja. Tai sitten vaan tilata lankaa ja silicaa jostain. Täyttämässä saa kyllä olla ihan kokoajan, mutta kun tuo täyttö on minulla mennyt noin helposti niin eipä tuosta ole juuri ehtinyt ärsyyntymään. Ainoa mikä huolettaa on nuo yläpään jengat tankissa, kun se muovia on.

     
     
  17. #477
    Höyrykone Leggins's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2,005
    0.2 kanthal tuli punottua kaksinkerroin ja 3mm silica kaksinkerroin, 0.9ohmia ja melkosta usvaa pukkaa.
    Mielenkiintosta kyllä kokeilla aina jotain uutta, aina ihan erilaisia höyryjä.
    Tuli samalla tekniikalla tehtyä 0.6ohminenkin mutta en uskaltanu vielä ruuvata sitä kiinni

     
     
  18. #478
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Lainaus Alkuperäinen postaaja johis69 Näytä viesti
    Vastoin täällä mainittua, olen aina laittanut wicki langat sinne niille tarkoitettuihin kolosiin. Oisko tuossa sitten se syy?
    Todennäköisesti, koska langat vastustavat nesteen kulkua urissa ja samasta syystä myös iskee välillä kuivaa, eikä vedä vertoja cartoille..

     
     
  19. #479
    Höyrykonkari JaniK's Avatar

    Liittynyt
    05/2012
    Sijainti
    JaniK Global HQ
    Viestit
    112
    ---

     
     
  20. #480
    HöyryGuru

    Liittynyt
    05/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    691
    Varsinkin tämä uudempi ss dreami jatkolla on toiminut kuin junan vessa, täyttöruuvillisen tankin laitoin + oman setupin ja muuta ei ole tarvinnut tehdä kuin täytellä tankkia.

    Tosin toinen tapinreikä on liian iso, joutui laittamaan kathalia ylimääräisen pätkän väliin kaksinkerroin.

     
     
Keskustelu Rebuildable

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •