Sivu 17 / 48 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 713141516171819202127 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 321 - 340 / 947

Aihe: Dream BT804-atomisaattori

  1. #321
    Höyrykone mrelwood's Avatar

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    1,209
    Lainaus Alkuperäinen postaaja kvsl Näytä viesti
    nyt Vamo hälyttää nollavastusta, eikä siis toimi ollenkaan.
    Tarkista että pohjakammiossa oleva jousi on hyvin paikallaan, suorassa ja oikein päin. Kapea pääty tulee alaspäin, akkunapaa vasten. On myös mahdollista että setup-korokkeen plussapuoli pääs sen verran liikahtamaan että ottaa miinukseen kiinni. Kiristin sen omassani paikoilleen ruuvaamalla pohjakammion isoa ruuvia.

    Vamossa jostain syystä kartot alkoi maistumaan palaneelta herkemmin.
    Vamo antaa aina ilmeisesti 6V jännitettä ja katkoo sitä 33 kertaa sekunnissa jotta jännite olisi keskimäärin se mihin se on asetettu. Vastuslangalle on vähän väliä antaako sille pätkittyä ylijännitettä vai tasaista haluttua jännitettä. Tarkista kuitenkin että sun Vamo on RMS-moodissa, eli paina plussaa niin pitkään että Vamo vaihtaa moodia. "n02" on RMS eli se minkä haluat.
    ___
    Näprääjä, tippunut kalustokelkasta.

     
     
  2. #322
    Höyrykone lagittaja's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    1,615
    Kyllä itekki olen sen nyt huomannu mitenkä tuo 33.3Hz oikeasti vaikuttaa makuun. Kartoilla sen huomaa helpoiten. Mutta jos kvsl sun vamo on tuossa AVG moodissa eli N01 niin ei ihmekkään jos maistuu palanut. Tuossa moodissa se antaa vähän mitä sattuu mrelwoodin ohjeella N02 moodiin ja vapeon!

    E: Tarkennetaan nyt vielä että ei se mikään järkyttävä ero ole. Mutta huomaan sen. Olen sitten kaiketi kermaperse. Mutta loppupeleissä se ei ole se maku mikä häiritsee, vaan tuo ah niin ihana 33.3Hz prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
    Lagittaja@TechBBS | Lagittaja@Level1Techs | Lagittaja@MuroBBS |Sekä mm. Anandtech AVForums DIYAudio Head-Fi Overclock.net XDA-Developers

     
     
  3. #323
    Höyrykonkari JaniK's Avatar

    Liittynyt
    05/2012
    Sijainti
    JaniK Global HQ
    Viestit
    112
    Lainaus Alkuperäinen postaaja mrelwood Näytä viesti
    Tarkista että pohjakammiossa oleva jousi on hyvin paikallaan, suorassa ja oikein päin. Kapea pääty tulee alaspäin, akkunapaa vasten.
    Olin pistänyt jousen väärin päin Johan palasi toiminta! Kiitos! Mitä käyttöä sillä jousella muuten on?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja mrelwood Näytä viesti
    Vamo antaa aina ilmeisesti 6V jännitettä ja katkoo sitä 33 kertaa sekunnissa jotta jännite olisi keskimäärin se mihin se on asetettu. Vastuslangalle on vähän väliä antaako sille pätkittyä ylijännitettä vai tasaista haluttua jännitettä. Tarkista kuitenkin että sun Vamo on RMS-moodissa, eli paina plussaa niin pitkään että Vamo vaihtaa moodia. "n02" on RMS eli se minkä haluat.
    N02-moodissa on ollut, alusta lähtien. En kylläkään enää muistanut että siinä on tollainen valinta.

    Imuvastusta on nyt enemmän topsi-pätkän ansiosta, mutta siltikin meinaa tulla palanutta makua. Mun eka laite oli Ego-T, jonka ostin noin vuosi sitten, ja sen atomisaattoreilla tuli jatkuvasti nestettä suuhun ja joka paikkaan. Päättelin, että imen niin voimakkaasti ja usein, että sen tuottama paine aiheuttaa näitä ikäviä ilmiöitä. DCT+karto-yhdistelmän kun löysin, niin homma parani huomattavasti.

    Kuitenkin nyt ajattelin ostaa tällainen korjattavan systeemin, kun jos sillä saisi vielä paremmat höyryt. Nyt vaan tuntuu että imuvoima aiheuttaa sydänlangan liian nopeaa kuivumista. Tankki siis ei pysy perässä. Vai voiko se siitä johtua? Miten voisin välttää dryhittejä?

    Ja semmoinen pikainen huomio myös, että kun DCT+karto-yhdistelmällä olen käytellyt 12-13 wattia, niin nyt jos laitan yhtä paljon tehoa, niin tulee aivan varmasti kuiva imaisu hyvin nopeasti. Pitänyt laskea watteja paljon alemmas.

     
     
  4. #324
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059
    Mitä tiukempi imuvastus, sen paremmin se tuo nestettä vastukselle. Noilla 13 watin tehoilla oon iteki parhaillakin setupeilla saanut palanutta makua ennemmin tai myöhemmin, mutta se on tosissaan hyvin paljo setupin onnistumisesta kiinni. Eikai kanthal oo irti silicasta missään kohtaa, tai lenkit osu toisiinsa niin että vastus saattaa päästä tipahtamaan?
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  5. #325
    Höyrykonkari JaniK's Avatar

    Liittynyt
    05/2012
    Sijainti
    JaniK Global HQ
    Viestit
    112
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Barole Näytä viesti
    Eikai kanthal oo irti silicasta missään kohtaa, tai lenkit osu toisiinsa niin että vastus saattaa päästä tipahtamaan?
    Voi olla että on irti silicasta... Tosiaan vasta tänään sain laitteen ja tehdas-asetuksilla mennään. Ja olen avannut sen muutaman kerran ja tolleen, ei välttis ole niin tiivis se vastuslanka&silica-härveli enää.

    Sitä aluksi ihmettelin, että mitenkä sen nesteen olisi tarkoitus kulkeutua sydämeen, kun tässä langat ei sojota ulos niinkuin clearoissa sojottelee. Mutta kyllä se näköjään jotenkin sinne menee, niistä pienen pienistä rei'istä. Ilmeisesti wickin päät ei saisi kuitenkaan jäädä kierteiden väliin?

    On tässä näköjään opettelua ja säätöä aika paljon, taas kerran.

     
     
  6. #326
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059
    Ajelet tehdassetupilla? Well, THERE'S your problem! Ei ne aina oo huonoja, mutta tässä ne ei vaan toimi. Ainakaan mulla. Eikä ilmeisesti muillakaan.
    Viimeksi muokannut Barole; 05.04.13 kello 22:31. Syy: korjattu asiaerhe
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  7. #327
    Höyrykone mrelwood's Avatar

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    1,209
    Lainaus Alkuperäinen postaaja kvsl Näytä viesti
    Olin pistänyt jousen väärin päin Johan palasi toiminta! Kiitos! Mitä käyttöä sillä jousella muuten on?
    Se vie sähköä akulta coilille ja antaa 510-liittimen plussanavan tarvittaessa vähän joustaa.

    Miten voisin välttää dryhittejä?
    Varmistamalla ettei sun coili oo liian tiukalla tai löysällä, ettei vastuslangalla ole liian pitkät jalat, ja että watteja ei ole käytössä liikaa. Mulla riittää Dreamissa 8,5W oikein hyvin. Cartoissa voi tosiaan tehoa laittaakin, mutta mä en oo kokenu siitä kovin paljoa hyötyä, kun ei ne sen paremmin höyryä. Juoksevammat nesteet tietty toimii kans paremmin Dreamissa kuin VG-siirapit.

    EDIT: Ja ihan ensimmäisenä teet kunnon setupin sen tehdasräpellyksen tilalle!
    ___
    Näprääjä, tippunut kalustokelkasta.

     
     
  8. #328
    Höyrykonkari JaniK's Avatar

    Liittynyt
    05/2012
    Sijainti
    JaniK Global HQ
    Viestit
    112
    Ok, elikkäs tavaraa sitten taas tilaukseen... Viikonlopun joutuu näillä asetuksilla kärvistelemään. Katselin kyllä jo ebaysta halpoja kaasupolttimia. Silicat ja vastuslangat taitaa saada kätevimmin puffilta, eikä varmaan hinnoissakaan kauheasti ole eroa ulkomaan ihmeisiin. Eihän tässä muu auta kuin jatkaa hamstaamista. :-) Kiitos vaan vinkeistä, kaverit.

     
     
  9. #329
    Höyrykone mrelwood's Avatar

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    1,209
    Lainaus Alkuperäinen postaaja kvsl Näytä viesti
    Ok, elikkäs tavaraa sitten taas tilaukseen...
    Toho ei ole silicalaitteiden kanssa välttämätön, vaikka pikainen silican tohotus ennen käärimistä tekeekin ihan hyvää. Ja niitähän saa Clas-Ohlsonilta, Biltemasta, Motonetistä ja mistä kaikkialta ihan kätevään hintaan.

    Mutta rebuildable nimenomaan on rebuildable. Ei näillä tee oikein mitään jos ei halua rakentaa.
    ___
    Näprääjä, tippunut kalustokelkasta.

     
     
  10. #330
    Höyrykonkari tervattu mies's Avatar

    Liittynyt
    12/2012
    Sijainti
    ~jyväskylä
    Viestit
    194
    Mulla toimi tehdassetuppi ihan jees, mutta pikku tunauksen jälkeen tietty.. Huuhtasin silicat vedellä ja kuivailin sytkärillä, pikkusen vetäsin lankoja eri päistä, siis levitin niinku pidemmäksi noin sentin, sitten varo-varovasti kuppi päälle niin, ettei silica jää kierteen väliin, se pitää pyöräyttää sillei samaan suuntaan, kuin kuppi kiertyy kiinni. Ihan tolkuttomat höyryt tuli kyllä. No pari päivää meni sillä, sit tein oman setupin. Kyllä ton tehdassetupin saa toimimaan aika helposti, täyttö on sitten tarkkuuslaji, jos ei halua tuhlata litkuja.

     
     
  11. #331
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Lainaus Alkuperäinen postaaja miksatia Näytä viesti
    Voisko Charun tai Nakke napsasta vaikka kuvan toimivasta setupista niin katson vielä että kaikki on samallatavalla.
    Tuo on emännällä käytössä, mutta voin kyllä seuraavan täytön yhteydessä kuvan setupista ottaa (tosin emännän tahdilla siinä vielä ~viikko menee).

     
     
  12. #332
    Höyrykonkari tervattu mies's Avatar

    Liittynyt
    12/2012
    Sijainti
    ~jyväskylä
    Viestit
    194
    No taitaa sitte emäntäs tehä muutakin ku höyrytellä, jos meinaan dreamissa viikon tankkuuväli! :0

     
     
  13. #333
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    No, ottaa ~2 hatsit päivässä.

     
     
  14. #334
    Höyrykone mrelwood's Avatar

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    1,209
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    No, ottaa ~2 hatsit päivässä.
    Niin hyvä höyrytin ettei tartte ku kahdet hatsit per päivä!
    ___
    Näprääjä, tippunut kalustokelkasta.

     
     
  15. #335
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Kyllä kyllä.
    Ilmankos mulla menee ~4-7ml päivässä, kun on niin paskat vehkeet.

     
     
  16. #336
    Höyrykonkari JaniK's Avatar

    Liittynyt
    05/2012
    Sijainti
    JaniK Global HQ
    Viestit
    112
    Lainaus Alkuperäinen postaaja mrelwood Näytä viesti
    Mutta rebuildable nimenomaan on rebuildable. Ei näillä tee oikein mitään jos ei halua rakentaa.
    Juu, olen varautunut rakenteluun. Se on ihan mielenkiintoista. Koko ajan oppii uutta. Mikä tarkoittaa sitä, etten kauheasti näistä vielä tiedä.

    Siltikin, kun ostaa valmiin tuotteen, niin sen pitäisi toimia ilman fiksausta... oli kyseessä mikä vehje tahansa. Mutta tässä tapauksessa toimivuus taitaa olla makuasia. Yksi on tyytyväinen tehdas-setuppiin ja toinen ei.

    Vuosi sitten ostin ensimmäisen laitteeni, EGO-T:n (B-tyyppi). En saanut sen perus-atomisaattoria koskaan toimimaan kunnolla, vaan nesteitä tuli jatkuvasti suuhun ja myös tankin pohjasta sitä valui sormille koko ajan. Tämän foorumin vinkkien perusteella koitin viritellä sitä, mutta ei paljon auttanut. Vasta kun hankin clearoja ja myöhemmin DCT-tankin, niin alkoi homma toimimaan paremmin. Silloin jo ihmettelin, että mitenkä tää Ego voi mun käytössä olla tämmönen, kun täällä foorumilla ainakaan osalla ihmisistä ei ollut tuollaisia ongelmia ollenkaan. Persoonakohtaiset käyttöerot taitaa olla aika suuret.

    Mä huomaan imeväni aika kovalla voimalla ja monta kertaa putkeen. En tarkoituksella, vaan se on jotenkin kehittynyt sellaiseksi, enkä osaa imeä vähemmän kuin hetken aikaa. Sitten se taas unohtuu. Siksi mä luulen, että mun käytössä tankkiin vaikuttaa suuremmat paineet, kun jonkun toisen käytössä. Mikä aiheuttaa sen, että niitä nesteitä lähtee helpommin tulemaan suuhun, ja miksi tässä Dreamissa lanka kuivuu nopeasti. Tää on vaan arvailua, mutta jokin seikka mun käytössä noi valumiset ja muut aiheuttaa.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja tervattu mies Näytä viesti
    Mulla toimi tehdassetuppi ihan jees, mutta pikku tunauksen jälkeen tietty.. Huuhtasin silicat vedellä ja kuivailin sytkärillä, pikkusen vetäsin lankoja eri päistä, siis levitin niinku pidemmäksi noin sentin, sitten varo-varovasti kuppi päälle niin, ettei silica jää kierteen väliin, se pitää pyöräyttää sillei samaan suuntaan, kuin kuppi kiertyy kiinni. Ihan tolkuttomat höyryt tuli kyllä. No pari päivää meni sillä, sit tein oman setupin. Kyllä ton tehdassetupin saa toimimaan aika helposti, täyttö on sitten tarkkuuslaji, jos ei halua tuhlata litkuja.
    Kiitos näistä neuvoista. Suoritatko täytön tankki alaspäin? Mä tarvisin injektioneulan tai jonkun lisälaitteen, että saisi ne nesteet sillä tavalla sisään. Tai sitten vaan pitäisi malttaa treenata. Ensiksi pitäisi vakuuttua, että se alaspäin täyttäminen on jotenkin paljon parempi tapa.

    Katselin Charunin videota Dreamista ja siinä aihetta sivuttiin. On aika hyvä video muuten. Jeesannut paljon.

     
     
  17. #337
    Kuvaa set-uppisi ? Tälläsellä setillä antaa todella muikeat höyryt, 1,4 ohm näytti mittari. Harmi että on niin pieni nestetilavuus, tosin täyttö onnistuu jo melko sujuvasti ylösalaisin pohja irrotettuna ja sormi tipin tilalla tukkeena, vivin tankkia kun käyttää, niin ylösalaisin korkeintaan 2,8 merkkiin täyttää, niin on kasattuna piripinnassa dream.jpg ps. kuvassa näkyy o-rengas pohjaosan tippalukkona, hiukan rajoittaa imuvastustakin, niin ei välttämättä tarvia topsy puikko tms. virityksia tunkea ilmaputkeenkaan, kokeilkaa
    Viimeksi muokannut jaska69; 06.04.13 kello 14:01.

     
     
  18. #338
    Höyrykonkari tervattu mies's Avatar

    Liittynyt
    12/2012
    Sijainti
    ~jyväskylä
    Viestit
    194
    No mulla on pruuttaa ja injektioneulaa.. 18g eli 1,25mm neula, eli suurin, mitä normiapteekeista löytyy, dreamin tankkuu pohjan kautta tylpällä ja vähäsen lytätyllä neulalla. Mulla on litkut aika paksua vg-mönjää, kylmässä vaikee saada valuun sinne isompaan osaan, meinaa vaan pyörähtää ympäri ja käsille. Joku oli tehny täyttöreiän tankin kylkeen ja ruuvi tulpaksi, ruma mutta varmasti helppo ja toimiva ratkaisu.
    Loistavat höyryt tästä tulee, mutta taidan laittaa jossain vaiheessa joutessani myyntiin, kun on tuo diablo ja r-tankki u-mesh-wickillä, niistäkin tulee hyvät höyryt, eikä tartte yhtenään lotrata.
    Kartoista oon näköjään luopunut jo aikaa sitten, eikä nappaa clearotkaan, paitti vivinova, jossa pidän lunssalääkettä eli eukamenttoolia. Lunssassa ei pikku dryhitsit niin haittaa..

     
     
  19. #339
    Höyrykonkari JaniK's Avatar

    Liittynyt
    05/2012
    Sijainti
    JaniK Global HQ
    Viestit
    112
    Noniin, nyt tein vastaavan operaation minkä tervattu mies mainitsi, eli virittelin valmiista tehdas-setupista vähän paremman, ja siis onnistui! Huuhtelin wickin juoksevan veden alla, jonka jälkeen kuivattelin sen. Hypistelin ja pyörittelin sitä sormissa, minkä seurauksena se lähti vähän purkautumaan.... Ei kuitenkaan täysin, onneksi. Lämmitin myös sytkärillä vähäsen. Charunin videolta taas katselin mitenkä setup kantsii tehdä. Lyhensin wickiä myös jonkin verran. Nyt ei ole tullut yhtään dryhittiä toistaiseksi! Mutta kyllä tossa meni jonkin aikaa että sain nysvättyä kannen kiinni, ilman että silica jäisi kierteiden väliin.

    Täytin jopa tankin ylösalaisin. Eipä se loppujen lopuksi niin vaikeaa ollut.

    Puffilta joka tapauksessa kanthalit (A-1 0,20mm 43,48ohm/m) ja silicat (3mm punottu) tilattu. Valkkasin noi laadut ihan summamutikassa.

     
     
  20. #340
    Höyrykonkari JaniK's Avatar

    Liittynyt
    05/2012
    Sijainti
    JaniK Global HQ
    Viestit
    112
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jaska69 Näytä viesti
    Voitko kertoa tuosta sun wick-virityksestä vähän enemmän? On aika tuhdin näköinen systeemi. Minkälainen vastuslanka on?

     
     
Keskustelu Rebuildable

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •