Sivu 6 / 10 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345678910 ViimeinenViimeinen
Tulokset 101 - 120 / 187

Aihe: Ultraäänipesukone, höyryttelijän paras apuväline.

  1. #101
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Urdu Näytä viesti
    ranteen säästö tähdellisempiin vatkauksiin oli mielessä
    No ei se sitten haaskuun menny sekään
    "Anteeksi! Minä luulin, että se on omani!" (Nipsu:Taikurin hattu)


    Sekavia kirjoituksia erinäköisistä ja kokoisista höyrytin vekottimista

     
     
  2. #102
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Raipe Näytä viesti
    Tällainen tuli postissa tänään.
    Liite 8468
    New 600ml Jewelry Ultrasonic Cleaner With Digital Timer Stainless Bath Tank | eBay

    Laitteen hinta ei ollut paha, 33£, mutta ikävä kyllä tuplaantui postien kanssa. En sitten viitsiny perua tilausta vaikka hintaa tulikin lisää.
    Päädyin tähän koska taajuus oli 40kHz. (Natsun tietojen mukaan isompi kavitaatio - tehokkaampi pesu) kun normaalisti näissä on 42-46kHz
    Vehkeestä löytyy myös 60 min. ajastin mikä oli oleellinen seikka, koska litkuja tässä pääasiassa pitäisi kypsytellä.

    Ensimmäisellä testi ajolla huomasin, että tässä oli vielä lämmityskin. (Vai lämpeneekö vesi aina UÄ-pesurissa?) Aina vain parempi kypsyttelyyn! Oli siinä toki miinus puoletkin.
    Tunnin ajon jälkeen muovipullo alkoi uusiomuovautua. Maku ainakin pehmeni, mutta vähän epäilen, että olisi hörpännyt vettä sisään kun pullo vaihtoi muotoa.
    Pitää varmaan kehitellä tuohon joku teline pulloille ja ottaa uutta testiä.
    Lämpenemiseen vastaus: Kyllä ja kyllä. Joissain malleissa on lämmitys vielä lisänä mutta kyllä se pesuvesi muutenkin lämpiää käytössä.

    Urdu eikö tuossa tullut mukaan mitään pesukoria? Ei voi olla kovin pitkäikäinen jos kamat makaa altaan pohjalla.
    The real sin is averting your eyes and failing to believe in anyone.

     
     
  3. #103
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Natsu Näytä viesti
    Lämpenemiseen vastaus: Kyllä ja kyllä. Joissain malleissa on lämmitys vielä lisänä mutta kyllä se pesuvesi muutenkin lämpiää käytössä.

    Urdu eikö tuossa tullut mukaan mitään pesukoria? Ei voi olla kovin pitkäikäinen jos kamat makaa altaan pohjalla.
    Ok. En sitten tiedä onko lämmitystä, mutta tunnin päryytyksen jälkeen vesi on sen verta lämmintä ettei kättä pysty pitää altaassa.

    Jos ei käytä koria niin sekö rikkoo laitteen?

     
     
  4. #104
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Raipe Näytä viesti
    Ok. En sitten tiedä onko lämmitystä, mutta tunnin päryytyksen jälkeen vesi on sen verta lämmintä ettei kättä pysty pitää altaassa.

    Jos ei käytä koria niin sekö rikkoo laitteen?
    Kyl tolla ilman lisälämmitystä olevalla 0.7l pesurilla on joskus veden saanut hyvinkin kuumaksi. Riippuu varmaan vähän siitä et mitä milloinkin pesee. Jos siinä laitteessa olis lämmitys niin se todennäköisesti olis erikseen valittavissa ja säädettävissä. Ja altaassa olis sellanen vedenkeittimen vastuksen näköinen lämmityselementti. Näin ainakin yleensä.

    Juu uä-elementit ottaa itteensä.
    The real sin is averting your eyes and failing to believe in anyone.

     
     
  5. #105
    HöyryGuru Urdu's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Varkaus
    Viestit
    2,482
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Natsu Näytä viesti
    Urdu eikö tuossa tullut mukaan mitään pesukoria? Ei voi olla kovin pitkäikäinen jos kamat makaa altaan pohjalla.
    ei ollu koria, en kyllä usko että käyttöikään vaikuttaa vaikka kamat onkin altaan pohjalla, ennen uskoisin laukeavan itse pärinän kuin tavaroiden syövän altaan pohjasta läpi

     
     
  6. #106
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Taitaa enemmänkin ongelmana olla se, että ilman telinettä kamat resonoi runkoa vasten ja se rikkoo sitten UÄ-elementin.
    Tuostapa syystä itse tekaisin tämmösen viritelmän, jolla kamat pysyy erossa rungosta. Etuna myöskin se, että jos käyttää esim. alkoholia tai muuta ainetta pesuun, niin ei tartte desitolkulla lorotella ja tuolla myös saa "viritettyä" pestävät roinat sopivalle etäisyydelle elementistä, jolloin pesu tehostuu aika reippaasti.




    Edit. Tämä siis perustuu siihen infoon, jota googlettelemalla löysin viisaampien kertomana. Itse en ole muuta kuin tuota "virittämistä" kokeillut ja todennut sen paikkansapitäväksi.

     
     
  7. #107
    Juu ei se rosteripohja siitä kärsi vaan ne uä-elementit siellä pellin takana.
    The real sin is averting your eyes and failing to believe in anyone.

     
     
  8. #108
    HöyryGuru Urdu's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Varkaus
    Viestit
    2,482
    tein foliotestin kiinanihmeellä, puolisen minuuttia täydellä teholla

     
     
  9. #109
    Höyryttelijä Jellona's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Nurmijärvi
    Viestit
    67
    Oletteko huomanneet pesurin kestävyydessä/toiminnassa eroja vs. altaan veden täyttöaste? Mulla on tällainen "kevyt, melkein-jokamiehen-laite", jossa allas vetää n. 40 litraa. Olen täyttänyt sitä vain niin paljon, että korissa olevat pullot ovat riittävästi veden alla, kun tuntuu älyttömältä lorotella turhaan vettä viemäriin ja täytenä sitä ei jaksa siirrellä pesuhuoneesta muualle säilytykseen. Hiukan kooltaan ehkä ylimitoitettu litkujen vanhentamiseen, mutta kun laadukas peli sattuu valmiiksi olemaan, niin en viitsi halpiskikkarettakaan hommata.

     
     
  10. #110
    Kyllä se täytyy täyttää siihen rajaan asti joka käyttöohjeissa on kerrottu.
    Yleensä n. 2/3 altaasta täytyy olla veden peitossa.
    Ultraäänielementit siellä altaan seinämien sisällä eivät saa käydä "kuivana".

    Pahimmas tapauksessa hajoaa se laitos.
    The real sin is averting your eyes and failing to believe in anyone.

     
     
  11. #111
    Höyryttelijä Jellona's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Nurmijärvi
    Viestit
    67
    Oukei, sitten pitää alkaa täyttämään allasta vähän muullakin, vaikkapa isoilla kurkkupurkeilla täynnä vettä tms.. Jotenkin kärsin hullusta veden tuhlauksesta. Mitään manuaaleja tosta enää ole ollu kymmeneen vuoteen (:. Kerran vasta olen testannu tähän tarkoitukseen, ni tuskinpa menny miksikään - vielä. Jossain Jenkkipalstella hehkuttivat juoksevansa vääntämässä 12kpl 8min. sykliä, että tulee varmaan kypsää. Pitää varmaan joskus koittaa laittaa kännykkään 1 1/2h tunnin ajastus ja pistää pesuri hurisemaan siksi aikaa ja ihmetellä mitä litkuille tapahtuu. Tai koko yöksi, hehehehe, tuliskohan jotain ällöttäviä, ylikypsiä lopputuloksia, onko kokemuksia?

     
     
  12. #112
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jellona Näytä viesti
    Oukei, sitten pitää alkaa täyttämään allasta vähän muullakin, vaikkapa isoilla kurkkupurkeilla täynnä vettä tms.. Jotenkin kärsin hullusta veden tuhlauksesta. Mitään manuaaleja tosta enää ole ollu kymmeneen vuoteen (:. Kerran vasta olen testannu tähän tarkoitukseen, ni tuskinpa menny miksikään - vielä. Jossain Jenkkipalstella hehkuttivat juoksevansa vääntämässä 12kpl 8min. sykliä, että tulee varmaan kypsää. Pitää varmaan joskus koittaa laittaa kännykkään 1 1/2h tunnin ajastus ja pistää pesuri hurisemaan siksi aikaa ja ihmetellä mitä litkuille tapahtuu. Tai koko yöksi, hehehehe, tuliskohan jotain ällöttäviä, ylikypsiä lopputuloksia, onko kokemuksia?
    Mun suihkukäynnit jos mitkä ovat veden tuhlausta.

    Teollisuudessa/pajoilla saattavat käyttää samaa pesuseosta pitkänkin aikaa, mut tottakai jos se pesuri täytyy aina kantaa jonnekin jemmaan ja harvoin tulee käytettyä ni tyhjäksihän se kaadetaan.

    Vesijohtovesi maksaa ~4€ kuutio = 1000 litraa et tuskin siinä vararikko kuitenkaan iskee nesteitä silloin tällöin kypsytellessä jos vaikka 25 litraa valuttelee altaaseen.

    Kaipa siinä nesteen kypsymisessä rajansakin on.
    Prosessissa lähinnä makuaineet hajoavat ja sekoittuvat paremmin pohjanesteeseen.
    Hyvin kypsytetyssä lopputuotteessa kaikki ovat kunnolla sekoittuneet ja ylimääräiset "parfyymi"huurut haihtuu korkki auki tuuletellessa.

    Nesteen kypsytyksen lopputulos siis riippuu käytetyn makutiivisteen määrästä ja vahvuudesta.
    "Kypsynyt" neste on se "oikea" lopputulos ja vasta silloin tiedetään, että kuinka äklömaukasta tai laimeaa nesteestä lopulta tuli.
    Eli jos sekoitat jonkun uuden nesteen, otat sen heti käyttöön ja toteat että ompas mautonta, täytyy laittaa tuplat lisää tiivistettä, niin kypsytettynä lopputulos saattaisi kuitenkin olla varsin maukasta ja ilman sivumakuja.
    The real sin is averting your eyes and failing to believe in anyone.

     
     
  13. #113
    Höyryttelijä Jellona's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Nurmijärvi
    Viestit
    67
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Natsu Näytä viesti
    Vesijohtovesi maksaa ~4€ kuutio = 1000 litraa et tuskin siinä vararikko kuitenkaan iskee nesteitä silloin tällöin kypsytellessä jos vaikka 25 litraa valuttelee altaaseen.
    Juu, ei se hinta, vaan periaate, etten yhtä haarukkaa puhtaaksi halutessani laske keittiön allastakaan täyteen - ja keittiön altaaseen menee vaan murto-osa vettä siihen verrattuna mitä pesuri vetää . Kiitos Natsu kuitenkin.

     
     
  14. #114

     
     
  15. #115
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jellona Näytä viesti
    Juu, ei se hinta, vaan periaate, etten yhtä haarukkaa puhtaaksi halutessani laske keittiön allastakaan täyteen - ja keittiön altaaseen menee vaan murto-osa vettä siihen verrattuna mitä pesuri vetää . Kiitos Natsu kuitenkin.
    Hieno periaatehan tuo onkin. Itsellä ei vaan jotenkin onnistu veden säästäminen vaikka kuinka yrittäis.

    Mulla varmaan yks vaalituin periaate on se, et lautaselle ei jää mitään.
    Ärsyttää katsella jos jotkut jättävät pari haarukallista ruokaa lautaselle, vaikka kyllä sellaisen määrän pystyy aina vielä syömään

    Niin ja se et jos jotain tehdään, niin se tehdään kunnolla. Joskus turhankin tarkkaan ja pitkän kaavan kautta.
    The real sin is averting your eyes and failing to believe in anyone.

     
     
  16. #116
    Lainaus Alkuperäinen postaaja linker Näytä viesti
    Tosi kivaa luettavaa ja hienot kuvat!
    Mielenkiintoinen toi mikroskooppijuttu.

    Se folio murenee vielä nopeammin kun sitä pitää käden kanssa pystyasennossa altaan pohjaa kohti.
    Uä-elementit kun sijaitsevat altaan reunoilla.
    The real sin is averting your eyes and failing to believe in anyone.

     
     
  17. #117
    Höyrykone pki's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    2,097
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Natsu Näytä viesti
    Tosi kivaa luettavaa ja hienot kuvat!
    Mielenkiintoinen toi mikroskooppijuttu.

    Se folio murenee vielä nopeammin kun sitä pitää käden kanssa pystyasennossa altaan pohjaa kohti.
    Uä-elementit kun sijaitsevat altaan reunoilla.
    Reunoilla?
    Itse olen purkanut 2kpl pesureita ja molemmissa se elementti oli juurikin pohjassa olevan rinkulan keskellä.
    Varmaan löytyy malleja joissa se on reunoillakin.. mutta jos monikosta puhutaan, niin ei näissä 'halpiksissa' ole kuin 1 elementti ja yleensä keskellä pohjaa.

    Se 'laadukkaampi' jonka ostin ebayn kautta saksasta ja palautinkin jo tehottomana, piti sisällään 2 elementtiä ja nekin oli pohjassa.

    Olen oman 20 Eur pesurin kanssa huomannut, että jos sen muovisen pesukehikon jättää pois niin pesuteho huomattavasti parempi.
    Edelleen haaveena olisi joku 2-4 litran pesuri, kaikilla mahdollisilla säädöillä ja riittävällä teholla.

    DSE 901, eGo Type B, eGo Twist, Vision Spinner, Buzz Pro, Provari v2, Bolt (tele), PAPS Piccolo V1 & V3,
    EAmod, Lavatube Robust, PiColibri Tepuis, Atmomixani Nemesis + FT klooni Nemesis, Ambassadeur

     
     
  18. #118
    Lainaus Alkuperäinen postaaja pki Näytä viesti
    Reunoilla?
    Itse olen purkanut 2kpl pesureita ja molemmissa se elementti oli juurikin pohjassa olevan rinkulan keskellä.
    Varmaan löytyy malleja joissa se on reunoillakin.. mutta jos monikosta puhutaan, niin ei näissä 'halpiksissa' ole kuin 1 elementti ja yleensä keskellä pohjaa.

    Se 'laadukkaampi' jonka ostin ebayn kautta saksasta ja palautinkin jo tehottomana, piti sisällään 2 elementtiä ja nekin oli pohjassa.

    Olen oman 20 Eur pesurin kanssa huomannut, että jos sen muovisen pesukehikon jättää pois niin pesuteho huomattavasti parempi.
    Edelleen haaveena olisi joku 2-4 litran pesuri, kaikilla mahdollisilla säädöillä ja riittävällä teholla.
    Aa okei, en ole noita pienempiä availlut. Sellainen aukko sivistyksessä siis.

    25 litraisen ja 40 litraisen ammattimallin olen joskus avannut ja piirit vaihtanut, muistaakseni vilkaisin vaan et kyljissä oli myös. Mielestäni oli mut en kyllä ollut kovin tarkkaavainen asian suhteen ja siitä nyt on aikaa jo reilusti. Mallitkin vaihtunut.
    Kävis järkeen että sivuista tulis molemmin puolin ääniaallot esineeseen. Jos noissa isommissa on sitten pohja+kyljet.
    "An ultrasonic cleaner is simply a metal tank [stainless steel] that has piezo ceramic transducers bonded to the bottom or side."

    Folion kanssa pystyasennossa hajos tasaisesti reikiintymällä.

    Hävettää vieläkin etten ole saanut aikaiseksi mitata niitä watteja sulle!
    Varasto kuitenkin täynnä 2-6 litraisia uusimmilla piireillä ja niitä menee jatkuvaan tahtiin.
    The real sin is averting your eyes and failing to believe in anyone.

     
     
  19. #119
    Lainaus Alkuperäinen postaaja pki Näytä viesti
    Olen oman 20 Eur pesurin kanssa huomannut, että jos sen muovisen pesukehikon jättää pois niin pesuteho huomattavasti parempi.
    Edelleen haaveena olisi joku 2-4 litran pesuri, kaikilla mahdollisilla säädöillä ja riittävällä teholla.
    Mikä merkki/malli, ostopaikka, postikulut, hertzit, ja riittääkö teho Kiinan öljyisten höyrystimien puhtaaksi saantiin? Kummempaa tarvetta ei ole, joten kelvollisen halpisvehkeen taidan tilata, jos löytyy sellaista.

     
     
  20. #120
    Höyrykone pki's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    2,097
    Lainaus Alkuperäinen postaaja James Henkselit Näytä viesti
    Mikä merkki/malli, ostopaikka, postikulut, hertzit, ja riittääkö teho Kiinan öljyisten höyrystimien puhtaaksi saantiin? Kummempaa tarvetta ei ole, joten kelvollisen halpisvehkeen taidan tilata, jos löytyy sellaista.
    Tuo mun halpis on paljon aikaa ennen hyöryttelyä tullut hankittua, eikä mitään muistikuvaa ostopaikasta.
    Foliota kokeilin joskus ja muovikorin kanssa reikitä tuli jokunen ja ilman koria se folio hajosi silmissä silpuksi melko äkäseen.

    Sinällään wattitehoja ei voi mitata suoraan kulutusmittarilla, mutta vähän jotain suuntaa siitä saa mielestäni ja tuosta halpiksesta mittasin muistaakseni 80W.
    Siitä ebay-sakemanni-laatulaitteesta mittasin paljon vähemmän ja myös pesutuloksessa ja foliotestissä tuo halpis voitti 10-0.

    Kyllä tuolla halpiksella sähkikset pesee loistavasti, tosin korjattaviin atoihin siirtyneenä ei tuolle ole ollut paljonkaan käyttöä.
    Pesunesteellä on todella iso vaikutus ja ideahan on rikkoa nesteen pintajännite, jotta UÄ pääsevät hommiin. Millä sen pintajännityksen sitten rikkoo on makuasia ja itse käytän paria tippaa astianpesuainetta ja melko kuumaa vettä.
    Mekaanisten kierteet puhdistuu hyvin, kontaktit osittain mutta eihän tuo hapettumia irroita yms.

    DSE 901, eGo Type B, eGo Twist, Vision Spinner, Buzz Pro, Provari v2, Bolt (tele), PAPS Piccolo V1 & V3,
    EAmod, Lavatube Robust, PiColibri Tepuis, Atmomixani Nemesis + FT klooni Nemesis, Ambassadeur

     
     
Keskustelu Sähkötupakka (e-Savuke) yleisesti

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •