Sivu 18 / 20 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 814151617181920 ViimeinenViimeinen
Tulokset 341 - 360 / 384

Aihe: Keskustelua Oddy-nimisestä Odysseus-tyylisestä atomisoijasta

  1. #341
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801

    Vs: Keskustelua Oddy-nimisestä Odysseus-tyylisestä atomisoijasta

    Lainaus Alkuperäinen postaaja metukka Näytä viesti
    Meneeköhä originaalin odyn tiiviste toho pikku mutterin alle? Ku nää meinaa kusta täytön yhteydes vaikka avaa sen mutterin.
    Menee, muistaakseni 8x2 on koko
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  2. #342
    Höyrykone hesekiel's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tamperehan se
    Viestit
    2,762

    Vs: Keskustelua Oddy-nimisestä Odysseus-tyylisestä atomisoijasta

    Lainaus Alkuperäinen postaaja jasso Näytä viesti
    Menee, muistaakseni 8x2 on koko
    Itse hain etrasta 9x2, kun ei 8 millään venynyt tutin ympärille. Saattaa tosin olla kymmenesosien heittoja sekä eroja venyvyydessä eri materiaalien kesken.

     
     
  3. #343

    Vs: Keskustelua Oddy-nimisestä Odysseus-tyylisestä atomisoijasta

    Hetken aikaa nyt hypistelly noita kahta ja melkeen pitää sanoa, et ei mene mulla jatkoon. Vaikka noi ei todellakaan oo hinnalla pilattu niin mä vaadin vähän parempaa laatua. Pistän noi varmaan kiertoon jossain vaiheessa. Pitää nyt ainakin jonkunlainen setuppi värkätä. Ihan känniatomisaattoreiksi nä ostin, mut melkeen kallistun spheroidin ja penelopen kannalle ennemmin vaikka ne arvokkaampia onkin. Pitääköhän sitä oikeen ostaa yks alkuperänen odysseus kun se kerran niin hyvin toimi.

    Tosiaan kierteet tosi karkeet ja menee ihan älyttömän helposti väärille kierteille. Noissa kierteissä on kanssa tosi paljon väljää. Esim. noissa imuputken kierteissä on ihan reippaasti välystä. Sit kun nesteensyöttö on auki niin toi imuputki on aika väljä. O-renkaat on ihan hemmeti hepposen olosia.

     
     
  4. #344

    Vs: Keskustelua Oddy-nimisestä Odysseus-tyylisestä atomisoijasta

    Kyllähän tämä hyvät höyryt pukkaa mutta laatu on kyllä ihan suolesta, tosin eipä ollut kalliskaan. Josko tämän kanssa jaksaa hetken leikkiä ennen kuin kiertoon, toinen läks saman tien muualle käyttöön.

     
     
  5. #345

    Vs: Keskustelua Oddy-nimisestä Odysseus-tyylisestä atomisoijasta

    mitäkähän vastus lankaa tuossa oddyn mukana tuli onkose 0.20 vai 0.25 vai jotain ihan muuta?

     
     
  6. #346
    HöyryGuru overflow's Avatar

    Liittynyt
    09/2009
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,403

    Vs: Keskustelua Oddy-nimisestä Odysseus-tyylisestä atomisoijasta

    Lainaus Alkuperäinen postaaja jusc90 Näytä viesti
    mitäkähän vastus lankaa tuossa oddyn mukana tuli onkose 0.20 vai 0.25 vai jotain ihan muuta?
    42 Ω/m 0.17mm

     
     
  7. #347
    Höyrypää Stoney's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    808

    Vs: Keskustelua Oddy-nimisestä Odysseus-tyylisestä atomisoijasta

    KimppaOddyä on pariin otteeseen pyöritelty käsissä....en vaan jaksanut innostua edes kokeilemaan. Juttujen ja silmämääräisen toteamisen mukaan tuon nestetilavuus on aika vaatimaton. Ja se nesteensyötön sijainti about puolessa välissä tankkia.
    What do you mean, I ain't kind? Just not your kind -D.Mustaine

     
     
  8. #348

    Vs: Keskustelua Oddy-nimisestä Odysseus-tyylisestä atomisoijasta

    oma oddy imee kyllä nesteet ihan pohjalta saakka ja ihan loisto kapistus vaikka ihan eka korjattava ato onkin

     
     
  9. #349
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    37

    Vs: Keskustelua Oddy-nimisestä Odysseus-tyylisestä atomisoijasta

    Rohkastuin näin noviisina ja orkkissetuppi mäkeen, oddy palasiks, pesu ja ekaa omaa yrittämään. Vieläpä 3mm silicalla ettei kävisi liian helpoksi. Hieman kauhistutti kaiken luetun jälkeen. Mut tässä on nyt muutama vaihtoehto:

    a) mun käsiin on sattunu aidon odyn veroinen kappale
    b) tän laitteen ongelmia tai vaikeutta on liioiteltu
    c) höyryjumalat oli tänään erityisen suopeita
    d) oon vaan niin hiton hyvä!

    Ei minkäänlaisia vastoinkäymisiä, kaikki sujui kuin rasvattu ja vehjes höyryää mahtavasti. Onhan tuo toki näpertelyä, siitä ei pääse mihinkään.

    e. Sulkisin itse vaihtoehdot c ja d pois, koska en usko jumalaolentoihin enkä valehteluun.

     
     
  10. #350

    Vs: Keskustelua Oddy-nimisestä Odysseus-tyylisestä atomisoijasta

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Lukki Näytä viesti
    Rohkastuin näin noviisina ja orkkissetuppi mäkeen, oddy palasiks, pesu ja ekaa omaa yrittämään. Vieläpä 3mm silicalla ettei kävisi liian helpoksi. Hieman kauhistutti kaiken luetun jälkeen. Mut tässä on nyt muutama vaihtoehto:

    a) mun käsiin on sattunu aidon odyn veroinen kappale
    b) tän laitteen ongelmia tai vaikeutta on liioiteltu
    c) höyryjumalat oli tänään erityisen suopeita
    d) oon vaan niin hiton hyvä!

    Ei minkäänlaisia vastoinkäymisiä, kaikki sujui kuin rasvattu ja vehjes höyryää mahtavasti. Onhan tuo toki näpertelyä, siitä ei pääse mihinkään.

    e. Sulkisin itse vaihtoehdot c ja d pois, koska en usko jumalaolentoihin enkä valehteluun.
    Allekirjoitan kohdan b)...

    Mutta tuossa Thomssi lähetti mulle suomikaupasta ostetun vanhempaa sarjaa olevan oddyn (missä kylläkin oli tuo yläcäppi sillä tiivisteellä). Koneistus tosi rajua ja horot kierteet. 510-liittimessä vain yksi reikä kyljessä... Pintaruosteessa. Että ei ihme jos näillä on paska maine.
    PK-Mods

    Modien korjausta ja virittelyä... Yv:llä tavoittaa.

     
     
  11. #351
    Höyrykone mrelwood's Avatar

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    1,209
    Ostin kaksi kimppa-Oddyä käytettynä. Vähän opettelemista ja jippojen keksimistä vaati, mutta nyt toimii oikein hyvin.

    Kun Kayfun-klooni toimii hyvin, höyry on tuplasti paksumpaa kuin missään muussa, mutta mulla on sillä (Dream Tank / BT804) helposti dry hitit koputtelemassa jo 8W:lla, johtunee paksuhkoista nesteistä ja/tai normisilican rajoitteista.

    Tehdyt modaukset kimppa-Oddyyn:
    - Purku ja tiskaus.
    - Pese kädet saippualla AINA ennen setupin tekemistä! Vaikka olisi pelkkien nesteiden kanssa lätrännyt pesun jälkeen niin likasista käsistä jää outo maku setuppiin.
    - Imuputken juuresta tiiviste pois. Yläkorkin ja kannen välissä oli jo sopiva litteä tiiviste.
    - Boge-kortsusta leikattu lisätiiviste keskitapin ja keramiikkakupin väliin, se kun tuppasi kiristettäessä antaa oikosulkua.
    - Muovitankin yläkierteisiin paksu tiiviste lisäämään nestetilavuutta.
    - Miinusjalka kiristysrenkaan alla ei toimi, systeemi vuotaa. Mun folion resistanssi oli aika korkea, joten ujutin miinusjalan basen, keramiikan ja keramiikkakupin väliin. Kokeilen seuraavana tiivistettä.
    - Täyttö alakautta, nestepinta 4mm näkyvillä. Busardon tyyli yläkorkin välistä ei toiminut mun nesteillä.
    - Tolkutonta tarkkuutta kaikkia kierteitä käytettäessä, ettei mee väärille kierteille. Miten vaikeaa oikein on tehdä sopivankokoiset kierteet?!

    Vähän ärsyttää ettei tätä voi ajaa tyhjäksi vaikka laitoin kolme tiivistettä nestekupin pohjalle vähentämään höyryttämättömän nesteen määrää.

    Mutta harvassa on höyryttimet joilla voi hyvin ulkona kylmässä höyryttää 60%VG nesteitä. Tällä voi. Säädettävä nestesyöttö on hieno juttu.
    ___
    Näprääjä, tippunut kalustokelkasta.

     
     
  12. #352
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    02/2012
    Viestit
    11
    Kyllä nämä on soivia pelejä ainaki mulla ku oppi tekemään setupit. Ei enää mitään kaipuuta boge tankkeihin. Neste pullo vaan kokoajan mukana nii saa täytellä lennosta.

     
     
  13. #353
    Löytyykö tähän mistään pidempää imuputkea vai sopiiko sama kuin nautilukseen/terminaattoriin? Nestettä menee niin naurettavan vähän että olisi hyvä saada stäkättyä tankkeja 2 päällekkäin....

     
     
  14. #354
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    37
    Olikohan niin, että odyn / nautiluksen pitkä putki menee kyllä oddyyn kierteille, mutta imuosa on liian paksu, jotta mahtuisi yläcapista pihalle, joku fiksumpi täsmentäkööt.

    Joku sorvaaja voisi kyllä noita alkaa vääntämään, itsellekki heti yksi.

     
     
  15. #355
    Ihan oikein Lukki muistit.
    Imuputki menee kierteille muttei mahdu
    ylaosasta lapi.
    Perhanan skandit korjattu
    Viimeksi muokannut krib; 28.02.13 kello 09:24.

     
     
  16. #356
    Höyrykone mrelwood's Avatar

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    1,209
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Kuraluikku Näytä viesti
    Löytyykö tähän mistään pidempää imuputkea vai sopiiko sama kuin nautilukseen/terminaattoriin? Nestettä menee niin naurettavan vähän että olisi hyvä saada stäkättyä tankkeja 2 päällekkäin....
    Vähän sama haittaa muakin. Paksu tiiviste tankin molemmin puolin tuo vähän verran lisätilaa, en ole vielä mitannu paljonko. Veikkaan että 0,2ml tms. Joku vinkkasi että kaks tankkia mahtuu päällekkäin ihan normaalistikin, käyttää vain driptippiä, mutta tällöinhän ei pääse imuputkea pyörittämään lainkaan.
    ___
    Näprääjä, tippunut kalustokelkasta.

     
     
  17. #357
    Höyrykone mrelwood's Avatar

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    1,209
    Keräsin itselleni tärkeät kimppa-Oddyn modaukset ja käyttövinkit blogikirjoitukseksi kuvineen. Toivottavasti on apua:
    Kimppa-Oddyn modaaminen. - Blogs - Sähkötupakka keskustelualue | e-Savuke.com
    ___
    Näprääjä, tippunut kalustokelkasta.

     
     
  18. #358
    Höyrykonkari mikapuff's Avatar

    Liittynyt
    04/2012
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    133
    OT: Köyhän ei pidä ostaa halpaa, kyllä tän kanssa pelaaminen on yhtä tuskaa, olis pitäny nämäkin rahat laittaa kunnolliseen silica-vehkeeseen.
    Onneksi tuli aikaisemmin hankittua Somnium, joka on kaikilla osa-alueilla ihan eri planeetalta kuin tää kiinan tekele.

    Ehkä olen enemmän mesh-miehiä, noh jos vielä koittais väkertää vielä tänään tuohon setuppia.

     
     
  19. #359
    HöyryGuru Urdu's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Varkaus
    Viestit
    2,482
    tuliko kukaan kimppaajista tilanneeksi ylimääräisiä plussa-posteja ja keramiikan sisään tulevia muttereita? olis käyttöä

     
     
  20. #360
    Höyrypää laonovi's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Salo
    Viestit
    717
    ^Kiinnostaisi myös tietää mistä noita saisi ja ehkä vielä isommalla reiällä?

     
     
Keskustelu Rebuildable

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •