Sivu 4 / 7 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234567 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61 - 80 / 124

Aihe: Halvan markan Tabletit

  1. #61
    Lainaus Alkuperäinen postaaja korsu Näytä viesti
    Läppärin korvaajaksi vaimo tollasta hinkuu, mutta onko siitä sellaiseksi? Mainostetaan että saa liitettyä tietokoneeseen mut jos ei ole tietokonetta. USB-muistia saati ulkoista kovoa ei saa liitettyä? Arkaluontoisen matskun varastointi pilveen on pois suljettu, joten joku yhdistettävyys pitää löytyä.
    Riippuu mitä läppärillä tekee. Oon itse ns. hardcore-nörtti ja tietty oli pakko saada tablet-kone viime keväänä. Valitsin Asus Transformer Primen [hintaluokka noin 500], jonka mukana tuli näppäimistötelakka, jossa on mm. usb-paikka ja touchpad-hiiri. Telakan kanssa tabletin saa muutettua siis läppärin näköiseksi ja oloiseksi. Tabletti on toiminut mulla lähinnä leluna silti, pelaaminen on kivaa ison kosketusnäytön kanssa, samoin blogien lukeminen, videoiden katselu pitkänmatkan dösissä tai junissa jne, mutta en mä sitä työvälineenä oikein osaa pitää. Kun mä teen töitä tarviin isomman ruudun mieluusti ja oikean käyttöjärjestelmän (eli siis Linuxin ).

    Usb-paikka on ehdoton, jotta voi siirrellä tiedostoja esim. tikulle tai ladata täppäristä muita vehkeitä jne. Samoin itse ottaisin ehdottomasti mielummin minkä tahansa Android-tabletin kuin iPadin.

    MicroSD:stä, jos tiedostot saa täppäristä MicroSD:lle niin afaik on olemassa adaptereita, joilla saa MicroSD-kortin kiinni usb-paikkaan. Samoin aika monet älykännykät tukee ulkoisia MicroSD-kortteja, joten kännykän kautta kierrättämällä voisi siirrellä tiedostoja. Tietty se tiedostojen siirtely on tuolla tavalla tosi ärsyttävää ja hankalaa, joten on uhka ettei varmuuskopioita tule otettua kovinkaan usein ja sitten tulee itku kun täppäri pöllitään / hajoaa.

    Tietoturvasta: pilveäkin on monta sorttia. Itse kierrätän paljon kamaa netin kautta, joten vastaavassa tilanteessa varmaan hankkisin jäsenyyden esim. Kapsi ry:stä (jotain luokkaa 40 euroa vuodessa) ja laittaisin netin yli tiedostot omaan kotihakemistooni Kapsille (ei ns. "julkisessa netissä" kaikkien saatavilla vaan salasanan takana).

    Joka tapauksessa kotona olisi mielestäni ihan kannattavaa olla ainakin yksi ns. master-tietokone, jolle voi heittää varmuuskopiot käynnyköistä, täppäreistä jne. niin että tiedostot on ainakin suurimman osan aikaa kahdessa tai kolmessa paikassa (jos oletetaan joku Kapsi-tyyppinen verkkoratkaisu vielä).

    Lähtökohtaisesti kun suunnittelin tabletin hankintaa niin päätin ostaa kerralla kunnollisen, enkä lähteä tuhlaamaan vaivaa, aikaa ja rahaa johonkin randomeihin halpavehkeisiin. Kuitenkin kuten täälläkin todettua: tuurilla voi saada halvalla hyvän, mutta melko todennäköisesti tulee scheissea. Mun Transformerista on tullut Primen jälkeen uusi versio Infinity, josta mulla ei ole kokemusta.

    Toivottavasti tästä oli edes jotain apua, vaikka näytit kyselleen asiaa jo yli kuukausi sitten.

     
     
  2. #62
    Höyrypää

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Gihttel
    Viestit
    870
    Helou siskot ja veljet!!!
    Nyt on uuen tabun laitto eessä taas ja vähä kaipailisin teiltä kommenttia ko täältä
    varmasti löytyy tietävää porukkaa ja keskustelu on täälä paljo mukavempaa.

    Elikkä 3n kimppa, ainol hero, ainol hero 2, tai ainol spark olis paperilla mukavan näkösiä
    laitteita. Mullon ollu aikasemmin Intenso tab 814...

    Mikäs näistä nyt oikeasti näin niinkö käytännössä olis paras?

    Sparkin ja hero kakkosen puolia pitää usb-lataus, hukassa se laturi on joskus kuitenki
    vaikka vie sen 8h.

    Sparkista lukenu että wifi piruaa, ja hero ykkösessä runko natisee kuulemma.

    Hero 1ssä plussa bt, mutta jos usb:n kautta saa tavaraa kiini (muutakin ko muistitikun) niin ei ehkä välttämätön.

    Tykkäsin kyllä Intenson 8 tuuman 4:3 näytön koosta, voisitta ehotella jotain samaa kokoluokkaa muitakin vehkeitä, soppelin kokonen, ei liian iso eikä pieni.

    Tuo sparkki olis ehkä jo tilattu jos olis niin paljo raportoitu wifi-ongelmia.

    Tällä hetkellä pikku känässä melkein tilasin tuon Hero 2:sen, mutta sanokaapa tietävät jotain.

    Hurjasti kiitos jo etukäteen! -PalleX2

     
     
  3. #63
    Höyrypää E-Ferret's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    569
    Hoi! Kirjoitelkaas nyt kokemuksia ja vinkkejä uutuuksista tällä saralla.
    Taas iski ajatus takaraivoon, josko sitä hommais jonkun ei-niin-kalliin tabletin...

     
     
  4. #64
    Höyrykone m3iss3li's Avatar

    Liittynyt
    05/2012
    Sijainti
    ƐﻜƤΩΩ
    Viestit
    1,328
    Itse hommasin pari kk sitten Ainol Novo 7 Paladin tabletin ja päivän testin jälkeen pistin kiertoon. Jos tykkää sulavasta liikkeestä, niin tuskin mikään halpa on se oikea vaihtoehto. Itse en kyllä tuolle Ainolille keksinyt mitään käyttötarkoitusta, kun selailukin tökki niin huolella.


    >> Virta | Wolf SX350
    >> Atot | Storm Rider 2.1 Ti, SubTank Mini x 2
    >> Top nesteet | Andromeda, Alpha Heist, NBB Lush
    >> Cumin' up | SQ By BB Mods (2016)

     
     
  5. #65
    Höyrykone korsu's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Paimio
    Viestit
    1,178
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Prinsessa Näytä viesti
    Toivottavasti tästä oli edes jotain apua, vaikka näytit kyselleen asiaa jo yli kuukausi sitten.
    Kiitos, on apua ainakin pilvihommien hoidossa. On tämä Note 10.1 ollut pari kuukautta käytössä, enkä ole montaa kertaa läppäriin kajonnut. Adapterit löytyy SD:lle ja USB:lle joten ei ongelmaa siinäkään. Liittymää en tähän ole ostanut eli wifillä mennään. Saunalahti lopetti sen tuplasim-palvelunsa niin pitäkööt. Jos reissussa jossain wifien ulottumattomissa on pakko isommalta näytöltä jotain katsella niin S3 saa toimia väylänä.
    Hyvä tää on, ainakin kun en paremmasta tiedä...

    Halt who goes there?

    Death

    Approach........ friend

     
     
  6. #66
    Täälä ollut tämä nyt muutaman kuukauden käytössä: (ONDA) V812 8 IPS Android 4.1 16GB A31 Quad-core Tablet PC L-146317 - TinyDeal

    Hyvin pyörii pelit ja ohjelmat, jämäkkä runko ja ok akkukesto uudemmalla firmwarella.

     
     
  7. #67
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    11/2011
    Viestit
    346
    iPadi 2 ollu ny ~ puoltoista vuotta ja enpä keksi mitää pahaa sanottavaa. Käyttötarkotuksia tolle löytyy vaikka ja kuinka (esim. kontrollerit) jnejne. Parempi puolisko tota käyttää nykyää 95% ajasta joten jos vaimokkeelle jotai lahjaa miettii ni ei varmaa hullumpi idea oo mikää täppäri. Varsinki jos facebookpelit kiinnostaa ja onha toi kätevä tuolla kyökin puolellaki ku saa vahattuu reseptit eri tahojen appseista nopsasti ja kätevästi. Akkukestosta vielä +++++ mikä on aivan tajuttoman hyvä. Ja jos omistaa iluurin tai mäkin ni sillo ehottomasti ottaisin applen perheestä täppärinki. Pelaa noi kaikki laitteet yks yhteen täydellisesti ja siitä on kyl ollu paljo hyötyä.

    Muttajoo, jatkakaa.

     
     
  8. #68
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    6,044
    Nostetaas tätä ylös.
    Tänään hain postista ICOO D500 7" 1.5Ghz Android ICS 4.0.4 Tablet (4GB) tabletin, ei maksanu kuin n.45e niin ihan huvikseen tilasin vaimolle.
    Ensituntumat on hyvät, Toimii pelit, voi selata nettiä nopeasti, ei oo ainakaan vielä mitään valittamista. Ehkä laitan lisää tunnelmia kun oon käyttänyt tuota vähän aikaa.

    Sen verran tykästyin että laitoin itelle tilaukseen Youmi A13 7.0" Capacitive Screen 1.2GHz Android 4.0.4 ICS Tablet PC (4GB).
    Sittenku kotiutuu niin tämä olis tarkoitus ottaa töihin mukaan, koska on niin paljon luppoaikaa. Voi vaikka kattoa leffan tai kirjotella foorumille

     
     
  9. #69
    Höyrykone pki's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    2,097
    Tämmönen löytyy, varmaan jossain laatikossa 'tallessa' ja ihan täys paska..

    Archos 101 Internet Tablet - Wikipedia, the free encyclopedia

    Rootattu ja kaikenlaista kokeiltu, mutta aivan älyttömän hidas ja näytön kosketus toimii kun sitä huvittaa.. akku loppuu lähes bootin aikana jne.

    DSE 901, eGo Type B, eGo Twist, Vision Spinner, Buzz Pro, Provari v2, Bolt (tele), PAPS Piccolo V1 & V3,
    EAmod, Lavatube Robust, PiColibri Tepuis, Atmomixani Nemesis + FT klooni Nemesis, Ambassadeur

     
     
  10. #70
    Höyrypää beyonder's Avatar

    Liittynyt
    06/2013
    Sijainti
    Queer Capital
    Viestit
    807
    Lainaus Alkuperäinen postaaja pki Näytä viesti
    Tämmönen löytyy, varmaan jossain laatikossa 'tallessa' ja ihan täys paska..

    Archos 101 Internet Tablet - Wikipedia, the free encyclopedia

    Rootattu ja kaikenlaista kokeiltu, mutta aivan älyttömän hidas ja näytön kosketus toimii kun sitä huvittaa.. akku loppuu lähes bootin aikana jne.
    Samat oireet oli omassa yksilössä. Tuossa yksi päivä kieltäytyi ymmärtämästä lukkokoodia ja hylkäsi avausyrityksen heti sormen osuttua näyttöön, toiminta parantui vääntämällä laite polvea vasten v:ksi.

    Tilalle hommasin Acer Iconia A1810:lan ja ongelmia nolla.
    Where we're going we won't need resistance
    Hassuja bokseja ja putkia
    "purista rungosta ja nauti kesästä" - Tomassino

     
     
  11. #71
    Höyrykone pki's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    2,097
    Mulle riittää 'tabletiksi' duunipuhelin.. eli Samsung Galaxy S2 ja mitään käyttöä en oikein keksi tuollaiselle tabletille.
    Nettisurffailu sujuu kuitenkin paljon paremmin läppärillä jne.

    DSE 901, eGo Type B, eGo Twist, Vision Spinner, Buzz Pro, Provari v2, Bolt (tele), PAPS Piccolo V1 & V3,
    EAmod, Lavatube Robust, PiColibri Tepuis, Atmomixani Nemesis + FT klooni Nemesis, Ambassadeur

     
     
  12. #72

     
     
  13. #73
    Ampe A78 pölyttynyt hyllyssä jo hyvän aikaa. Eipä tuolle hirveästi keksi käyttöä kun on tuo 10.1" ja lisäksi isonäyttöinen kännykkä. Kait se pitää väsätä siitä autoon stereonäyttö/navigaattori tms. Pääsisi samalla eroon tuosta akkukesto-ongelmasta kun laturi olisi kokoajan kiinni.

    Avasin muuten tuon ampen ja kolvailin sinne nappikuulokkeiden kaiuttimet. Hyvin ne siellä toimii verrattuna alkuperäiseen (toinen kaiutinritilä vain koriste ja toinen rätisee). Nyt siis toimii stereoäänet myös.

     
     
  14. #74
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    6,044
    Ens viikolla pitäis tulla toinen halpisläppäri kiinasta.
    Tosta ekasta ei oo pahemmin valittamista, hyvä akkukesto, toimii nopeasti, ei oo ongelmia kosketusnäytön kanssa.
    Ainoa mitä se on tehnyt niin pari kertaa sammunu yhtäkkiä vaikka akkua on jäljellä..

     
     
  15. #75
    Höyrykone heimo's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Suomenniemi
    Viestit
    3,853
    Tuli hommattua tällänen Denverin härpäke kun halvalla sai, karvan alta satasen jäi hintaa. Mikäs selain tässä toimisi kivuttomimmin, onko kokemuksia?

     
     
  16. #76
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697
    Eikös niissä ole Chrome natiivina, ja luulis sen pörröövön.
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  17. #77
    Höyrykone heimo's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Suomenniemi
    Viestit
    3,853
    Juu, mutta NSA vakoilee sitä kautta mun Boge kauppoja Ei vaan, mietiskelin että onko parempaa tarjolla.

     
     
  18. #78
    Höyrypää beyonder's Avatar

    Liittynyt
    06/2013
    Sijainti
    Queer Capital
    Viestit
    807
    Lainaus Alkuperäinen postaaja beyonder Näytä viesti
    Tilalle hommasin Acer Iconia A1810:lan ja ongelmia nolla.
    Tätä on tullut käytettyä jonkin aikaa, lopputulos on allekirjoittaneen tyytyväisyys.

    + näyttö, 1024x768 7,9" IPS eli katselukulmilla ei ole väliä
    + akku, omassa käytössä 8-16h (surffailu vs sähköisten kirjojen lukeminen junassa)
    + ripeä, saa hidastelemaan laittamalla tusinan ohjelmia asentumaan ja silloinkin ilmeni vain minimaalista hidastumista
    + käynnistyy todella nopeasti
    + ei bloatwarea, McAfee (hahahahahahahaha) oli ainoa moiseksi laskettava eli poistoon meni
    + aito GPS
    + ei aiheuta kipua lompakolle, 200€ ei ole iso hinta tälle

    - muistikortti ei mene täysin piiloon vaan kurkkii noin puoli milliä
    Where we're going we won't need resistance
    Hassuja bokseja ja putkia
    "purista rungosta ja nauti kesästä" - Tomassino

     
     
  19. #79
    Höyrykone korsu's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Paimio
    Viestit
    1,178
    Lainaus Alkuperäinen postaaja heimo Näytä viesti
    Juu, mutta NSA vakoilee sitä kautta mun Boge kauppoja Ei vaan, mietiskelin että onko parempaa tarjolla.
    Dolphin HD:tä käytin ennen kuin chrome tuli mobiilille. Dolphin oli hyvä,ja vaihdoin chromeen vain siksi kun toimii hyvin yhteen muitten laitteiden kanssa.

     
     
  20. #80
    Höyrypää

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Gihttel
    Viestit
    870
    Mulla on nykysin Asus Memo Pad Smart, ja olen ollu varsin tuutuvainen. Ei kyllä ole halpistabu ainakaan köyhänmiehen mielestä mutta ilmotimpa vain ko on täälä tullu aikasemmin huueltua. Läppäri meni sopivasti paskaksi just ko sain tämän, mutta tällä tulee hoiettua kaikennäköset jutut, tulis vaikka läppäri olis ehjä. Kaikki sovellukset, netflixit ja muut pelittää, ja kaikki pelitki toimii mitä olen kokeillu esim gta3 ja vice city. Reissussa tuli jopa gepsiä testattua navigoinnilla, ja ihan pätevä kyllä sekin vaikka olen aina nauranu noita turistien navigaattoreita...

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •