Sivu 8 / 10 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45678910 ViimeinenViimeinen
Tulokset 141 - 160 / 197

Aihe: Perheellisten ketju

  1. #141
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Ei passaa yleistää. Ei mun exä ole mun pahin vihamies (-nainen) enkä itse asiassa vihaa henkilöä ollenkaan. Joskus käy näin ja sen kanssa on elettävä.

     
     
  2. #142
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059
    Eiköhän jätetä tämä puiminen, väärä paikka syvimpien haavojen kaiveluun. (: Eikä tämä oo mikään kilpailu. En vaan halua että ketään tai kenenkään kokemuksia vähätellään iän perusteella. (:
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  3. #143
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697
    No ok se saattaa olla se worst case scenario joka mulla sai sen efektin aikaan. Myönnettävä on, että ohi siitä on päästy, ja kyllä minäkin tulen nykyään toimeen exän kanssa ihan hyvin. Mutta se oli vaikeaa aikanaan.
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  4. #144
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Manchesteri
    Viestit
    2,496
    Kylläpä täällä on taas perisuomalainen pessimismi ja ahdistuneisuus kukassaan. Ei muuta kuin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä

     
     
  5. #145
    Höyrykone Barole's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kauhava
    Viestit
    5,059
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Tapo Näytä viesti
    Kylläpä täällä on taas perisuomalainen pessimismi ja ahdistuneisuus kukassaan. Ei muuta kuin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
    Kokemus opettanu.
    Do or do not, there is no Barole.



     
     
  6. #146
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Manchesteri
    Viestit
    2,496
    Sitä saa mitä tilaa

     
     
  7. #147
    Höyrypää meikkupeikko's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Myrskylä
    Viestit
    622
    Hmm. En ole naimisissa ja tuskin olen menossakaan, koska meille se ei periaatteessa ole millään lailla elämää hyödyttävä tekijä emmekä usko jumalaan. Mutta. Jos menisin, niin haluaisin avioehdon. Ei meistä kumpikaan ole mitään miljoonaperijöitä ja tuskin koskaan hirveästi rikastutaankaan, mutta se ei olekaan rahasta kiinni. Elämä voi kuljettaa meidät erilleen ja silloin on helpompaa, kun asiat on ns. valmiiksi sovittu. Sekin on sitä pahimpaan mahdolliseen varautumista.

     
     
  8. #148
    Höyrypää meikkupeikko's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Myrskylä
    Viestit
    622
    Saiskohan tätä ikivanhaa ketjua vielä henkiin? Yritetään...

    SAM_0001.JPG
    Tällainen pikkuneiti syntyi meille syyskuussa.

     
     
  9. #149
    Höyrykone MrDelirium's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Tanpere
    Viestit
    3,171
    Onnea!

    Sanovat, että tyttövauva on maksu menneestä. Ilmeisesti teikäläinenkin on viettänyt sopivan railakasta elämää.

    Ettei ihan OT ole, niin meillä on 1 pikkuneiti 2v ja risat. Emännän kanssa on menty jotain 10v yhteistä taistelua elämässä. 2 karvakasaa : Merlin (Ei, sä et mene pihalle, etkä saunaan, etkä sinne, etkä tonne), Moe (..ttu mä teen susta RUKKASET ihan justiinsa!). Molemmat meistä poltti aikoinaan, eukko oli se fiksumpi. Lopetti ilman mitään kummallista syytä, ei vaan maistunut enää (tai onhan se aika hyvä syy).

    Kuveja voin tuuppailla myöhemmin ku aika antaa periksi. Ny suihkuun ja röihin.
    Lapsi joka usein hymyilee silmissänne on suloinen
    Vaan jos nauraa vanhalla iällä niin on vajaaälyinen
    Minä en ole tottunut suremaan vaikka potilaat pois kuolee
    Mutta käypää rahaa jos poltetaan se ajatus kyllä häiritsee

     
     
  10. #150
    Höyrypää meikkupeikko's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Myrskylä
    Viestit
    622
    Kiitos. Ehkä liian railakasta, kun toihan on meidän toinen tytär, vanhempi täyttää tänä vuonna 10. Teini-ikä on lähestymässä kovaa vauhtia ja sen huomaa. Aiemmin hyvinkin lunki neiti on nyt kireä kuin viulun kieli ja välillä tuntuu ettei mitään kestä sanoa mistään tai neiti tulee silmille tai menee toiseen huoneeseen ulvomaan kovalla äänellä. En kai mä teininä ihan noin drama queen ollu... ja totta on, että tytöt kehittyy nopeammin kuin pojat. Neiti esiteini on nimittäin jo fyysisestikin muuttumassa teiniksi, vuotta vanhempi isoveljensä taas ei.

    Ukon kanssa yhteistä taivalta tulee tänä vuonna 15 vuotta täyteen. Mietin pitäisikö juhlistaa jotenkin. Nykyään tuntuu olevan saavutus päästä edes viiteen vuoteen, viidestätoista puhumattakaan.

     
     
  11. #151
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    11/2013
    Sijainti
    Lohja
    Viestit
    2
    jos pari viestiä vuodessa meinaa kirjoittaa niin jostainhan se on taas aloitettava...

    Pari poikaa löytyy, 3v ja 6v. Molempia kyllä kiinnostaa kun isi levittää romulaatikkonsa pitkin keittiön pöytää. Silloin tällöin jotain saattaa siitä kadottakin, ja löytyy myöhemmin jommankumman sängystä. On muuten käsittämättömän nopeita nuo pikku kätöset. Vaimo lopetti tupakan aikoinaan kun raskaaksi tuli, eikä sen koommin ole polttanut. Tuota kun vertaa omiin lopettelu yrityksiin, niin kävi kyllä hävyttömän helposti, tai ainakin se vaikutti siltä.. Vaimon nuoremmat siskot sain höyryn pariin, ja tämähän johtui tietysti valtavasta charmistani (analogin sopimattomuudella opiskelijoiden budjettiin ei ollut mitään tekemistä asian kanssa).. Näin tänään.

     
     
  12. #152
    Höyrykone MrDelirium's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Tanpere
    Viestit
    3,171
    Jaaha, en mä sit lisääkään kuveja. Mozillan paska ja Photobucket/lisää kuva omalta tietokoneelta ei jaksa toimia ja mä en todellakaan jaksa nyt alkaa säätämään mitään haista persettä... Kattellaan myöhemmin, jos bittitaivaan jumalalt suo.

    E: Kesältä kuva näköjään jaksoi tulla ja kuva LEHTIPIHVISTÄ.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Lapsi joka usein hymyilee silmissänne on suloinen
    Vaan jos nauraa vanhalla iällä niin on vajaaälyinen
    Minä en ole tottunut suremaan vaikka potilaat pois kuolee
    Mutta käypää rahaa jos poltetaan se ajatus kyllä häiritsee

     
     
  13. #153
    Höyrypää meikkupeikko's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Myrskylä
    Viestit
    622
    Tän vois laittaa tonne rage-ketjuunkin, mut pistetään nyt tänne. Eilen tuli pojalle aika psykiatriselle tutkimusjaksolle. Muuten ihan kiva, mut aika on jo 16.2. Ja jaksoon pitää aikuisen osallistua. Matkaa meiltä sairaalaan 45 km, yks auto ja ukko lumitöissä lupaa tosi hyvää. Pojalla on siis ainakin ADHD, nyt tutkitaan miksi se ei lääkkeistä huolimatta pärjää koulussa.

     
     
  14. #154
    Höyrykone

    Liittynyt
    09/2014
    Sijainti
    Kaasmarkku...Porin vieressä
    Viestit
    9,312
    Lainaus Alkuperäinen postaaja meikkupeikko Näytä viesti
    Tän vois laittaa tonne rage-ketjuunkin, mut pistetään nyt tänne. Eilen tuli pojalle aika psykiatriselle tutkimusjaksolle. Muuten ihan kiva, mut aika on jo 16.2. Ja jaksoon pitää aikuisen osallistua. Matkaa meiltä sairaalaan 45 km, yks auto ja ukko lumitöissä lupaa tosi hyvää. Pojalla on siis ainakin ADHD, nyt tutkitaan miksi se ei lääkkeistä huolimatta pärjää koulussa.
    Itsellä ADHD ja Pojalla myös. Kaikki johtuu siitä et Opettajat ei osaa kertoa riittävän asiallisesti, miksi joku tehdään milläkin tavalla. Se vaan ei riitä jos Poju kysyy et miks noin. ja jos opettaja menee siihen vastaamaan, et kun kuuluu tehdä tuolla tavalla. Ymmärrys on Pojulla tuohon 0

     
     
  15. #155
    Höyrypää meikkupeikko's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Myrskylä
    Viestit
    622
    Lainaus Alkuperäinen postaaja taas sama Näytä viesti
    Itsellä ADHD ja Pojalla myös. Kaikki johtuu siitä et Opettajat ei osaa kertoa riittävän asiallisesti, miksi joku tehdään milläkin tavalla. Se vaan ei riitä jos Poju kysyy et miks noin. ja jos opettaja menee siihen vastaamaan, et kun kuuluu tehdä tuolla tavalla. Ymmärrys on Pojulla tuohon 0
    Ehkä juuri siksi edellisessä koulussa meni paremmin, kun siellä oli opettaja, joka oli ennen tavallista koulua opettanut autisteja ja muita kehitysvammaisia. Osasi selittää asiat sopivan kokoisina pätkinä ja tehdä päivästä kuvallisen lukujärjestyksen, josta näkyi mitä tehdään ja missä ja monenko aikaan. Tuntuu vaan, että tän lapsen kanssa takoo päätään seinään, kun yrittää koululla jotain sanoa. Mikään ehdotus, jonka teen, ei mene läpi (esim painopeiton hankinta), vaan kaikki pitää tulla viralliselta taholta. Haaste tuo lapsi on kotonakin, mutta pärjää ilman lääkkeitä. Nyt se on kaks päivää viikosta kotiopetuksessa, kun koululla ei kuulemma ole resursseja pitää sitä siellä ja taata oppimista. Näyttääkin siltä, että poika on koulussa lähinnä sosiaalisista syistä ja oppi tulee tekemällä kotitehtäviä. En ois lapsia tehdessäni uskonut, että tässä joutuu vielä opettajaksikin.

     
     
  16. #156
    Höyrykone WonderC's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Kerava
    Viestit
    2,517
    Koska se nyt vaan on niin, lausahdus opettajan suusta opetustilanteesa, kielii syvästä asiantuntijuudesta ja rautaisesta ammattitaidosta.
    -Gerstensaft über alles!

     
     
  17. #157
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132
    Ja tietty se, että on vastuu KOKO luokasta.
    Voi tuntua toki ikävältä, mutta jos jotain haluatte syyttää, syyttäkää niitä tahoja, joiden mielestä kyläkoulut kannattaa lopettaa ja sijaiset jättää palkkaamatta.
    AINA toki joukkoon mahtuu se wanhan liiton vääpeli.
    KGO & Twist

     
     
  18. #158
    Höyrykone WonderC's Avatar

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Kerava
    Viestit
    2,517
    Kyläkoulujen lopettaminenkin on yks noidankehä. Ei ole muka tarpeeksi oppilaita ja kun lopetetaan niin eipä tartte lapsiperheitä lähialueelle odotella jatkossakaa. Muutenkin melko kohtuutonta laittaa pienille lapsille älyttömiä koulumatkoja. Eikä nekään mitään ilmaisia ole.
    -Gerstensaft über alles!

     
     
  19. #159
    Höyrykone MrDelirium's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Tanpere
    Viestit
    3,171
    Tuliko tästäkin jo heti alussa uus "Ärsyttää, mua vituttaa" triidi...
    Lapsi joka usein hymyilee silmissänne on suloinen
    Vaan jos nauraa vanhalla iällä niin on vajaaälyinen
    Minä en ole tottunut suremaan vaikka potilaat pois kuolee
    Mutta käypää rahaa jos poltetaan se ajatus kyllä häiritsee

     
     
  20. #160
    Höyrypää meikkupeikko's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Myrskylä
    Viestit
    622
    Lainaus Alkuperäinen postaaja MrDelirium Näytä viesti
    Tuliko tästäkin jo heti alussa uus "Ärsyttää, mua vituttaa" triidi...
    Ehkä.

    Iloisempiin asioihin. Harmitti aiemmin päivällä, kun vaavi sai ekaa kertaa perunasosetta ja kamera on jossain hukassa. Niin loistavia ilmeitä oli lapsella. Ei vissiin ollu kauhean hyvää, kun naama mutruili kovin. Ei sentään alkanut itkemään, niin kuin viime viikolla, kun lykkäsin lusikalla banaania suuhun. Kai se ennen kouluikää oppii. :-)

     
     
Keskustelu Sähkötupakka (e-Savuke) yleisesti

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •