Sivu 84 / 91 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3474808182838485868788 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1,661 - 1,680 / 1810

Aihe: PC jumissa? LAITTEET vinossa? *TUKI-KETJU*

  1. #1661
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,072
    Mä en tiedä mitään mut tosta Benjin linkistä tulee vaan kirjautumisikkuna, viglinkkiä ei näy missään, siis ei tapan kautta ???

     
     
  2. #1662
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Kannattanee myös ajaa rekisterin ja turhien tiedostojen putsaus, esim. CCleanerilla, Glary Utilitiessilla, tmv. Saattaapi tehdä ihmeitä, jos ei moista toimenpidettä ole suorittanut ja winukan asennuksesta on useampi kuukausi.

     
     
  3. #1663
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Tuota tuota. Mä oon ajanut CCleanerilla monta kertaa koneen läpi. Mutta nyt mua ihmetyttää sellainen asia kovasti: Elikkä mä sain Silverin ansiosta päivitettyä tämän mun pöytäkoneen kuntoon mutta mä en päivittänyt mun läppäriä. Mulla on tässä pöytäkoneessa kiinni mokkula joka on mun koneiden verkkoyhteys. Silti netflix lakkasi toimimasta myös minun läppärissäni? Mitä ihmettä? Siis netflix toimii pöytäkoneessa ja läppärissä nyt samalla lailla. Elikkä tosi hitaasti ja niitä leffojen kuvakkeita ei tule. Leffojen nimet vaan näkyy ruudulla mutta kuvia ei tule ja sama juttu nyt pöytäkoneessa ja läppärissä (jota en päivittänyt)??? Mokkulassa taikka DNA:ssa jokin häikkä? Vaiko pöytäkone asettaa mokkulaan jotain siten että ei näy läppärissäkään enää netflix kunnolla? Siis pöytäkoneessa tämä mokkula on johdolla kiinni usb:ssä. Niinkuin on aina ollut.

     
     
  4. #1664
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,072
    Aina kun epäilen et mokkulassa tai operaattorilla on ongelma, niin käyn testaamassa netin nopeuden esim. tuolla Nopeustesti | Testaa nettisi nopeus puolueettomasti tai speedtest.com

     
     
  5. #1665
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja arskaxx Näytä viesti
    Aina kun epäilen et mokkulassa tai operaattorilla on ongelma, niin käyn testaamassa netin nopeuden esim. tuolla Nopeustesti | Testaa nettisi nopeus puolueettomasti tai speedtest.com
    53/39 ja vasteaika 30ms. Eli nopeutta on... No nyt tämä Netflix yhtäkkiä toimii. Outoa. No, hyvä että toimii.

     
     
  6. #1666
    Höyrykonkari Silveri's Avatar

    Liittynyt
    03/2017
    Sijainti
    Tornio
    Viestit
    289
    Netflixilläkin voinut olla palvelimet kovilla välillä ja siitä johtunut molemmilla koneilla se kuvien yms puuttuminen ja yleinen hitaus. Toki mokkulakin voinut hidastella tiettynä päivänä tai aikaan. Noista ku ota ikinä täysin selvää.

     
     
  7. #1667
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,072
    Taitaa näytönohjain vedellä viimeisiään. Ihme efektejä pukkaa ruudulle aina välillä, varsinkin videoiden katselun yhteydessä

    Edit: Efektit ei näköjään tallennu screenshottiin??? Oliskohan sit näytössä vika?? Kun kirjautuu ulos ja takaisin sisään, niin oireet korjaantuu??
    Screenshot at 2017-11-19 01:35:54.jpg

     
     
  8. #1668
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 13.04.20 kello 11:10.

     
     
  9. #1669
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,072
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Twisted Näytä viesti
    Meinasin just sanoa että se on ikkuna mistä katsot ulos, ja ne efektit on syysyö. Käykö kuumana ? Lämmöt olis se lompakolle helpoin ratkaisu.
    65 astetta on lämpö GPU:lla, eli ei mitenkään kuuma. Kovassa rasituksessa voi olla yli 80 lämpö....

     
     
  10. #1670
    Höyrykone eLehis's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2,622
    Lainaus Alkuperäinen postaaja arskaxx Näytä viesti
    65 astetta on lämpö GPU:lla, eli ei mitenkään kuuma. Kovassa rasituksessa voi olla yli 80 lämpö....
    Silti on aika kuuma, mun Nvidia 750Ti käy 37 asteella koko ajan enkä ole nähnyt sen kummasti muuttuvan, prossan lämmöt sen sijaan hyppii 56-80 välillä
    Ookonää tarkistanu toimiiko näytönohjaimen tuulettimet kunnolla, likaa?

     
     
  11. #1671
    Lainaus Alkuperäinen postaaja arskaxx Näytä viesti
    Taitaa näytönohjain vedellä viimeisiään. Ihme efektejä pukkaa ruudulle aina välillä, varsinkin videoiden katselun yhteydessä

    Edit: Efektit ei näköjään tallennu screenshottiin??? Oliskohan sit näytössä vika?? Kun kirjautuu ulos ja takaisin sisään, niin oireet korjaantuu??
    Screenshot at 2017-11-19 01:35:54.jpg
    Minulla kyrvähti aikoinaan Samsungin telkkari (en muista mallia, mutta oli full hd, muttei vielä LED-tv, joten oliskohan ollut LCD-näyttö) ja oireili ennen kuolotuomiotaan antamalla näyttöön psykedeelisiä pystykuvioita kaikissa sateenkaaren väreissä. Toisaalta taas yhdestä pöytäkoneesta kärähti näytönohjain ja tämäkin sotki kuvaruudun häröllä suhinakuviolla ja ongelma poistui aina buuttauksella, kunnes näyttis sitten laukesi lopullisesti. Jotain on sulla pielessä ja toivottavasti se on se halvin komponentti

     
     
  12. #1672
    Höyrykone lagittaja's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    1,615
    Lainaus Alkuperäinen postaaja eLehis Näytä viesti
    Silti on aika kuuma, mun Nvidia 750Ti käy 37 asteella koko ajan enkä ole nähnyt sen kummasti muuttuvan, prossan lämmöt sen sijaan hyppii 56-80 välillä
    Ookonää tarkistanu toimiiko näytönohjaimen tuulettimet kunnolla, likaa?
    No ei todellakaan ole kuuma. Edes 80 astetta ei ole vielä liikaa mutta siinä kohtaa nykynäytönohjaimilla alkaa suorituskyky tippumaan jo (koska Nvidia GPU Boost/AMD mikälie).
    Ja tuo sinun 37 astetta on lämpötila ilman kuormaa tai erittäin kevyellä kuormalla.
    Tuosta voit ihmetellä eri 750 Ti korttien lämpötiloja 3D kuormassa
    https://www.techpowerup.com/reviews/..._Ti_OC/29.html
    Lagittaja@TechBBS | Lagittaja@Level1Techs | Lagittaja@MuroBBS |Sekä mm. Anandtech AVForums DIYAudio Head-Fi Overclock.net XDA-Developers

     
     
  13. #1673
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,072
    Eilen tais tulla uusin Chrome? Tänään alkoi vähän jumittamaan, mutta ei ihme kun katoin muistin kulutusta
    Joku vuotaa ilmeisesti??

    Screenshot at 2017-12-08 17:00:19.jpg

     
     
  14. #1674
    Höyrykone esu's Avatar

    Liittynyt
    01/2016
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    1,030
    Lainaus Alkuperäinen postaaja arskaxx Näytä viesti
    Eilen tais tulla uusin Chrome? Tänään alkoi vähän jumittamaan, mutta ei ihme kun katoin muistin kulutusta
    Joku vuotaa ilmeisesti??

    Screenshot at 2017-12-08 17:00:19.jpg
    Aika reippaasti. Kokeile laittaa asetukset - > alhaalta lisäasetukset -> melko lopusta järjestelmän alta "käytä laitteistokiihdytystä" pois päältä. Tuo on ainakin aiemmin auttanut valtaisaan muistin käyttöön ja yleiseen pykimiseen. Tosin reilusti nämä nykyiset selaimet käyttää muistia joka tapauksessa.
    Kaikki epäoniistuu jotenkin.

     
     
  15. #1675
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,072
    Lainaus Alkuperäinen postaaja esu Näytä viesti
    Aika reippaasti. Kokeile laittaa asetukset - > alhaalta lisäasetukset -> melko lopusta järjestelmän alta "käytä laitteistokiihdytystä" pois päältä. Tuo on ainakin aiemmin auttanut valtaisaan muistin käyttöön ja yleiseen pykimiseen. Tosin reilusti nämä nykyiset selaimet käyttää muistia joka tapauksessa.
    Kiitos vinkistä
    Kokeillaan tuota, vaikka mulla on tuo mielestäni ollu aina päällä (tai sitten ei)

    Edit: Pakko pitää tuo kiihotus päällä, mun suosikkipeli tökkii pahasti ilman sitä
    Näyttää nyt rauhoittuneen tuo muistinkäyttö. Saattoi olla joku tilapäinen bitti poikittain säätö. Tarkkailen tilannetta...
    Viimeksi muokannut arskaxx; 08.12.17 kello 19:37.

     
     
  16. #1676
    Vannoutuneena firefoxin käyttäjänä.... Uusi versio on nopea,mutta mutta... ennen selaimet oli melko hyvin säädettävissä ja laajennuksissa oli sitä jotain. Nyt on niin kälyistä. Huoh.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  17. #1677
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,072
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hilajoen Antti Näytä viesti
    Vannoutuneena firefoxin käyttäjänä.... Uusi versio on nopea,mutta mutta... ennen selaimet oli melko hyvin säädettävissä ja laajennuksissa oli sitä jotain. Nyt on niin kälyistä. Huoh.
    Itsekin olin vannoutunut Firefoxin käyttäjä alusta asti ja sitä ennen Mozilla Suitea käytin.. FF 57.0 versio on jotenkin kämäinen ja siks vaihdoin Chromeen, mutta näyttää siltä et pitää palata takaisin tulikettuun???

     
     
  18. #1678
    Höyrykonkari Pilvi's Avatar

    Liittynyt
    09/2015
    Sijainti
    Kotona
    Viestit
    326
    Mulla on myöskin tuo 2,6 GiB, mutta tuo prossun käyttö 102% kyllä jumittaa konetta.

     
     
  19. #1679
    Moon niin riippuvainen noscript lisukkeesta,että meinasin itsekin luopua kelitutusta,mutta nyt sekin toimii.Toki hieman erilailla ja vaatii omat säätönsä kuin myös pari muutakin laajennusta.

    Jostain syystä kehityksen suunta ei miellytä.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  20. #1680
    Höyrypää

    Liittynyt
    08/2016
    Sijainti
    Menolippu
    Viestit
    821
    Pääseehän tätä Firefoxia säätämään, jos kirjoittaa osoiteriville: about:config. Tulee pitkä lista eri muuttujia. Siinä kohtaa ainakin meikäläisellä menee sormi suuhun, koska mitään selkokielistä ei tahdo löytyä niistä. Mutta kaikki asetukset pitäis löytyä sieltä, tyyliin "konepellin alta".

    Nykypäivänähän netin sisältötarjonta on kaiketi paljon monimutkaisempaa nettiselaimelle, ja sitä kautta käyttäjälle, kuin vielä 5 tai 10 vuotta sitten.

    Suotavaa olisi, että selainten kehittäjät älyäisivät kehittää ominaisuuden, joka ottaisi huomioon käytettävän laitteiston, ja käyttäjän selailutottumukset (vaikkapa viikon ajalta), sekä sen perusteella optimoida selaimen muistin kulutusta.

    Yksi keino, jolla voi hieman rajoittaa esim. Firefoxin (ja varmaan monen muunkin selaimen) muistin kulutusta, on tyhjentää koko välimuisti, eli selailuhistoria aina selaimen suljeuduttua.
    Ainakin Firefoxissa sen voi valita asetuksista.

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •