Sivu 83 / 91 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3373798081828384858687 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1,641 - 1,660 / 1810

Aihe: PC jumissa? LAITTEET vinossa? *TUKI-KETJU*

  1. #1641
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Nyt jännittää... Pöytäkoneeseen tuli ilmoitus: Hei, tietokoneesi on päivitetty, odotathan hetken...

     
     
  2. #1642
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Nyt se sanoo että Microsoft OneDrive haluaa mun rekisteröityvän. Kannattaako? Käytä Microsoft tiliäsi? Kannattaako rekisteröityä?

     
     
  3. #1643
    Höyrykonkari Silveri's Avatar

    Liittynyt
    03/2017
    Sijainti
    Tornio
    Viestit
    289
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Nyt se sanoo että Microsoft OneDrive haluaa mun rekisteröityvän. Kannattaako?
    Sen ehtii tehdä myöhemminkin jos tarvetta.

     
     
  4. #1644
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    No niin. Nyt on pöytäkone päivitetty! Vihdoinkin! Ja toimii kaikki! Iso kiitos Silveri! Helppoa kun sen osaa Miten voisin korvata tämän. Olen niin tyytyväinen!!! Laitan sulle yyveetä

     
     
  5. #1645
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Vielä on se ongelma että kun tämän pöytäkoneen käynnistän niin sanoo 15 minuutin ajan: döks, döks, döks... Ennenkuin käynnistyy. Oletan että vika voisi olla näytön konkassa. Olen tämän koneen yhdistänyt HDMI kaapelilla televisioon josta katson netflixiä jne. ja television näyttö kyllä syttyy hyvin vaikka tietokoneen näyttö ei syty. Oletan että tietskan näytössä voisi olla se vika siis.

     
     
  6. #1646
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Kaapelit oon moneen kertaan ronklannut. Vian täytyy melko varmasti olla näytössä. Eikös niin?

     
     
  7. #1647
    Höyrykonkari Silveri's Avatar

    Liittynyt
    03/2017
    Sijainti
    Tornio
    Viestit
    289
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Vielä on se ongelma että kun tämän pöytäkoneen käynnistän niin sanoo 15 minuutin ajan: döks, döks, döks... Ennenkuin käynnistyy.
    Nyt meni vähä ohi hilseen. Kuuluuko ääni enemmänkin juuri näytöstä vai siitä keskusyksiköstä eli kotelosta? Kun painat tietokoneeseen virrat päälle niin ääni alkaa kuulumaan ja menee 15min siihen, että tietokoneen näyttöön tulee kuva vai mitä tarkoitat?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Oletan että vika voisi olla näytön konkassa. Olen tämän koneen yhdistänyt HDMI kaapelilla televisioon josta katson netflixiä jne. ja television näyttö kyllä syttyy hyvin vaikka tietokoneen näyttö ei syty. Oletan että tietskan näytössä voisi olla se vika siis.
    Tuossa kirjoitat että television näyttöön tulee kuva hyvin vaikka näyttö ei käynnisty. Tuolloin vika juurikin näytössä, onhan nuo kuluvia osia ja ylimääräiset äänet ei kuulu elektroniikkaan.
    Tuonhan voi selvästi tutkia sillä, että tietokone yhtäaikaa kiinni sekä näyttöön että televisioon. Kun koneen käynnistää uudestaan niin molempiin kuvan pitäisi ilmestyä saman aikaisesti. Mutta kyllä tuo ääni johtaisi vian siihen näyttöön.

    edit. Toki tuo vian tutkisen voi tehdä myös silloin kun kone päällä. Olet vaikka käyttänyt sitä. Pidät edelleenkin windowsin junnaamassa, mutta sammutat näytön hetkeksi ja käynnistät sen uudelleen. Jos se alkaa taas ääntä pitämään ilman että kuva ilmestyy samantien tiedät näytön vetelevän viimeisiään.

     
     
  8. #1648
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Niin siis tuota tarkoitin että tietskan näyttö ei syty, mutta telkkarissa näyttö näkyy. Mulla kun on siis ns. klooni taikka tupla taikka jokin sellainen systeemi että tietskan ja telkkarin näytössä näkyy aina sama kuva. Telkkariin syttyy mutta ei tietskan näyttöön ennenkuin 15 minsan päästä. Mutta tämän minä selvitän itse. Ostamalla varmaan uuden taikka käytetyn näytön tähän tietokoneeseen. Tämä varmaan selviää helpommin kuin edellinen ongelma

     
     
  9. #1649
    Höyrykonkari Silveri's Avatar

    Liittynyt
    03/2017
    Sijainti
    Tornio
    Viestit
    289
    Jees! Kyllä vika tuolloin juurikin näytössä. Tuon ikäisessä koneessa ei kovin erikoista näyttöä tarvitse, et niit tavallisia 60hz näyttöjä nyt löytää käytettyinäkin suhteellisen halvalla jollei halua uutta ostaa.
    Näyttää uutena maksavan BenQ/Samsungin 21,5" normaalille ihmiselle riittävät ~130-140e.

    Nykyään kait ihmiset ostelee 120/144hz(4K) näyttöjä mut niihin vaaditaan jo koneeltakin järeämpää rautaa, että saadaan hyöty ulos.

     
     
  10. #1650
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Tämä tietokone hieman takkuilee vielä mutta nyt se pahin hidastelija on kunnossa myös, elikkä Netflix. Latasin sen Mimozan neuvojen mukaan, (jo ennenkuin Silveri auttoi päivityksen kanssa) joten kiitos Mimozallekin

     
     
  11. #1651
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Jostain syystä mun langaton hiiri, jota käytän silloin kun telkkarista katson leffaa, niin sekin lakkasi toimimasta puoli vuotta sitten. Ensin se meni sellaiseen tilaan että meni käänteiseksi se hiiren osoittimen liikuttaminen ja jonkin ajan kuluttua se lakkasi kokonaan toimimasta. En sitten tiedä onko vika portissa vaiko hiiressä. Ei tuo hiiri maksanut kuin alle 15 egee kuitenkaan. Tietokone kyllä päästää blingblong äänen kun laitan tuon bluetooth vehkeen tuohon porttiin mutta hiiri ei vaan toimi. Niin langallinen hiiri kyllä siinä portissa toimii.

     
     
  12. #1652
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    No nyt löysin johtoromukopasta jatkokaapeli usb:n. Nyt ulottuu langallinen hiiri sohvan käsinojaan asti Ei mikään nätti kun johto tuossa roikkuu mutta sitten joskus ostan uuden hiiren ja ehkä näppiksenkin (langattoman) sitä varten kun joskus haluan käyttää telkkaria näyttönä. Nimittäin on aika tarpeen tuo hiiri tuossa sohvan käsinojalla kun leffaa katsoo kun vähän väliä jompikumpi muksuista tulee jotain kysymään niin paussinappulaa tarvitaan usein todellakin

     
     
  13. #1653
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Kaikki kävikin liian kivasti. Nyt en saa enää netflixiä toimimaan... Myöskin päivitys teki sellaisen tempun että oli niinkuin ennenkin, mutta päätin suorittaa uudestaan Silverin neuvojen mukaiset komennot. Kaikki muu on okei mutta en osaa mitenkään saada netflixiä toimimaan tässä koneessa enää??? Siis silloin yhden päivän se toimi kuin unelma. Ei enää Kaikenlaista oon koittanut mutta en löydä syytä ongelmaan.

     
     
  14. #1654
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Kaikki kävikin liian kivasti. Nyt en saa enää netflixiä toimimaan... Myöskin päivitys teki sellaisen tempun että oli niinkuin ennenkin, mutta päätin suorittaa uudestaan Silverin neuvojen mukaiset komennot. Kaikki muu on okei mutta en osaa mitenkään saada netflixiä toimimaan tässä koneessa enää??? Siis silloin yhden päivän se toimi kuin unelma. Ei enää Kaikenlaista oon koittanut mutta en löydä syytä ongelmaan.
    Minullakin Netflix jumittelee välillä, käytössä pääsääntöisesti Chrome.
    Kokeile Microsoft Edge selainta, sehän tulee tuossa Windows 10:n mukana. Yleensä toiminut sillä paremmin kuin Chromella, vaikka aika usein tosin alussa hetken aikaa "junnaa" paikallaan kunnes alkaa toimimaan. Tulee joku herja, että Netflix ei vastaa tms.
    "Not a bad life really"

     
     
  15. #1655
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Mä oon kokeillut monia selaimia jo. Jotain on kuitenkin pielessä kun netflixin aloitusnäyttö tulee, mutta ei mitään kuvia eikä leffoja voi katsoa. Nyt on edge käytössä ja yläpalkissa lukee näin: https://www.netflix.com/browse Mä oon kokeillut myöskin ladata netflixiä uudestaan koneelle mutta ei tuu edes pikakuvaketta työpöytään... Aivan outoa.

     
     
  16. #1656
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Ei edelleenkään toimi netflixi... Kukahan osaisi neuvoa? Mikä mulla on pielessä tässä..?

     
     
  17. #1657
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Nyt on edge käytössä ja yläpalkissa lukee näin: https://www.netflix.com/browse
    Tuo vie jollekin viglink sivustolle.
    Kokeilitko klikata tuossa sivulla olevasta "skip these deals and continue to Netflix" linkkiä.
    "Not a bad life really"

     
     
  18. #1658
    Höyrypää

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Eurajoki
    Viestit
    740
    Poista Netflixin sovelluksen asennus, ja asenna uudestaan. Tai kato onko siihen päivityksiä. Jos sulla on siis niin että automaattisesti lataa pelkät winkkarin päivitykset.

     
     
  19. #1659
    Höyrypää

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Eurajoki
    Viestit
    740
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Pottula Näytä viesti
    Tuo vie jollekin viglink sivustolle.
    Kokeilitko klikata tuossa sivulla olevasta "skip these deals and continue to Netflix" linkkiä.
    Kaikki linkit Tapan (vai forkan?) kautta vie viglinkille

     
     
  20. #1660
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Mimoza Näytä viesti
    Kaikki linkit Tapan (vai forkan?) kautta vie viglinkille
    En käytä tapaa, joten en tätä tiennyt.
    "Not a bad life really"

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •