Sivu 81 / 91 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3171777879808182838485 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1,601 - 1,620 / 1810

Aihe: PC jumissa? LAITTEET vinossa? *TUKI-KETJU*

  1. #1601
    Pari vuotta sitten kasasin tämän koneen, melkein heti paukahti muistaakseni vanha SSD, joka piti siis myös uusia. Siitä 10kk eteenpäin näytönohjain päästi näkyvät savut, mutta tuli takuuhuollosta takaisin, koska ei löytynyt vikaa. Muistaakseni syy miksi ylipäätänsä avasin kotelon ja näin savun oli se, että joka startilla ei tullut kuvaa/kone ei käynnistynyt kokonaan. Ongelmaa esiintyi vielä takuuhuoltokäynnin jälkeenkin kunnes vaihdoin näyttöpiuhan eri porttiin kortissa. Kaikki kunnossa kunnes viikon - parin päästä laukesi monitori ja ostin uuden. Siitä taas pari viikkoa eteenpäin ja emon verkkopiiri lopetti toimintansa joten ostin PCI verkkokortin.

    Nyt 14kk myöhemmin tuo verkkokortti lopetti ensin toimintansa ja paljastui, että emon verkkopiiri on huilinut tarpeeksi ja on jälleen toiminnassa. Verkkokorttikin tosin ajoittain heräili eloon. Sitten alkoi taas tuo oireilu, ettei kone käynnistynyt kokonaan ja sukelsin kotelon sisään. Ongelma taisi korjaantua heti kättelyssä verkkokortin irrottamisella, mistä kuva:



    Eli joko tuonne on joku otus ryöminyt vetämään oikkarin tai sitten tässä paketissa joku osa käräyttelee muita. Alanko kattelemaan uutta emoa ja/tai poweria vai onko parempia ideoita?

     
     
  2. #1602
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Moiks. Jo ehkä 7 vuotta vanha pöytäkone jo hidastelee pahasti. Uutta ei kuitenkaan oo varaa ostaa. Ilmoittaa usein että "verkkosivu hidastaa"..? Sulje? Mitä? En ymmärrä. Osaako joku kertoa että mitä tuo ilmoitus yläpalkissa vaakatasossa oikein tarkoittaa? Mikä ihmeen verkkosivu hidastaa? Ja vaikka painan että "sulje" niin ei se mitään auta. Kuin ehkä muutamaksi sekunniksi ja taas on kone hidas ja herjaa samaa asiaa?

     
     
  3. #1603
    Höyrypää

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Eurajoki
    Viestit
    740
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Moiks. Jo ehkä 7 vuotta vanha pöytäkone jo hidastelee pahasti. Uutta ei kuitenkaan oo varaa ostaa. Ilmoittaa usein että "verkkosivu hidastaa"..? Sulje? Mitä? En ymmärrä. Osaako joku kertoa että mitä tuo ilmoitus yläpalkissa vaakatasossa oikein tarkoittaa? Mikä ihmeen verkkosivu hidastaa? Ja vaikka painan että "sulje" niin ei se mitään auta. Kuin ehkä muutamaksi sekunniksi ja taas on kone hidas ja herjaa samaa asiaa?
    Onko sulla joku mainosesto käytössä?
    Ja minkälaisilla sivuilla se ilmottaa että sivu hidastaa?

     
     
  4. #1604
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Mimoza Näytä viesti
    Onko sulla joku mainosesto käytössä?
    Ja minkälaisilla sivuilla se ilmottaa että sivu hidastaa?
    On mulla Adblockki käytössä. Jospä mä koitan laittaa sen pois päältä... Niin, kone on yleisesti hidas, mutta erityisesti Netflix on erityisen hidas ja siinä se herjaa että "verkkosivu hidastaa"... Ja kysyy että -pysäytä se tai odota-. Pysäyttäminen ei auta sen enempää kuin odottaminenkaan.

     
     
  5. #1605
    Höyrykonkari Silveri's Avatar

    Liittynyt
    03/2017
    Sijainti
    Tornio
    Viestit
    289
    Mikä käyttis sulla on tossa?

     
     
  6. #1606
    Höyrypää

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Eurajoki
    Viestit
    740
    Ja jos Win10, niin lataa Netflixin appi.

     
     
  7. #1607
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Mimoza Näytä viesti
    Ja jos Win10, niin lataa Netflixin appi.
    On Windows 10. Mistähän sen yrittäisin ladata ja miten..?

     
     
  8. #1608
    Höyrykone Kynä's Avatar

    Liittynyt
    09/2015
    Sijainti
    Tuusula
    Viestit
    1,661
    Microsoft storesta ainakin, se on se kauppakassi kuva, missä on se Windows ikkunalogo. Eikös se ole kympillä valmiina. Mulla ainakin oli.

     
     
  9. #1609
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Mä googletin ja latasin ja nyt tuli netflixiin ainakin erilainen aloitusnäyttö kuin mitä ennen oli. Toistaiseksi netflix tuntuu nyt nopealta. Minä kiitän ja kumarran syvään P.S. Ehkä mun tietokoneen hidastelu johtuu siitä että tämä kone on yrittänyt päivittää itseään jo puoli vuotta päivittäin, mutta päivitys ei onnistu. Väittää että ei ole tilaa jossain? En ymmärrä tuota lontoon tietokonekieltä... jos nyt suomeakaan oikein. En vaan ymmärrä että miksi tässä koneessa ei mukamas tilaa olisi. Onhan tämä vanha mutta ei mun mielestä niin vanha ja heikko pitäisi olla.

     
     
  10. #1610
    Höyrypää

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Eurajoki
    Viestit
    740
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Mä googletin ja latasin ja nyt tuli netflixiin ainakin erilainen aloitusnäyttö kuin mitä ennen oli. Toistaiseksi netflix tuntuu nyt nopealta. Minä kiitän ja kumarran syvään P.S. Ehkä mun tietokoneen hidastelu johtuu siitä että tämä kone on yrittänyt päivittää itseään jo puoli vuotta päivittäin, mutta päivitys ei onnistu. Väittää että ei ole tilaa jossain? En ymmärrä tuota lontoon tietokonekieltä... jos nyt suomeakaan oikein. En vaan ymmärrä että miksi tässä koneessa ei mukamas tilaa olisi. Onhan tämä vanha mutta ei mun mielestä niin vanha ja heikko pitäisi olla.
    Käy katsomassa paljonko sulla on tilaa C:llä vapaana. Noin niinkun periaatteessa C:lle ei kannattais tallentaa mitään ylimäärästä, eli vain sellaset koneen toimintaan liittyvät. Jos siellä on hirveesti kaikkee, niin siirrä esim. C - käyttäjät - oma käyttäjänimi - lataukset (tiedostot kans, ja työpöytä) -kansiosta suurin osa pois, tai poista. Jos et tiedä mikä tiedosto mikäkin on, älä poista tai siirrä

     
     
  11. #1611
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Mimoza Näytä viesti
    Käy katsomassa paljonko sulla on tilaa C:llä vapaana. Noin niinkun periaatteessa C:lle ei kannattais tallentaa mitään ylimäärästä, eli vain sellaset koneen toimintaan liittyvät. Jos siellä on hirveesti kaikkee, niin siirrä esim. C - käyttäjät - oma käyttäjänimi - lataukset (tiedostot kans, ja työpöytä) -kansiosta suurin osa pois, tai poista. Jos et tiedä mikä tiedosto mikäkin on, älä poista tai siirrä
    Mulla on tuolla C asemassa melkein kaikki, mutta vapaana siellä on vielä 125 gt. D asemassa on vapaata 403 gt. Elikkä eikös vapaata pitäisi kuitenkin olla enemmän kuin tarpeeksi? Pahus kun mulla oli kaveri joka oli tietokoneguru mutta hän kuoli keuhkosyöpään jo 4 vuotta sitten vain vähän yli nelikymppisenä Aloitettiin samoihin aikoihin tupakinpoltto lapsina. Hän mullekin homman opetti... Mutta en syytä lainkaan. Jos hän ei olisi opettanut niin olisin ottanut oppia joltain toiselta kuitenkin. Ikävä kaveria on kuitenkin edelleen... No nyt meni vähän off topic

     
     
  12. #1612
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,072
    Benji, jos jotain outoja virheilmoituksia tulee, niin nappaa vaikka kännykällä kuva ja laita tänne, niin ihmetellään

    Voit myös asentaa tuosta siivousohjelman IObit Advanced SystemCare Free - Free Optimization Software & Free Registry Cleaner
    Tuolla olen monta tahmaavaa konetta saanut elvytettyä. Tosin olen siivouksen jälkeen poistanut tuonkin, ettei jää turhaan taustalle tahmaamaan

    PS. Jollei ole ihan välttämätöntä käyttää Windowsia, niin asenna vaikka Mint Linux windowsin päälle

    PPS. Ai mut toimiiko Netflix Linuxilla?? Ei ole kokemusta

     
     
  13. #1613
    Höyrykonkari Silveri's Avatar

    Liittynyt
    03/2017
    Sijainti
    Tornio
    Viestit
    289
    Kyllähän sulla kovalevy tilaa on riittämiin tuossa koneessa sitten. Osaatko sanoa paljon koneessa on keskusmuistia? Win10 taitaa sitä vaatia hieman enemmän mitä aiemmat (windowsin mukana nimittäin käynnistyy useampia turhiakin ohjelmia, jos niitä ei ole osannut kytkeä pois ja vaikuttaa siten käyttömukavuuteen ja nopeuteen) ja toki noi windows päivitysten tarkistus taustalla junnaaminenkin voinee vaikuttaa myös. Onko kyseessä se, ettei windows update löydä päivityksiä vai enemmänkin se että niiden asentaminen epäonnistuu? Toki kirjoitit tuossa ettei tila riittäisi, mutta siitä virheilmoitusta olisi kiva nähdä kuvakaappaus ym. tarkempaa infoa.
    Toki toi arskan linkkaama softa kannattaa ajella läpi niin se poistelee turhia taustaohjelmia ym. puhdistaa/nopeuttaa muutenkin konetta. Ei ole kokemusta juuri tuosta, mutta samantapaisia tullut kyllä käytettyä.

     
     
  14. #1614
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    03/2012
    Viestit
    43
    Linuxilla netflix toimii ainoastaan chromella.

     
     
  15. #1615
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    IMG_1504.jpg Joka päivä yrittää ladata päivityksiä ja sitten tulee tämä ilmoitus. Meinaa mennä hermo. Tätä jo puoli vuotta Sitten mä oon aina painanut tuon F9 nappulan jotta pääsen käyttämään konetta.

     
     
  16. #1616
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Ramia tässä koneessa on alunperin 4 Gt mutta en tiedä mistä näen että paljonko siitä nyt on käytössä? CCleaner mulla on jota aika ajoin käytänkin mutta ei se poista ongelmia. Tänään erityisesti on tullut taas ilmoituksia ekaa kertaa jopa facessakin että: verkkosivu hidastaa... sammuta/ odota. ???

     
     
  17. #1617
    Höyrykonkari Silveri's Avatar

    Liittynyt
    03/2017
    Sijainti
    Tornio
    Viestit
    289
    Ahaa. Toi kuva jo kertoo enemmänkin. Näki tuon virhekoodin ja infon. Googlella nopeasti selviää, että yleinenkin ongelma ja ratkaisuun löytyy korjausta youtubestakin: Askel askeleelta ohjeet. Virhe johtuu todennäköisesti siitä, että suht isoa päivitystä yrittää asentaa. Jokin on sotkenut muistin lohkoja ja näin ollen merkannut niitä "huonokuntoiseksi, joille tiedon tallentaminen ei onnistu".
    Löytyy tämmöiset englannin kieliset ohjeet:
    The solution comes in the form of the Boot Configuration Data (BCD), which is built into Windows. Use the following steps and you'll be up and running in next to no time:

    1. Boot your computer into Windows.
    2. Right click the Start button and select Command Prompt (Admin).
    3. Type bcdedit /enum all and press Enter.
    4. You'll see a list of all the memory locations that have been deemed 'bad', this list can be cleared.
    5. Type bcdedit /deletevalue {badmemory} badmemorylist and press Enter (type this verbatim, {badmemory} is not a placeholder for anything).
    6. Close the Command Prompt window and restart your computer.

     
     
  18. #1618
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,072
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    IMG_1504.jpg Joka päivä yrittää ladata päivityksiä ja sitten tulee tämä ilmoitus. Meinaa mennä hermo. Tätä jo puoli vuotta Sitten mä oon aina painanut tuon F9 nappulan jotta pääsen käyttämään konetta.
    Pikaisella googletuksella saattaa olla viallinen muisti tai windows on merkannut osan muistista vialliseksi???
    Pistä tuo litania googlen hakuun, niin löytyy kaikenlaista "there isn't enough memory to create a ramdisk"

    Edit: Olinpa taas hidas

     
     
  19. #1619
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,072
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Tänään erityisesti on tullut taas ilmoituksia ekaa kertaa jopa facessakin että: verkkosivu hidastaa... sammuta/ odota. ???
    Onko Firefox käytössä?? Tuntuu olevan yleinen vaiva.. Kokeile Chromea...

     
     
  20. #1620
    Höyrykonkari Silveri's Avatar

    Liittynyt
    03/2017
    Sijainti
    Tornio
    Viestit
    289
    Kirjoitetaan noi komennot suht suomeksi ja helpommin tajuttavaksi eli:
    1. Käynnistä kone windows työpöydälle
    2. Paina start painiketta(windows lipun kuvaa) kirjoita hakupalkkiin cmd, hiiren oikealla löytyvää Komentokehoke -logoa ja "suorita järjestelmän valvoja"
    3. Kirjoita bcdedit /enum all ja paina Enter.
    4. Näet listan muisti sijainneista jotka on merkitty "huonoiksi", tämän listan pystyy tyhjentämään.
    5. Kirjoita bcdedit /deletevalue {badmemory} badmemorylist ja paina Enter
    6. Sulje komentokehoke ja käynnistä kone uudelleen

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •