Sivu 63 / 91 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 135359606162636465666773 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1,241 - 1,260 / 1810

Aihe: PC jumissa? LAITTEET vinossa? *TUKI-KETJU*

  1. #1241
    Höyrykone lagittaja's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    1,615
    Lainaus Alkuperäinen postaaja MrDelirium Näytä viesti
    Therion- Live Gothic Dvd (kovolta) sanoo että 1019 Absolute maximum ja sit 499-512
    Youtube.... Absolute maximum 511 ja sit 499-504.
    Jaa'a, nyt kyllä luo tyhjää. Mistäköhän lie johtuu sitten kun kerta samanlaiset latenssit molemmissa tapauksessa. Mutta korkea tuo joka tapauksessa on.
    Itselläni pyörii 50-150 välillä ja pl. satunnaiset 500+ DPC routine piikit johtuen Nvidian ajureista.
    Win7 SP1:llä ja 3770K ylikellotettu ja idlailee tietenkin. Xonar DX äänikortti / Nvidia HDMI out molemmilla samanlaiset. Suurin osa tuosta vaihtelusta kuitenkin johtuu siitä kun prosessori hyppii ylös alas 1.6Ghz<>4.6Ghz välillä gaziljoonan eri sovelluksen pyöriessä taustalla.

    Kokeile mennä power options ja vaihtaa processor power management kohdasta minimi % 0 > 100 väliaikaisesti ja katsoa mitä tapahtuu. (ei se kyllä mikään ratkaisu ole)
    Suomeksi se valikko taisi olla nimeltään virranhallinta-asetukset.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja JukkaPoika Näytä viesti
    Kiitos infosta!

    SPD-kohta ei näköjään anna yksilöllisiä tietoja kammoista mutta seuraavat tiedot sieltä löytyy:

    Type DDR2
    Size 2048 MBytes
    Manufacturer Unknown
    Max Bandwidth PC2-6400 (400 MHz)
    1,800V

    MUTTA: Olin joskus kaukaa viisas ja räppäsin kuvan kammasta kun yksi niistä oli irti, kammat siis identtiset. Tässä lisätietoja:
    GDDR2-800 2GB 128MX8 1,8v EP GU342G0ALEPR692C6CE Serial lienee *0902112*25 Unifosa made in Japan.

    Googlailin tuota kyseistä muistia mutten oikein tahtonut löytää mistään, löytyikö yksi paikka jenkeistä missä oli pelkät postit vajaa 30 taalaa + kamman hinta..

    Emon tiedot: Packard Bell RS740 series - jos tällä tekee mitään.

    Nyt siis 3 identtistä 2Gb kampaa tuota Unifosan RAMia ja neljättä siis olen metsästämässä. Jostain luin että tuo emo tukee maks 8Gb RAMia (4x2Gb) eli 4Gb kammat eivät kävisi tuohon.

    Että tällainen vähän visaisempi tapaus jollekin tietäjälle. Olen siinä mielessä budjettirajoitteinen että en viitsisi kovin paljoa euroja tuohon kampaan laittaa koska seuraava osoite tuolle koneelle on sorttiasema kun tästä aika jättää
    Siinähän sitä näyttäisi olevan tarjolla.
    GU342G0ALEPR692C6CE | eBay
    GU342G0ALEPR692C6CE | eBay
    Halvimmillaan näyttäisi kusteineen olevan sellainen 24€ ja rapiat. Eli hieman kallista. Muut DDR2-800 CL5 tai CL6 2GB kammat näyttäisi kusteineen alkavan jostain ~17€ ylöspäin.
    Ei niillä mitään yhteensopivuus ongelmia pitäisi olla valmistaja X vs valmistaja Y:n muuten identtisten muistikampojen välillä, pitäisi kyllä toimia yhdessä mutta välillä nämä on sellaisia sieluelämän juttuja että hohhoijaa...
    Lagittaja@TechBBS | Lagittaja@Level1Techs | Lagittaja@MuroBBS |Sekä mm. Anandtech AVForums DIYAudio Head-Fi Overclock.net XDA-Developers

     
     
  2. #1242
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    542
    Lainaus Alkuperäinen postaaja lagittaja Näytä viesti
    Siinähän sitä näyttäisi olevan tarjolla.
    GU342G0ALEPR692C6CE | eBay
    GU342G0ALEPR692C6CE | eBay
    Halvimmillaan näyttäisi kusteineen olevan sellainen 24€ ja rapiat. Eli hieman kallista. Muut DDR2-800 CL5 tai CL6 2GB kammat näyttäisi kusteineen alkavan jostain ~17€ ylöspäin.
    Ei niillä mitään yhteensopivuus ongelmia pitäisi olla valmistaja X vs valmistaja Y:n muuten identtisten muistikampojen välillä, pitäisi kyllä toimia yhdessä mutta välillä nämä on sellaisia sieluelämän juttuja että hohhoijaa...
    Kiitos jälleen lagittaja! Kai sitä voisi pelata varman päälle ja ottaa valmistajaltaan identtisen kamman. MUTTA mites kun nuo mun nykyisten kampojen kellot on ilmeisesti sen CL5 tms ja esim nuo sun linkittämät kaksi ensimmäistä kampaa on CL6:sta. Hidastaakohan se siis konetta tai voiko aiheuttaa yhteensopivuusongelmia? Ja toimiiko tällöin tuo CL6 sen "kampaparinsa" kanssa yhteen? En muista mikä se termi olikaan, mutta siten että ovat jotenkin "kimpassa" Sori kun en osaa termejä kunnolla.
    smokey1 (Banned)
    "Miten täältä erotaan?"

     
     
  3. #1243
    Jos haluat varmasti toimivaa niin mulla olis 4x2gb A-data 1066 mhz kammat tossa,ja hellsingissä joten voit poiketa hakeen.Jos kiinnostaa niin pistä yv.

     
     
  4. #1244
    Höyrykone MrDelirium's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Tanpere
    Viestit
    3,171
    On jo 100%. Kiitän kuitenkin avusta jo tähän saakka, olet ensimmäinen joka lähti edes pohtimaan tätä.

    Mä koitan kattoa onko se tosta optisesta kiinni (ei kyl pitäis olla, koska kaikki muu toimii).
    Lapsi joka usein hymyilee silmissänne on suloinen
    Vaan jos nauraa vanhalla iällä niin on vajaaälyinen
    Minä en ole tottunut suremaan vaikka potilaat pois kuolee
    Mutta käypää rahaa jos poltetaan se ajatus kyllä häiritsee

     
     
  5. #1245
    Höyrykone lagittaja's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    1,615
    Lainaus Alkuperäinen postaaja JukkaPoika Näytä viesti
    Kiitos jälleen lagittaja! Kai sitä voisi pelata varman päälle ja ottaa valmistajaltaan identtisen kamman. MUTTA mites kun nuo mun nykyisten kampojen kellot on ilmeisesti sen CL5 tms ja esim nuo sun linkittämät kaksi ensimmäistä kampaa on CL6:sta. Hidastaakohan se siis konetta tai voiko aiheuttaa yhteensopivuusongelmia? Ja toimiiko tällöin tuo CL6 sen "kampaparinsa" kanssa yhteen? En muista mikä se termi olikaan, mutta siten että ovat jotenkin "kimpassa" Sori kun en osaa termejä kunnolla.
    Ne nykyisetkin kammat on CL6 jos kirjoitit part numberin oikein. Sitä en tiedä että miksi ne ovat nyt CL5.
    Tässä lisätietoja:
    GDDR2-800 2GB 128MX8 1,8v EP GU342G0ALEPR692C6CE Serial lienee *0902112*25 Unifosa made in Japan.
    Lagittaja@TechBBS | Lagittaja@Level1Techs | Lagittaja@MuroBBS |Sekä mm. Anandtech AVForums DIYAudio Head-Fi Overclock.net XDA-Developers

     
     
  6. #1246
    Mulla ilmestyi koneelle vähän aikaa sitten virus joka availee mainoksia ja välilehtiä miten sattuu. Olen yrittänyt niitä poistaa esimerkiksi SuperAntiSpywarella, Ccleanerilla, Avastilla joka ei edes löydä niitä, poistanut selaimen ja vaihtanut toiseen mutta silti ne pomppaa sinne. Eli vaikka poistan ne nyt niin 25min päästä teen skannauksen jolloinka niitä on taas siellä kymmenkunta. Asennanko windowsin uudelleen ja poistan kaikki vai mitä ihmettä pitää tehdä?

     
     
  7. #1247
    Höyrykone MrDelirium's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Tanpere
    Viestit
    3,171
    Lainaus Alkuperäinen postaaja MrDelirium Näytä viesti
    On jo 100%. Kiitän kuitenkin avusta jo tähän saakka, olet ensimmäinen joka lähti edes pohtimaan tätä.

    Mä koitan kattoa onko se tosta optisesta kiinni (ei kyl pitäis olla, koska kaikki muu toimii).
    No niin. Youtube ei osaa elää optisen kaapelin ja DTS:n kanssa. Tavallisilla piuhoilla sekin toimii, mutta huomaa sen sit äänenlaadussakin.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja domestos Näytä viesti
    Mulla ilmestyi koneelle vähän aikaa sitten virus joka availee mainoksia ja välilehtiä miten sattuu. Olen yrittänyt niitä poistaa esimerkiksi SuperAntiSpywarella, Ccleanerilla, Avastilla joka ei edes löydä niitä, poistanut selaimen ja vaihtanut toiseen mutta silti ne pomppaa sinne. Eli vaikka poistan ne nyt niin 25min päästä teen skannauksen jolloinka niitä on taas siellä kymmenkunta. Asennanko windowsin uudelleen ja poistan kaikki vai mitä ihmettä pitää tehdä?
    Avast sisään tai joku muu viruksentorjunta softa, esim jonkun kaupallisen ilmainen trial. Kone vikasietotilaan ja poisto siellä. Jos ei suostu lähtemään, niin googlettamaan mikä on viruksen nimi ja millä se lähtee. Onnea matkaan.
    Lapsi joka usein hymyilee silmissänne on suloinen
    Vaan jos nauraa vanhalla iällä niin on vajaaälyinen
    Minä en ole tottunut suremaan vaikka potilaat pois kuolee
    Mutta käypää rahaa jos poltetaan se ajatus kyllä häiritsee

     
     
  8. #1248
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    02/2014
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    113
    Lainaus Alkuperäinen postaaja domestos Näytä viesti
    Mulla ilmestyi koneelle vähän aikaa sitten virus joka availee mainoksia ja välilehtiä miten sattuu. Olen yrittänyt niitä poistaa esimerkiksi SuperAntiSpywarella, Ccleanerilla, Avastilla joka ei edes löydä niitä, poistanut selaimen ja vaihtanut toiseen mutta silti ne pomppaa sinne. Eli vaikka poistan ne nyt niin 25min päästä teen skannauksen jolloinka niitä on taas siellä kymmenkunta. Asennanko windowsin uudelleen ja poistan kaikki vai mitä ihmettä pitää tehdä?
    Kannattaa varmaan koittaa ensiksi ADWCleanerillä ja MalwareBytesillä. Eli kummallakin koitat jos löytyis/lähtis pöpöt.

     
     
  9. #1249
    Höyrykone lagittaja's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    1,615
    HitManPro:ta kokeilisin. Ilmainen 30pv trial. Ei ole minua pettänyt koskaan kun on pitänyt putsailla koneita. Ja on portable versio, ei tarvitse asentaa eikä tappele muiden tietoturvaohjelmistojen kanssa.
    Voit skannata ilman lisenssiä ja jos mitään ei löydy niin hyvä. Jos löytyy niin voit ottaa 30pv trialin ja poistaa paskat.
    HitmanPro 3 - SurfRight

    Jos HitMan ei pääse siitä eroon niin tässä pari muuta joita voit kokeilla
    https://toolslib.net/downloads/viewd.../1-adwcleaner/
    https://www.malwarebytes.org/junkwareremovaltool/
    https://www.malwarebytes.org/antimalware/
    Tuossa Muron ilmaisohjelmia ketju, törkeä määrä eri ohjelmia. Linkki menee ketjun kolmanteen postaukseen á la tietoturva.
    Suositeltuja ilmaisohjelmia | MuroBBS

    Jos ei nuilla tahdo lähteä niin saattaisin kokeilla jonkun ison AV puljun boot diskiä/rescue CD:tä. Esim Bitdefender tai Kaspersky. Imaget vain on xxxMB kokoisia että fiksumpaa yrittää noita em. ensin.
    How to create a Bitdefender Rescue CD
    Kaspersky Rescue Disk 10
    Lagittaja@TechBBS | Lagittaja@Level1Techs | Lagittaja@MuroBBS |Sekä mm. Anandtech AVForums DIYAudio Head-Fi Overclock.net XDA-Developers

     
     
  10. #1250
    Höyrypää japau's Avatar

    Liittynyt
    12/2014
    Sijainti
    kotona
    Viestit
    976
    Saako ton uuden tapatalkin jotenki hiljaseksi?. Tulee chattia yöt ja päivät vaikka oon ottanu site notifikaatiot kaikista pois ja hiljainen tiöa kellon ympäri.

    Kohta lähtee koko ohjelma. Joka vuos vaan paskemmaksi menee toimiva ohjelma.

     
     
  11. #1251
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    08/2014
    Sijainti
    Hämeenlinna
    Viestit
    48
    Lainaus Alkuperäinen postaaja japau Näytä viesti
    Saako ton uuden tapatalkin jotenki hiljaseksi?. Tulee chattia yöt ja päivät vaikka oon ottanu site notifikaatiot kaikista pois ja hiljainen tiöa kellon ympäri.

    Kohta lähtee koko ohjelma. Joka vuos vaan paskemmaksi menee toimiva ohjelma.
    Ootko tuolta chatin puolelta ottanu ilmotukset pois? Avaa se chatti tapalla ja oikeassa yläkulmassa on asetukset ni sieltä saa chatin hiljaseks.

     
     
  12. #1252
    Höyrypää japau's Avatar

    Liittynyt
    12/2014
    Sijainti
    kotona
    Viestit
    976
    Kas kun ei ollut semmosta. Mutta kiitti neuvosta. Päivitin tapatalkin niin johan löytyi kyseinen asetus. Chatti viestejä kyllä lähetti ilman päivitystä 😂 mutta hiljaseksi ei saanut.

    Noh hyvä näin. Rauha maassa. 😆

     
     
  13. #1253
    Höyrykonkari Korvaboosti's Avatar

    Liittynyt
    09/2015
    Sijainti
    Raahe
    Viestit
    236
    Onkos kukaan siirrellyt järjestelmä levyä uuteen koneeseen taikka vaihellut emolevyä ja/tai prossua ilman käyttiksen uudelleen asennusta?
    Itsellä olisi tarkoitus huomenna kasailla uus kokoonpano ja tästä vanhasta heitellä asemat uuteen ja jatkaa siitä mihin on tälläkin koneella jäänyt.

     
     
  14. #1254
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,073
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Korvaboosti Näytä viesti
    Onkos kukaan siirrellyt järjestelmä levyä uuteen koneeseen taikka vaihellut emolevyä ja/tai prossua ilman käyttiksen uudelleen asennusta?
    Itsellä olisi tarkoitus huomenna kasailla uus kokoonpano ja tästä vanhasta heitellä asemat uuteen ja jatkaa siitä mihin on tälläkin koneella jäänyt.
    2 kertaa olen heittänyt vanhan kovalevyn sellaisenaan uuteen koneeseen ilman ongelmia... Siitä on tosin aikaa (XP), prosessori ja emolevy oli kummallakin kerralla saman firman tekeleitä... Toki jotain pikku päivityksiä emon ajureihin piti laittaa, mutta toimi kyllä ihan sellaisenaankin....

    Näistä uudemmista koneista/käyttiksistä ei ole tietoa mulla

     
     
  15. #1255
    Höyrykone IcedForce's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    2,196
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Korvaboosti Näytä viesti
    Onkos kukaan siirrellyt järjestelmä levyä uuteen koneeseen taikka vaihellut emolevyä ja/tai prossua ilman käyttiksen uudelleen asennusta?
    Itsellä olisi tarkoitus huomenna kasailla uus kokoonpano ja tästä vanhasta heitellä asemat uuteen ja jatkaa siitä mihin on tälläkin koneella jäänyt.
    Itsellä meni vielä windows 7 64-bittisen kanssa ihan ilman ongelmia emon, prossun, muistien ja virtalähteen päivittäminen ja vielä intelistä AMD:hen, eli eiköhän se mene uudemmillakin windowseilla.

     
     
  16. #1256
    Höyrykonkari Korvaboosti's Avatar

    Liittynyt
    09/2015
    Sijainti
    Raahe
    Viestit
    236
    Windows 7 ois tarkotus siirtää, ja kaikki palikat siis mennyt uusiksi.
    Paragonin avulla olisi tarkotus lähtä koittamaan. Levylle siis Paragon image, joka osaa itsestään windowsin muutella uudelle hardwarelle sopivaksi.
    Teen toki usb-tikulle varulta uudelleen asennus setin, jos kusee edellä mainittu. Voisin melkeen päivitellä tänne miten kävi.

     
     
  17. #1257
    Höyrykonkari Korvaboosti's Avatar

    Liittynyt
    09/2015
    Sijainti
    Raahe
    Viestit
    236
    Lainaus Alkuperäinen postaaja IcedForce Näytä viesti
    Itsellä meni vielä windows 7 64-bittisen kanssa ihan ilman ongelmia emon, prossun, muistien ja virtalähteen päivittäminen ja vielä intelistä AMD:hen, eli eiköhän se mene uudemmillakin windowseilla.
    Nakkelitko vain uudet palikat tilalle, ja boottasit. Oliko ajureiden kans paljon työn sarkaa?

     
     
  18. #1258
    Höyrykone IcedForce's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    2,196
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Korvaboosti Näytä viesti
    Nakkelitko vain uudet palikat tilalle, ja boottasit. Oliko ajureiden kans paljon työn sarkaa?
    uudet palikat sisälle ja boottaus, meni hetki kun Windows haki jotain oletus ajureita ja kun ne oli hoidettu, niin sitten valmistajien sivuilta uusimmat ajurit sisään varmuuden vuoksi.

     
     
  19. #1259
    Höyrykonkari Korvaboosti's Avatar

    Liittynyt
    09/2015
    Sijainti
    Raahe
    Viestit
    236
    Mennäämpä siis näin kun saanut koneen kasattua huomenna.
    1. Raakasti bootti ja katotaan toimiiko.
    2. Käynnistetään Paragon levyllä ja katotaan olisko kaikki tallessa.
    3. Vejetään tikulta puhdas uudelleen asennus.

    Edit. Paragonin imagella onnistu kivuttomasti.
    Viimeksi muokannut Korvaboosti; 09.02.16 kello 12:43.

     
     
  20. #1260
    Höyrykonkari Korvaboosti's Avatar

    Liittynyt
    09/2015
    Sijainti
    Raahe
    Viestit
    236
    Kompastu tältä päivää hommat kun näytöt ei heräillyt. Pittää yövuorojen jälkee koittaa elvyyttää tota settiä.

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •