Sivu 48 / 91 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3844454647484950515258 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 941 - 960 / 1810

Aihe: PC jumissa? LAITTEET vinossa? *TUKI-KETJU*

  1. #941
    Höyrykonkari Arzk's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    244
    Samansuuntaisen tuloksen sain minäkin geizhals.de:n ja hardwareversandin yhteispelillä, mutta oliko postit sittenkin noin halvat? Onhan tuo jo pieni säästö. Ei consumer IR header, vaan ihan vanha kunnon COM. Olen muutamaa usb-vastaanotinta kaukosäätimelle testannut mutta yksinkertainen LIRC-vastaanotin sarjaporttiin tuntuu vieläkin olevan se paras, kun modasin siihen vielä koneen virtanapinkin. Sillä näin omituinen antiikkivaatimus. Komponentit on siis päätetty, eli seuraavaksi tarkemman hintavertailun vuoro.

    Noinhan se menee, olisi voinut kosahtaa vähän aiemmin niin jokusen kympin olisi säästänyt.

    Edit: Totta. Tuo poweri se on, mutta emoa oon tässä metsästänyt käytettynäkin. Hyvällä tuurillahan vois joku ei-ihan-5GHz kulkeva G3258:kin tulla vastaan mikä meikäläisen käyttöön riittäisi passelisti. Tökkäsin nyt HDMI-piuhan serveriin väliaikaisesti ja asensin Kodin sille, ei tuo täysin sujuvasti toimi mutta onpahan edes jonkunlainen korvike ettei niin kiireellä tarvitse uutta hommata.
    Edit2: Ja kun powerin hinta Jimmsillä on nyt Hardwareversandia halvempi, niin tuon voisi ehkä pistää jo tilaukseen sieltä. Harvemmin tykkään PC-krääsää ostaa ennalta varastoon, mutta powerin suhteen ei taida tulla hirveitä muutoksia markkinoilla mihinkään suuntaan.
    Viimeksi muokannut Arzk; 26.04.15 kello 15:30.

     
     
  2. #942
    Höyrykone lagittaja's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    1,615
    Jep, hardwareversandista kustit on 10,99 ja kun kierrät geizhalsin kautta (kuten linkkini ovat jos tarkemmin vilkaiset mitä löytyy hyperlinkistä (geizhals.de/redir.cgi)) niin hardwareversand antaa alhaisemmat hinnat kun luulee että olet saksasta. Hinnat pysyy saksalaisen hinnoissa niin kauan kuin selaimen keksi on voimassa.
    Geizhals linkkien kautta kun kierrät niin ostoskorin hinnaksi tulee tosiaan se ~195, jos taas menisit suoraan hardwareversandin sivuille niin ostoskorille tulisi ~202€.
    Lagittaja@TechBBS | Lagittaja@Level1Techs | Lagittaja@MuroBBS |Sekä mm. Anandtech AVForums DIYAudio Head-Fi Overclock.net XDA-Developers

     
     
  3. #943
    Höyrypää

    Liittynyt
    08/2011
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    435
    Viisi tai kuusi vuotta mennyt ilman pc:tä.
    Tuntuis että vois pelit maistua taas.

    Project cars ja iracing mielessä.

    Poveri ja kotelo löytyy. Paljonko täytyisi laittaa rahaa palikoihin että ko. pelit pyörisivät fullhd-resoilla hyvin.
    Muuten siis grafiikat koko lailla kaikki asetukset täpöllä. Fullhd koska pelaan tykki näyttönä.

     
     
  4. #944
    Höyrypää fateful's Avatar

    Liittynyt
    01/2014
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    939
    Mulla on tällänen kokoonpano:
    i5 4670k prosu
    Asus z87-a emo
    8gb 2400mhz ddr3
    Ja "iäisyyden" vanha 4870x2 radeon
    Windows on asennettuna ssd:lle mut pelit sata II kovolle.
    Project Cars pyörii full hd:na max settingeillä kohtuullisesti ja kyykkäilee vähän (pelattava silti) esim. Vesisade + pimeä yhdistelmässä.

    Näyttis tossa se pahin hidastelija on mulla.

     
     
  5. #945
    Höyrykone Tontza's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Porvoo
    Viestit
    1,115
    Tosta fatefullin kokoonpanosta kun vaihtaa näyttiksen GTX 7XX/9XX niin pyörii.

    Itsellä GTX970 ja pyörii täysillä. Muuten sama kuin fatefullilla.

    @Blankko- Riippuu tietenkin powerista mikä näyttis käy tai mitä se oikeastaan jaksaa pyörittää.
    Meissä kaikissa asuu pieni sadomasokisti...
    Brake Yourself!
    Modit: Tumppi Full | Larma 2*18650 DNA30 | Chana with DNA20D | NemesisShined | G-Tube #86 | Sigelei 100W PLUS | ZNA Cloupor mod | SatModMini
    Atot: H-Atty | H16 | H-Dripper | Mister 510 | NautilusBVC | AspireAtlantis | Delta II | Subtank Nano

     
     
  6. #946
    Höyrypää

    Liittynyt
    08/2011
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    435
    Kotelossa kaksi poweria eli siitä ei jää kiinni.
    Muuten on budjetti vähän pienempi eli onko tuo ihan toivoton?MSI GeForce GTX 750 Ti Gaming OC Edition 2048 MB


     
     
  7. #947
    Höyrykone lagittaja's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    1,615
    Mitä jos nyt kuule ihan kerrot että mikä kotelo on ja mikä virtalähde. Ja sitten se maks budjetti niin katsotaan mitä sillä saa..
    Jo nyt osaan sen kertoa että en kytkisi uusia komponentteja virtalähteeseen joka on ollut käyttämättä yli viisi vuotta.
    Haluatko ylikellottaa prosessoria?
    Viimeksi muokannut lagittaja; 30.05.15 kello 13:46.
    Lagittaja@TechBBS | Lagittaja@Level1Techs | Lagittaja@MuroBBS |Sekä mm. Anandtech AVForums DIYAudio Head-Fi Overclock.net XDA-Developers

     
     
  8. #948
    Höyrypää

    Liittynyt
    08/2011
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    435
    Kotelo Antecin P190 kahdella powerilla. 650w+550w.
    Powereita ei ikinä käytetty. 600-700 meinasin sijoittaa. Käyttis löytyy.

    Niin ja jos löytyy hyvin kellottuvia prossuja niin ilman muuta kiinnostaa.
    Viimeksi muokannut Blankko; 30.05.15 kello 21:34.

     
     
  9. #949
    Höyrykone lagittaja's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    1,615
    Sillä mitään väliä ole onko niitä käytetty vai ei. Tähän mennessä ne kuraelkot kuivuneet mitälie siellä sisällä sitten onkaan.
    Lagittaja@TechBBS | Lagittaja@Level1Techs | Lagittaja@MuroBBS |Sekä mm. Anandtech AVForums DIYAudio Head-Fi Overclock.net XDA-Developers

     
     
  10. #950
    Höyrykone MrDelirium's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Tanpere
    Viestit
    3,171
    27" IPS pelaamisen (ei, en halua TN näyttöä) olis hakusessa... En vaan osaa päättää mikä ja kokemusta noista ei ole Oon kiertänyt kohta kaikki Tampereen kaupatkin läpi vertailemassa näyttöjä, mutta esim. Verkkokauppa loistaa sillä et on kaikki 5 näyttöä esillä. Gigantti tosin käymättä vielä, mutta periaatteesta välttelen paikkaa.

    P.S Hardwaresand.de kauppaa kannattaa välttää. Lähettävät kyllä paketin, mutta jos on rekkuloitavaa tai/ja muutettavaa muuttuu koko paska ihan jäätäväksi "Emme vastaa s-posteihin" rulianssiksi.
    Lapsi joka usein hymyilee silmissänne on suloinen
    Vaan jos nauraa vanhalla iällä niin on vajaaälyinen
    Minä en ole tottunut suremaan vaikka potilaat pois kuolee
    Mutta käypää rahaa jos poltetaan se ajatus kyllä häiritsee

     
     
  11. #951

     
     
  12. #952
    Höyrykone MrDelirium's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Tanpere
    Viestit
    3,171
    Ei

    Eizon Forista oon miettinyt, mutta toi 3 lisätuumaa kiinnostais niin näyttöön kuin varteenkin.
    Eizo Foris FS2434-BK pelinäyttö | Pelinäytöt | Näytöt | Verkkokauppa.com

    Tämä tietty olis 1. Dellillä on ainakin pirun hyvä takuu. Yksikin kuollut pikseli ja uutta tilalle.

    http://www.jimms.fi/fi/Product/Show/109148
    Viimeksi muokannut MrDelirium; 31.05.15 kello 16:06.
    Lapsi joka usein hymyilee silmissänne on suloinen
    Vaan jos nauraa vanhalla iällä niin on vajaaälyinen
    Minä en ole tottunut suremaan vaikka potilaat pois kuolee
    Mutta käypää rahaa jos poltetaan se ajatus kyllä häiritsee

     
     
  13. #953
    Höyrykone lagittaja's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    1,615
    Dellin Ultrasharppeja minä sinunakin katselisin. Ihan yksinkertaisesti tuon onsite takuun takia. Lisäksi ei PWM taustavalon säätö. Tuossa Eizossa on joku hybridi ratkaisu, käsittääkseni yli 20% = ei PWM, alle 20% = PWM.
    Tuossa Dellin arvostelu Dell U2715H Review - TFTCentral

    Standard moodi 50% kirkkaus, 50% kontrasti asetuksilla. Gamma oli 2.3 ja lämpötila 6414K. Average/max dE 2.7/7.
    Custom color moodissa 50% kirkkaus, 50% kontrasti, RGB slaiderit tapissa. Gamma pysyi 2.3:ssa mutta värilämpötila parani 6548K ja dE tipahti 2.2/3.8.
    Gamman kun siis pitäisi olla 2.2 ja lämpötilan 6500K. dE taas mahdollisimman alhainen, joka tarkoittaa väri tarkkuutta.
    Dellihän lupaa tuolle että average delta E on vähintään 3.
    Lagittaja@TechBBS | Lagittaja@Level1Techs | Lagittaja@MuroBBS |Sekä mm. Anandtech AVForums DIYAudio Head-Fi Overclock.net XDA-Developers

     
     
  14. #954
    Höyrykone MrDelirium's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Tanpere
    Viestit
    3,171
    Lainaus Alkuperäinen postaaja lagittaja Näytä viesti
    Dellin Ultrasharppeja minä sinunakin katselisin. Ihan yksinkertaisesti tuon onsite takuun takia. Lisäksi ei PWM taustavalon säätö. Tuossa Eizossa on joku hybridi ratkaisu, käsittääkseni yli 20% = ei PWM, alle 20% = PWM.
    Tuossa Dellin arvostelu Dell U2715H Review - TFTCentral

    Standard moodi 50% kirkkaus, 50% kontrasti asetuksilla. Gamma oli 2.3 ja lämpötila 6414K. Average/max dE 2.7/7.
    Custom color moodissa 50% kirkkaus, 50% kontrasti, RGB slaiderit tapissa. Gamma pysyi 2.3:ssa mutta värilämpötila parani 6548K ja dE tipahti 2.2/3.8.
    Gamman kun siis pitäisi olla 2.2 ja lämpötilan 6500K. dE taas mahdollisimman alhainen, joka tarkoittaa väri tarkkuutta.
    Dellihän lupaa tuolle että average delta E on vähintään 3.
    Noi on kyl perkeleen hyvät sivut, kun vaan tajuais vielä esim. Mitä sä tuossa koitit sanoa

    Mä olen sitä ikäpolvee, joka luuli et input lag on input lag ja se siitä... Mut mitä kattelin tota lagi taulukkoa, niin Dell 2414H kyykytti kyl kaikki mennen tullen.

    Ja jos vertaa hintaa esim. 2x Dell 2414H 499€ vs U2715H 499€ niin. Toki U2715 on Vähän äreämmällä resolla ja uutta tekniikkaa, kun taas 2414 on jo muutaman vuoden vanha ja 1920x1080.
    Lapsi joka usein hymyilee silmissänne on suloinen
    Vaan jos nauraa vanhalla iällä niin on vajaaälyinen
    Minä en ole tottunut suremaan vaikka potilaat pois kuolee
    Mutta käypää rahaa jos poltetaan se ajatus kyllä häiritsee

     
     
  15. #955
    Höyrykone lagittaja's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    1,615
    CHROMAPURE GRAYSCALE & COLOR CALIBRATION FOR DUMMIES
    'what is video levels calibration' kohdasta eteenpäin ja katsele kauniita kuvia heppaan asti. Voit toki lukeakin jos huvittaa.

    Värin lämpötila tarkoittaa värin lämpötilaa. Suurempi arvo on kylmempi (sinisempi) ja matalampi arvo on lämpimämpi (punaisempi).
    6500K (K=Kelvin) on yleensä se haluttu väri lämpötila kun se vastaa sellaista pilvistä päivää. Digikamerat, videot, netin grafiikka yms suunniteltu 6500K värilämpötilaa silmällä pitäen ja se on mm. sRGB standardin "white point". En sen kummemmin osaa selittää..
    Gamma kuvaa tietokoneesi lähettämän signaalin ja näytön toistaman signaalin suhdetta. Liian suuri gamma = varjojen yksityiskohdat katoaa, liian pieni gamma = musta näyttää harmaalta (kontrasti kärsii). Samalla se gamma arvo vaikuttaa kuvan 'syvyyteen'.

    Itse laittaisin sen 27"/1440p näytön, 17% tarkempi ja lähemmäs kolmanneksen suurempi pinta-ala.
    Lagittaja@TechBBS | Lagittaja@Level1Techs | Lagittaja@MuroBBS |Sekä mm. Anandtech AVForums DIYAudio Head-Fi Overclock.net XDA-Developers

     
     
  16. #956
    Höyrykone MrDelirium's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Tanpere
    Viestit
    3,171
    Juu, ton mä taidan ostaa. Ei piisaa pöytätila kahdelle näytölle+ kaikelle vapokamalle.

    Ja mikäli olen jotain oikein ymmärtänyt niin kahta näyttöä ei pelikäytössä suosita vaan pitää olla kolme.

    Kiitän avusta.
    Lapsi joka usein hymyilee silmissänne on suloinen
    Vaan jos nauraa vanhalla iällä niin on vajaaälyinen
    Minä en ole tottunut suremaan vaikka potilaat pois kuolee
    Mutta käypää rahaa jos poltetaan se ajatus kyllä häiritsee

     
     
  17. #957
    Höyrykonkari Sotakone's Avatar

    Liittynyt
    12/2014
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    141
    Jaahas, kone tyrkyttää jo W10 päivitystä. Jokos kannattaa päivitellä vai odotella? Onko minkälaista käytännön hyötyä vs 8.1?

    E: Voisi lukea tarkemmin, olikin "varaus"... Joka tapauksessa, onko päivityksen arvoinen?

     
     
  18. #958
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Melkein alusta asti Windows 10:n Insider Previewiä ajaneena voin sanoa, että kannattaa ehdottomasti varata oma versio kun sen kerran ilmaiseksi saa ja päivittää sitten 29.7. kun se julkaistaan.

     
     
  19. #959
    Höyrykone lagittaja's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    1,615
    Ei se ole muutakuin päivityksen "varaus", tarkoittaa käytännössä sitä että se päivitys latautuu koneellesi automaagisesti ensimmäisten joukossa.. Itse päivitys tulee saataville 29.7.
    No, esimerkiksi DirectX12 on yksi suurimmista hyödyistä. Vanhemmatkin kortit sitä tukee jollain tasolla. Nvidialla Fermistä (Geforce 400 sarja) eteenpäin ja AMD:llä tämän hetkisten tietojen mukaan GCN arkkitehtuurin kortit eli HD 7000 sarja ja Rx 200 sarja.
    Lagittaja@TechBBS | Lagittaja@Level1Techs | Lagittaja@MuroBBS |Sekä mm. Anandtech AVForums DIYAudio Head-Fi Overclock.net XDA-Developers

     
     
  20. #960
    Höyrykone MrDelirium's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Tanpere
    Viestit
    3,171
    Viimeisimmän Mikkisoftan propagandaleirin mukaan kevyempi kuin kasi ja kodin kaikki kymppiä käyttävät laitteet juttelevat keskenään. Xbox one, Lumia ja PC (jos windows). Lumian puhelimella voit esim. ladata boksille pelejä vaikka töissä ja se on valmis pelattavaksi kotona.
    Lapsi joka usein hymyilee silmissänne on suloinen
    Vaan jos nauraa vanhalla iällä niin on vajaaälyinen
    Minä en ole tottunut suremaan vaikka potilaat pois kuolee
    Mutta käypää rahaa jos poltetaan se ajatus kyllä häiritsee

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •