Sivu 7 / 16 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567891011 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 121 - 140 / 312

Aihe: E-Nesteen säilyvyys/säilytys (pakastimeenko?)

  1. #121
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    04/2012
    Sijainti
    Joensuu
    Viestit
    58
    ei kai se muovi liukene pg/vg nesteeseen jos autossakin on paisuntasäiliöt muovia

     
     
  2. #122
    Höyrypää Jan178's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Rovaniemi
    Viestit
    410
    Kuten tuolla aiemminkin mainittiin, riippuu muovista. Niitä kun on suht´ montaa lajia...
    Henk koht luotan niihin HDPE-pulloihin joissa nesteet tulee. Jos niihin isommissakin ympyröissä luotetaan niin eiköhän ne minunkin pakkasessa toimi. Ei sillä, lasihan olisi kaikista paras jos oikein varovaiseksi alkaa.

    Hmm, voisi olla hyvä idea jakaa se 100ml pullo pienempiin annoksiin, ei tarttis sitä yhtä isompaa pullollista joka kerta lämmitellä huoneenlämpöön ja hapettaa lantraillessa...

     
     
  3. #123
    Höyryttelijä Reddi's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    94
    Nostellaampa vanhaa ketjua.

    Eli aloitin höyryttelyt uusiksi tuossa kolmisen viikkoa sitten, aloin kaivelemaan IKEAn lipastoa ja sieltä löytyi vielä inaweran VPG niksallista ja niksatonta pohjaa.
    Aikani pyöriteltyä purkkeja käsissä huomasin kaikissa päiväyksen menneeen 12/2013 vanhaksi. Niksapohja muuttanut väriään hieman ruskeaksi ja tunkkaisen hajuiseksi.

    Kysymys kuuluu, uskaltaako näitä vielä käyttää, onhan pullon lojuneet vuoden ajan tuolla lipastossa pimeässä, huoneistossa vuoden ympäri lämmintä on ollu 20 - 28 astetta.

     
     
  4. #124
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Ei kai noissa mitään, jos ei höyryn maku kärsi. Niksapohja muuttaa väriään helposti jo paljon ennen päiväystä.
    Tee testisatsi ja maistele onko käyttökelposta.

     
     
  5. #125
    Höyrähtänyt 13lack's Avatar

    Liittynyt
    07/2014
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    9
    tein joku tovi sitten 4vuotta jääkaapissa lojuneista nesteistä (50mgVGnic &VGbase &PGbase) satsin suht tutusta capellan tiivisteestä (vanilla custard) 20% suhteella. kyllähän tuota "pakon edessä" viikon höyrysteli, mutta uusien pohjanesteiden tullessa heitin poies.. maku oli tuoreisiin tarvikkeisiin verrattuna "tunkkaisemmanpuoleinen" ja makeus korostui näin hyvinkin epämiellyttävästi.

     
     
  6. #126
    Höyrykone Darra's Avatar

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    Dirty Neutral Base
    Viestit
    2,470
    voih... hukkaan meni hyvät DNB nesteet jos pois heitit..

     
     
  7. #127
    Höyrähtänyt 13lack's Avatar

    Liittynyt
    07/2014
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    9
    Valaise hölmöä. Mitä DNB tarkoittaa? Mitä sillä saadaan aikaan?

     
     
  8. #128
    Höyryttelijä Reddi's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    94
    Dirty natural base kait

     
     
  9. #129
    Tunkkaisuus on eräissä tupakkamauissa juurikin se mitä haetaan. Itse luullakseni pystyisin tuhoamaan kaikki nesteet höyryttelemällä, sillä tupakointi ajoilta kuuluu kerättyyn kokemukseen mahorkka, Jymy, Työmies, Canasta, Puerto Rico ja jne. Jopa teetä tuli poltettua koiranputken läpi kössinä. Eli parasta ennen päiväys ei ainakaan itselle olisi mikään este. Kokonaan eri asia olisi sitten muovinmaku tai muu vastaava.

     
     
  10. #130
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    6
    Mä olen pistänyt vedenkeittimen päälle ja ja putsannut atomisoijat kiehuvalla vedellä. Mun mielestä toimii parhaiten kunhan ei jätä niitä lillumaan sinne, vaan hetkessä läpi.

     
     
  11. #131
    Pientä rajaa noihin viestimäärien nostoon. Ihan mitä sattuu väärissä ketjuissa.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  12. #132
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    01/2014
    Sijainti
    Valkeakoski
    Viestit
    36
    Hip hei ja hurraa, MnM:n lähetys saapui tänään ja kipaisin sen juuri hakemassa. Vielä paremmaksi menee kun niksapulloja olikin kaksi. En valita, mutta nyt askarruttaa noiden säilöminen. VG pohjassa siis, 100mg/ml lirua. Lasipullo olisi kohdallaan, ei sitä kai liian varovainen ko. myrkyn kanssa voi ollakkaan. Saako sopivia lasipulloja suomesta tilattua tai onko jotain vinkkejä minkäsortin liikkeistä kysellä? Joku pikku kyläapteekkia isompi kävi mielessä josta aloittaa metsästäminen.

    Noin muuten, ilmeisesti jääkaappi tai pakastin on parempi säilytykseen kuin pimeä & kuiva komero?

     
     
  13. #133
    Höyrykone MrDelirium's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Tanpere
    Viestit
    3,171
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jiigeri Näytä viesti
    Hip hei ja hurraa, MnM:n lähetys saapui tänään ja kipaisin sen juuri hakemassa. Vielä paremmaksi menee kun niksapulloja olikin kaksi. En valita, mutta nyt askarruttaa noiden säilöminen. VG pohjassa siis, 100mg/ml lirua. Lasipullo olisi kohdallaan, ei sitä kai liian varovainen ko. myrkyn kanssa voi ollakkaan. Saako sopivia lasipulloja suomesta tilattua tai onko jotain vinkkejä minkäsortin liikkeistä kysellä? Joku pikku kyläapteekkia isompi kävi mielessä josta aloittaa metsästäminen.

    Noin muuten, ilmeisesti jääkaappi tai pakastin on parempi säilytykseen kuin pimeä & kuiva komero?
    HDPE pullot on tehty kemian teollisuuden käyttöön ja ainakin näyttäis olevan samaa kamaa noi M&M pohjat. Toki jos lasipulloja halajat, niin apteekit alkaa olla niistä tyhjiä. Ne ei enää tee itse lääkkeitä niin nakkasivat menemään.

    Mikä hyvänsä tumma pullo on ok. Ja pakastin on se paras paikka.
    Lapsi joka usein hymyilee silmissänne on suloinen
    Vaan jos nauraa vanhalla iällä niin on vajaaälyinen
    Minä en ole tottunut suremaan vaikka potilaat pois kuolee
    Mutta käypää rahaa jos poltetaan se ajatus kyllä häiritsee

     
     
  14. #134
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    01/2014
    Sijainti
    Valkeakoski
    Viestit
    36
    Lainaus Alkuperäinen postaaja MrDelirium Näytä viesti
    HDPE pullot on tehty kemian teollisuuden käyttöön ja ainakin näyttäis olevan samaa kamaa noi M&M pohjat. Toki jos lasipulloja halajat, niin apteekit alkaa olla niistä tyhjiä. Ne ei enää tee itse lääkkeitä niin nakkasivat menemään.

    Mikä hyvänsä tumma pullo on ok. Ja pakastin on se paras paikka.
    Asia selkeä. Jos HDPE kestää pakkasessa niksojen kanssa niin ehkäpä ne lentää pakkaseen ainakin siksi aikaa että löydän lasipullot jostain. Kiitoksia!

     
     
  15. #135
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    09/2014
    Sijainti
    Kouvola
    Viestit
    199
    Itse en säilytä pohjia pakkasessa, miksi pitäisi? Mitään mikrobikasvua niissä ei kuitenkaan tule tapahtumaan, eikä myöskään suljettu pullo hapetu.

     
     
  16. #136
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    12/2014
    Viestit
    6
    Itse säilyttelen nesteitä minijääkaapissa!

     
     
  17. #137
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    111
    Lainaus Alkuperäinen postaaja SiB77 Näytä viesti
    Ei se jäädy.
    Tänään kurkistin pakkaskaappiin ja kaikki VG oli umpijäässä, niksakalikoita. Meneekö mulla hyvin vai huonosti noitten suhteen?

     
     
  18. #138
    Höyrykonkari hansgi's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    lappeenranta
    Viestit
    165
    Lainaus Alkuperäinen postaaja cim Näytä viesti
    Tänään kurkistin pakkaskaappiin ja kaikki VG oli umpijäässä, niksakalikoita. Meneekö mulla hyvin vai huonosti noitten suhteen?
    Ëi pitäisi VG:n jäätyä, ei ole itselläni inaweran VG koskaan jäätynyt ja sitä on ollut monta litraa pakkasessa. Mistä tilattua? jotain vikaa?

     
     
  19. #139
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    6,044
    Ei vg eikä pg jäädy, sen takia ainaki pg:tä käytetään lentokoneiden siipien jäänestossa


    Nii cim, pic or didnt happen

     
     
  20. #140
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    VG jäätyy ihan varmasti, 100% VG jäätyy 17 PLUS-asteessa... Jos siinä on 10% vettä niin se jäätyy 1,6 miinusasteessa. PG ei taidakaan sitten ihan helposti jäätyä.

    http://www.dow.com/optim/optim-advan...s/freezing.htm

     
     
Sivu 7 / 16 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567891011 ... ViimeinenViimeinen
Keskustelu Täyttönesteet (e-Neste)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •