Sivu 14 / 16 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 410111213141516 ViimeinenViimeinen
Tulokset 261 - 280 / 312

Aihe: E-Nesteen säilyvyys/säilytys (pakastimeenko?)

  1. #261
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    05/2017
    Sijainti
    Joensuu
    Viestit
    13
    Noniin, aloittelija liikenteessä. Mulla on nesteinä 70PG/30VG 6mg/100ml tavaraa, ja capellan french vanillaa purkki. Ilman mitään ruiskuja tai kummempia tarvikkeita nakkasin valmisnestettä tyhjään hunajapurkkiin noin 25ml ja 50 tippaa vanillaa(20 tippaa=1ml ja 10% sekoitus suurinpiirtein), ja vetolaatikkoon korkki kiinni. Täytän huomenna säiliön ja katon sitä mukaa miten maku muuttuu kun täyttää esim seuraavalla kerralla. Tuota tulee käytettyä vielä suht vähän tuota sähköröökiä, sen verran vielä tupakka tavoissa kiinni. Tuossa hunajapurkissa on vaan tuossa kannessa semmonen pehmeä muovinen tiiviste niinkuin esim tuttelipurkissa tai missä tahansa lasisäilykepurkissa, liene tuo ongelma, imeeköhän/erittyyköhän siitä mitään haitallista. Paikka on lattian rajan lämpöinen, auringolta suojassa, hallitus ei myönnä lupaa pakastimen/jääkaapin käyttöön.

     
     
  2. #262
    Höyryttelijä Roland2's Avatar

    Liittynyt
    04/2017
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    44
    Onko kukaan säilönyt nesteitä pakkaseen lasisissa säilöntä-/umpiotölkeissä? Esimerkiksi tässä tölkissä on lasinen kansi ja silikonitiiviste, pitäisi olla tiivis. Toki tuo kiinnitysmekanismi aukeaa melko helposti kun vähän kaivelee pakkasta. Tässä taas metallisella kierrekannella. Voiko metallikantista edes käyttää nesteiden kanssa? Itselleni on tulossa nikotiinipitoista (6%) pohjaa, jonka ajattelin säilöä 0,5L eriin. Helppo sitten ottaa pakkasesta ja tehdä siitä viisi 100ml pulloa joita säilyttää jääkaapissa.
    Viimeksi muokannut Roland2; 02.05.17 kello 22:58.

     
     
  3. #263
    Pullo-ongelmat poistuu kun saa tyhjäksi muutaman niksapohjapullon.

    Toinen hyvä (ja halpa) vaihtoehto on etsiä apteekki joka pullottaa itse omaa yskänlääkettä. Jopa alle euron tyhjät pullot korkkeineen ja ovat lääkelaatua+ruskeaa lasia.

    Simppeliys on aina etu. Pullot uusina/puhtaina (pikku huuhtelu toki) tai sitten niissä ollut ennen PG nikotiinia (ei tarvitse edes huuhdella).

     
     
  4. #264
    Höyrykonkari Mauno's Avatar

    Liittynyt
    08/2014
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    206
    Itse käytän pelkästään noita apteekin ruskeita lasipulloja. 30 millilitraset on riittänyt kun tekeillä on aina useampaa makua.

     
     
  5. #265
    Höyryttelijä Roland2's Avatar

    Liittynyt
    04/2017
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    44
    Olisi oikeasti mukava saada vastauksia seuraaviin kysymyksiin jos joku vain tietää, kiitos! . Siis säilön 6mg valmista pohjaa ala Pink-Mule.

    1. Lasitölkki metallikannella, olisiko hyvä tapa säilyttää? 90% lasia ja kansi metallia. Ajattelin säilöä 0,5L tölkkeihin, jotta kun ottaa pakkasesta niin just sopiva määrä, 5x100ml valmista nestettä jonka voi säilyttää jääkaapissa.
    2. Miksi esim. apteekin lasipullot olisivat parempia? Korkki tuskin tiiviimpi kun on muovia.
    3. Säilöntä siis useiksi vuosiksi (2-5) pakkaseen, onko tuolla metallikannella jotain negatiivisia vaikutuksia?

    Kiitoksia jo etukäteen vastauksista.

     
     
  6. #266
    Höyryttelijä Roland2's Avatar

    Liittynyt
    04/2017
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    44
    Olisi oikeasti mukava saada vastaus seuraaviin kysymyksiin jos joku vain tietää, heh kiitos!. Siis säilön 6mg valmista pohjaa ala Pink-Mule pakkaseen.

    1. Lasitölkki metallikannella, olisiko hyvä tapa säilyttää pakkasessa? 90% lasia ja kansi metallia. Ajattelin säilöä 0,5L tölkkeihin, jotta kun ottaa pakkasesta niin just sopiva määrä, 5x100ml valmista nestettä jonka voi säilyttää jääkaapissa.
    2. Miksi esim. apteekin lasipullot olisivat parempia? Korkki tuskin tiiviimpi kun on muovia.
    3. Säilöntä siis useiksi vuosiksi (2-5) pakkaseen, onko tuolla metallikannella jotain negatiivisia vaikutuksia?

    Kiitoksia jo etukäteen vastauksista.

     
     
  7. #267
    Höyrykone

    Liittynyt
    03/2014
    Viestit
    3,085
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Roland2 Näytä viesti
    Olisi oikeasti mukava saada vastaus seuraaviin kysymyksiin jos joku vain tietää, heh kiitos!. Siis säilön 6mg valmista pohjaa ala Pink-Mule pakkaseen.
    Kiitoksia jo etukäteen vastauksista.
    Jos Pink-Mulelta niksat edelleen tulee muovipulloissa joka on vakuumissa niin pakkaseen sellaisenaan ja ottaa pullon käyttöön kerrallaan(Näin ainakin itsellä 6*100ml/100mg).
    Itse en ole koskaan valmiita litkuja jääkaapissa säilyttänyt ja vuoden vanhojakin käyttänyt.
    Ennenminkin valo näihin vaikuttaa kuin se että onko nää kylmässä vai ei, eli valolta suojaan kaapin perukoille ainakin noi valmiit litkut ja pakkasesta otetut pohjat.

     
     
  8. #268
    1. Lasitölkki metallikannella, olisiko hyvä tapa säilyttää? 90% lasia ja kansi metallia. Ajattelin säilöä 0,5L tölkkeihin, jotta kun ottaa pakkasesta niin just sopiva määrä, 5x100ml valmista nestettä jonka voi säilyttää jääkaapissa.
    2. Miksi esim. apteekin lasipullot olisivat parempia? Korkki tuskin tiiviimpi kun on muovia.
    3. Säilöntä siis useiksi vuosiksi (2-5) pakkaseen, onko tuolla metallikannella jotain negatiivisia vaikutuksia?
    Oleellisinta lienee ilman määrä säilytysastiassa. Piri pintaan täytettynä metallikansi voi teoriassa olla parempi. Toisaalta vähänkään vajaa täytössä korkkirakenteiseen mahtuu vähemmän ilmaa nesteen pinta-alaa kohti.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  9. #269
    Moi pitkästä aikaa. Itse olin tupakoimatta pari vuotta ja viime vuonna lopetin höyryttelynkin kokonaan mutta tuli taas sorruttua näihin syöpä kääryleisiin kun menin pari polttamaan uudella työpaikalla seuraksi. Nyt olis tarkoitus tilata joku halpa sub ohm aloitussetti ja huomasinkin juuri että niksanesteitä ei enää saa Itselläni olis tuossa hyllyssä yli puoli vuotta seisonut oma sekoitukseni niksapohjaa ja jotain vapetalon tiivistettä. Tämä on siis pullo missä tippakorkki eli ilmaa on päässyt sisään koko tämän ajan ja neste on ollut huoneenlämmössä joten kysyn teiltä että pystyyköhän tuota vielä käyttään? Haisee ainakin vielä samalle salmiakki nesteelle kuten silloinkin kun sekoitin tuon. Löysin myös puolittaisen niksapohja pullon missä on 50 milliä vielä jäljellä ja tässä on korkki ollut kiinni mutta tämäkin huoneenlämmössä. Parasta ennen päiväys näyttäis olevan tuolla 2018 luvun puolella joten kai tuota salmiakkiakin vielä uskaltaa höyrytellä sit kun setti saapuu?

     
     
  10. #270
    Höyrykone esu's Avatar

    Liittynyt
    01/2016
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    1,030
    Lainaus Alkuperäinen postaaja PekuPeee Näytä viesti
    Moi pitkästä aikaa. Itse olin tupakoimatta pari vuotta ja viime vuonna lopetin höyryttelynkin kokonaan mutta tuli taas sorruttua näihin syöpä kääryleisiin kun menin pari polttamaan uudella työpaikalla seuraksi. Nyt olis tarkoitus tilata joku halpa sub ohm aloitussetti ja huomasinkin juuri että niksanesteitä ei enää saa Itselläni olis tuossa hyllyssä yli puoli vuotta seisonut oma sekoitukseni niksapohjaa ja jotain vapetalon tiivistettä. Tämä on siis pullo missä tippakorkki eli ilmaa on päässyt sisään koko tämän ajan ja neste on ollut huoneenlämmössä joten kysyn teiltä että pystyyköhän tuota vielä käyttään? Haisee ainakin vielä samalle salmiakki nesteelle kuten silloinkin kun sekoitin tuon. Löysin myös puolittaisen niksapohja pullon missä on 50 milliä vielä jäljellä ja tässä on korkki ollut kiinni mutta tämäkin huoneenlämmössä. Parasta ennen päiväys näyttäis olevan tuolla 2018 luvun puolella joten kai tuota salmiakkiakin vielä uskaltaa höyrytellä sit kun setti saapuu?
    Eipä nuo puolessa vuodessa miksikään mene, korkeintaan maku laimenee tai muuttuu. Saahan sitä niksaa, kivijalasta verolla max 20mg 10 ml pulloissa jatkossakin ja ulkomailta tämän kuun loppuun saakka.
    Kaikki epäoniistuu jotenkin.

     
     
  11. #271
    Saako niksapitoisia valmisnesteitä enää muualta kuin paul saarelta? En ole mistään muualta löytänyt tai sitte nuita niksapohjia? Deadline tais tosiaan olla tämän kuun loppuun.

     
     
  12. #272
    Lainaus Alkuperäinen postaaja PekuPeee Näytä viesti
    Saako niksapitoisia valmisnesteitä enää muualta kuin paul saarelta? En ole mistään muualta löytänyt tai sitte nuita niksapohjia? Deadline tais tosiaan olla tämän kuun loppuun.
    Tuolla ainakin jotain: https://www.finnvape.com/nesteet/nikotiininesteet.html

     
     
  13. #273
    Paul Saarelta ei kukaan genressä pidempään mukana ollut tilaa yhtään mitään. Degeneroituneet käyttäjät tilaa täältä tai jostain muualta. Inawera Flavours - Inawera Flavors
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  14. #274
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hilajoen Antti Näytä viesti
    Paul Saarelta ei kukaan genressä pidempään mukana ollut tilaa yhtään mitään. Degeneroituneet käyttäjät tilaa täältä tai jostain muualta. Inawera Flavours - Inawera Flavors
    Tuolla inassa näyttäis vielä olevan valmisnesteitä ready e-liquids osiossa vai tarviiko nuihin mitään lisätä? Jäävätkö tulliin jos tilaan vai mitä tuo lakimuutos sanoo? Anteeksi kun kysyn varmasti itsestäänselvyyksiä mutta olen ollut tästä sähköröökipelistä jonkin aikaa pois joten varmistan

    Edit: Joo paul saar spämmää sähköpostia kun tuolta tilaa. Kokemusta on joten en mielellään sieltä ota. Mitkä ovat omat kokemuksesi inan nesteistä? Suositteletko mitään?

     
     
  15. #275
    Ei jää tulliin. Tuppaa vaan olemaan kiire jos meinaa saada tavarat tässä kuussa kotiin. Valmisnesteistä ei mitään kokemusta kun ne on tarkoitettu vain ökyrikkaille. Normaali palkansaajana sekoitan itse. Suositus. 20mg pohjaa niin paljon kuin perse kestää. Säästyneillä rahoilla voi käydä Pattajalla joka vuosi ja jää rahaa ylikin.
    Older men declare war. But it is youth that must fight and die

     
     
  16. #276
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    06/2017
    Viestit
    3
    Lainaus Alkuperäinen postaaja PekuPeee Näytä viesti
    Saako niksapitoisia valmisnesteitä enää muualta kuin paul saarelta? En ole mistään muualta löytänyt tai sitte nuita niksapohjia? Deadline tais tosiaan olla tämän kuun loppuun.
    Pinkmulelta olen tilannut niksapohjia. Viimeksi eilen tuli paketti. Viikossa tulee ja hyvin on toimitukset pelanneet.

     
     
  17. #277
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    07/2016
    Viestit
    80
    Kestääkö FA:n Nutzilla pitkää seisotusta valmiiksi sekoitettuna, vai meneekö maku oudoksi? En ole kyseistä nestettä aiemmin pidempiä aikoja säilytellyt valmiina (Kaikki nesteet eivät suoranaisesti ole ainakaan parantuneet ajan kanssa.). Ensimmäistä kertaa olen sekoittamassa kerralla vähän isomman määrän(kuitenkin vain 1 litra). Kannattaako niksat lisätä sekoitettuun nesteeseen myöhemmin, vai voiko laittaa suoraan tuohon litraan? Kypsytysajan jälkeen ajattelin siirtää putelin pakkaseen, josta annostelen tarpeen mukaan. Onko pakastaminen tarpeellista?

     
     
  18. #278
    Höyrykone

    Liittynyt
    03/2014
    Viestit
    3,085
    En oikeen usko että valmiiksi sekoitetuissa nesteissä pakastaminen kannattais. Monet säilyttää jääkaapissa, tosin itsellä nää on huoneen lämmössä valolta suojassa, mikä lienee säilyvyyden kannalta tärkeämpi.
    Niksat oon heti laittanut ja ei toi nutzilla ainakaan runsaassa puolessa vuodessa omasta mielestä pahempaan oo muuttunut.

     
     
  19. #279
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Muuttuu liian makeaksi ajanoloon. Yleensä teen litran satsin kerralla mut kulutus aika reilua. Itse käytän 1mg:n vahvuutta niin sekotan sen suoraan valmiiksi.
    Ei valmista pakkaseen eikä tiivareita muutenkaan. Niksa + pohjat halutessa.

    Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  20. #280
    Höyrykonkari mikagee's Avatar

    Liittynyt
    09/2015
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    354
    Mulla litran lasipulloon tehty Nutzilla ja on normi päivänvalossa asunnossa eikä ole miksikään mennyt. Tai no, kyllähän se tyhjenee tankkiin aika vauhtia.

     
     
Keskustelu Täyttönesteet (e-Neste)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •