Sivu 8 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567891011121858108 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 141 - 160 / 5698

Aihe: MISTer -hybridi

  1. #141

    Re: Uusi silica-hybridi

    Ei mulla oo kayfunin kanssa ainakaan tullu ikävä nesteensyöttöä. Toimii hyvin ilmankin. Ainoo vaan, et ei voi isoja tehoja käyttää, mut mulle ei oo ainakaan tarvetta kun maku palaa vaan puhki nesteestä.

     
     
  2. #142
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,244

    Vs: Uusi silica-hybridi

    Mulla taas Kayfun jääny vähän sivuasemaan Odyn tultua taloon, kun tykkään suuremmilla tehoilla nesteitä kiehautella ja tosiaan nestesäädön puute kuitenkin rajaa tehot matalammalle. :-\
    Haittaahan nestesyötön säätömahdollisuudesta ei taida olla ts. ei sitä pakko ole käyttää, jos ei taho..?

     
     
  3. #143
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380

    Vs: Uusi silica-hybridi

    On kyllä erittäin potentiaalinen aihio, eli tästä protosta on helppo lähteä tekemään jatkokehitystä.
    Tässä on betatestaus käynnissä ja Veljon11 voi julkaista kuvia ja ajatuksiani niin halutessaan, en nyt rupee tänne spämmäämään kaikkea, kun en vielä tiedä mikä on toivottu politiikka tämän suhteen.

    Setuppi on tavattoman helppo tehdä ja vielä kun saadaan kuntoon kaikki ne pienet yksityiskohdat mistä se hyvä käyttökokemus muodostuu niin aijai! Jos tätä johonkin pitää verrata, niin toivotaan että se lopputuote on kutakuinkin caravelan ja kayfunin risteytys kompaktissa hybridikoossa. :P

     
     
  4. #144
    Höyrykone

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    1,150

    Vs: Uusi silica-hybridi

    voisipa jo ennakkotilata :P
    "Siis mitä saavutetaan 4,4 Voltin jälkeen? Ei yhtään mitään." - hulluhöyrypää

     
     
  5. #145
    Höyrykonkari Vihtis's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    283

    Vs: Uusi silica-hybridi

    Tää on niin tajuttoman hienoa, että meillä on osaavat jannut kotimaassa. Suomen seuraava nokia voikin olla höyryttelyn saralla, varsinkin kun tälläiset veljonin tyyliset tapaukset pääsevät vauhtiin!

    Iso peukku tälle ja varmasti tulen jossain vaiheessa tämänkin hommaamaan.
    "Elämä on kuin viini. Sen oleellisin osa on alkoholi, ja kun se loppuu, olet enempi tai vähempi kusessa".

     
     
  6. #146

    Vs: Uusi silica-hybridi

    Hmmmm...mielenkiinnolla odotan tuotosta meinaan jos vähänkin on toimiva verme, menee hankintaan.
    <---- Jaa että säästetty noin paljon euroja ja paskanmarjat !!
    eGO-CE4

     
     
  7. #147

    Vs: Uusi silica-hybridi

    Tää vaikuttaa todella siistiltä! Vielä kun olisi pääomaa hankkia jos/kun tulee saataville.

     
     
  8. #148
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    06/2012
    Sijainti
    Hämeenlinna
    Viestit
    320

    Vs: Uusi silica-hybridi

    jos lupaat tehdä minulle sen kirkkoveneen vaikka päätycäppiin ventholeksi niin tilaan heti

     
     
  9. #149

    Vs: Uusi silica-hybridi

    Lainaus Alkuperäinen postaaja 6devil9 Näytä viesti
    jos lupaat tehdä minulle sen kirkkoveneen vaikka päätycäppiin ventholeksi niin tilaan heti
    Ei perhana Saat vielä samaan pakettiin ruotsalaistyylisen koristeen ilmareiän ympärille, ja kumisen Jorma-malliston drip-tipin kiinteänä 8)

    Nojoo.. Mitäs on kansa mieltä kiinteästä ody-tyylin rst-tipistä? Jäätyykö nassuun kiinni pakkasen yllättäessä? Imuputki kasvaisi hieman nykyisestä 6mm - 8mm, mutta ei ainakaan pyörisi mikään ylimääräinen auki esim tankattaessa. Samalla siinä ois pieni hienosäätö nesteelle ja helpottaisi ton päätyhatun ihmettelyä. Seuraavaan protoon tulee muutoksia joka tapauksessa, nyt olisi vielä mahdollisuus vaikuttaa.

     
     
  10. #150
    Höyrykone eLehis's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2,622

    Vs: Uusi silica-hybridi

    Lainaus Alkuperäinen postaaja veljon11 Näytä viesti
    Nojoo.. Mitäs on kansa mieltä kiinteästä ody-tyylin rst-tipistä? Jäätyykö nassuun kiinni pakkasen yllättäessä? Imuputki kasvaisi hieman nykyisestä 6mm - 8mm, mutta ei ainakaan pyörisi mikään ylimääräinen auki esim tankattaessa. Samalla siinä ois pieni hienosäätö nesteelle ja helpottaisi ton päätyhatun ihmettelyä. Seuraavaan protoon tulee muutoksia joka tapauksessa, nyt olisi vielä mahdollisuus vaikuttaa.
    Jos sisäreikä kasvaa muun koon mukana niin eiköhän joku survo siihen sopivaa putken pätkää kortsuksi muut käyttää sitten paljaaltaan.
    missähän mitoissa se universaali mitä joissakin videoissa on näkynyt, se tippiadapteri jonka pitäisi jatkaa driptippiä?
    Kai se rst-tippikin lämpiää kun tarpeeksi kauan ato paahtaa itse tosin jo muutaman tipin vaihdoin omistani muoviin näin lumien kunniaksi.

     
     
  11. #151

    Vs: Uusi silica-hybridi

    ^ Löytyykös noille rosteriputkille suoraan omia muovitippejä?

     
     
  12. #152
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,244

    Vs: Uusi silica-hybridi

    Eipä ole ainakaan vielä Ody epämielyttävältä tuntunut näillä pakkasilla, vaikka itsekin tykkään normivehkeissä enemmän muovitippejä käyttää.. Johtuskohan siitä, että kaikki meikäläisen metallitipit on vissiin alumiinia, jollla taitaa olla erilainen lämmönjohtokyky kuin rosterilla..?

     
     
  13. #153

    Vs: Uusi silica-hybridi

    ^ juu alumiinitippi löytyy täältäkin ja se ainakin on pirun kylmä.. voisi myös pysyä lämpöisenä se rst putki jos se on ohuella seinämällä, eipäs haudata tätä vielä sittenkään.

     
     
  14. #154

    Re: Vs: Uusi silica-hybridi

    Lainaus Alkuperäinen postaaja veljon11
    Ei perhana Saat vielä samaan pakettiin ruotsalaistyylisen koristeen ilmareiän ympärille, ja kumisen Jorma-malliston drip-tipin kiinteänä 8)

    Nojoo.. Mitäs on kansa mieltä kiinteästä ody-tyylin rst-tipistä? Jäätyykö nassuun kiinni pakkasen yllättäessä? Imuputki kasvaisi hieman nykyisestä 6mm - 8mm, mutta ei ainakaan pyörisi mikään ylimääräinen auki esim tankattaessa. Samalla siinä ois pieni hienosäätö nesteelle ja helpottaisi ton päätyhatun ihmettelyä. Seuraavaan protoon tulee muutoksia joka tapauksessa, nyt olisi vielä mahdollisuus vaikuttaa.
    Mulla kaikki käytössä olevat tipit rosteria ainakin. Sit varmaan kylmenee jos pitemmän aikaa pitää ulkoilmassa käyttämättä, mut mulla ainakin pihalla laite joko käytössä tai taskussa niin ei pääse kylmenemään. Toi kiintee suukappale on mun mielestä ainakin hyvä idea. Toki ymmärrän, et aika moni varmaan haluaa sitä omaa lempitippiään käyttää.

     
     
  15. #155

    Re: Uusi silica-hybridi

    Itsellä ulkona monen kerroksen jälkeen takin povarissa ja vielä ei ole stadin pakkasilla kiinni penelope kiinni jäätynyt.

    Tämä on kyllä tiefighterin dct rban kanssa kirkkaasti uutuudet joita eniten odotan. Miten kun nyt ei taas muista niin tuleeko mahdollisuus kickille?

     
     
  16. #156

    Vs: Re: Uusi silica-hybridi

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Juzzi9 Näytä viesti
    Itsellä ulkona monen kerroksen jälkeen takin povarissa ja vielä ei ole stadin pakkasilla kiinni penelope kiinni jäätynyt.

    Tämä on kyllä tiefighterin dct rban kanssa kirkkaasti uutuudet joita eniten odotan. Miten kun nyt ei taas muista niin tuleeko mahdollisuus kickille?
    Jos / kun saadaan tuolla 18490 akulla paketti kuntoon niin pannaan työn alle kaikki mahdolliset putket, siitä ei ainakaan tämä prokkis jää kiinni

     
     
  17. #157

    Vs: Uusi silica-hybridi

    kyllä itellä käytössä penelope ja ei oo vielä jäätynyt huulet kiinni, 3 muovista mingitippiä olen saanut tänä talvena poikki... onkos tuo akkuputki lyöty lukkoon jo millainen tulee? telescooppi vois olla kiva jos toimiva!

     
     
  18. #158
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380

    Vs: Uusi silica-hybridi

    Tässä oon yrittänyt toimia Veljon11 betatestaajana ja pyöritelly tuota laitetta kädessä jonkun verran. Oli puhe että homma pidetään mahdollisimman avoimena, joten julkaisen tässä vähän betatestauspalautetta mitä on mennyt eteenpäin. Sori jos teksti ei oo kauheen selkeetä, mutta oon vieläkin pikkasen VapeFestin kourissa...

    Tärisevin käsin on eka setuppi väsätty tonne. Noi urat on itseasiasa aika passelin kokoset jos tekee setupin 3,5 mm langasta tuplana, kas näin:



    Pientä kurlausta tuli täytön yhteyessä, eli joku paineenpoisto/täyttö reikä tossa yläcäpissä sais olla. Yläcäpin kierteet on kans aika pitkät, eli se kerää melko paljon painetta, ne vois olla ehkä lyhyemmät ja kyllä näkisin tuolla vielä paikat o-renkaille, ihan varmuuden vuoks. Saattaa olla että lopulliseen tulee jo ne o-renkaat, tai ainakin näytti siltä että paikka olis myös pienelle o-renkaalle siihen hattuun, johon imuputki tulee vähän läpi.

    Sormiruuvit oli vissiin jo tulossa, mikä on helvetin hyvä ajatus, eli ei työkaluja tartte kun tekee setupin. Pikkasen tossa on liian ilmava imu, eli sitä ilmareikää vois pienentää aavistuksen, tai sit tehdä suoraan säädettävän imuilman. Kierretappi vaan sivust mikä rajoittaa sitä reiän kokoa, niin kaikille löytyy sopiva vastus. Mielestäni noi urat kannattaa laittaa vinoon niinku puhuttiin, se helpottaa entisestään setupin tekoa.

    Tolle kytkimelle nyt täytyy tehdä jotain, takkuaa ja tulittaa kehnosti. Lisäksi akku hölskyy putkessa josta en pidä, eli säädettävä plusnapa olis kova juttu. Jos saatte napista tosi pehmeen, niin joku Caravela mallinen lukitusrengas vois olla paikallaan. Lisäksi noi silicat kyllä toimii mielestäni parhaiten kun setuppi on siellä 2 ohmin hujakoilla ja pystyy syöttämään noin 10 wattia, eli kick putki olis tähän tosi jees! Kokeilin 18350 ja kick yhdistelmää, mutta se oli liian pitkä tohon putkeen. :/

    Tutkin kanssa tota hattua, että siitä pystyis tekemään astetta pienemmän ja se tuo lisää intensiivisyyttä ja lämpöä höyryyn, eli sitä kannattaa vielä miettiä et jos vähän laskis. Sain tosi helposti laitettua noi 3,5 mm silicat noihin uriin, joten en tiedä maksaako se vaivaa lähteä niitä kehittämään sen enempää ja taitaa olla liikaa hifistelyä jos ne silicat yrittää vetää sieltä kupista ulos. Hyvinhän toi tuntuu wickkaavan ja normikäytössä en oo saanu vielä vuotamaan, mutta tehotestiä olis kiva saada jollain tehtyä... yritän vähän ruuvailla noita putkia jos vaikka keksisin jotain.

    Nyt taa laite heräs vasta kunnolla henkiin, sain ton aton istutettua Caravelaan ja 10 wattia eikä mitään ongelmia!





    Imu on vaan vähän liian avara ja kammio turhan iso, eli höyryä tulee perkeleesti, mut vähän turhan viileetä.
    Lisäks tuntuu että tää saattaa wickata vähän liiankin hyvin, joten nestetsyötölle ei välttämättä ole tarvetta, mutta kyllä noita uria sais sen 0,5 - 1 mm pienentää, vaikka käyttää kaksinkerroin olevaa 3,5 mm silicaa.

    Toi iHybridin nappi on kyllä aika nerokas ja sillä saa kaikki akutkin sopimaan ilman hölskymistä. Noita spidereitä on tehty muistaakseni 50 kpl ja mulla on sattumoisin 1 semmonen. Jos malttaisin sen napin lähettää sulle loppuviikosta. Toi nappi tosiaan vaatii akun paikalleen, eli ilman putken sisältä tulevaa puristusta se ei toimi. Lykkää vaan osoitetta tulemaan ja jos niitä kuristimia löytyy noihin nesteuriin, niin voinhan mä testata.

    Ps. kyllä toi integroitu drip tip olis aika makee, ainahan siinä saa sen nestesyötön sitten samaan rahaan. Putkea voi kaventaa siltä osin kun kulkee tankin sisällä, eli nestetilavuudesta ei tarvii tinkiä, esim. penelopessa on tommonen tankin sisältä kavennettu imuputki, jonka yläosa toimii drip tippinä. Tohon mulla on sellanen idea, että jos haluaa tehdä vaihdettava drip tipit, niin se orkkis putki tulis vaan siihen tankin yläcäpin tasolle ja siinä olis normaali ura mihin pystyis painamaan minkä tahansa drip tipin. Löysemmillä tipeillä ei tietysti pysty nestesyöttöä säätämään, mutta mukana tulis RST tippi jonka pohjassa olis ns piikit, jotka uppois siihen imuputken yläosan pohjaan, eli se customoitu drip tippi toimis samalla ns. ruuvimeisselinä, eli sillä pystyis kiertämään nestesyöttöä ihan varmasti auki.

    Jos toi nestesyöttö nyt tulee, niin mikäli haluaa, niin voishan tosta tehdä ns. tiiviin kun hattu on ihan alhaalla, sillon ei pitäis tulla tulvimisia täytönkään yhteydessä. Urat tulis sit vasta näkyviin, kun ruuvia avaa pikkasen.

     
     
  19. #159
    Höyrypää Elyrotth's Avatar

    Liittynyt
    06/2012
    Sijainti
    Turku, Portsa
    Viestit
    838

    Re: Uusi silica-hybridi

    Jos näitä tulee johnain vaiheessa markkinoille erä niin on kyllä pakko saada hintaan minä hyvänsä ! Tuossa ei ollut mitään tapaa tarkistaa nestetilannetta? Itse olen GGTS&ZAGin ja Diablon kautta ihastunut hybrideihin. Silicahybridiä ei vielä ole joten tämä olisi unelma!

     
     
  20. #160
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380

    Vs: Re: Uusi silica-hybridi

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Elyrotth Näytä viesti
    Tuossa ei ollut mitään tapaa tarkistaa nestetilannetta?
    Optiolistalla kirkas tankki...

     
     
Keskustelu Hybridit

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •