Sivu 182 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 82132172178179180181182183184185186192232282 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 3,621 - 3,640 / 5698

Aihe: MISTer -hybridi

  1. #3621
    Höyrykone popilo's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,852
    Ite en oo mitään kunnollista fairykylpyä kummosempaa tehnyt. Taikauskoset pesenevät ultraäänellä, mutta ilmankin on hyvin pärjätty. Hävikit rapiassa kahdessa millivoltissa.

     
     
  2. #3622
    Höyrykone zkys's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    3,782
    Itselläni on sellainen hammasharjan kokoinen teräsharja millä olen harvakseltaan postien kierteet ja kontaktipinnat harjaillu.

     
     
  3. #3623
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    Kerava
    Viestit
    69
    Lainaus Alkuperäinen postaaja popilo Näytä viesti
    Miinusta sen verran että alunperin laite on tehty "silicahybridiksi", enkä itse ainakaan saanut silicalla wickaamaan tyydyttävästi, tyydyttävillä tehoilla. Meshillä setupoidessa oli alkuun paljonkin vaikeuksia. Tämän opittua tosin ei mitään valittamista. Kirkkaalla tankilla miinusta tulee tuosta wickaamista vaikeuttavasta ahtaudesta, joka tosin poistui imuputkea ja tankin sisimpiä kierteitä hiomalla. MUTTA kyllä tämän hintaiselta laitteelta toivoisi 100% toimintaa ilman mitään modausta. Muuten yhdyn täysin noihin edellä mainittuihin plussiin ja lisänä vielä halpa hinta kestävyyteen ja luotettavuuteen nähden (olettaen että osaat tehdä mesh -setupin).
    Itselläni on ainakin toiminut silicalla kivasti. En ole vieläkään työntänyt meshiä tuonne sisälle, vaikka jo helmikuun loppupuolelta ollut MISTer käytössä. Muovitankkiongelmat oli vähän haitarista kyllä. Jonkun verran ite oon valmis antamaan tälle laitteelle anteeksi, kun ottaa huomioon, että MISTerin valmistaminen on kalliimpaa kuin paljon hehkutettujen gennyhybridien.
    Viimeksi muokannut Smartass; 23.11.13 kello 15:53. Syy: Kirjoitusasun siistiminen

     
     
  4. #3624
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2012
    Viestit
    386
    Onko kukaan vääntäny pumpuli+microcoilia misteriin? Kannattaako pumpuli laittaa ihan nestekanavan alapäähän asti pumpulit, vai jättää vähän tilaa? Kun tuntuis olevan vähän hankaluuksia saada toimiin oikein, välillä tulee outoa makua, vissiin käy vähän kuivana, tai sitten tulee ilmareiästä nesteet pihalle.

     
     
  5. #3625
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    tampere
    Viestit
    21
    Mä tein tänään kun en oikein saanu silicalla nestettä kulkeen tarpeeks...vedin pumpulin alas asti sillain että suipponee pohjaan...ny liikkuu liemi hyvin myös ulkoilmassa

     
     
  6. #3626
    Sainko että ensin silica ja sitten muut?
    Meshihommissa, kanthal on katki jo varmaan 3 kertaa tuosta postin vierestä. Höh.


    "Mitäs vattua. Mrs Darcy on mun mielikuvissa n. 50v rouvashenkilö"

     
     
  7. #3627
    Höyrykone tero's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,528
    No juuri vasta misteriin ekan pumpulimicron tein. Koloon ei kannata liikaa tunkea pumpulia. Ite katkaisin paksuhkon wickin hieman kolon alapuolalta ja vetelin pikkupinseteillä kolon mitalle ohueksi harsoksi.



    Heitetään ny tähänkin kuva vaikkei tuosta näykkään miten kolossa istuu. Mutta syöttö täpöllä valuttaa nestettä eli enempää wickkausta ei tarvi. Teho tietty toinen miten tehokkaan micron tekee. Itellä liki 10 kieppiä 0,3. Ei vielä pitkää kokemusta mutta äkkiseltään syöttö puolivälissä pelaa kuin ranskalaiset autot (tosi hyvin..)

     
     
  8. #3628
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Mrs Darcy Näytä viesti
    Meshihommissa, kanthal on katki jo varmaan 3 kertaa tuosta postin vierestä. Höh.
    Voin valehtelematta kertoa, että pöydällä lojuu lähemmäs puol sataa poikkinaista meshsetuppia Misteristä. Jos sattuu pulssittelusta selviämään, lähtee viimeistään "toimimattomana" kiertoon. Tarkkaa touhua eikä hommaa helpota se, etten kelpuuta ihan mitä tahansa sinne sisään.

     
     
  9. #3629
    Pari viikkoa menty microcoil-pumpuli -setupilla, hyvin toimii.

     
     
  10. #3630
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Naamapeikko Näytä viesti
    Voin valehtelematta kertoa, että pöydällä lojuu lähemmäs puol sataa poikkinaista meshsetuppia Misteristä. Jos sattuu pulssittelusta selviämään, lähtee viimeistään "toimimattomana" kiertoon. Tarkkaa touhua eikä hommaa helpota se, etten kelpuuta ihan mitä tahansa sinne sisään.
    No, on tässä vielä sitten matkaa. Meni hermo tuohon silicaan,kun mulla on ollu nielutulehduksen jälkeen sellanen outo maku suussa muutenkin (liittyy varmaan parantumiseen) ja siihen vielä se silican maku.
    Saan kyllä näköjään poikki tuon kanthalin koko ajan. Naps vaan. Oon koittanu sekä 0.25 ja 0.20 ja sitten ei oo perkele hajuukaan miten korkeella tuo coili pitäs olla eli miten pitkä se meshpötkö pitää olla. Vai vaikuttaako se siihen nyt sitte vai ei. Ja näköjään on laitettu eri päin noita kanthaleja ja voi vi*** vi*** menen syömään jätskiä nyt.

    (Oikeesti otan tän ihan harrastuksen kannalta, ja olen hyvin kärsivällinen ja luultavasti opin tosi paljon koko ajan eikä mulla oo mikään hätä tässä ja opettelen ihan rauhassa ja toisaalta taas .. No, jätskiä nyt.)
    (Ja siis täähän on ihan käyttäjäpohjanen vika )


    "Mitäs vattua. Mrs Darcy on mun mielikuvissa n. 50v rouvashenkilö"

     
     
  11. #3631
    Höyrykone zkys's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    3,782
    Kannattaa katsoa Jalipon video aiheesta. 0.2 lankaa en käyttäis ollenkaan meshin kanssa ja 0.25 katkeaa myös aika helposti, mutta soveltuu jo paremmin. Kannattaa tohottaa meshi useampaan kertaan ja varmasti kunnolla. Pulssittelu kannattaa ehdottomasti aloittaa niin että wicki ei ota kiinni aton runkoon, vaan on pelkästään vastuslangan varassa, näin pulssittelu nopeutuu huomattavasti. Mesh setupin teko osaa misterissä vastustaa välillä todella lujasti mutta sen tekemisen kyllä oppii kun jaksaa vaan sitkeästi yrittää.

     
     
  12. #3632
    Juu, on katottu useampaankin otteeseen. Ja Hesekielin ohje myös. Luulen, että vika on tosiaan noissa "jaloissa", nyt pääsin sentään pulssittelemaan kun älysin ottaa vähän vajaan akun käyttöön. Täydellä akulla napsauttaa tuon kanthalin heti poikki.
    Itseasiassa mielestäni oon onnistunu aika hyvin laittamaan kiepit, toi mitä tosiaan mietin on että mikä se korkeua on ja mitrn se vaikuttaa.
    En tosiaan aio heittää kirvestä kaivoon, kaikki on kotiinpäin ja minä tykkääntykkääntykkään opetellamuusia asioita. Pitäs vaan olla joku rajotin ajan kanssa. Eli max tunti nyhräystä ja sitten jotain muuta. Heti kun menee useempi tunti, niin rupee oma henkinen "coili käymään kuivana"


    "Mitäs vattua. Mrs Darcy on mun mielikuvissa n. 50v rouvashenkilö"

     
     
  13. #3633
    Höyrykone zkys's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    3,782
    Joo taukoakin kyllä kannattaa pitää aina välillä että ei karkaa mielenkiinto lopullisesti Vastulangan päät kannattaa tuoda niin että ne tulee ulos wickin "alta" korkeus on silloin automaattisesti oikea. Tuo korkeus ei ole muutenkaan kovin tarkka misterissä. Kannattaa selailla vaikka kuvia jos niistä sais käsitystä jos on hankala hahmottaa. Pisteet kyllä siitä että joku jaksaa opetella ja yrittää

     
     
  14. #3634
    Kiitos tsempistä ja vastauksesta!
    Aika paljon oon siis yrittäny opetella jo etukäteen ja täällähän on hullun paljon kaikkea hyödyllistä infoa. Tiesin, että ei tää heittämällä tule menemään enkä sitä olettanutkaan koska RBA ei oo mulle tuttua. Tässähän sitä oppii!
    Huomenna lissää, tai ehkä kerran iltamyöhällä vielä. Nyt vaan jätskiä ja viihdettä


    "Mitäs vattua. Mrs Darcy on mun mielikuvissa n. 50v rouvashenkilö"

     
     
  15. #3635
    HöyryGuru smami's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Lapua
    Viestit
    4,286
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Mrs Darcy Näytä viesti
    Juu, on katottu useampaankin otteeseen. Ja Hesekielin ohje myös. Luulen, että vika on tosiaan noissa "jaloissa", nyt pääsin sentään pulssittelemaan kun älysin ottaa vähän vajaan akun käyttöön. Täydellä akulla napsauttaa tuon kanthalin heti poikki.
    Itseasiassa mielestäni oon onnistunu aika hyvin laittamaan kiepit, toi mitä tosiaan mietin on että mikä se korkeua on ja mitrn se vaikuttaa.
    En tosiaan aio heittää kirvestä kaivoon, kaikki on kotiinpäin ja minä tykkääntykkääntykkään opetellamuusia asioita. Pitäs vaan olla joku rajotin ajan kanssa. Eli max tunti nyhräystä ja sitten jotain muuta. Heti kun menee useempi tunti, niin rupee oma henkinen "coili käymään kuivana"
    Kun olet pyöräyttänyt kanthalin meshin ympärille niin näytä sille siinä vaiheessa kunnolla tohoa ja sitten vasta coili laitteeseen kiinni niin on huomattavasti vähemmän pulssiteltavaa

     
     
  16. #3636
    Ja taas kiitän. Hirmu hankalaa on jotenkin tietää tuostakaan että mikä on oikea määrä tohotusta kun ei oo aiemmin tohotellut


    "Mitäs vattua. Mrs Darcy on mun mielikuvissa n. 50v rouvashenkilö"

     
     
  17. #3637
    Höyrypää Divi's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    484
    Lainaus Alkuperäinen postaaja smami Näytä viesti
    Kun olet pyöräyttänyt kanthalin meshin ympärille niin näytä sille siinä vaiheessa kunnolla tohoa ja sitten vasta coili laitteeseen kiinni niin on huomattavasti vähemmän pulssiteltavaa
    Mä ku muutaman kerran tein noin niin tuli kyllä paska maku setuppiin, en tiedä tosin johtuuko se just tuosta jälkitohottelusta vai jostain muusta, saatoin liikaaki tohotella.
    Syyskuu 2013 - Tupakka vaihtui höyryyn
    Tammikuu 2015 - Höyry vaihtui happeen
    Tammikuu 2016 - Edelleen hapella mennään, kehtaa jo sanoa että I AM PROOF! Höyry toimi!


     
     
  18. #3638
    HöyryGuru smami's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Lapua
    Viestit
    4,286
    Ei mulla ainakaan oo makuun vaikuttanu voi tietysti olla jos hiileksi asti oot tohotellu

     
     
  19. #3639
    Höyrykone Cold Air's Avatar

    Liittynyt
    06/2013
    Sijainti
    Jalasjärvi
    Viestit
    1,294
    Anteeksi jo kun esitän tyhmän kysymyksen enkä löydä haulla vastausta. Mutta niin, kertoisitteko tietämättömälle mitä eroa noilla eri versioilla on keskenään?
    Kiinnostais hommata mister mut kun ei tiedä mitä käytännön eroa noilla on.. Taatusti kysymys on esitetty aiemmin mut en löytäny pikaisella etsimisellä...
    "Mai brata from anata mata!" -wiitis
    Arvosteluja ja muuta härväystä: http://www.youtube.com/user/ColdAirVapes
    https://soundcloud.com/forcevalt
    Höyryttelyn aloitus/Tupakoinnin lopetus: 22.11.2011


     
     
  20. #3640
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    1,681
    Kyllä se u wickin teko meshistä aika ajoin tuntuu v mäiseltä hommalta kun lanka katkee, joka kerta kuitenki saanu aina toimimaan ja oppii samalla uusia niksei mite helpottaa tekoa. Mut se tunne ku saa toimivan setupin

     
     
Keskustelu Hybridit

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •