Sivu 6 / 23 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234567891016 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 101 - 120 / 446

Aihe: GP Spheroid v2

  1. #101

    Vs: GP Spheroid v2

    Hyvin tuo toimii noin pitkänäkin, kumma juttu että tuonne tolppien väliin alas tehdyt setupit ei mulla tahdo toimia.
    Aina hehkuu lanka jostain punasena.. Voi kyllä johtua siitäkin et oli miinustolppien kiristysmutterit melko löysällä.
    Nyt kiristyksen jälkeen ei maistu enää rautalanka

    Mä yleensä tohotan silicat aika reippaasti ja kuivapolttelen vielä valmiina, kyllä ne kuset varmaan noikin häipyy.
    Ja tuo nahan maku muuten hävisi jo ^^

    Onkos kukaan tällä höyrystelly Orange de Sangrea? tukkiiko yhtä tehokkaasti kun boget ja meshivehkeet?
    Ainakin DID:ssä meni ekan tankillisen aikana ihan mustaksi neste ja makukin oli jotain ihan muuta kun appelsiini

     
     
  2. #102

    Vs: GP Spheroid v2

    Lainaus Alkuperäinen postaaja krib Näytä viesti

    Tää on lähellä sitä mitä itse käyttäny, joko noin päin tai useammin tolppien välissä ja ehkä -1 kierros vastuslankaa (joko 0.2 nichromea tai 0.3 kanthal, 0hmit 0.8-1.4 useimmiten, 3mm wickillä)

    Tolppien väliin tulee laitettua mieluusti, jottei revi noi sormimutterit wickkinarua, mut ei juuri merkitystä. Coilin etäisyys ilmareiästä noin 2mm tai enempi.
    Oon kokeillut lyhempääkin lassoa mut ei musta ole yhtä hyvä käytössä.. kaikista helpoin, nopein ja siistein tapa tehdä tosta lassosta vaan niin pitkä et just ylettää asettaa vanun päälle ympäri ja kiertää kiinni. Sillon silmukka kiertyy mukana kivasti ja ilmatila jää kuitenki avoimeks eikä lanka osu coiliin.

    Mut tapoja on yhtä monia ku tekijöitä, mut näin tehtynä mun setupit on kestäny parhaiten. Ei dryhittejä ennenku vanu on kuiva tosiaan vaikka ketjussa vetelis!

    Kaikille wickilangoille on riittäny ihan sytkäripoltto, en ole tarvinnu tohoa sille enkä vastuslangoille. Ihmetelly miten immeiset saa noita vastuslankoja poikki kärytettyä? Ei onnistu multa ei millään onneks..
    Pirkka Nemmy / EA Mod / GP Paps (+ Kick) / modattu Jazz piippu
    Tobeco Lite, Igo-L + W, Spheroid V2, Metis A7 + emännällä Piccolo V3, Spheroid V2

     
     
  3. #103

    Vs: GP Spheroid v2

    Miksköhän mä en ole tätä aikasemmin kokeillut kuin nyt vahingossa :-[.. pöydällä kun oli piippu rda nokassa ja ea speroidilla, niin vahingossa tuuppasin ajatuksissa mustikkaa spheroinin kaulasta kurkkuun ja kirosin hitto ku oon tyhmä.. Mut hyvin toimii drippailussakin . Mojito vaihtui hetkeks toiseen makuun vaan . Mainio peli. Helvetin ruma vaan, ainut huono puoli jos ei taas kitistä ton halkasijan pienuudesta..
    Pirkka Nemmy / EA Mod / GP Paps (+ Kick) / modattu Jazz piippu
    Tobeco Lite, Igo-L + W, Spheroid V2, Metis A7 + emännällä Piccolo V3, Spheroid V2

     
     
  4. #104

    Vs: GP Spheroid v2

    Ei tota oikeen tosiaan voi pitää muitten vehkeitten päässä kun provarin ja piccolon. Ainakaan noista mitä mulla on. Papsin ja caravelan nokassa näyttää aika urpolta. Ja caravelan nokassa tota ei voi muutenkaan pitää kun ei oo ilmauria top capissa.

     
     
  5. #105
    Höyrypää MikaMM's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    874

    Vs: GP Spheroid v2

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jali Näytä viesti
    Ei tota oikeen tosiaan voi pitää muitten vehkeitten päässä kun provarin ja piccolon. Ainakaan noista mitä mulla on. Papsin ja caravelan nokassa näyttää aika urpolta. Ja caravelan nokassa tota ei voi muutenkaan pitää kun ei oo ilmauria top capissa.
    Itelläni toinen on PAPSin ja toinen Sturm Modin nokalla. Vähän hassun näköinenhän tuo on PAPSin nokalla, mutta Sturm Modiin käy mielestäni oikein hyvin. Sturmin teleskoopin ohuempi kohta on saman (?) paksuinen kuin Sphroid ja näyttää oikein hyvältä mielestäni. Varsinkin kun käyttää 14650 akkuja.

    Joku oli Vapor Wallilla laittanut vanun tilalle meshiä. Ajattelin testata ja tein uuden setupin kolmesta n. 20cm pitkästä ja 2cm leveästä 300:sta meshin palasesta.
    Tuntuu imevän hyvin nestettä ja pitävän sen itsessää ja myöskin vapauttavan sitä sopivasti. Laitan tästä kokeilusta lisää, kunhan olen muutaman päivän sitä testaillut.

     
     
  6. #106
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132

    GP Spheroid v2

    Miksi ei samantien rosterista piippurassia?
    KGO & Twist

     
     
  7. #107
    Höyrypää MikaMM's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    874

    Vs: GP Spheroid v2

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Troll from behind Näytä viesti
    Miksi ei samantien rosterista piippurassia?
    Laitetaan seuraavaksi testi...

     
     
  8. #108

    Vs: GP Spheroid v2

    Lainaus Alkuperäinen postaaja MikaMM Näytä viesti
    Itelläni toinen on PAPSin ja toinen Sturm Modin nokalla. Vähän hassun näköinenhän tuo on PAPSin nokalla, mutta Sturm Modiin käy mielestäni oikein hyvin. Sturmin teleskoopin ohuempi kohta on saman (?) paksuinen kuin Sphroid ja näyttää oikein hyvältä mielestäni. Varsinkin kun käyttää 14650 akkuja.

    Joku oli Vapor Wallilla laittanut vanun tilalle meshiä. Ajattelin testata ja tein uuden setupin kolmesta n. 20cm pitkästä ja 2cm leveästä 300:sta meshin palasesta.
    Tuntuu imevän hyvin nestettä ja pitävän sen itsessää ja myöskin vapauttavan sitä sopivasti. Laitan tästä kokeilusta lisää, kunhan olen muutaman päivän sitä testaillut.
    Itsellä joka päivä EA:n nokassa, millä yhdistelmällä ilmareiän kohdalleen asettelu on todella tarkkaa, mutta toimii pirun hyvin. Tai sitten papsin nokassa jos haluaa pienemmän paketin, mutta tässä ato ei ole kiinni kuin parilla kierteellä, koska liittimen kierre alkaa niin syvältä. Toisaalta ilmareikää ei tartte asetella. Ja mitä käyttöön tulee niin hyvin vaan käpälässä pysyy kun on toi paksuusero olemassa. Eikä tule itku kun ei ole "sulava".. huokaus.

    Tota meshin laittoa vanun paikalle en tajua miks ihmeessä.. eikö se revi wickin hajalle kiertäessä kiinni-auki-kiinni-auki vai kikkaileeko ne vielä yhden reunan pidemmäksi ja kääntää muiden mesh kierrosten yli suojaks vai mitä ihmettä.. se vasta säätämiseks menee. Oli miten oli, kunhan itte ovat tyytyväisiä.

    Ton vanun kanssa ei ole mitään ongelmia eikä säätämistä eikä sitä tartte pussikaupalla edes ostaa. Mukana tulee kahteen riittävään määrään sopivasti mukana, ja se riittää oikeesti hyvin pitkään.. Itse olen kerran vanun pessyt, ilmakuivannut ja pöyhinyt ja laittanu takaisin (sekin vain koska purin toisen kokonaan kun vaihdoin vituilleen koneistetun basen alimman liitin osan uuteen suoraan yksilöön). Miksikään se vanu ei mene jos sen laittaa oikein eikä hituset koske coiliin. Hyvin wickannut kaikilla nesteillä, kun vaan löys itselle sopivan setupin teon. Kokeneelle ton luulis olevan pala kakkua, itselle tää oli eka korjattava ja siihen meni ehkä neljä yritystä. Syy löytyy peilistä jos ei toimi, jos vaan wick ja vastuslanka on kunnollista.
    Pirkka Nemmy / EA Mod / GP Paps (+ Kick) / modattu Jazz piippu
    Tobeco Lite, Igo-L + W, Spheroid V2, Metis A7 + emännällä Piccolo V3, Spheroid V2

     
     
  9. #109
    Höyrykone

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    1,150

    Vs: GP Spheroid v2

    osaisiko joku sanoin kuvailla, mikä olisi sopiva määrä vanua tuohon laitteeseen? Olen tässä lähinnä noita Epipesoosin VG-nesteitä höyrytellyt ja päivän verran yleensä maku on tosi hyvä kunnes alkaa tulemaan tunkkaista ja aavistuksen verran jopa palaneeseen viittaavaa makua. tarkoittaisiko tuo, että vanua on liian paljon? vai liian vähän? Vai onko vaan karu fakta, että VG-nesteet eivät toimi ~minkään laitteen kanssa kovin kauaa. Vai voiko tuo maun huononeminen johtua jostain muuta kuin vanun määrästä...
    "Siis mitä saavutetaan 4,4 Voltin jälkeen? Ei yhtään mitään." - hulluhöyrypää

     
     
  10. #110

    Vs: GP Spheroid v2

    Lainaus Alkuperäinen postaaja kalma Näytä viesti
    osaisiko joku sanoin kuvailla, mikä olisi sopiva määrä vanua tuohon laitteeseen? Olen tässä lähinnä noita Epipesoosin VG-nesteitä höyrytellyt ja päivän verran yleensä maku on tosi hyvä kunnes alkaa tulemaan tunkkaista ja aavistuksen verran jopa palaneeseen viittaavaa makua. tarkoittaisiko tuo, että vanua on liian paljon? vai liian vähän? Vai onko vaan karu fakta, että VG-nesteet eivät toimi ~minkään laitteen kanssa kovin kauaa. Vai voiko tuo maun huononeminen johtua jostain muuta kuin vanun määrästä...
    Tässä on tarkin selitys mitä itse olen löytänyt. Kokeilemalla se sopiva määrä löytyy aika äkkiä.

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Perseas
    The density of the filler material, fluff as we call it in VaporWall whether it is SERA filter or cotton hood filter has to be sufficient to hold 3,2 ml filled with a syringe or a bottle with thin edge (long enough to go to the bottom of the tank for proper filling) at the first time and 2,2 -2,5 ml the next times.
    Eli ekalla täytöllä pitäs mennä 3.2ml. seuraavilla 2.2-2.5ml

     
     
  11. #111
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Manchesteri
    Viestit
    2,496

    Vs: GP Spheroid v2

    Tämä on yksi harvoista laitteista jotka oikeesti toimii todella siirappimaisellakin VG.llä. Sitä vanua tarvii todella vähän, ja VG.n kanssa sitä kannattaa vielä "pöyhiä" vähän ilmavammaksi. Kokeilemalla löytyy mutta kannattaa kokeilla rohkeasti pienellä määrällä, kyllä se Vg siellä pysyy PG.n kanssa sitten saa olla enemmän.

    http://www.youtube.com/watch?v=QsQT14SEg2Q

    Tuossa scott käyttää PG.lle sopivaa määrää. Paksulle VG.lle itse käytän ehkä sentin pidempää mutta noin 4-5 kertaa ohuempaa soiroa.

    E: tarkennus.

     
     
  12. #112
    Höyrykone

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    1,150

    Vs: GP Spheroid v2

    Kiitoksia taas molemmille!!! taitaa tosiaan olla liikaa vanua kuten epäilinkin!
    "Siis mitä saavutetaan 4,4 Voltin jälkeen? Ei yhtään mitään." - hulluhöyrypää

     
     
  13. #113

    Vs: GP Spheroid v2

    Lainaus Alkuperäinen postaaja kalma Näytä viesti
    Kiitoksia taas molemmille!!! taitaa tosiaan olla liikaa vanua kuten epäilinkin!
    Luultavasti, itellä on ainakin vähentyny vanun määrä ekoista kokeiluista varmaan puolella

     
     
  14. #114
    Höyrykone K-57's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Hobo
    Viestit
    1,675

    Vs: GP Spheroid v2

    Tuohon VG nesteen käyttöön, olen huomannut saman! Maku todella muuttuu parin tankillisen jälkeen kitkeräksi.!! Inan ja LF:n VG:eet kyseessä, molemilla samat kokemukset, Inan PG/WG:llä maku ei muutu??

     
     
  15. #115
    Höyrypää MikaMM's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    874

    Vs: GP Spheroid v2

    Kyllä meikälläkin on VG:n kanssa toiminut oikein hyvin. Ainoat ongelmat on ns. kartontappaja nesteiden kanssa, jolloin wicki on muutamassa päivässä sen verran paskassa kunnossa, että on suosiolla parempi vaihtaa.

    Tuolla meshillä hakevat ilmeisesti "ikuisesti kestävää vanua". Katsellaan nyt, miten tuo toimii.
    Nesteen vaihdossa ei pitäisi tarvita tehdä muuta, kuin polttaa meshistä vanhan nesteen jämät pois ja meshi takaisin.
    Laittelen tuosta kokemuksia, kunhan muutman päivän olen tuolla ajellut.

     
     
  16. #116
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Manchesteri
    Viestit
    2,496

    Vs: GP Spheroid v2

    Lainaus Alkuperäinen postaaja K-57 Näytä viesti
    Tuohon VG nesteen käyttöön, olen huomannut saman! Maku todella muuttuu parin tankillisen jälkeen kitkeräksi.!! Inan ja LF:n VG:eet kyseessä, molemilla samat kokemukset, Inan PG/WG:llä maku ei muutu??
    Joku mättää, koska itsellä menee helposti useampikymmenen tankillista paksua VG.tä ilman ongelmia :-\ Kitkerä maku ei pitäisi johtua wickaamiseta? Mitä filleriä käytössä? Jotkut fillerit suositellaan keitettävän ennen käyttöä mahdollisten sivumakujen takia, itsellä Seran kanssa ei ole tätä ongelmaa ollut..

     
     
  17. #117
    Höyrykone

    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    1,150

    Vs: GP Spheroid v2

    Lainaus Alkuperäinen postaaja MikaMM Näytä viesti
    Ainoat ongelmat on ns. kartontappaja nesteiden kanssa, jolloin wicki on muutamassa päivässä sen verran paskassa kunnossa, että on suosiolla parempi vaihtaa.
    eikö tähän auta että kuivapolttaa sen setupin vaan ja puhaltelee ylimääräiset moskat pois? kohta pistän laitteen todelliseen testipenkkiin Boba's Boyntyllä.
    "Siis mitä saavutetaan 4,4 Voltin jälkeen? Ei yhtään mitään." - hulluhöyrypää

     
     
  18. #118
    Höyrykone K-57's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Hobo
    Viestit
    1,675

    Vs: GP Spheroid v2

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Tapo Näytä viesti
    Joku mättää, koska itsellä menee helposti useampikymmenen tankillista paksua VG.tä ilman ongelmia :-\ Kitkerä maku ei pitäisi johtua wickaamiseta? Mitä filleriä käytössä? Jotkut fillerit suositellaan keitettävän ennen käyttöä mahdollisten sivumakujen takia, itsellä Seran kanssa ei ole tätä ongelmaa ollut..
    Jooh! Seran vanua myös käytössä, huuhdeltu pariin kertaan kuumassa vedessä/kuivattu ennen käyttöä.
    Kenen WG:tä Tapo höyryttelet?

     
     
  19. #119
    Höyrypää MikaMM's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    874

    Vs: GP Spheroid v2

    Lainaus Alkuperäinen postaaja kalma Näytä viesti
    eikö tähän auta että kuivapolttaa sen setupin vaan ja puhaltelee ylimääräiset moskat pois? kohta pistän laitteen todelliseen testipenkkiin Boba's Boyntyllä.
    Ei ole auttanut... :-\
    Ainoastaan uusi wicki on auttanut. Suurin osa noista nesteistä on ollut noita orgaanisia, joita en enää tule ostamaan.
    AVE:n gorilla juicella on ainakin toiminut hyvin.

     
     
  20. #120

    Vs: GP Spheroid v2

    milläs tehoilla ja ohmeilla tätä käytätte?

     
     
Keskustelu Rebuildable

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •