Sivu 50 / 60 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 40464748495051525354 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 981 - 1,000 / 1199

Aihe: RBA Laitesuositukset - Mikä sopii minulle?

  1. #981
    Kiinnostaa RTA ja coilien rakentelu, mutta soveltuuko näistä mikään perinteiseen MTL käyttöön?

     
     
  2. #982
    Lainaus Alkuperäinen postaaja bendover Näytä viesti
    Kiinnostaa RTA ja coilien rakentelu, mutta soveltuuko näistä mikään perinteiseen MTL käyttöön?
    Kayfun lite tai V3, GP Spheroid ja Calix V2. Tulee nyt ensimmäisenä mieleen.

    e. Tais olla huono vastaus jos kysyit "näistä" tuolta aiemmilta kommenteista.
    Niistä ei mitään tietoa .


     
     
  3. #983
    Höyrykonkari Pilvi's Avatar

    Liittynyt
    09/2015
    Sijainti
    Kotona
    Viestit
    326
    Augvape Merlin RTA Single Coil sopii MTL:

    http://www.efun.top/augvape-merlin-r...mizer-4ml.html

     
     
  4. #984
    Höyrypää

    Liittynyt
    08/2016
    Sijainti
    Menolippu
    Viestit
    821
    Mulla on Tobecon Origen Genesis, ja näin harrastuksen alussa miellyttää se, että siinä voi käyttää mesh-wickiä pumpulin sijaan, sekä se että siitä saa hyvät höyryt pienemmilläkin tehoilla(10-15W) MTL-käytössä.

    Kyseinen malli taitaa kuitenkin olla ainoa laatuaan suomen markkinoilla.

    Vai onko kenties muitakin? Löytyyhän noita "Genesis-tyylisiä", mutta ainoa vaihtoehto niissä on näemmä käyttää vaakacoilia, johon on aika lailla mahdotonta virittää mesh-wickiä.

     
     
  5. #985
    Nextgen,nextiny ja nextasis on hyviä valintoja meshin ystäville.
    Itellä nextgen ja nextiny päivittäisessä käytössä,maku todella hyvä ja kestää ja kestää.Eikä vuoda missään asennossa!

     
     
  6. #986
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    28
    Lakimuutosten takia täytyy alkaa jo varustautumaan hetkeen, jolloin on aika lopettaa höyry nautinnot.
    Uskon, että siihen hetkeen tulen siirtymään MTL maailman kautta.
    Siksipä tässä on etsinnän alla laitteistoa, joka sopii alla kuvattuihin termeihin:

    - MTL
    - Single coil
    - RTA
    - Halkaisija mielellään 22mm dekoratiivisistä syistä
    - Vuotamaton
    - Helppo täyttö ja setuppien väsääminen

    Olen jo yrittänyt itsekin tutkia sopivia vermeitä, mutta tuntuu että SubOhmailu on vallannut 90%:sti foorumit ja hiukan on kiven alla infoa. Siksi täällä neuvoja anelemassa.

    Potentiaalisia ehdokkaita olisi ilmeisesti esim. Taifun GT2, Augvape Merlin, Goblin mini V2? Kaiffarit tietenkin oma lukunsa, mutta se hinta.. Toki vinkkejä hyviin klooneihinkin otetaan vastaan.
    Osasta noistakin jotkut kirjoittavat, että erittäin hyviä MTL touhuihin, mutta seuraavassa viestissä taas toinen huutaa ettei todellakaan sovi muuhun kuin suoriin keuhkovetoihin. Sekaisinhan tässä menee..

    Niin, olisiko jollain viisaammalla jakaa mielipiteitä?
    Viimeksi muokannut Viltsu; 09.09.16 kello 15:08.

     
     
  7. #987
    Serpent mini täyttää vaatimukset aika hyvin ja hintakaa ei oo paha. Välillä pyörii 16 dollari pintaan gearbestil ja fastilki yleensä alle 20 dollarii. Erittäin tyytyväinen oon ollu toho. Sit kayfun v5 klooneista pidän eniten sxk:n mallista. On ollu meikäläisellä ainaki erinomaiset kokemukset siitä. On seki vaa vähä väljäimuinen mut vissii olemassa jotai mtl kittejä siihenki. Goblineita jos mietit ni ite oon ainaki nyt odottanu tota goblin v3:sta. On tulossa myyntiin piakkoin mut vähä seki viivästyny jo. Se vaikuttaa ainaki äkkiseltään aika hyvältä (plussana vaihdettava deckki velocityn ja sinkun välillä) Merlin on kyl kiva mut ite en ainakaa sitä poskareihin pahemmin käytä mut sekin onnistunee. Muista mtl vehkeistä ei kokemusta mut joku muu varmaan valaisee lisää

     
     
  8. #988
    Höyrykonkari taski63's Avatar

    Liittynyt
    06/2016
    Sijainti
    Joensuu
    Viestit
    225
    Serpent miniä oon ehtinyt käyttää puoli päivää, ja ainakin itse vedän tuolla mieluummin DTL (varsinkin originaalitipillä). Subtank mini toimii mulla ihan hyvin sekä MTL- että DTL-käytössä. Mutta a) muista RBA-tankeista ei ole kokemusta, ja b) makuasioita aika pitkälti.

     
     
  9. #989
    Calix v2 vaan tilaukseen niin muuta et tarvitse. Setupin teko on helppo vaikka dekki ei ole perinteinen. Imu vastuksen saa tiukemmalle ja hivenen löysemmälle kuin kaiffari v5. Ei vuoda sitten millään kun pumpulit laittaa nestekanavia kohden. Helppo täyttää ylhäältä. Käy meshille ja pumpulille. Clapton lanka menee jos haluaa. Toki hinta yli satasen. Jotain klooneja tästäkin kait tehty tai on. Niitten laadusta en mene mitään sanomaan minkälaisia ovat.


     
     
  10. #990
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Zavuke Näytä viesti
    Calix v2 vaan tilaukseen niin muuta et tarvitse. Setupin teko on helppo vaikka dekki ei ole perinteinen. Imu vastuksen saa tiukemmalle ja hivenen löysemmälle kuin kaiffari v5. Ei vuoda sitten millään kun pumpulit laittaa nestekanavia kohden. Helppo täyttää ylhäältä. Käy meshille ja pumpulille. Clapton lanka menee jos haluaa. Toki hinta yli satasen. Jotain klooneja tästäkin kait tehty tai on. Niitten laadusta en mene mitään sanomaan minkälaisia ovat.
    Katselin pbusardon revikan aiheesta ja hänellä oli huolena nesteensyötön säätäminen tipin kautta. Onko sinulla ollut ongelmia tämän suhteen, eli tippi pyörii mutta imuputki ei? Miten homma toimii täysmetallisella tankilla kun imuputkea ei näy?

     
     
  11. #991
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Kurvikas Näytä viesti
    Katselin pbusardon revikan aiheesta ja hänellä oli huolena nesteensyötön säätäminen tipin kautta. Onko sinulla ollut ongelmia tämän suhteen, eli tippi pyörii mutta imuputki ei? Miten homma toimii täysmetallisella tankilla kun imuputkea ei näy?
    Mä en hirveästi laittanut paino arvoa Busardon revikkaan tästä laitteesta. Ulkomaisilla foorumeilla moni ylistänyt tätä parhaaksi makutankiksi ja helppokäyttöiseksi.

    "Normitipit" eivät käy tähän mitä itse olen kokeillut omista kokoelmista. Tai käy mutta ne o-renkaat ovat ohuita. Pari tippiä kannattaa sieltä Leon kaupasta nappaa mukaan niin toimii. Eli niissä on jotain eroa mutta veikkaan että Busardo ei myöskään kostuttanut sitä o-rengasta joka on topcapissa ja missä chimney pyörii. Sama homma kaiffari 5 jos et laita nesteita renkaisiin niin varmasti homma kusee . Mulla ei koskaan ole pyörinyt tyhjää tippi nesteensyötössä.
    Mulla on airtip ja plexi ja nou problem. Airtipin etu että se on kaksi osainen ja ja sen basen päälle voi laittaa vaikka jonkun oman lyhkäisen.

    Täysmetallisella toimii niinkuin muutkin täysmetalliset tankit. Et näe nestepintaa ja se on joko TC langoilla ajettava taikka sitten kun alkaa kärvähtäneen maku niin lisää nestettä jos ei ole TC ajoa.

    Jos Cage mallin ottaa niin siinähän tulee näköjään tuo airtip mukaan ja myös nestepinnan näet. Lisä osina plexilasia jos ajaa sellaisilla nesteillä jotka ei särje.

    e. Ja jos muuten ongelmia tankin kanssa niin viestiä vaan tekijälle niin auttaa kyllä ongelmissa.

    Katoin uudestaan Busardon revikan kohdan siitä nestesyötön ongelmasta ja tosiaan se oli vain siitä kun yritti käyttää omia tippejä.


     
     
  12. #992
    Kiitos tästä, pitää tosiaan laittaa ko. ato vakavaan harkintaan. Kun kysyin täysmetallisesta tankista, tarkoitin juurikin tätä imuputkiongelmaa, eli mistä tietää, että nesteensyöttö on jo kiinni tai kuinka paljon se on jo auki? "Stoppaako" Leon omilla tipeillä tipin pyöriminen jollain tapaa kun nesteensyöttö on kokonaan kiinni vai jatkaako pyörimistä ihan yhtälailla?
    Viimeksi muokannut Kurvikas; 10.09.16 kello 00:02. Syy: hankintaan -> harkintaan

     
     
  13. #993
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Kurvikas Näytä viesti
    Kiitos tästä, pitää tosiaan laittaa ko. ato vakavaan hankintaan. Kun kysyin täysmetallisesta tankista, tarkoitin juurikin tätä imuputkiongelmaa, eli mistä tietää, että nesteensyöttö on jo kiinni tai kuinka paljon se on jo auki? "Stoppaako" Leon omilla tipeillä tipin pyöriminen jollain tapaa kun nesteensyöttö on kokonaan kiinni vai jatkaako pyörimistä ihan yhtälailla?
    Okei ymmärsin väärin kysymyksesi .
    Nesteensyöttö stoppaa kyllä kun sen sulkee. Sen kyllä tuntee. Aukinaisuudesta on sitten vähän vaikeampi nähdä.
    Tuossa äsken piti kierroksia laskea miten auki nestereijät tulee. 1 kierros 1/4, 2 kierrosta 1/2, 3 kierrosta 3/4 ja 4 kierrosta täysin auki.
    1-2,5 kierrosta riittää hyvin ja varmaan ainoa mistä sen näkee on että jos tippiin ja topcäppiin saisi pienet merkit monta kierrosta tehty?

    Se tippi istuu aika napakasti joten minulla ei ainakaan pyöri sen jälkeen kun nesteensyöttö on kiinni. Millään kovalla vääntömomentilla en näe järkeä että pitää kiinni laittaa (pätee mielestäni kaikkiin tankkeihin). Sitten kun sen tuntee että pyöriminen loppuu niin silloin se on hyvä.


     
     
  14. #994
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    28
    Kiitos ehdotuksista. Täytyy varmaan tilata muutamia eri vaihtoehtoja ja noista kalliimmista ensin klooniversiot, niin ehkäpä se oikea sitten löytyy.
    Tuossa tapahtui juuri se, että toinen suositteli Serpenttiä ja toinen heti perään kumosi MTL käyttöön soveltuvuuden.
    Kertoo kait siitä, että maku-asioita pitkälti.

     
     
  15. #995
    nojoo. eipä tuu paljoo ns mtl tankkeja mieleen noista rta:sta mitä oon tutkinu/kokeillu joita ei vois käyttää ees jollai tasol dtl käytös. Ite omat hengityselimet on tottunu enemmän noihi tfv-8 etc ilmaviin tankkeihin ni serpentissä on aivan liian pieni imuvastus siihen. Enemmän se taitaa olla kiini siitä siun setupista. Mitä lankaa ja mitä ohmeja käytät. Itellä yleensä 5 kieppii claptonia (0.6 ohmia) ja moni sitä käyttäs ihan dtl käytös mut itelle aika passeli mtl hommiin. Tiiä sit onko nii isot posket ja keuhkot mut enivei Normaalilla kanthalilla toimii hienosti mtl ku laittaa ilmanoton sopivan pieneksi.

    Tilailet tosiaan muutaman ni voit kokeilla ite ja jos et jostai tykkää ni joku varmasti ostaa kirppikseltä.

     
     
  16. #996
    Höyrykone AnttiE's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Jyväskylä, aika-ajoin Tampere
    Viestit
    3,768
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Viltsu Näytä viesti
    Lakimuutosten takia täytyy alkaa jo varustautumaan hetkeen, jolloin on aika lopettaa höyry nautinnot.
    Uskon, että siihen hetkeen tulen siirtymään MTL maailman kautta.
    Siksipä tässä on etsinnän alla laitteistoa, joka sopii alla kuvattuihin termeihin:

    - MTL
    - Single coil
    - RTA
    - Halkaisija mielellään 22mm dekoratiivisistä syistä
    - Vuotamaton
    - Helppo täyttö ja setuppien väsääminen

    Olen jo yrittänyt itsekin tutkia sopivia vermeitä, mutta tuntuu että SubOhmailu on vallannut 90%:sti foorumit ja hiukan on kiven alla infoa. Siksi täällä neuvoja anelemassa.

    Potentiaalisia ehdokkaita olisi ilmeisesti esim. Taifun GT2, Augvape Merlin, Goblin mini V2? Kaiffarit tietenkin oma lukunsa, mutta se hinta.. Toki vinkkejä hyviin klooneihinkin otetaan vastaan.
    Osasta noistakin jotkut kirjoittavat, että erittäin hyviä MTL touhuihin, mutta seuraavassa viestissä taas toinen huutaa ettei todellakaan sovi muuhun kuin suoriin keuhkovetoihin. Sekaisinhan tässä menee..

    Niin, olisiko jollain viisaammalla jakaa mielipiteitä?
    Hommaat kayfun liten. Vittumainen täyttö, toisaalta tankilla menee päivän. Siitä ei paremmaks mene enään mikään. Eikä maksa juur mitään käytettynä.

     
     
  17. #997
    Höyrykone ajax universal's Avatar

    Liittynyt
    08/2015
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    2,567
    Lainaus Alkuperäinen postaaja AnttiE Näytä viesti
    Hommaat kayfun liten. Vittumainen täyttö, toisaalta tankilla menee päivän. Siitä ei paremmaks mene enään mikään. Eikä maksa juur mitään käytettynä.
    squape/hurri/aqua v2 on ihan hyviä vaihtoehtoja myös. (hurria en oo kokeillut, mutta squapessa ja hurrissa on aika samanlainen ilmansäätö-juttu) ja mulla on turhana goblin mini v2 jos kiinnostaa ai niin tuohon kayfun liteen saa ostettua myös semmosen ison pmma-tankin ja chimneyn jolla kapasiteetti kasvaa kymmeneen millilitraan,ei kaiffari loppupeleissä niin hirvee oo täyttää
    #cream_ass_lyfe

     
     
  18. #998
    Höyrykonkari sähkösätkä's Avatar

    Liittynyt
    06/2013
    Sijainti
    Piispanristi
    Viestit
    217
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ajax universal Näytä viesti
    squape/hurri/aqua v2 on ihan hyviä vaihtoehtoja myös. (hurria en oo kokeillut, mutta squapessa ja hurrissa on aika samanlainen ilmansäätö-juttu) ja mulla on turhana goblin mini v2 jos kiinnostaa ai niin tuohon kayfun liteen saa ostettua myös semmosen ison pmma-tankin ja chimneyn jolla kapasiteetti kasvaa kymmeneen millilitraan,ei kaiffari loppupeleissä niin hirvee oo täyttää
    Mistä saa ostettua?

     
     
  19. #999
    Mikä tuossa liten täytössä niin vittumaista on?en kyllä keksi...

     
     
  20. #1000
    Serpent menee mtl käytössä ku vääräraha.En henkilökohtaisesti tykkää liian "ilmavista" tankeista mutta tuo on käytössä.
    Samoin puolenkymmentä nextgeniä käytössä joissa maku on meshillä kohdillaan eikä noita saa vuotamaan millään.kannattaa kokeilla!

     
     
Keskustelu Rebuildable

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •