Sivu 97 / 127 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 478793949596979899100101107 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1,921 - 1,940 / 2535

Aihe: Aloittelija kysyy Rebuildable (RBA) -laitteista + ketjuhakemisto

  1. #1921
    Höyrykonkari Heisenberg's Avatar

    Liittynyt
    05/2012
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    161
    Itse en ole oikein tuohon drippailuun päässyt sisälle. Joo, makua kyllä irtoaa mutta tuntuu jotenkin liian hankalalta. Tankin täyttäminen kerran päivässä on vaan niin helppoa. Dripperillä lähinnä tulee tarkistettua meneekö kokkaukset viemäriin vai tankkiin.

     
     
  2. #1922
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Kempele
    Viestit
    368
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Tuumola Näytä viesti
    Joo katoin kans tota Atlantista, ei vaan pääse modi kun 0,7 ohmiin. Toisaalta harmittaa, kun alotellessa kyselin, mikä ois paras modi, ettei ostais alkuun halpaa, mikä vaan alkaa harmittamaan. Käsitin että tuo provari merkki olisi olisi paras, mutta sitten luin täältä, arvostelua danista ja annettiin enemmän kehuja kun provarille niin tilasen sen kun säästöäki tuli hieman, nyt ei sitten käykään halutut ohmit
    Kyllä Dani tulittaa muistaakseni 0,3 ohmiin asti. Se vaan alkaa rajoittamaan tehoja sitten noilla matalemmilla ohmeilla. MISTeriin kun olen tehnyt setuppeja niin 0,6 ohmisia on tulitellut vielä aivan iloisesti.

     
     
  3. #1923
    Lainaus Alkuperäinen postaaja JaW Näytä viesti
    Kyllä Dani tulittaa muistaakseni 0,3 ohmiin asti. Se vaan alkaa rajoittamaan tehoja sitten noilla matalemmilla ohmeilla. MISTeriin kun olen tehnyt setuppeja niin 0,6 ohmisia on tulitellut vielä aivan iloisesti.
    Ei taida 20 wattia riittääkään atlantikselle, pitää harkita tuota Aspire subohm tjs akkua minkä tehneet Atlantikselle

     
     
  4. #1924
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Kempele
    Viestit
    368
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Tuumola Näytä viesti
    Ei taida 20 wattia riittääkään atlantikselle, pitää harkita tuota Aspire subohm tjs akkua minkä tehneet Atlantikselle
    Mitkä sun höyryttelytottumukset on? Meinaan, että Atlantiksen pienin ilmareikä on suurempi kuin Silon isoin. Eli jos tykkää vedellä tupakkatyliin poskien kautta keuhkoihin, niin Atlantista en voi suositella. Se on tehty "lunghittejä" silmälläpitäen, eli höyryt suoraan keuhkoihin. Ite oon siirtynyt tähän jälkimmäiseen ja nyt ei oikein tuolle MISTerille ja Nautilukselle ole enään käyttöä Toki varalaitteena pyörivät nyt tuolla kaapissa.

     
     
  5. #1925
    Lainaus Alkuperäinen postaaja JaW Näytä viesti
    Mitkä sun höyryttelytottumukset on? Meinaan, että Atlantiksen pienin ilmareikä on suurempi kuin Silon isoin. Eli jos tykkää vedellä tupakkatyliin poskien kautta keuhkoihin, niin Atlantista en voi suositella. Se on tehty "lunghittejä" silmälläpitäen, eli höyryt suoraan keuhkoihin. Ite oon siirtynyt tähän jälkimmäiseen ja nyt ei oikein tuolle MISTerille ja Nautilukselle ole enään käyttöä Toki varalaitteena pyörivät nyt tuolla kaapissa.
    Imeskelen juuri noin suoraan keuhkoon, ensimmäiset pari päivää vetelin tupakkityylillä, mutta se jäi melkein heti pois, kun ei tuntunut oikeen järkevältä ja kulutskin oli suurempi. Suoraan keuhkoon otan kaksi imua ja valmis. 2,5 millin luokkaa kuluu päivässä. Silossa on toi isoin reikä auki ja se tuntuu aika sopivalta, ehkä vois ilmavampaakin toivoa.

     
     
  6. #1926
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    08/2014
    Sijainti
    Hämeenlinna
    Viestit
    48
    Hyvät uuvet vuojet kaikille.
    Ite oon vasta vähän aikaa ite vääntänyt setupit kayfuniin ja magmaan mulla on käytössä 0.3 lankaa ja perus käytössä on 1-1.5 ohmin setupit höyry ei oo liian kuumaa... Ois halu kokkeilla subohmeja. Parit coilit kääntänyt tuolla 0.3 langalla 0.4ohmia ja piru miten kuumat löylyt.. Ni onko esim 0.5 langalla 0.4 ohmin coilin löylyt viileemmät kuin 0.3 langasta tehtynä?
    Meinasin hommata paksumpaa lankaa mutta en langan paksuudesta tiedä sitten.. Riittääkö 0.5 paksuus 0.4ohmiin vai pitääkö olla paksumpi vai ohkasempi lanka?

     
     
  7. #1927
    Magmassa suunnilleen 0.5-0.6 ohminen antaa mukavat höyryt, mekaaninen modihan sinulla oli ? Maut ei pala, tehoa ja höyryä silti tarpeeksi, akutkaan ei kuole käsiin.

    Dualina 0.3-0.35 langalla, tai sitten paksumpaa lankaa 0.4-0.50 niin singlenkin voit tehdä samoille ohmeille.

    Svoemestolla nyt ei kannata alle 0.9 ohmin mennä kun ilma loppuu, ja Magmasta taisit puhuakin.

    Jos et saa paksumpaa lankaa heti, niin twistaa porakoneella tai käsin se 0.3 niin saat matalamman resistanssin lankaa samantien.

     
     
  8. #1928
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    08/2014
    Sijainti
    Hämeenlinna
    Viestit
    48
    Kiitos twisted

    Juu on nemesis putki jota käytän magman kanssa... Täytyy koittaa twistata tota lankaa ja kattoo mitä siitä saa aikaseks..

    Pittää vain koittaa kaikkee ja löytää itelle sopivat setupit singlenä ja dualina...

    Pikkuhiljaa syvemmälle rba maailmaan.

    Tosta kaiffarista ite oon jo sen verran päässy perille että siihen en oo alle 1ohmin settuppeja tehny ku muuten ei höyryttely oo ennää nautinto..

     
     
  9. #1929
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    12/2014
    Viestit
    89
    Osaisko joku kertoa, miksi yleismittari näyttää 1.8 ohm atolle reilua 3,5 ohm vastusta tai iStickin mittaamalle 1,1 ohm coilille noin 3 ohm? Mitattu atopään (kanger tupla v2) alaosasta ja coili paikoillaan Lemon nastasta ja kierteistä.
    Teenkö jotain väärin vai onko mittarissa vikaa? Jännitteen näytti mittaavan oikein Emowista.
    10 senttiselle 0,32 kanthalille mittasi päistä myös noin 3 ohm, vaiikav pitäisi olla noin 1,8...


     
     
  10. #1930
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2014
    Viestit
    152
    Kato mittarin johtojen resistanssi eli mittapäät yhteen ja sen lukeman miinustat aina kun mittailet niin saat oikean lukeman

     
     
  11. #1931
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    12/2014
    Viestit
    89
    Ok. Tuolla tavalla menee jo 0,1 päähän oikeasta. Kiitos.


     
     
  12. #1932
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    16
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Twisted Näytä viesti
    Magmassa suunnilleen 0.5-0.6 ohminen antaa mukavat höyryt, mekaaninen modihan sinulla oli ?
    Mulle tulossa tuollanen Magma, ensimmäinen rakenneltava, mutta virtaa antaa Hana modz klooni (evolv dna piirillä) tuottaako tuo jotakin ongelmia ja onko mekaanisesta jotain etua?

     
     
  13. #1933
    Höyrykone terokum's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Riihimäki
    Viestit
    3,506
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Rami77 Näytä viesti
    Mulle tulossa tuollanen Magma, ensimmäinen rakenneltava, mutta virtaa antaa Hana modz klooni (evolv dna piirillä) tuottaako tuo jotakin ongelmia ja onko mekaanisesta jotain etua?
    Ei oo ongelmia kuhan et alle 0.3 mene.

    Nesteet: CumVapes:Mom's sweet boobs
    CumVapes: Stroker´s delight
    CumVapes:Cameltoe
    CumVapes: Creme Brulee

     
     
  14. #1934
    Hyvin riittää 30w normikäyttöön Magmassa.

     
     
  15. #1935
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    16
    Tuon vastuksen voi ilmeisesti mitata ihan yleismittarilla suoraan langasta?
    Kauan olen jo tätä touhua harrastanut ja menee niin tuhottomasti rahaa noihin cartoihin/coileihin että päätin ruveta tekeen nuo coilit itse

     
     
  16. #1936
    Höyrykone terokum's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Riihimäki
    Viestit
    3,506
    Kyllä se hana sen mittaa myös

    Nesteet: CumVapes:Mom's sweet boobs
    CumVapes: Stroker´s delight
    CumVapes:Cameltoe
    CumVapes: Creme Brulee

     
     
  17. #1937
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Rami77 Näytä viesti
    Tuon vastuksen voi ilmeisesti mitata ihan yleismittarilla suoraan langasta?
    Kauan olen jo tätä touhua harrastanut ja menee niin tuhottomasti rahaa noihin cartoihin/coileihin että päätin ruveta tekeen nuo coilit itse
    Oho, vanhan liiton höyryttelijä.

    Kyllähän sen voi yleismittarilla mitatakin, useimmissa piirillisissä modeissa on tosin vastusmittari ominaisuutena.
    All your cookie are belong to us.

    RIP Mr. Marlboro 18.10.2013

    Laitteisto: 2 x ESquare DNA40, G-Tube #115, 3 x Billow V2, Hobo 3.1, Kayfun V5, Bachelor

     
     
  18. #1938
    Höyrykone humppis's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    1,216
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Rami77 Näytä viesti
    Tuon vastuksen voi ilmeisesti mitata ihan yleismittarilla suoraan langasta?
    Kauan olen jo tätä touhua harrastanut ja menee niin tuhottomasti rahaa noihin cartoihin/coileihin että päätin ruveta tekeen nuo coilit itse
    Ja jos mittaat yleismittarilla niin mittaa mittarin sisäinen resistanssi ensiksi.

     
     
  19. #1939
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    16
    Lainaus Alkuperäinen postaaja terokum Näytä viesti
    Kyllä se hana sen mittaa myös
    Lainaus Alkuperäinen postaaja xt44tx Näytä viesti
    Oho, vanhan liiton höyryttelijä.

    Kyllähän sen voi yleismittarilla mitatakin, useimmissa piirillisissä modeissa on tosin vastusmittari ominaisuutena.
    Heh, tuossahan se näytössä näköjään seisoo, no tää modi on vasta kuukauden ollu käytössä.
    Vanhasta liitosta tiedä.. 2010 taisin ekan ego:n ostaa ja siinä joku paska ato josta pumpuli pois ja kovaa drippailua
    Taas tuntus että yhtä pihalla kuin silloinkin kun näitä rakenneltavia harkittee.

     
     
  20. #1940
    Pari viestiä lisää niin pääset kirpparia tonkimaan. Ei pääse foorumin poliisit väittään että olisit rekannut kirpparin takia...

     
     
Keskustelu Rebuildable

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •