Sivu 55 / 127 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 54551525354555657585965105 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1,081 - 1,100 / 2535

Aihe: Aloittelija kysyy Rebuildable (RBA) -laitteista + ketjuhakemisto

  1. #1081
    Höyrypää ktva's Avatar

    Liittynyt
    08/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    996
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Digihetki Näytä viesti
    Mistä ostelette mesh-verkot ja vastuslangat? Onko jotain kauppaa mistä saisi molempia selvästi halvemmalla, kuin muualta?
    Mesh companyltä hankin omat verkot, langat ja vaijerit. Kerralla vielä ostin sen verran, ettei ainakaan vuoteen tartte ostella. En itse pitänyt kalliina paikkana..
    I'm not fat, I just got a sweet hockey body.

     
     
  2. #1082
    Olen tässä ensimmäistä RBAta hankkimassa ja mietin että miten tiheää meshiä ja miten paksua vastuslankaa hankin nyt ensin?

    Itse pohdin tällä tavalla:

    RBAna tulisi olemaan Smok RSST, nesteet olisivat 100% VGtä ja virtaa toisi mekaaninen modi 3,7v akulla.

    Mesh

    Olen saanut käsityksen että nuo 100% VG nesteet ovat keskivertoa jäykempiä, joten varmaan virtaavat #200 meshissä paremmin? Toisaalta jostain luin että tiheämpisilmäinen olisi parempi paksulle 100% VG nesteelle, joku #400-#500. Mites tämä nyt on?

    Vastuslanka

    Koska IMR-akun jännite vaihtelee internetin 4,7 voltista jonnekkin 3 volttiin riippuen onko se täysi tai tyhjä, niin tämän taulukon mukaan sopiva ohm määrä olisi 2,2ohm maastossa: http://ecigarettereviewed.com/wp-con...ower-chart.png

    Osaako joku sanoa että paljonko tuota lankaa on toisesta navasta toiseen napaan senteissä tai millimetreissä, esimerkiksi kolmea kieppiä käyttäessä? Koskaan en ole RBAta pidellyt käsissäni, niin en tiedä montako senttiä lankaa on kuvun alla navasta napaan.

    Jos sitä lankaa olisi vaikka 3cm navasta napaan ja tavoitteena on 2,2ohm vastus pitäisi minun siis hankkia lankaa jonka resistanssi on 73,3ohm/m. (2,2ohm/0,03m=73,333333...). Ja esimerkiksi tämän taulukon mukaan pitäisi minun siis hankkia 0,15mm kanthalia: Coils & WicksDrut oporowy Kanthal D :: Ego²
    Voiko joku vastusta vaihtaessa mitata ja kertoa montako senttiä/millimetriä sitä lankaa on navasta napaan ja monellako kiepillä?

     
     
  3. #1083
    HöyryGuru smami's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Lapua
    Viestit
    4,286
    Otat vaan #200 meshia se toimii parhaiten jäykillä nesteillä. Akuissa on virtaa 4,2-3V ja 2,2ohmisella et saa höyryä aikaan. 0,25 kanhal on parasta meshin kaveriksi (omasta mielestä) sitä kun kiepauttaa 3/4(kokeilemalla selviää oma sweet spotti) kieppiä niin ollaan n.1ohmin ja niin alkaa meshi laitoskin pöhisemään iloisesti
    e. Tuo teho taulukko näyttäisi olevan kartoille/clearoille sopiva, meshillä haluat päästä 13-20W luokkaan parhaat höyryt saadaksesi
    ee. Tuohon langan pituuteen on paha sanua mitään. Yleensä 5-10cm pätkän otan ja kieputan wickiin kiinni sen 3 tai 4 kieppiä ja sitten leikataan ylimääräiset pois.

     
     
  4. #1084
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    217
    Komppaan edellistä, minä aloitin 0.2 langalla 3 kiepillä, koko ajan sai olla tappelemassa setupin kanssa eikä se höyrynnyt hyvin oikeastaan muutenkuin täpötäydellä akulla. Siirryin 0.25:een, ensin koitin 4 kieppiä, sitten 3, ja sen verran pitää sanoa että jo setupin tekokin on paljon helpompaa, ei tule hotspottia läheskään yhtä helposti, pulssittelu käy ihan silmänräpäyksessä, ja setup myös pysyy hyvänä pidemmän aikaa ilman, että sitä pitää kokoajan olla räpläämässä. Ja höyryä tulee kuin turkkilaisessa saunassa.

    0.2 on selvästi liian ohut meshivehkeille, 0.25 on selkeesti parempi.

     
     
  5. #1085
    Höyrykonkari koposenpera's Avatar

    Liittynyt
    08/2013
    Sijainti
    vantaa
    Viestit
    173
    itselleni on muodostunut vakioksi #200 mesh ja 0.30 lanka.mutta jokaisella on varmaan omat mieltymykset

     
     
  6. #1086
    Höyrykone mrelwood's Avatar

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    1,209
    0,25mm Kanthal A1 on suht helppo katkaista jos pulssittelee vähän itsepäisempää hotspottia. 0,28mm toimii mulle hyvin, ja se lämpenee höyrytellessä nopeammin kuin 0,3mm.
    ___
    Näprääjä, tippunut kalustokelkasta.

     
     
  7. #1087
    Jos vapemesh komppanystä tilaat niin : metri 1.5m vaijeria ja toinen mokoma 2mm vaijeria. Sopiva kasa 200 meshiä, miksei myös 325. Kanthaalaeita kannattaa ottaa Se isoin kela onko 100m kun maksaa sen 6puntaa vaikka 0.3 ja 0.25. Koska on luultavasti sun ensimmäinen tilaus niin saat vielä 15% alennuksen kaikesta

     
     
  8. #1088
    Höyrykonkari Duke's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Naantali
    Viestit
    104
    Vitun vittu, tippus kesken pesun Kayfunin pohjaruuvi viemäriin -.- Käykö tommonen Kayfun 3.1 Pluspolschraube - Kayfun 3.1 tohon V3:een? Jos jollain sattuis olee ylimääräsenä niin voin ostaa erittäin hyvällä hinnalla

     
     
  9. #1089
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    217
    Lainaus Alkuperäinen postaaja mrelwood Näytä viesti
    0,25mm Kanthal A1 on suht helppo katkaista jos pulssittelee vähän itsepäisempää hotspottia.
    Jaa? Mulla ei .25:llä edes juurikaan tule niitä hotspotteja. Eikä kyllä katkea kovin helpolla mulla ainakaan...

     
     
  10. #1090
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132
    Menee se .45 poikki kun kunnolla napsahtaa.
    .25 vielä imo turhan hoikkaa jämäkkään microon.
    KGO & Twist

     
     
  11. #1091
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    11
    En saa keraamista millään wickkaamaan tankki on genesis style BT805. Tuo keraaminen ei tunnu imevän mitenkään nestettä? Mitään vinkkejä? Ohessa linkki jossa keraaminen vahinggossa kaiken lisäksi syttyi palamaan.

    EDIT: KÄÄNSIN KERAAMISEN WICKIN TOISINPÄIN, EI VAIKUTUSTA

    IMG 08461 - YouTube


    M MOD 18500 By Aero + Protank 3 / 0.8ohm custom build (ekowool+nikrothal80 0.4mm)

     
     
  12. #1092
    Aika jäätävä väli plussalle :0

     
     
  13. #1093
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    11
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Harskyli Näytä viesti
    Aika jäätävä väli plussalle :0
    No tein toisen kautta sen nyt uusiksi mutten saa keraamista wickkaan ): ja tää on just puffin valikoimiin tullut joten lankaakaan ei löytynyt


    M MOD 18500 By Aero + Protank 3 / 0.8ohm custom build (ekowool+nikrothal80 0.4mm)

     
     
  14. #1094

     
     
  15. #1095
    Lainaus Alkuperäinen postaaja JuhisLikeWatts Näytä viesti
    Ohessa linkki jossa keraaminen vahinggossa kaiken lisäksi syttyi palamaan.
    Anteeksi, mutta jostain syystä nauratti. On tämä kyllä harrastus. Syttyi vielä palamaankin saatana.

    Keramiikka ulos ja mitä tahansa muuta tilalle, vaikka pumpulia paremman puutteessa. Huom. senkin kyllä saa tuleen.

     
     
  16. #1096
    Vaijeria niin kyllä pelaa

     
     
  17. #1097
    Höyrykone mrelwood's Avatar

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    1,209
    Lainaus Alkuperäinen postaaja dii Näytä viesti
    Jaa? Mulla ei .25:llä edes juurikaan tule niitä hotspotteja. Eikä kyllä katkea kovin helpolla mulla ainakaan...
    Jotkut meistä ei näemmä vaan oikein osaa... p
    ___
    Näprääjä, tippunut kalustokelkasta.

     
     
  18. #1098
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    217
    Lainaus Alkuperäinen postaaja mrelwood Näytä viesti
    Jotkut meistä ei näemmä vaan oikein osaa... p
    No en tiiä, mut ehkä se auttoi että aloitin harjoittelun 0.2:lla AGAn sisällä, kun sen jälkeen tuntuu vähänkin isompi lanka jo paljon helpommalta.

    Ja se voi myös auttaa asiaa että käytössä on reilusti käytetty meshi paksulla oksidikerroksella, tuntuu että nämä meshit on vähän kuin hyvät viinit eli paranee vaan vanhetessaan...

     
     
  19. #1099
    Höyryttelijä jinx's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    90
    Meinasin tilailla vastuslankaa ja silicaa, jolla alkaa harjoittelemaan setupin tekoa. Mutta mitä. Ajatuksena kokeilla microcoilinkin tekoa pumpulilla, mutta tilataan wickiä samalla varmuuden vuoksi.

    Käytössä bully dripperi, protank2 ja tulossa tobeco lite. Onko 32ga kanthal ja 3mm (vai 2mm) ekowool sopiva yhdistelmä, jota vois noissa käyttää? Vai onko perus silica parempi?
    Viimeksi muokannut jinx; 21.11.13 kello 08:59. Syy: typo

     
     
  20. #1100
    Höyrykone mrelwood's Avatar

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    1,209
    Avg30 (0,25mm) Kanthal ja 2mm Ekowool on mun mielestä yleiskäyttösimmät matskut. Eko on aika tiivistä, eli sitä kannattaa joissain tilanteissa vähän vatvoa pehmeämmäksi ennen Kanthalin käärimistä, ettei Kanthal jää ilmaan.
    ___
    Näprääjä, tippunut kalustokelkasta.

     
     
Keskustelu Rebuildable

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •