Sivu 53 / 127 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34349505152535455565763103 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1,041 - 1,060 / 2535

Aihe: Aloittelija kysyy Rebuildable (RBA) -laitteista + ketjuhakemisto

  1. #1041
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Kenianmaa
    Viestit
    351
    elämäni ensimmäinen mesh setuppi tehty rsst:hen. 400meshiä,onttoputki ja 0.25kanthaalista 3kieppiä=1ohmia. porasin toisen millisen reiän yläpuolella,kun oli liian tiukka imu. n12wattia puskee tuolla drawtubella ja höyrynmäärä+kurkkutuntuma olematon vrt. dream+1.3ohmin microcoil. missä vika?ei hotspotteja/palaneen makua jne. pärskii vain jotenkin kovasti

     
     
  2. #1042
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Wickaa luultavasti liikaa tehoihin nähden..
    Onko sulla tulppa täyttöreiässä?

     
     
  3. #1043
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    12 wattia ei riitä meshille, ei lähellekään. Pitäis päästä vähintään 16 wattiin että olis tyydyttävät höyryt, mielellään lähemmäs kahtakymmentä.

     
     
  4. #1044
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Kenianmaa
    Viestit
    351
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    Wickaa luultavasti liikaa tehoihin nähden..
    Onko sulla tulppa täyttöreiässä?
    kokeilin tulpalla ja ilman,mutten huomannu eroa. nuita tehoja itekki epäilin... häätyy ootella että saa kovempaa iskevämmän putken ennenkuin purkaa tuota setuppia

     
     
  5. #1045
    Höyrykonkari Uncle Johnny's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Jämsä
    Viestit
    140
    Vähän päässä kytenyt ajatus että hankkis RSST:n ja rupeis itte väänteleen setuppeja, mutta onko se kannattava ostos kun laitteena on Vamo V5, vai pitäiskö samalla pistää mekaaninen modi tulemaan?

     
     
  6. #1046
    Höyrykone zkys's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    3,782
    Kannattaa hommata mekaanine. Pulssi tekee hapettamisesta tuskaa.

     
     
  7. #1047
    Höyrykone ktdd's Avatar

    Liittynyt
    04/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    12,342
    Mekaaninen joo, ei tuo Vamon 15 wattia tahdo meshille riittää.

     
     
  8. #1048
    Ja mistäs niitä silicoita ja meshejä sitten tilattiinkaan?


    "Mitäs vattua. Mrs Darcy on mun mielikuvissa n. 50v rouvashenkilö"

     
     
  9. #1049
    HöyryGuru smami's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Lapua
    Viestit
    4,286
    ego2.pl, puff, esmoke. Riippuu millä silmäluvulla meshiä haluat tai mimmosta silicaa

     
     
  10. #1050
    Mietin vähän, jos hommaisin mekaanisen, niin ilman yhtään perehtymistä setuppien tekoon (tai tietoa haluanko tehdä meshistä vai silicasta tms. mitä vaihtoehtoja onkaan), mikä seuraavista olisi paras valinta Fasttechin edullisista RBA:sta:
    Fogger V2
    Svomesto Kayfun v3.1 es styled
    Steam Turbine styled
    Smok RSST

    kun tarkoituksena olisi - harjoitteluvaiheen jälkeen - saada luotettavasti toimivat, nopeahkosti väsättävät setupit, jotka kestävät mahdollisimman pitkään ilman uuden väsäämistä, maltillisilla tehoilla käytettynä.

    Ovatko nuo kaikki muuten kopioita jostain, vai onko joku peräti alkuperäinen, esim. tuo Fogger?
    Lisäsin tuohon vielä tuon RSST:n, joka lienee alkuperäinen siis.
    Noissa kahdessa, Fogger ja RSST siis, tosin miinuksena muovitankit, joilla myös kokoa enemmän kuin olisi tarpeen minulle (iso koko heikentänee makua).

    Saattaisin hommata parikin noista, jos kaksi on hyvää ja yksi huonompi vaihtoehto.

    Mites vielä muuten nuo Fasttechin myymät Protankit (minit erityisesti), ovatko oikeasti alkuperäisiä vai kenties jotain huonompia versioita kuin länsiputiikkien myymät, kun ainakin joku täällä kertoi heittäneensä pari Fasttechin Protankkia suoraan roskikseen, kun ilmeisesti olivat sekundaa tms.?

    Ja kertokaas vielä, mikä olisi 350-450 mAh -egoista hyvä valinta? Jossain postissa jollain oli viittaus 400 mAH Spinneriin tai Winderiin - kukas tämmöisiä myy, kun ei ole tullut vastaan putiikkien sivuilla?

    (Jahas, tämä menikin näköjään RBA-osaston aloittelijaketjuun, eikä siihen aloittelija-osaston, johon nuo jälkimmäiset kysymykset olisivat paremmin istuneet...)
    Viimeksi muokannut James Henkselit; 06.11.13 kello 18:33.

     
     
  11. #1051
    Lainaus Alkuperäinen postaaja smami Näytä viesti
    ego2.pl, puff, esmoke. Riippuu millä silmäluvulla meshiä haluat tai mimmosta silicaa
    Nokun ei voi vielä tietää. Palkkapäivänä lähtee vehjestilaus, ajattelin että siihen jo valamiiks. Sitten. Että varmaan vähän kaikkee kokeilumielessä. Apua siis kaivataan!


    "Mitäs vattua. Mrs Darcy on mun mielikuvissa n. 50v rouvashenkilö"

     
     
  12. #1052
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Ite oon tykänny Vape Mesh Companystä tilailla.. Hyvät valikoimat, melko nopea toimitus ja ekstoja tullut joka kerralla, mutta joillain on ilmeisesti ollut jotain ongelmia tilausten toimituksessa.

     
     
  13. #1053
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Uncle Jonny Näytä viesti
    Vähän päässä kytenyt ajatus että hankkis RSST:n ja rupeis itte väänteleen setuppeja, mutta onko se kannattava ostos kun laitteena on Vamo V5, vai pitäiskö samalla pistää mekaaninen modi tulemaan?
    Esmokelta otin RSST:n, alennuskoodin kanssa hintaa tuli n. 15e. Poista tuolta palstalta joku Kiinaputki, ChiYou, K100 ym. Itellä on ainakin noi toiminu OK. Eilen pulssittelin Lambolla ja se kuumeni niin että näyttö alkoi mustua, eipä se vikaantunut mutta tulipa kokeiltua sekin.
    Pikkironkeloija


     
     
  14. #1054
    Höyrykonkari Uncle Johnny's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Jämsä
    Viestit
    140
    Mjoo, tossa kahtelin niin Puffilla näyttäis olevan tommonen K101 aikas edullisesti niin pistää sitten semmonen mukaan. Eipä se tässä konkurssissa paljoa tunnu

     
     
  15. #1055
    Höyrykone mrelwood's Avatar

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    1,209
    Noita Genny-tyylisiä ei oikein taida saada "maltillisilla tehoilla" toimivaksi, mutta Fogger v2:een (jonka tankki on lasia, tosin aika hentoa sellaista) tein 8W:lla mainiosti toimivaan mesh-on-silica -setupin.

    Fogger ei todella ole helpoin rakennettava, mutta tämä on ehdottomasti parhaiten höyryävä laite mitä olen käyttänyt.
    ___
    Näprääjä, tippunut kalustokelkasta.

     
     
  16. #1056
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Kenianmaa
    Viestit
    351
    wtf. 0.25 kanthaalista 1ohmin meshi setupilla rsst:ssä maistuu maitosuklaa(jota tankissa onkin) ja 0.8 ohmin 0.32 kanthaalista maistuu sellainen minttuinen suklaa? ja en ole sekottanut makuja vahingossakaan

     
     
  17. #1057
    Lainaus Alkuperäinen postaaja mrelwood Näytä viesti
    Noita Genny-tyylisiä ei oikein taida saada "maltillisilla tehoilla" toimivaksi, mutta Fogger v2:een (jonka tankki on lasia, tosin aika hentoa sellaista) tein 8W:lla mainiosti toimivaan mesh-on-silica -setupin.

    Fogger ei todella ole helpoin rakennettava, mutta tämä on ehdottomasti parhaiten höyryävä laite mitä olen käyttänyt.
    Mjaa, maltillinen teho tässä voisi tarkoittaa, että sellainen teho joka on riittävä, muttei turhaan käristä setuppia uusintakuntoon yhtään nopeammin kuin on välttämätöntä. Ja jonkun mekaanisen vehkeen nokalle siis - ei tarvitse toimia millään Lambolla tms.

     
     
  18. #1058
    Sinne meni pikkusormi, nyt on roippeita tulossa.


    "Mitäs vattua. Mrs Darcy on mun mielikuvissa n. 50v rouvashenkilö"

     
     
  19. #1059
    Höyrypää MTP's Avatar

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestit
    631
    Lainaus Alkuperäinen postaaja James Henkselit Näytä viesti
    Mietin vähän, jos hommaisin mekaanisen, niin ilman yhtään perehtymistä setuppien tekoon (tai tietoa haluanko tehdä meshistä vai silicasta tms. mitä vaihtoehtoja onkaan), mikä seuraavista olisi paras valinta [...]

    Kyllä mä ekaksi uudelleenrakennettavaksi suosittelisin jotain dripperiä. Esim Igo-L tai Igo-W. Paljon helpompi päästä alkuun. Meshihommat on semmosia ettei ne oikeen oo parhaita opetteluun. Itse teen silica/pumpulisetupin muutamassa minuutissa ja meshin oon saanu kutakuinkin toimivaksi kai kaksi kertaa. Toisella kerralla oli wickausongelmia ja toisella setuppi pelitti n. 1/2 tuntia.


    Ylipäätään noi tankilliset tuo herkästi wickaus ongelmia muassaan, ni se on parempi saada itse vastuksen kiepitys kuntoon dripperillä ennen kuin tuo peliin mukaan lisää muuttujia.



    Ja noihin muihin mainitsemiisi seikkoihin: ei se tankin koko vaikuta makuun, vaan kammion minne höyry muodostoo koko.



    Eli unohda Gennyt ja Kaiffarit ym. hetkeksi ja opettele perusteet ensin. Igo-W ois mun suositus mekaanisen nokkaan. Ite aloittelin Bullyllä ja A7:lla, mutta ne o hirveen pikkuisia...

     
     
  20. #1060
    Höyrykonkari JesseBob's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    152
    Ehtoota konkarit.

    Parin kuukauden kiihtyvän höyryttelyn ja kuukauden spadduttoman jakson jälkeen alkaa ikävä kyllä tulla myös takapakkia lähinnä laitteiden kanssa. Olen kahlannut ketjuja läpi siihen pisteeseen saakka, etten enää muista mitä kaikkea olen lukenut ja kokeillut ja mitä en. Pari peruskyssäriä lähinnä meshin säätämisestä:

    Combona Smokin Natural ja RSST. Onnistuneet setupit ovat olleet #400 meshillä ja 0.25 kanthalilla (vape mesh company). Alkuun perusongelmat hotspottaavista miinus- ja plusnavan roikkuvista langoista sain ratkaistua. Meshipötkylä jotain 1.5-2mm luokkaa eli ettei ihan tarvitse sykkyrällä tunkea reikään. Ohmeja näyttävä Vamo on huoltokierroksella, mutta setupit ovat olleet luokkaa 3 tai 4 kieppiä ja hyvin toimii. Tohottelun merkityksen opin kantapään kautta. Käytän toistaiseksi vielä 18490 akkuja evolvin kickillä, tiedän että kick sotii kenties mekaanisen ideaa vastaan, mutta opettelen vielä enkä halua sulattaa akkua putkeen tms aloittelijan katastrofia ja toki 18650 ja 18350 akuilla ajelen välillä ilman kickkiä varsinkin setupointivaiheessa. Plusnavan alla on eVodin atopään tiiviste, kun onnistuin ilmeisesti huuhtelemaan toisen plusnavan muovisen kierrepalasen pestessä viemäriin.

    Noniin, eli osaan tehdä mesh-setupin ja saan sen toimimaan ja olen siihen tyytyväinen ja päätän tehdä aina uuden setupin, joka on luonnollisesti huonompi kuin edellinen ja pikkuhiljaa olen syöksykierteessä. Päätän, että vika on varusteissa ja nyt tilasin 7x19 vaijeria ja 0.5x0.1 ja 0.6x0.1 ribbon kanthalia. Ribbon kanthalin säätäminen tuntuukin törkeän helpolta, hotspotit on helppo poistaa ja saan jumalattoman hehkun koko vastukseen, niin että kunnon pulssittelulla saan meshinkin hehkumaan sisältä. Vaijerilla periaatteessa sama juttu eli helppo homma ja wickkaa kuin pieni eläin.

    Ja sitten se ongelma. Tulittaessa järjetön poksuminen ja roiskuminen. Poksuminen siis ilmenee vain ribbon kanthalilla. Luetun ymmärtämisen perusteella 'ongelma' on yliwickkaus tai käytännössä tehon puute? Onko tähän näillä varusteilla lääkettä, eli saanko Naturalilla ja RSST:llä löydettyä jonkun kultaisen keskitien, jossa yhdistyy ribbon kanthalin helppous ja meshin tai vaijerin hyvä wickkaus plus kaikki muut hyvät asiat eli maku ja tautinen höyry? Täyttötapilla en ole huomannut vaikutusta. Hattuun ei kerry muuta kuin lievää kondenssinestettä. Kuristuspaloja testasin myös, vaikutus jäi placebo-efektin lisäksi ehkä vielä pimentoon.

    Nesteinä olen käyttänyt RSST:ssä viime aikoina el Toron Edeniä ja nyt viime kokeilut Inaweran 50/50 pgvg power smoke bazaa + atmoksen makua. Nesteissä en ole huomannut eroa poksumisessa tai wickkauksessa, kokeilussa on ollut myös Libertyn PG RY4.

    Kiitti etukäteen vastauksista, jossain vaiheessa uudessa harrastuksessa tulee se vaihe jolloin tajuaa ettei kaikkea voi oppia kirjoista ja kokeneen käyttäjän mielipiteet ja neuvot voivat avata umpisolmuun kiristyvän hupparinsolmun helposti ja uusi aurinko nousee

     
     
Keskustelu Rebuildable

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •