Sivu 125 / 127 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2575115121122123124125126127 ViimeinenViimeinen
Tulokset 2,481 - 2,500 / 2535

Aihe: Aloittelija kysyy Rebuildable (RBA) -laitteista + ketjuhakemisto

  1. #2481
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    11/2014
    Sijainti
    Pori
    Viestit
    54
    Mulla ei kyl ol yhtään kokemust ss langoist ni en osaa sanoo mitää Jos on paikallist vapekauppaa ni sieltä kannatta kysellä

     
     
  2. #2482
    Höyrypää solkku's Avatar

    Liittynyt
    09/2014
    Sijainti
    Hell-sinki
    Viestit
    617
    Tuo Cubis Pro:n LVC Clapton 1,5ohm vastus näyttäisi olevan Kanthal A1-lankaa, kun ei muusta (ainakaan valmistajan kotisivuilla) ole mainittu.

    - Kanthal A1:stä voi ajaa vain wattimoodissa.
    - SS316L lankaa voi ajaa sekä watti- että lämpösäätömoodissa, mutta lämpenee wattimoodissa Kanthalia paljon nopeammin.

    Siinä sitten pähkinä purtavaksi, että kumpaa hankkii/käyttää. Jos wattimoodia käytät pelkästään, niin silloin Kanthal A1 ehkä parempi vaihtoehto, koska paksummalla 28AWG langalla (kuten ylempänä mainittiinkin) saa sen 1.5 ohmin vastuksen tehtyä helposti.

     
     
  3. #2483
    Laitoin molempia tilaukseen kun eivät juuri mitään maksa niin ehkä kokeilemalla selviää. Mitä ihmettä tuo laskurissa oleva AWG -tarkoittaa? Tilasin vapetalolta, eikä siellä ollut mitään mainintaa kuin paksuudesta.

     
     
  4. #2484
    Höyrykone esu's Avatar

    Liittynyt
    01/2016
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    1,030
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Zagendo Näytä viesti
    Laitoin molempia tilaukseen kun eivät juuri mitään maksa niin ehkä kokeilemalla selviää. Mitä ihmettä tuo laskurissa oleva AWG -tarkoittaa? Tilasin vapetalolta, eikä siellä ollut mitään mainintaa kuin paksuudesta.
    American Wire Gauge. Mitä isompi luku, sitä ohuempi lanka, tai pienempi reikä, kun nuo on myös neuloissa käytössä.
    Tuossa pyöristettynä milleiksi muunnos:
    AWG halkaisija mm
    20 0,81
    21 0,72
    22 0,64
    23 0,57
    24 0,51
    25 0,46
    26 0,41
    27 0,36
    28 0,32
    29 0,29
    30 0,26
    31 0,23
    32 0,2
    33 0,18
    34 0,16
    35 0,14
    36 0,13
    37 0,11
    38 0,1
    39 0,09
    40 0,08
    Kaikki epäoniistuu jotenkin.

     
     
  5. #2485
    Höyrypää Holy Roller's Avatar

    Liittynyt
    04/2017
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    485
    Mulla on yksi velocity dekillinen laite jossa toinen coili hehkuu jäljessä. Olen kokeillut ihan valmiskiekuroilla kuten langallakin, mutta ongelma on sama. Ero ei mikään musertava ole, mutta pientä häiritsevää nakutusta kuitenkin aiheuttaa otsalohkoon. Mikä vikana?

     
     
  6. #2486
    Höyrykone Teppa's Avatar

    Liittynyt
    07/2012
    Sijainti
    Vuorentausta
    Viestit
    4,071
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Holy Roller Näytä viesti
    Mulla on yksi velocity dekillinen laite jossa toinen coili hehkuu jäljessä. Olen kokeillut ihan valmiskiekuroilla kuten langallakin, mutta ongelma on sama. Ero ei mikään musertava ole, mutta pientä häiritsevää nakutusta kuitenkin aiheuttaa otsalohkoon. Mikä vikana?
    Joku neljästä jalasta saa huonomman kontaktin, tai toinen coili on aavistuksen väljempi tai tiiviimpi. Yksi jaloista on hieman pidempi tai lyhyempi. Tämän verran tuli vaihtoehtoja mieleen äkkiseltään...
    Virtaa: G-Tube, Tesla WYE, ja iStick Pico
    Höyryä: Berzerker RTA, Skyline RTA ja Dvarw MTL

     
     
  7. #2487
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    03/2018
    Sijainti
    alajakokeskus
    Viestit
    129
    Itsellä aiheutti ongelmia yhen jalan kiinnitys ruuvi, mihin oli päässyt muodostumaan kuonaa ja täten heikentämään kontaktia.

     
     
  8. #2488
    Höyrykonkari TDMN's Avatar

    Liittynyt
    01/2017
    Viestit
    134
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Teppa Näytä viesti
    Joku neljästä jalasta saa huonomman kontaktin
    Tähän liittyen, onko noita deckissä olevia coilin kiinnitysruuveja jostain saatavilla? Koitin Kiinasta katella, mut ilmeisesti oli hakusana aivan väärä kun en tahtonut löytää.

    Joka toisessa tankissa ollaa jo vararuuveilla kun tuntuu että noissa kierteet menee paskaksi. Itse deckeissä tuntuu kierteet pysyvän kondiksessa.

     
     
  9. #2489
    Lainaus Alkuperäinen postaaja TDMN Näytä viesti
    Tähän liittyen, onko noita deckissä olevia coilin kiinnitysruuveja jostain saatavilla? Koitin Kiinasta katella, mut ilmeisesti oli hakusana aivan väärä kun en tahtonut löytää.

    Joka toisessa tankissa ollaa jo vararuuveilla kun tuntuu että noissa kierteet menee paskaksi. Itse deckeissä tuntuu kierteet pysyvän kondiksessa.
    Ainakin Fasttechiltä löytyy aikamoinen valikoima. Tuossa esimerkkinä yhdenlaisia ruuveja, oikeassa laidassa valikko (=model), josta löytyy lisää erilaisia/eri kokoisia.

    https://www.fasttech.com/products/3023/10012389/2284707
    "Not a bad life really"

     
     
  10. #2490
    Samoin Aliexpressiltä löytyy kaikenlaisia ruuveja. Viimeksi tilannut näitä: https://www.aliexpress.com/item/100p...311.0.0.ALNDRk


    Ruuviosastolta löytyy yli 51 000 eri tuotetta: https://www.aliexpress.com/af/catego...catName=screws

     
     
  11. #2491
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,072
    Poksuu ja paukkuu??
    Monenlaisia vastuksia on tullut kokeiltua, mut aina poksahtaa ekalla tulituksella

    Nyt on kokeilussa 0.32 langasta 6 kieppiä 2mm ID ja spaced (n.1.0 ohmia). 14w ja tuntuu melkein Nautilukselta
    Nesteistä ei oikein paksumpia saa eli auttaisko isommat tehot poksumiseen vai mikä??? En kyl haluais nostaa tuosta...

    Edit: Siren 2 ja KF5 klooni nyt kokeilussa, jos sillä on merkitystä..
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  12. #2492
    Lainaus Alkuperäinen postaaja arskaxx Näytä viesti
    Poksuu ja paukkuu??
    Monenlaisia vastuksia on tullut kokeiltua, mut aina poksahtaa ekalla tulituksella

    Nyt on kokeilussa 0.32 langasta 6 kieppiä 2mm ID ja spaced (n.1.0 ohmia). 14w ja tuntuu melkein Nautilukselta
    Nesteistä ei oikein paksumpia saa eli auttaisko isommat tehot poksumiseen vai mikä??? En kyl haluais nostaa tuosta...

    Edit: Siren 2 ja KF5 klooni nyt kokeilussa, jos sillä on merkitystä..
    Pieni poksahtelu on ihan normaalia alkuun. Coilin ja pumpulin väliin jää kuplia jotka poksahtelee sielt. Mitä monimutkaisempi lanka ni sitä enempi tota yleensä tulee herkemmin. Esim suora lanka ja spaced coilit ku laittaa ni tulee kaikkein vähiten. Ite yleensä laitan pisaran pari nestettä vanutuksen jälkeen ja lämmittelen coilia ni pahimmat poksut menee siin. Myös vanun määrä vaikuttaa. Vanutus sais olla napakka muttei sellainen et tarvii pihdeil vetää läpi.

     
     
  13. #2493
    Ei se poksunta paljoa haittaa käytännössä. Usein mainittu tuohon lääkkeeksi että paksummin pumpulia coilin sisään. Kokeile kerran pumpuloida niin että laitat niin paljon kuin vaan saat coilista menmään läpi.

     
     
  14. #2494
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,072
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ou812 Näytä viesti
    Ei se poksunta paljoa haittaa käytännössä. Usein mainittu tuohon lääkkeeksi että paksummin pumpulia coilin sisään. Kokeile kerran pumpuloida niin että laitat niin paljon kuin vaan saat coilista menmään läpi.
    En saanu enempää pumpulia menemään, vähän tuskaa oli jo tollakin määrällä. Ei poksuminen haittaa, kunhan ei kieleen lennä mitään kuumaa. Nyt olen koittanut poksauttaa ennen kuin imaisen
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  15. #2495
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Minkä niminen se ketju onkaan jossa on kaikille lyhenteille ym. "suomenkielinen" selitys? :-D Mä olen unohtanut ja tarvetta olisi päästä sinne sivuille.

     
     
  16. #2496
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,072
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Minkä niminen se ketju onkaan jossa on kaikille lyhenteille ym. "suomenkielinen" selitys? :-D Mä olen unohtanut ja tarvetta olisi päästä sinne sivuille.
    Tuossa yksi.
    https://www.e-savuke.com/vb/sahkotup...sanakirja.html
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  17. #2497
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    -RTA= Rebuildable tank atomizer = rakenneltava tankkiatomisaattori. Osta OBS Crius ja elämä hymyilee.- Tätä RTA:ta hain. Mutta pitää kysyä että onko tuo OBS Crius esimerkki vaiko ironista huumoria että se olisi huono? Mä oon nimittäin harkinnut että jos ostaisin kokeeksi OBS Crius plussan, mutta en tiedä minkälainen tankki se mahtaa olla kun en löydä täältä mistään ketjua missä siitä puhuttaisiin... Mutta joo, olikohan tuo ironiaa vaiko eikö?

     
     
  18. #2498
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,072
    Auttaisko revikka??

    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
  19. #2499
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Kiitos! Nyt vielä kun löytäisin paikan josta saisin tuon? Yhdestä paikasta yritin joka sitä mainosti mutta oli loppu eikä tiedä milloin saa. Voisiko joku ystävällinen neuvoa mua että mistä tuollaisen plussan nyt koittaisin hommata? Ja minkälaisella postituksella..? Kiitos!

     
     
  20. #2500
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,072
    Näyttää olevan loppu aika monesta paikasta esim. Fasttech, Gearbestillä taitaa olla varastossa, mutta eivät toimita suomeen enää
    Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...

     
     
Keskustelu Rebuildable

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •