Sivu 120 / 127 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2070110116117118119120121122123124 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2,381 - 2,400 / 2535

Aihe: Aloittelija kysyy Rebuildable (RBA) -laitteista + ketjuhakemisto

  1. #2381
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 12.04.20 kello 15:30.

     
     
  2. #2382
    Höyrykone Beenari's Avatar

    Liittynyt
    06/2014
    Sijainti
    Hässlinki
    Viestit
    2,591
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Aha, okei. Joku jossain vain sanoi että spaced ei likaannu niin helposti... Siksi sitä vaihtoehtoa mietin.
    Tuo pätee peruscoiliin.
    #teamStarre

    Lähetetty minun vaimon läppäristä ilman mitään vitun tapatalkkia.




     
     
  3. #2383
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Beenari Näytä viesti
    Osapuilleen noin, jos siis dekille mahtuu. Mutta missään nimessä 4mm kanavan eteen ei laiteta 2mm käämiä 0,3 langasta.
    Eipä ole noin pientä setuppia missään laitteessa, eikä noin ohkaista lankaa käytössä. Mutta mielenkiinnosta, miksi ei voisi laittaa?
    "Not a bad life really"

     
     
  4. #2384
    Höyrykone Beenari's Avatar

    Liittynyt
    06/2014
    Sijainti
    Hässlinki
    Viestit
    2,591
    Ei se nyt mikään laki ole, enemmänkin ettei kannata.

    Iso ilmahormi viittaa hyvin avoimeen hengitykseen, jolloin suoraan keuhkoon vetäessä voimakas ilmavirta jäähdyttää coilia liikaa ja höyryn tuotto onneton.
    Poskarina jos yrittää kiskoa, niin aivan liian avoimessa hormissa ei juurikaan ilma liiku eikä jäähdytä käämiä => kärähtää herkästi.
    #teamStarre

    Lähetetty minun vaimon läppäristä ilman mitään vitun tapatalkkia.




     
     
  5. #2385
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    06/2015
    Viestit
    346
    Olen tässä nyt kolmisen viikkoa testaillut tätä rba touhua. Höyryä tuottaa hyvin/enemmän ja makua enemmän kuin ostovastuksilla.
    Verrokkina Kangerin subtank mini 1,2 ostovastus (uudempi malli).
    Kangerin toptank mini rba, jossa 1,2 - 1,4 omatekele 0,32 langalla.
    Nesteen kulutusta vain hieman hämmästelen.... Tuntemuksen mukaan rba olisi 1/3 janoisempi kuin ostovastus, vaikka vastusarvo on suurin piirtein sama. Käyttämäni neste on sama.
    Onko tama normaalia?
    Vai tuleeko sitä vain huomaamattaan pössyteltyä itse virkkaamalla enemmän

     
     
  6. #2386
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ROS Näytä viesti
    Olen tässä nyt kolmisen viikkoa testaillut tätä rba touhua. Höyryä tuottaa hyvin/enemmän ja makua enemmän kuin ostovastuksilla.
    Verrokkina Kangerin subtank mini 1,2 ostovastus (uudempi malli).
    Kangerin toptank mini rba, jossa 1,2 - 1,4 omatekele 0,32 langalla.
    Nesteen kulutusta vain hieman hämmästelen.... Tuntemuksen mukaan rba olisi 1/3 janoisempi kuin ostovastus, vaikka vastusarvo on suurin piirtein sama. Käyttämäni neste on sama.
    Onko tama normaalia?
    Vai tuleeko sitä vain huomaamattaan pössyteltyä itse virkkaamalla enemmän
    Kyllä omista setupeista tulee usein janoisempia mutta kyllähän sen saa itse tehtyä sopivaksi kun jaksaa säätää. Omasta mielestäni omasta tulee myös aina parempi enkä oikeastaan ole valmiisiin koskenut kun pääsin vauhtiin.
    Lisää kieppi langassa ja laske tehoja niin kulutus vähenee.
    Viimeksi muokannut kiryo; 08.11.16 kello 22:43.
    • Filosofia on kuin olisi pimeässä huoneessa etsimässä mustaa kissaa.
    • Metafysiikka on kuin olisi pimeässä huoneessa etsimässä mustaa kissaa joka ei ole siellä.
    • Teologia on kuin olisi pimeässä huoneessa etsimässä mustaa kissaa joka ei ole siellä ja huutaa: "Löysin sen!".
    • Tiede on kuin olisi pimeässä huoneessa etsimässä valokatkaisijaa.

     
     
  7. #2387
    Mikä ois hyvä setuppi Derringeriin? Nyt on 0.92ohm coili 0.4 Kanthalista 2.5 päällä ja vetelen 40W ja tuntuu että ei lähe yhtä hyvin makua kuin esim. Toptankista. Menee myös kuivaksi tosi nopeesti. Liian vähän villaa vai liian iso ohminen coili tai jotain muuta? Elämäni eka dripperi siis kyseessä ja ihan äskettäin vasta setupoin.

     
     
  8. #2388
    Paljonko nestettä drippereihin kuuluu noin ylipäätään laittaa? Silleen että villat ja coili kostuu vai oikein kovalla kädellä?

     
     
  9. #2389
    Höyrykone Tomassino's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Spoon river County
    Viestit
    3,074
    Lainaus Alkuperäinen postaaja steamer420 Näytä viesti
    Paljonko nestettä drippereihin kuuluu noin ylipäätään laittaa? Silleen että villat ja coili kostuu vai oikein kovalla kädellä?
    Sä uitat sen huolella. Käämi, villat ja kammion pohjalle vielä.
    "don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."

    Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
    Höyryttelypäiväkirja

     
     
  10. #2390
    Ja pikkusen rinnuksille...niin silloin on liikaano Joo väärä topic,mutta kyllä välillä tuntuu että maalaisjärkeäkin saa käyttää

     
     
  11. #2391
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 12.04.20 kello 15:27.

     
     
  12. #2392
    Ei tää Derringer oikeen vakuuta, siirryn takas Subtankkiin. Vähän huonot nesteet tosin käytössä, meni jotenkin pilalle aromit kun tein 50ml pulloihin näitä. Jatkossa ehkä vaan 30ml pulloihin korkeintaan tai jotain.

     
     
  13. #2393
    Höyrykone Tomassino's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Spoon river County
    Viestit
    3,074
    Lainaus Alkuperäinen postaaja steamer420 Näytä viesti
    Ei tää Derringer oikeen vakuuta, siirryn takas Subtankkiin. Vähän huonot nesteet tosin käytössä, meni jotenkin pilalle aromit kun tein 50ml pulloihin näitä. Jatkossa ehkä vaan 30ml pulloihin korkeintaan tai jotain.
    Mä oon tehny viime aikoina 100ml - 500 ml annoksia...
    "don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."

    Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
    Höyryttelypäiväkirja

     
     
  14. #2394
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Tomassino Näytä viesti
    Mä oon tehny viime aikoina 100ml - 500 ml annoksia...
    Joo ehkä tää on kokemuksen puutetta vaan Oon niin vähän aikaa vasta harrastanu diy nesteitten tekoa. Tai sit mulla on huonot sekotussuhteet tai pitäis koittaa kypsyttää jotenkin, ken tietää.

     
     
  15. #2395
    Höyrykone Tomassino's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Spoon river County
    Viestit
    3,074
    Lainaus Alkuperäinen postaaja steamer420 Näytä viesti
    Joo ehkä tää on kokemuksen puutetta vaan Oon niin vähän aikaa vasta harrastanu diy nesteitten tekoa. Tai sit mulla on huonot sekotussuhteet tai pitäis koittaa kypsyttää jotenkin, ken tietää.
    Juu harjoitteluvaiheessa kannattaa pysytellä pienissä erissä, niin ei hukkalitkut niin harmita. Sitten kun löytyy neste, joka ei oo esim. kuukauteen tökkinyt jokapäiväisessä käytössä, niin sitten voi tehdä huoletta isomman satsin.
    "don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."

    Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
    Höyryttelypäiväkirja

     
     
  16. #2396
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Tomassino Näytä viesti
    Juu harjoitteluvaiheessa kannattaa pysytellä pienissä erissä, niin ei hukkalitkut niin harmita. Sitten kun löytyy neste, joka ei oo esim. kuukauteen tökkinyt jokapäiväisessä käytössä, niin sitten voi tehdä huoletta isomman satsin.
    Totta. Vähän hätiköin kun tein heti 250ml nesteitä joita olin hörytellyt ehkä pari päivää ja todennut ihan meneviksi. Nyt kolme noista pulloista on maultaan vähän niin ja näin ja neljäs muuten hyvä mut aromit ei oikeen erotu vaan on aikamoista sekamelskaa. Menthol on ainoa joka onnistus kunnolla

     
     
  17. #2397
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 12.04.20 kello 13:59.

     
     
  18. #2398
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Twisted Näytä viesti
    Joka dripperin oikea pumpulointi ja coilien korkeus/asemointi, jne. tulee vaan kokeilemalla. Tarkemia vinkkejä en osaa antaa kun en omista. Yleisohje on että ilma ulkoa suoraan coilille, ja coilin ympärillä (ali, yli, sivuitee) oltava tilaa ilman virrata, muuten käy mauttomaksi ja tukkoisaksi. Nestevarastopumpulit mieluummin sivuun ilman tieltä.

    Mikä on sinun nesteen VG % suunnilleen ?
    Valmista 70 vg 30pg pohjaa käytän. Jätin kyllä tilaa ainakin coilin ja pohjan väliin ja yritin asetella coilin mahdolisimman keskelle, kuten yhdessä videossa neuvottiin. Voiskohan olla että villat on liian tiukassa tai jotain. En kyllä jaksa ton kanssa enää tänään tapella, täytyy kattoo joku toinen päivä. Kiitos vinkeistä kuitenkin.

     
     
  19. #2399
    Montas hatsia (Derringeristä esim) pitäis saada otettua ennenku menee kuivaksi? Tuntuu että jo viiden jälkeen alkaa olla vähän kuivahtava. Tai ei ehkä kuiva, mutta makua ei niin paljon.

     
     
  20. #2400
    Höyrykone Tomassino's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Spoon river County
    Viestit
    3,074
    Lainaus Alkuperäinen postaaja steamer420 Näytä viesti
    Montas hatsia (Derringeristä esim) pitäis saada otettua ennenku menee kuivaksi? Tuntuu että jo viiden jälkeen alkaa olla vähän kuivahtava. Tai ei ehkä kuiva, mutta makua ei niin paljon.
    Mahdoton vastata. Riippuu kaikesta. Mutta dripperiin lisätään nestettä aina kun tarvitsee ja siltä tuntuu.
    "don Tomassino - tekee tarjouksia, joista ei voi kieltäytyä."

    Höyryaakkoset: höyryttelijän sanakirja
    Höyryttelypäiväkirja

     
     
Keskustelu Rebuildable

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •