Sivu 106 / 127 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 65696102103104105106107108109110116 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2,101 - 2,120 / 2535

Aihe: Aloittelija kysyy Rebuildable (RBA) -laitteista + ketjuhakemisto

  1. #2101
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132
    Jolloin se tosin myös kuivuu nopeammin, mikä on hyvä muistaa nestevalinnoissa.
    KGO & Twist

     
     
  2. #2102
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    314
    Millaisia o-renkaita uskaltaa dripperiin laittaa? Meneekö joku ihan perus kuminen?

     
     
  3. #2103
    Höyrykone

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    1,614
    Menee.

     
     
  4. #2104
    Suosituksia tankiksi, jossa on itserakennettava atopää ja vieläpä sellainen, joka ei laske alleen?

    Subtank mini käytössä ja tykkään kyllä kovasti. Menee hyvin kotikäytössä, kun on pöydällä pystyssä. Jos tuo on taskussa minuutin kallellaan, niin taskun pohjalta löytyy iloinen ja märkä yllätys. Neste valuu ilmareijistä pihalle. Nesteet on tehty 50/50 pohjaan, Työ/muuhun kodin ulkopuoliseenkäyttöön pitäisi löytää vastaava tankki.

     
     
  5. #2105
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    07/2015
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestit
    302
    Itsellä on auto ja matkakäytössä Kayfun 2.1 .Ei tunnu haittaavan onko kylellään tai selällään niin ei vuoda.
    Tobeco Lite KF 26650 plus korjattava/rebuildable tankkiatomisaattori SS Tuontapainen

    Edit: Näyttikin oleva isompi malli mutta löytyy pienempi myös
    Viimeksi muokannut Jyki; 03.11.15 kello 13:30. Syy: Korjaus

     
     
  6. #2106
    Lainaus Alkuperäinen postaaja zokunen Näytä viesti
    Suosituksia tankiksi, jossa on itserakennettava atopää ja vieläpä sellainen, joka ei laske alleen?

    Subtank mini käytössä ja tykkään kyllä kovasti. Menee hyvin kotikäytössä, kun on pöydällä pystyssä. Jos tuo on taskussa minuutin kallellaan, niin taskun pohjalta löytyy iloinen ja märkä yllätys. Neste valuu ilmareijistä pihalle. Nesteet on tehty 50/50 pohjaan, Työ/muuhun kodin ulkopuoliseenkäyttöön pitäisi löytää vastaava tankki.
    Lisää pumpulia tukkeeksi, enemmän VG tai pidä huoli ettei pääse vaaka-asentoon? Ei tuo mulla ole vielä vuotanut täys-VG:llä. Ei se tosin taskussakaan mitään kovin jyrkkää kulmaa mahdu ottamaan.

     
     
  7. #2107
    Öh, köh, Flash-e-Vapor ei ole vuotanut vielä kärpäsenkusemaakaan ja kulkee kaikkialle mukana.

     
     
  8. #2108
    Höyrykone AnttiE's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Jyväskylä, aika-ajoin Tampere
    Viestit
    3,768
    Lainaus Alkuperäinen postaaja zokunen Näytä viesti
    Suosituksia tankiksi, jossa on itserakennettava atopää ja vieläpä sellainen, joka ei laske alleen?

    Subtank mini käytössä ja tykkään kyllä kovasti. Menee hyvin kotikäytössä, kun on pöydällä pystyssä. Jos tuo on taskussa minuutin kallellaan, niin taskun pohjalta löytyy iloinen ja märkä yllätys. Neste valuu ilmareijistä pihalle. Nesteet on tehty 50/50 pohjaan, Työ/muuhun kodin ulkopuoliseenkäyttöön pitäisi löytää vastaava tankki.
    Veivaat joku nesteet paksummiks tai setupin kuntoon. Mulla on mini subi työatona eikä valuta pisaraakaan vaikka olis jossain auton lokerossa nurinpäin.

     
     
  9. #2109
    No kai mä en vaan osaa. Kun tein ensimmäiset setupit aloittelijan tuurilla, niin ei vuotanut yhtään. Nyt ei sitten onnistu. Jos coilia nostaa, niin lisääkö se vuotamisen mahdollisuutta, vai vähentääkö? Pitää koittaa laittaa enemmän pumpulia. Alkuun sitä laitoinkin paljon, mutta alkoi jossakin vaiheessa jälkikihinä, niin kait vähensin pumpulin määrää.

    EDIT:

    Ongelma ratkaistu. Olen nyt tunteroisen pitänyt pöydällä tuota tankkia eri nestemäärillä ja kaikissa mahdollisissa asennoissa vaakassa ja nurinpäin ja pystyssäkin. Pisaraakaan ei ole tullut pihalle
    Aloin jossain vaiheessa painamaan pumpulin tarkoituksella niin alas, että nestereiän yläreuna ei peittynyt pumpulilla. Jostain youtube videosta katsoin tuon mallin, koska äijä hehkutti, että varmasti saa ainakin coili nestettä. No saahan se, mutta en tullut ajatelleeksi, että kun tankkia kallistaa niin valuuhan se neste "avonaisesta" nestereiästä pumpulin yli tuonne rakentelualueelle. Sinne syntyy tietenkin tulva.

    Normaalisti höyryääkin laite, mutta eipähän tarvi uutta tankkia hommata tämän takia.
    Viimeksi muokannut zokunen; 03.11.15 kello 16:24.

     
     
  10. #2110
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Kokkola
    Viestit
    75
    Aloittelija kyselee, että mimmonen ois paras setup Kangerin Mini RBA Plus:lle? Millainen coili/coilit, mitä lankaa? 3mg nesteitä suoraan keuhkoon on tarkotus imailla. Tuntuu olevan tuhat ja sata erilaista setuppia eikä oo mitään käryä millaisella sais parhaat löylyt. Ja se pumpulin sopiva määrä...tuntuu olevan melko haasteellista! Joko sitä on liian vähän tai liian paljon ja palanut maistuu.

    Mutta niin, millaista setuppia suosittelisitte Mini RBA Plussalle kun haluais runsaat ja maukkaat höyryt?

    Kiitos vaivaanäkevälle vastaajalle!

     
     
  11. #2111
    Höyrypää moonhoax69's Avatar

    Liittynyt
    06/2012
    Sijainti
    Pirkanmaa
    Viestit
    623
    Itse teen nikkelicoilin 2,5mm tangon ympärille, 5 keikkaa 0.32 langasta ja coili ilmaröörin lähelle.. 0,065 Ohm . Jalat yläpuolelta kiinni posteihin. Runsaat ja lämpimät höyryt lähtee. Kanthalilla en ole edes kokeillut.

     
     
  12. #2112
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Kokkola
    Viestit
    75
    Lainaus Alkuperäinen postaaja moonhoax69 Näytä viesti
    Itse teen nikkelicoilin 2,5mm tangon ympärille, 5 keikkaa 0.32 langasta ja coili ilmaröörin lähelle.. 0,065 Ohm . Jalat yläpuolelta kiinni posteihin. Runsaat ja lämpimät höyryt lähtee. Kanthalilla en ole edes kokeillut.
    Melko matalat ohmit, kangerin subox minin 50 wattia riittääkö? En niin hirveästi noista ymmärrä.

     
     
  13. #2113
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Kokkola
    Viestit
    75
    Kuulinkin että ei nikkelilanka käy tuohon kangerin subox miniin. Entäs tuo Clapton -lanka? Saisko sillä hyvän coilin pyöriteltyä subox miniin missä on 50wattia maksimi? Jos saa niin mimmosen coilin?

     
     
  14. #2114
    Höyrypää

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Eurajoki
    Viestit
    740
    Lainaus Alkuperäinen postaaja larryy Näytä viesti
    Melko matalat ohmit, kangerin subox minin 50 wattia riittääkö? En niin hirveästi noista ymmärrä.
    Nikkelillä tulee aika matalat ohmit, k-boxissa ei oo nikkelin vaatimaa lämmönsäätöä.
    Tee vaikka 0.32 kanthalilla 4/5 kieppiä 3-2,5mm tangon ympärille. Toimii mulle.
    Viimeksi muokannut Mimoza; 13.11.15 kello 23:07. Syy: Tarkennus

     
     
  15. #2115
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Kokkola
    Viestit
    75
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Mimoza Näytä viesti
    Nikkelillä tulee aika matalat ohmit, k-boxissa ei oo nikkelin vaatimaa lämmönsäätöä.
    Tee vaikka 0.32 kanthalilla 4/5 kieppiä 3-2,5mm tangon ympärille. Toimii mulle.
    Taitaa tulla noin 1ohmin coili? Vois kokeilla. Mulla ois noita valmiita occ atoja 1.5ohmin, mutta oon ymmärtäny että mitä matalampi ohmiluku niin tuhdimmat höyryt?

    Claptonista edelleen kiinnostaisi tietää miten soveltuu maksimi 50wattiselle subox minille?

     
     
  16. #2116
    Lainaus Alkuperäinen postaaja larryy Näytä viesti
    ...mutta oon ymmärtäny että mitä matalampi ohmiluku niin tuhdimmat höyryt??
    Tällä, ohmeilla siis, ei ole merkitystä säädettävien(watti)vehkeiden kanssa. Mutta jos mekaanisten kanssa pelaat, niin olisi pieni tutustuminen sähköoppiin suositeltavaa.
    2 x Mister V3/G-Tube .. Gister?

     
     
  17. #2117
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Kokkola
    Viestit
    75
    Lainaus Alkuperäinen postaaja JMantyla Näytä viesti
    Tällä, ohmeilla siis, ei ole merkitystä säädettävien(watti)vehkeiden kanssa. Mutta jos mekaanisten kanssa pelaat, niin olisi pieni tutustuminen sähköoppiin suositeltavaa.
    Niin joo, no en minä siihen leikkiin taida lähteä. Eli siis hyvät ja makoisat keuhkohöyryt irtoaisi myös noista 1.5ohmin valmiista occ atoistakin kun wateilla pelaa? Subox mini kitin mukana tullut 0.5ohmin occ ato ainakin antaa tosi mukavat höyryt.

    Jottei rba-aiheesta eksytä liikaa niin clapton langasta kommentteja riittääkö 50wattia ja mimmoinen coili?

     
     
  18. #2118
    Höyrykone

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    1,614
    Lainaus Alkuperäinen postaaja larryy Näytä viesti
    Niin joo, no en minä siihen leikkiin taida lähteä. Eli siis hyvät ja makoisat keuhkohöyryt irtoaisi myös noista 1.5ohmin valmiista occ atoistakin kun wateilla pelaa? Subox mini kitin mukana tullut 0.5ohmin occ ato ainakin antaa tosi mukavat höyryt.

    Jottei rba-aiheesta eksytä liikaa niin clapton langasta kommentteja riittääkö 50wattia ja mimmoinen coili?
    Kyllä se 50w sinkku claptonille riittää. Mitä paksummat langat niin sitä kauemmin lämpee tietenkin. Claptonit itellä on .36 ydin ja päälle .15. Nämä yleensä dualina niin pysyy vielä ohmit suht korkeella.

    Jos ajattelet kuinka monta kieppiä niin ei tarvi miettiä kuin ydinlangan kannalta sisähalkaisijaa.
    Eli jos tekee esim 0.4/0.15 claptonin 2.5mm tankoon niin ydinlangan sisähalkaisijaksi tulee 2.8mm.
    Päällilanka tuo vaan lisää massaa/pinta-alaa coiliin mutta ei juuri vaikuta lopulliseen vastukseen. Näin olen antanut itseni ymmärtää.

    Jos haluat laskeskella paljonko tarvitset lankaa/kieooejö coiliin niin tämä on hyvä laskuri, Coil wrapping | Steam Engine | free vaping calculators
    Tässä myös Claptonille oma laskuri, Wire Wizard | Steam Engine | free vaping calculators

     
     
  19. #2119
    Höyrykone RiMa's Avatar

    Liittynyt
    01/2015
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    1,066
    Lainaus Alkuperäinen postaaja larryy Näytä viesti
    Aloittelija kyselee, että mimmonen ois paras setup Kangerin Mini RBA Plus:lle? Millainen coili/coilit, mitä lankaa? 3mg nesteitä suoraan keuhkoon on tarkotus imailla. Tuntuu olevan tuhat ja sata erilaista setuppia eikä oo mitään käryä millaisella sais parhaat löylyt. Ja se pumpulin sopiva määrä...tuntuu olevan melko haasteellista! Joko sitä on liian vähän tai liian paljon ja palanut maistuu.

    Mutta niin, millaista setuppia suosittelisitte Mini RBA Plussalle kun haluais runsaat ja maukkaat höyryt?

    Kiitos vaivaanäkevälle vastaajalle!
    Tässä pari kokeilemisenarvoista vaihtoehtoa, itse suosin tuota jälkimmäistä. Tuntuu maukkaammalle maltillisilla tehoilla 20-25w.
    http://www.e-savuke.com/vb/atomisaat...tml#post598456
    http://www.e-savuke.com/vb/atomisaat...tml#post618072
    Spoileri!

     
     
  20. #2120
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Kokkola
    Viestit
    75
    Kiitoksia molemmille vastauksista, ja kummatkin lähtee testiin ja claptonia pitää hankkia kokeiltavaksi!

     
     
Keskustelu Rebuildable

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •