Sivu 104 / 127 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45494100101102103104105106107108114 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2,061 - 2,080 / 2535

Aihe: Aloittelija kysyy Rebuildable (RBA) -laitteista + ketjuhakemisto

  1. #2061
    Höyrykone

    Liittynyt
    03/2014
    Viestit
    3,085
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Petro Näytä viesti
    Olen tässä viittä vaille vääntämässä ensimmäistä coiliani, mutta ensin pari kysymystä:
    Pitäisikö tuo mun RDA ensin pestä? Ei tunnu eikä haise öljylle.
    Itse ainakin niin tekisin

     
     
  2. #2062
    Höyrypää Tompppa's Avatar

    Liittynyt
    02/2015
    Sijainti
    Laitila
    Viestit
    482
    Koitin hakua mut ei löytynyt vastausta eli voiko nichrome lankaa käyttää wattisäätöisessä? Vai onko se suositelvaa vain lämpösäätöisessä modissa?

     
     
  3. #2063
    Höyrykonkari Syntse's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    243
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Tompppa Näytä viesti
    Koitin hakua mut ei löytynyt vastausta eli voiko nichrome lankaa käyttää wattisäätöisessä? Vai onko se suositelvaa vain lämpösäätöisessä modissa?
    Voi käyttää mutta suositeltavaa on käyttää lämpösäätöisessä. Nikkeli kun hehkuu niin taitaa päästellä ei niin terveellisiä aineita. Wattikäytössä voi olla hankalaa itse tulitella niin ettei se hehkuisi.
    Youtube: Syntsen höyryt

    "Miksi tehdä muuta, kun voi höyryttää?"

     
     
  4. #2064
    Höyrykone Petsku89's Avatar

    Liittynyt
    05/2014
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    1,034
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Tompppa Näytä viesti
    Koitin hakua mut ei löytynyt vastausta eli voiko nichrome lankaa käyttää wattisäätöisessä? Vai onko se suositelvaa vain lämpösäätöisessä modissa?
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Syntse Näytä viesti
    Voi käyttää mutta suositeltavaa on käyttää lämpösäätöisessä. Nikkeli kun hehkuu niin taitaa päästellä ei niin terveellisiä aineita. Wattikäytössä voi olla hankalaa itse tulitella niin ettei se hehkuisi.
    '

    Voi käyttää. Vuosi sitten suurinpiirtein kaikki valmiit atopäät oli nichrome langallla. Ja ei toimi lämpösäädettävässä tuo nichrome, vaan vaatii Ni200 lankaa, jota sitten ei saa käyttää muussa kuin lämpösäätöisessä.

     
     
  5. #2065
    Varmaankin tyhmä kysymys mutta kysympä kuitenkin. Mikäs meni pieleen kun vaihdoin pumpulit subtankkiin ja kun oikein kovasti ketjussa höyryttelee päräyttää dryhittiä.

     
     
  6. #2066
    Höyrypää

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Eurajoki
    Viestit
    740
    ^Subtankin ominaisuus?
    Kokeile laittaa vähemmän pumpulia?

     
     
  7. #2067
    Höyrykonkari Syntse's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    243
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Petsku89 Näytä viesti
    '

    Voi käyttää. Vuosi sitten suurinpiirtein kaikki valmiit atopäät oli nichrome langallla. Ja ei toimi lämpösäädettävässä tuo nichrome, vaan vaatii Ni200 lankaa, jota sitten ei saa käyttää muussa kuin lämpösäätöisessä.
    Noniin menihän sit nikkelit sekaisin. Nicrome on 80% nikkeli 20% chrome ja ni200 tietysti 100% nikkeli. Noilla suhteilla luulisi että nicrome käyttäytyy lähes samalla tavalla kuin pure nikkeli mutta en ole kemisti joten en ihmettele siitä sen enempää, kanthalissa pysyn itse.
    Youtube: Syntsen höyryt

    "Miksi tehdä muuta, kun voi höyryttää?"

     
     
  8. #2068
    Höyrykone Petsku89's Avatar

    Liittynyt
    05/2014
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    1,034
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Syntse Näytä viesti
    Noniin menihän sit nikkelit sekaisin. Nicrome on 80% nikkeli 20% chrome ja ni200 tietysti 100% nikkeli. Noilla suhteilla luulisi että nicrome käyttäytyy lähes samalla tavalla kuin pure nikkeli mutta en ole kemisti joten en ihmettele siitä sen enempää, kanthalissa pysyn itse.
    Niinhän sitä luulis, että toimii mut noinkin iso kromin osuus sotkee niin, että piirit ei rajoita oikealla tavalla lämpötilaa.

    Ja vielä pakkaa sotkemaan, että Ni200 on 99,6% nikkeliä. Ja sitten on vielä Pure Nickel lankaa joka on 99,9% nikkeliä.
    Viimeksi muokannut Petsku89; 21.09.15 kello 08:57.

     
     
  9. #2069
    Höyrykonkari Syntse's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    243
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Petsku89 Näytä viesti
    Niinhän sitä luulis, että toimii mut noinkin iso kromin osuus sotkee niin, että piirit ei rajoita oikealla tavalla lämpötilaa.

    Ja vielä pakkaa sotkemaan, että Ni200 on 99,6% nikkeliä. Ja sitten on vielä Pure Nickel lankaa joka on 99,9% nikkeliä.
    No nythän sitä ruvettiin pilkkua viilaamaan.
    Youtube: Syntsen höyryt

    "Miksi tehdä muuta, kun voi höyryttää?"

     
     
  10. #2070
    Höyrykone Petsku89's Avatar

    Liittynyt
    05/2014
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    1,034
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Syntse Näytä viesti
    No nythän sitä ruvettiin pilkkua viilaamaan.
    Hyväpä sitäkin on välillä viilata.

     
     
  11. #2071
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    07/2015
    Sijainti
    Fuengirola
    Viestit
    10
    Ajattelin kysyä viisaammilta, mistä ongelmani saattaisi johtua.
    Nyt olen tässä jonkin aikaa tehnyt noin puolentoista ohmin atoja Subtank Miniin, mutta jostain syystä resistiivisyys nousee modin mukaan välillä omia aikojaan 1.5:sta välillä yli kahden ja "hyvällä" tuurilla myös yli viidenkin aika ajoin. Vähitellen palautuu lähemmäksi alkuperäistä arvoa ja nyt sitten jäi kyykkimään kahden kieppeille resistiivisyys.

     
     
  12. #2072
    Höyrykone Petsku89's Avatar

    Liittynyt
    05/2014
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    1,034
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Snowblind Näytä viesti
    Ajattelin kysyä viisaammilta, mistä ongelmani saattaisi johtua.
    Nyt olen tässä jonkin aikaa tehnyt noin puolentoista ohmin atoja Subtank Miniin, mutta jostain syystä resistiivisyys nousee modin mukaan välillä omia aikojaan 1.5:sta välillä yli kahden ja "hyvällä" tuurilla myös yli viidenkin aika ajoin. Vähitellen palautuu lähemmäksi alkuperäistä arvoa ja nyt sitten jäi kyykkimään kahden kieppeille resistiivisyys.
    Milläs laitteella tulittelet sitä subtankkia?

     
     
  13. #2073
    Smoked_Vaping
    Vieras
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Snowblind Näytä viesti
    Ajattelin kysyä viisaammilta, mistä ongelmani saattaisi johtua.
    Nyt olen tässä jonkin aikaa tehnyt noin puolentoista ohmin atoja Subtank Miniin, mutta jostain syystä resistiivisyys nousee modin mukaan välillä omia aikojaan 1.5:sta välillä 1.8:iin ja "hyvällä" tuurilla myös yli neljänkin aika ajoin. Vähitellen palautuu lähemmäksi alkuperäistä arvoa ja nyt sitten jäi kyykkimään kahden kieppeille resistiivisyys.
    Eipä ole miniä, mutta itsellä resistanssin seilaaminen on johtunut useimmiten huonoista kontakteista. Coilin postiin kiinnittävien ruuvien kiristys kannattaa aina tarkistaa ensimmäisenä, jos seilausta esiintyy.

     
     
  14. #2074
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    07/2015
    Sijainti
    Fuengirola
    Viestit
    10
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Petsku89 Näytä viesti
    Milläs laitteella tulittelet sitä subtankkia?
    Tällä hetkellä on kiinni ihan mukana tullut Kbox Mini.

     
     
  15. #2075
    Höyrykone Petsku89's Avatar

    Liittynyt
    05/2014
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    1,034
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Snowblind Näytä viesti
    Tällä hetkellä on kiinni ihan mukana tullut Kbox Mini.
    RBA päästä lankaruuvien kireyden tsekkaus, sekä ite se RBAn "alapinnin" kireyden tsekkaus. Jommassa kummassa yleensä vika.

     
     
  16. #2076
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    07/2015
    Sijainti
    Fuengirola
    Viestit
    10
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Petsku89 Näytä viesti
    RBA päästä lankaruuvien kireyden tsekkaus, sekä ite se RBAn "alapinnin" kireyden tsekkaus. Jommassa kummassa yleensä vika.
    No katsos vain, toinen ruuvi oli hieman löysällä, enpä tullut ajatelleeksi. Kiitoksia.

     
     
  17. #2077
    Pari kyssärii.
    1. Onko spaced coilin tekoon ihan "hyvä tapa" jos vaan venyttää valmiiksi käännetyn coilin sopivaksi ilman ruuvi temppuilua jos välit on tasaiset?
    2. Pitääkö coilin puhdistukseen tehdä jotain muuta kuin kuivapoltto?
    Olen vaan kuivapolttanut karstat ja viimeks vetäsin ihan sormella vähän kiinteämmät kököt ja kevyt hehkutus.
    3. Kokeilen tässä varmaan tänään ekaa kertaa twistaa 26 gaugen .4mm kanthalista coilin. Eikö siinä ole vähän sama kun paralellissa että ohmit puolittuu ja saa enemmän leveyttä oliko tuossa joku muukin hyöty?

    Pahoittelut nämä kyssärit varmaa toistuilee täällä mutta vastaa ken jaksaa/viitsii.

     
     
  18. #2078
    Höyrykone Temonen's Avatar

    Liittynyt
    03/2014
    Sijainti
    Lohja
    Viestit
    2,505
    Lainaus Alkuperäinen postaaja kiryo Näytä viesti
    Pari kyssärii.
    1. Onko spaced coilin tekoon ihan "hyvä tapa" jos vaan venyttää valmiiksi käännetyn coilin sopivaksi ilman ruuvi temppuilua jos välit on tasaiset?
    2. Pitääkö coilin puhdistukseen tehdä jotain muuta kuin kuivapoltto?
    Olen vaan kuivapolttanut karstat ja viimeks vetäsin ihan sormella vähän kiinteämmät kököt ja kevyt hehkutus.
    3. Kokeilen tässä varmaan tänään ekaa kertaa twistaa 26 gaugen .4mm kanthalista coilin. Eikö siinä ole vähän sama kun paralellissa että ohmit puolittuu ja saa enemmän leveyttä oliko tuossa joku muukin hyöty?

    Pahoittelut nämä kyssärit varmaa toistuilee täällä mutta vastaa ken jaksaa/viitsii.
    Mä käännän spacedit niin aina että suoraan ruuvarin ymärille ihan reilusti erilleen ja sen jälkeen työnnän nippuun. Se vietärimäsiyys työntää sitä takasin sen verran juuri että jää sopivat rakoset. Joskus joutuu kiristämään pakkaa vielä ja toistamaan useamman kerran että välit tasoittuu ja välillä jopa ruuvarin kanssa autan hieman.

    Itse kuivapolttelen coilit sen verran usein ettei tarvii edes muuta tehdä (sormella pyyhkästä), muuta en tee.

    Twistatessa ohmit laskee, kyllä.

    E: Aina pitää kysyä jos ei ole varma. Kysymyksethän ei ole tyhmiä vaan ne vastaukset useimmin

     
     
  19. #2079
    Höyrykone Beenari's Avatar

    Liittynyt
    06/2014
    Sijainti
    Hässlinki
    Viestit
    2,591
    Lainaus Alkuperäinen postaaja kiryo Näytä viesti
    Pari kyssärii.
    1. Onko spaced coilin tekoon ihan "hyvä tapa" jos vaan venyttää valmiiksi käännetyn coilin sopivaksi ilman ruuvi temppuilua jos välit on tasaiset?
    Omani kääntelen pultin avulla. Kun strupöi on paikallaan on pultti helppo kiertää pois käämin sisältä. Sitten vaan parit hehkutukset paskojen poistamiseksi ja pumpalit kehiin.
    #teamStarre

    Lähetetty minun vaimon läppäristä ilman mitään vitun tapatalkkia.




     
     
  20. #2080
    Jos saat sillä mielestäsi hyvin toimivia käämejä, sanosin et se on helvetin hyvä tapa

    Tapoja sekä tekijöitä on moneen lähtöön, yhtä oikeaa ei ole.
    2 x Mister V3/G-Tube .. Gister?

     
     
Keskustelu Rebuildable

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •