Sivu 100 / 127 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 509096979899100101102103104110 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1,981 - 2,000 / 2535

Aihe: Aloittelija kysyy Rebuildable (RBA) -laitteista + ketjuhakemisto

  1. #1981
    HöyryGuru smami's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Lapua
    Viestit
    4,286
    Magma ja derringer molemmat hyviä. Magmassa enemmän kaivoa ja derringerissä mahdollisuus enemmälle ilmalle. Kohta on vuoden verran tullut pääosin drippailtua ja useampi kymmenin erillaista dripperiä on tullut kokeiltua, nyt kierrossa 2 derringeriä ja kaikki muut lähtivät kiertoon Sen verran pieni kammio että pienemmilläkin tehoilla saa lämpimät, paksut ja maukkaat höyryt

     
     
  2. #1982
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    36
    Ostin Diablo hybrid veekakkosen, minkä kokoinen mesh toimii kyseisessä laitteessa parhaiten/helpoiten?

    EDIT: Tilasin kaikkea mitä MeshCompany myy.

    Ongelma ratkaistu
    Viimeksi muokannut abc; 30.04.15 kello 19:59.

     
     
  3. #1983
    Olin laiska enkä jaksanut täysin ettiä vastausta kysymykseeni joten...

    Onko coileilla minkäänlaista käyttöikää ja milloin se kannattaa vaihtaa uuteen?

     
     
  4. #1984
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    04/2015
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    50
    Coili ropleemaa... Oon tässä nyt jonku hetken leikkiny kaverilta lainatulla kaiffari kopiolla. Samalla sain pumpulit ja kanthalia.. Setuppeja vääntäessä ongelmaksi koituu joka kerta se et ohmit nousee taivaisiin ja pumpulia laittaessa levii koko helvatan coili muodottomaks. Muutaman kerran saanu paketin kasaan mut ohmit silti ollu reippaasti yli 2 usein myös jossain 3-4 välillä... Langan oon kiepittäny ton pikkuruuvarin ympärille (olisko ehkä jotain 2-2.5mm), kieppejä oon kokeillu 2-8 väliltä. Lanka on luultavasti ohuinta mitä löytyy eli vissiin 0.20?? Millä langoilla te viisaat ootte noita väännelly? Millasella halkasijalla? Kaikki vinkit otetaan nöyränä vastaan, kiitos jo etukäteen!

     
     
  5. #1985
    HöyryGuru smami's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Lapua
    Viestit
    4,286
    0.32 kanthalia on tullut jo useampi vuosi käytettyä kaikkien tankkien kanssa, 7-8 kieppiä microcoilina joko 2 tai 2,5mm meisselin ympärille. Ohmit näillä seteillä ollut 1-1,5 välillä.
    Tuo 0.2 ( voi myös olla jopa 0.16 lankaa) on niin ohutta ettei oikein toimi microcoilien ja pumpulien kanssa, ei pysy muodossaan niin hyvin kuin nuo vähän paksummat-

    E. Lisäksi jos olet jopa niinkin vähäisillä kuin 2 kiepillä kokeillut niin siinä jää jalkojen osuus koko langasta niin isoksi että hehkuvat kuivana joka maistuu aika karsealle

     
     
  6. #1986
    Höyrykone AnttiE's Avatar

    Liittynyt
    10/2013
    Sijainti
    Jyväskylä, aika-ajoin Tampere
    Viestit
    3,768
    Lainaus Alkuperäinen postaaja nikkeek Näytä viesti
    Coili ropleemaa... Oon tässä nyt jonku hetken leikkiny kaverilta lainatulla kaiffari kopiolla. Samalla sain pumpulit ja kanthalia.. Setuppeja vääntäessä ongelmaksi koituu joka kerta se et ohmit nousee taivaisiin ja pumpulia laittaessa levii koko helvatan coili muodottomaks. Muutaman kerran saanu paketin kasaan mut ohmit silti ollu reippaasti yli 2 usein myös jossain 3-4 välillä... Langan oon kiepittäny ton pikkuruuvarin ympärille (olisko ehkä jotain 2-2.5mm), kieppejä oon kokeillu 2-8 väliltä. Lanka on luultavasti ohuinta mitä löytyy eli vissiin 0.20?? Millä langoilla te viisaat ootte noita väännelly? Millasella halkasijalla? Kaikki vinkit otetaan nöyränä vastaan, kiitos jo etukäteen!
    0.3-0.35 on sellanen peruslanka. 2-3mm coili halkasija ja sellanen 4-7 kieppiä aika hyvä. Ohmit olis mun muistin (hetkeen en oo tehny) mukaan jossai ohmin molemmin puolin? Mittarihan sen loppujenlopuksi näyttää youtubesta microcoil videoo naaman eteen ja askartalemaan!

    Edit: Guru ehti ensin, ei suotta arvonimeä omaa!

     
     
  7. #1987
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    04/2015
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    50
    Kiitokset molemmille! Langan paksuus mua tässä eniten epäilyttikin.. Onhan sen oltava helpompaa hieman paksummalla! Lanka kauppaan mars!

     
     
  8. #1988
    Jos hirveä hinku on päästä rakentamaan eikä paksumpaa kanthalia löydy heti, niin voit kokeilla twistata sitä ohutta lankaa esim. kolminkertaisesti. Melko löysäksi se siltikin jää, mutta itse olen jotain ihan onnistuineita räpeltänyt 3x.20 kanthalista. Kaksi kappaletta pihtejä siis, väliin lanka kolmin kerroin ja sitten pyöritellään minuutti pari. Pitäisi paksuuden puolesta kaiketi pysyä kaiffarin ruuveissa. Laskee ne ohmitkin siinä samalla.

     
     
  9. #1989
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    04/2015
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    50
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Naamapeikko Näytä viesti
    Jos hirveä hinku on päästä rakentamaan eikä paksumpaa kanthalia löydy heti, niin voit kokeilla twistata sitä ohutta lankaa esim. kolminkertaisesti. Melko löysäksi se siltikin jää, mutta itse olen jotain ihan onnistuineita räpeltänyt 3x.20 kanthalista. Kaksi kappaletta pihtejä siis, väliin lanka kolmin kerroin ja sitten pyöritellään minuutti pari. Pitäisi paksuuden puolesta kaiketi pysyä kaiffarin ruuveissa. Laskee ne ohmitkin siinä samalla.

    Tätä joutunee viikonloppuna kokeilemaan paksumman langan puutteessa!

     
     
  10. #1990
    HöyryGuru smami's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Lapua
    Viestit
    4,286
    Naamiksen ehdotukseen lisäten, twistaus onnistuu pikkuisen nopeammin jos käyttää vain yksiä pihtejä ja pistää toisen pään akkukoneeseen kiinni Samalla saa tiiviimmän twistin joka tuo aavistuksen lisää jäykkyyttä lankaan.

     
     
  11. #1991
    Höyrykone MrDelirium's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Tanpere
    Viestit
    3,171
    Lainaus Alkuperäinen postaaja smami Näytä viesti
    Naamiksen ehdotukseen lisäten, twistaus onnistuu pikkuisen nopeammin jos käyttää vain yksiä pihtejä ja pistää toisen pään akkukoneeseen kiinni Samalla saa tiiviimmän twistin joka tuo aavistuksen lisää jäykkyyttä lankaan.
    Komppaan tätä. kuusiokoloavain akkukoneen istukkaan kiinni, siihen kanthal lenkille ja toisesta päästä kanthalia pitää pihdeillä kiinni. Sit vaan painaa kaasua.
    Lapsi joka usein hymyilee silmissänne on suloinen
    Vaan jos nauraa vanhalla iällä niin on vajaaälyinen
    Minä en ole tottunut suremaan vaikka potilaat pois kuolee
    Mutta käypää rahaa jos poltetaan se ajatus kyllä häiritsee

     
     
  12. #1992
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    04/2015
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    50
    Toi akkukoneen käyttö herätti mielenkiinnon! 😄 Miks lähtisin käsin lankoja veivaamaan jos sen vois tehä koneellakin! 👍 Ja kumma ettei tullu jo itelllä mieleen, perus laiska kun olen!

     
     
  13. #1993
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    04/2015
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    50
    Ongelma ratkes ku kävin hakemassa 0.32 lankaa! Ohmit kohillaan ja setupointi muutenki huomattavasti helpompaa!

     
     
  14. #1994
    HöyryGuru Urdu's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Varkaus
    Viestit
    2,482
    Lainaus Alkuperäinen postaaja smami Näytä viesti
    Naamiksen ehdotukseen lisäten, twistaus onnistuu pikkuisen nopeammin jos käyttää vain yksiä pihtejä ja pistää toisen pään akkukoneeseen kiinni
    mallisuoritus
    http://youtu.be/NzIJ521NdAc?t=10m26s

     
     
  15. #1995
    Höyryttelijä mko's Avatar

    Liittynyt
    05/2015
    Sijainti
    Uusimaa
    Viestit
    71
    Lainaus Alkuperäinen postaaja smami Näytä viesti
    Magma ja derringer molemmat hyviä. Magmassa enemmän kaivoa ja derringerissä mahdollisuus enemmälle ilmalle. Kohta on vuoden verran tullut pääosin drippailtua ja useampi kymmenin erillaista dripperiä on tullut kokeiltua, nyt kierrossa 2 derringeriä ja kaikki muut lähtivät kiertoon Sen verran pieni kammio että pienemmilläkin tehoilla saa lämpimät, paksut ja maukkaat höyryt
    Smami onko hirveästi eroa Magma / Derringerin välillä?
    Olisi tarkoitus hankkia 2 dripperiä toisella tarkoitus saada makua ja toisella pilviä taivaalle !

    Ehdotuksia otetaan vastaan viisaammilta

    Aloittelijan kysymys numero 7-8 | Makua tavoitellaan single ja pilviä dueli setupilla?
    Tällä hetkellä 0,32 ja tehnyt 2,5mm ympärille / 0,5 ohm. (duel)
    Viimeksi muokannut mko; 15.05.15 kello 16:42.

     
     
  16. #1996
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    188
    Ei kokemusta Derringerista, mutta sillä ilmeisesti saa tarvittaessa pilviäkin. Magmahan on melko tukkoinen.

     
     
  17. #1997
    HöyryGuru smami's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Lapua
    Viestit
    4,286
    Lainaus Alkuperäinen postaaja mko Näytä viesti
    Smami onko hirveästi eroa Magma / Derringerin välillä?
    Olisi tarkoitus hankkia 2 dripperiä toisella tarkoitus saada makua ja toisella pilviä taivaalle !

    Ehdotuksia otetaan vastaan viisaammilta

    Aloittelijan kysymys numero 7-8 | Makua tavoitellaan single ja pilviä dueli setupilla?
    Tällä hetkellä 0,32 ja tehnyt 2,5mm ympärille / 0,5 ohm. (duel)
    En nyt maussa suuria eroja väittäisi oleven, toisessa pienempi kammio ja toisessa ilma alhaalta joten molemmat tuottavat mukavasti makua. Itse tykkään kumminkin derringeristä juuri sen takia että ilmoja sää säädettyä huomattavasti löysemmiksi kuin magmassa mutta myös yhtä tiukaksi tarvittaessa.
    Dualilla irtoaa sekä makua että höyryä molempia enemmän kuin singlellä. Singlelle en oikeastaan muuta käyttöä näe drippereissä kuin helppotekoisempi ja pidempi akkukesto.
    Oma "normi setuppini" on 0.4 lankaa 3mm akselille dualina ja ohmit siinä 0,5paikkeilla kanssa. Isompi koilin halkaisija antaa ottaa vähän pidemmät imut isommalla teholla ja paksumpi lanka tuo vähän enemmän lämpöä ja makua. Parellereita olen taas nyt viime aikoina rakennellut kotidripperin kun ei sillä virrankulutuksella niin isoa merkitystä kotona ole

     
     
  18. #1998
    Höyryttelijä mko's Avatar

    Liittynyt
    05/2015
    Sijainti
    Uusimaa
    Viestit
    71
    Kiitos vinkeistä!

    Taidan hankkia Derringerin

     
     
  19. #1999
    Höyryttelijä mko's Avatar

    Liittynyt
    05/2015
    Sijainti
    Uusimaa
    Viestit
    71
    Laitetaas tännekin, että saisi laitteen pelittämään niinkuin kaikki kehuu!

    "En kyllä saanut Derringeristä irti mitään.. - Kokeilin duelia vaikka minkälaista setuppia mutta ei vaan oikein lähtenyt. Sinkulla sain jotenkin pelittämään, otetaan vinkkejä vastaan..
    Magman sain nätisti pelittämään, ei ongelmia - Onko Derri sit vaan tarkempi setupista + pumpuleista? "

     
     
  20. #2000
    HöyryGuru smami's Avatar

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Lapua
    Viestit
    4,286
    Minkälaisia setuppeja olet kokeillut ja millä laitteella ajat? Jos mekaanisella niin minkälaisilla akuilla?
    E: Tässä ainakin oma vajaan 3kk hyvin palvellut setuppini, dual parelleri 0.32 kanthaista 3mm akselille 6 kieppiä ja 0,35ohm. Tälle antaa virtaa sigelein 100w, 50W 4,3V.
    Viimeksi muokannut smami; 19.05.15 kello 14:13.

     
     
Keskustelu Rebuildable

Tämän aiheen tunnukset (tag)

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •