Sivu 5 / 19 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345678915 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 81 - 100 / 363

Aihe: Mesh vs Silica

  1. #81
    HöyryGuru defuncta's Avatar

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    3,726
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Troll from behind Näytä viesti
    Tekevätkö tekniset ratkaisut oleellisen eron kiinangennyyn?
    Tekevät. Ei tuohon oikeastaan muuta tarvitse sanoa.
    Videot ja arvostelut: Defuncta Vaping

     
     
  2. #82
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Troll from behind Näytä viesti
    Okei, valtaosalla noita vekottimia ei taida olla alkupään Lineihin muita eroja höyryn suhteen, kuin kuristettu kammio, mahdollisesti useampi meshreikä ja erot ilmareissä.
    Tekevätkö tekniset ratkaisut oleellisen eron kiinangennyyn?
    Linet nyt tuskin paras esimerkki on muutenkaan gennyistä, mutta onhan noissa kiina-atoissa vaikka mitä virheitä mitkä vaikuttaa höyryyn. Ilmareiät ei oo ikinä kohdallaan kierteellisissä topcapeissa, wick-reiät on monesti liian pieniä wickatakseen kunnolla, etäisyys plussalta wickille on melkeen aina liian pitkä. Kaikki nuo vaikuttaa makuun ja höyryntuottoon. Kurkkuhitti voi olla raapiva ja höyry maistua metalliselta vaikka näkyvää hotspottia ei olisikaan.

     
     
  3. #83
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132
    Lähinnä ajoin takaa eroa alkupään gennyihin, jotka sai toimimaan kunnolla, en niinkään vertailua gennyihin, joiden rakenne ei lähtiäänkään ole kunnossa.
    Yksinkertaistetaan tätä sitten:
    Somppu 0,6 kiukaalla vs. tämän hetken hottisgenny, tuntuuko ero huomattavasti?
    KGO & Twist

     
     
  4. #84
    Eikö somppu ole yksi tämän hetken hottisgennyjä? Eihän siinä mitään vikaa ole. Jos tykkää ilmavasta ja muhkeita pilviä tuottavasta atosta niin somnium on varmasti yksi parhaista siihen. Jos tykkään helvetin intensiivisestä mausta ja lämpimistä höyryistä niin kokeilisin jotain pienemmällä ilmareiällä ja -kammiolla varustettua kuten esim. hellfiret, g-bell, bliss, steam turbine tai aviss.

     
     
  5. #85
    Banned

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,227
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Troll from behind Näytä viesti
    Lähinnä ajoin takaa eroa alkupään gennyihin, jotka sai toimimaan kunnolla, en niinkään vertailua gennyihin, joiden rakenne ei lähtiäänkään ole kunnossa.
    Yksinkertaistetaan tätä sitten:
    Somppu 0,6 kiukaalla vs. tämän hetken hottisgenny, tuntuuko ero huomattavasti?
    Jokanen genny tuntuu erilaiselta, riippuen siitä minkälainen kammio ja minkälainen ilmareikä ja mihin se on sijoitettu.

     
     
  6. #86
    Höyrypää Onchu's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    608
    Hetki pieni, vetäsen signatureen ZENit, AC ysin ja muutaman nimekkään metalliputken

     
     
  7. #87
    HöyryGuru defuncta's Avatar

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    3,726
    Kuten silicoissa, löytyy gennyissä myös preferoituja "tyylejä", ja Somnium kuuluu niihin löysän imun ja runsaan höyryn genesiksiin, kun taas maailmalla "parhaimmaksi" tituleerattu HF taas on tiukalla imulla ja paljon intensiivisemmällä maulla. Oma HF on vielä jenkeissä, niin suoraa omakohtaista kokemusta tuosta vertauksesta ei ole vielä, mutta melko tuntuvan eron huomaa jo kuristetummalla kammiolla ja pienemmällä ilmareiällä DID ja Somnium välillä. Yleisesti voisi sanoa että kammion ja ilmareiän koko ja sijoittelu vaikuttaa huomattavasti makuun ja höyryyn.
    Videot ja arvostelut: Defuncta Vaping

     
     
  8. #88
    Höyrykone Thyroid's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    1,127
    Kyllähän varmaan moni rebuildableihin ja silica-atoihinkin siirtynyt heräisi vasta-argumentoimaan, jos joku tulisi sanomaan että "kyllä bogen maku ja höyryt on paremmat". Meinaan; se ero on yhtä suuri silica-atoilla ja gennyillä. Mutta kuten monet ketkä silicoita käyttää, kuskaa tarpeen vaatiessa kartotankkia mukana - niin meikäkin pitää ihan hyvänä että talossa on yksi dripperi ja tuo a7oid. Mutta en mä mitään Spheroidin tai Penelopen hintoja alkaisi enää silicoista maksamaan. Viimeistään nyt kirkastui tuo asia, kun hommasin AGA-s:än joka maksoi 17 euroa (löytyy muuten tulppa täyttöreikään, kiva kuljettaa mukanakin). Helpoimmasta päästä oleva genesis tuo ei kylläkään ole, mutta saa toimimaan tasaisen varmasti kun osaa välttää hyppyhotspotteja setupinteossa. Helppoudesta joutuu vähän maksamaan... ja genesisten kanssa helpottaa myös kummasti asiallinen mekaaninen modi, jossa on kunnollinen kytkin eikä hotspringeja. Kikkulat kannattaa mun mielestä näiden kanssa suosiolla unohtaa. Ei riitä jerkku.

     
     
  9. #89
    Banned

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Kerava
    Viestit
    1,260
    juu kyl se niin on että molempia tulee käytettyä ja pienellä "viilamisella" myös
    kiinan ihmeistäkin saa ihan käypäsiä pelejä imo.

    - JJ

     
     
  10. #90
    Sotketaanpa nyt omakin sormi paskakasaan. Mulla on ollu pitkän aikaa jo molemmat silicat ja gennyt käytössä. Joku vajaa vuosi sitten siirryin pääasiassa silicoihin kun ei riittäny kärsivällisyys opetella kunnollista setuppia genesiksiin. Nyt kun on pikkuhiljaa alkanu oppia tekemään kunnollisia setuppeja mitkä wickaa kunnolla on noi silicat on jääny aika vahvasti taka-alalle. Penelopeissa ei oo hetkeen ollu ees setuppia ja kayfun mini lähti tänään matkaan uudelle omistajalle.

    Kaks silica atoa mulla tosin on vieläkin päivittäisessä käytössä ja ne tulee varmaan pysymäänkin. Eli spheroid ja kayfun 3. Spheroid on ihan loistava reissu/känni/työ ato. Pirun pieni koko, ei oo koskaan vuotanu ja saa nopeesti ja helposti täytettyä suoraan pullosta. Setupin tohon saa vaikka kännissä ja silmät kiinni väännettyä ja pelittää (saa varmaan gennyynkin mut mulla vaatii aika paljon keskittymistä vielä).

    Ja sit se pääsyy minkä takia mulla on kayfun vielä käytössä. Eli en saa vaan samaa makua genesiksistä florida citrus explosionista gennyillä mitä silicoista. Toi sattuu olemaan yks suosikeista ja genesiksissä toi maistuu pikkasen eriltä, kun se maku mistä mä oon oppinu tykkäämään. Ei se pahalta gennyissäkään maistu ja meshillä maku on voimakkaampi, mut silicassa vaan se on erilainen. Ei mulla oo hetkeen muuta nestettä spheroidissa ja kayfunissa ollutkaan. Jos johonkin genesikseen saan meshillä sen saman maun niin lähtee kayfun kiertoon. Spheroidista en kyl silti luovu sen kuljetusystävällisyytensä takia.

     
     
  11. #91
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Makuasioistahan ei voi kun kiistellä ja fakta on se, että silicalla ja meshillä nesteet maistuu erilaiselle.
    Itse liputin pitkään silican puolesta, lähinnä vuotamattomuuden ja helpomman setupin teon takia, myös pitkään mielestäni hedelmämaut oli parempia silicalla, kun taas tupakkinesteet maistu paremmalle meshin läpi höyryteltynä, mutta jossain vaiheessa aloin lykkäämään myös hedelmämakuja meshivehkeisiin ja ilmeisesti "totuin" siihen silicasta poikkeavaan makuun. Nyt onkin sitten pelkkiä meshilaitteita käytössä (Diablo, Somppu, Atomaister Mini ja Silver Dog) ja silicat on käytännössä vain omien nestemiksausten testailuun (3kpl Bullyjä). Ody+GGTS istuskelee putsattuna, uutta omistajaa odotellen ja Dream meni emännän käyttöön, johtuen siitä, että käsilaukussa pyöriessä vuotamattomuus on ykkösprioriteetti.
    Riittävästi kun kiroilee ja harjottelee, niin meshin ympärille on yhtä helppoa kääriä vastus, kuin silicankin, mutta setuppi kestää hyvänä paljon pidempään ja maku on enempi mun mieleen.

    Luulen, että ainoa silicalaitos jota tulee vielä testailtua on tällä hetkellä Veljonin hybridi, mutta muuten meikäläisen kiinnostus painottuua aika pitkälti meshin suuntaan (mm. iHybrid, Somppuhybridi, Diablo One, ym.).

    Pakko sen verran vielä sanoa, että jos meshistä maistuu metalli, palanut, tms. sinne kuulumaton sivumaku, niin setupissa on vikaa, oli sen tehnyt kuka tahansa! Mullakin oli pitkään semmonen fiilis, että pieni metallin maku kuului asiaan tuoreella "sisäänajamattomalla" setupilla, mutta eipä sitäkään ole enää pitkään aikaan tullut, kun on taidot karttunut ja nyt näkee ja maistaa suoraan onko setuppi kunnossa vaiko ei.
    Kunnollisesta meshisetupista ei tule mitään ylimääräisiä sivumakuja, oli se setuppi sitten tuore, tai useamman tankin imeskelty! Maku on toki hieman erilainen kuin silicalla, mutta mielestäni toimivalla meshisetupilla se on puhtaampi.

     
     
  12. #92
    Banned

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,227
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    Pakko sen verran vielä sanoa, että jos meshistä maistuu metalli, palanut, tms. sinne kuulumaton sivumaku, niin setupissa on vikaa, oli sen tehnyt kuka tahansa! Mullakin oli pitkään semmonen fiilis, että pieni metallin maku kuului asiaan tuoreella "sisäänajamattomalla" setupilla, mutta eipä sitäkään ole enää pitkään aikaan tullut, kun on taidot karttunut ja nyt näkee ja maistaa suoraan onko setuppi kunnossa vaiko ei.
    Kunnollisesta meshisetupista ei tule mitään ylimääräisiä sivumakuja, oli se setuppi sitten tuore, tai useamman tankin imeskelty! Maku on toki hieman erilainen kuin silicalla, mutta mielestäni toimivalla meshisetupilla se on puhtaampi.
    Nyt on kyllä pakko sen verran puuttua, että hapettamattomalla meshillä maistuu puol tankkia aika vehkeelle hedelmämaulla. Oli setuppi kuin hyvin tehty tahansa

     
     
  13. #93
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243
    Lainaus Alkuperäinen postaaja esmoke Näytä viesti
    Nyt on kyllä pakko sen verran puuttua, että hapettamattomalla meshillä maistuu puol tankkia aika vehkeelle hedelmämaulla. Oli setuppi kuin hyvin tehty tahansa
    Eipä maistu.
    Just eilen väänsin uuden tohottamattoman (hapetettuhan se on, kun pulssittelee vastuslangalla ) setupin Somppuun ja BVS:n omppua tankki täyteen, eikä muuta kun höyryttelemään ilman sivumakuja.
    Tänään tosin täytön jälkeen alko hieman metalli maistumaan, mutta se johtu parista hotspotista jotka ilmeisesti tuli, kun hattu tais osua setuppiin kun sitä pois kampesin.

     
     
  14. #94
    Höyrypää koskt's Avatar

    Liittynyt
    12/2012
    Sijainti
    Hyvinkää
    Viestit
    435


    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    Eipä maistu.
    Just eilen väänsin uuden tohottamattoman (hapetettuhan se on, kun pulssittelee vastuslangalla ) setupin Somppuun ja BVS:n omppua tankki täyteen, eikä muuta kun höyryttelemään ilman sivumakuja.
    Tänään tosin täytön jälkeen alko hieman metalli maistumaan, mutta se johtu parista hotspotista jotka ilmeisesti tuli, kun hattu tais osua setuppiin kun sitä pois kampesin.
    Ei oo täälläkään ollu ylimääräisiä makuja uudella setupilla JOS se on kunnossa. Ja tohon kinaan että kumpi on parempi niin oma mielipide on mesh. Alkuun olin silican kannalla kun ei vaan saanu mesh setuppeja onnistuun ja se maku oli jotain käsittämättömän paskaa mutta kun ton setupin teon oppi (kiitokset defunctan videon) niin kyllä nyt on höyryn määrä ja maku loistava.

     
     
  15. #95
    Höyrykone hesekiel's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tamperehan se
    Viestit
    2,762
    Hieman allekirjoitan esmoken väitettä, minunkin mielestä pari ekaa millilitraa saa pienen sivumaun tosta meshistä jos sitä ei ole tohotettu tai nestepoltettu.

    Sitten asiaan. Nyt on piru merrassa. Yli puolivuotta parantumattoman silicamiehen roolia vetänyt alkaa lämmetä myös gennyille. Syynä todennäköisesti omien taitojen parantuminen.
    Parisen päivää sitten kokeilin ensimmäistä kertaa tohottamattomalla meshillä setupin tekoa, ja koin melkoisen valaistumisen kun tajusin kuinka helposti hotspotit saa nopeilla tulituksilla katoamaan. Se oli, suoraan sanottuna, helppoa. Samalla tajusin ettei coilin kireys (joka ennen aiheutti hotspotteja ja päänvaivaa) haitta niin paskaakaan. Parhaat höyryt siinä vain saa kun coili ottaa varmasti kiinni meshiin eikä hehku kuivana. Joten coili kunnolla meshiin kiinni ja menoksi. Höyryt oli hyvät, ja maku ookoo. Ihmeelliseksi kuitenkin koin sen, että sama neste mitä Odylla on tullut vedettyä pisti pään heittämään kuperkeikkaa. Siis todelliset niksaöverit tuli muutamassa minuutissa, aivan varoittamatta.

    Saas nähdä miten tässä käy. Vielä en muuta lähde huutelemaan, kuin että tämä jätkä vetelee kolmatta päivää meshillä eikä Odya ole vielä edes ikävä. :O

     
     
  16. #96
    HöyryGuru defuncta's Avatar

    Liittynyt
    10/2012
    Sijainti
    HKI
    Viestit
    3,726
    Näin ne paatuneet silicamiehetkin kaatuu...
    Videot ja arvostelut: Defuncta Vaping

     
     
  17. #97
    Höyrykone hesekiel's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tamperehan se
    Viestit
    2,762
    Lainaus Alkuperäinen postaaja defuncta Näytä viesti
    Näin ne paatuneet silicamiehetkin kaatuu...
    Eipäs tehdä mitään hätiköityjä johtopäätöksiä siellä eturivissä! Vastahan tässä kokeillaan ja ihmetellään.

     
     
  18. #98
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Lainaus Alkuperäinen postaaja defuncta Näytä viesti
    Näin ne paatuneet silicamiehetkin kaatuu...
    Mites sitte ku mulla töissä janty, kotona silica+mesh... oonks mä joku hybridi vai tripidi
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  19. #99
    Höyrykone hesekiel's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tamperehan se
    Viestit
    2,762
    Lainaus Alkuperäinen postaaja jasso Näytä viesti
    Mites sitte ku mulla töissä janty, kotona silica+mesh... oonks mä joku hybridi vai tripidi
    Suattaapi mullakin käydä näin. Mutta mikäs siinä. Ei mua kiinnosta mikä on paras, kuha maistuu hyvältä ja höyryää kun pieni kiuas.

     
     
  20. #100
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Nyt ruvetaan olemaan taas raiteilla, noissa meikäläisen vehkeissä on kiteytettynä meikäläisen idea tähän hommaan. Nykyään töissä ei pysty käyttämään meshvehjettä ku höyrytin pyörii missä sattuu välillä
    Janty+puro tyydyttää hyvin nikkikset. Iltasella sitten ajan kanssa muiden parissa. Meshillä lähinnä gvg+swagger, tummat maut ja silicalla höyryää fce. En tiedä sitten mut toi sitruspommi ei uppoo meshin kera
    Oonko vaan niin vitun käsi. Hyvät maut ja höyryt saan muista litkuista mut oon tehny jaon mitä milläkin vehkeillä höyrytän
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
Keskustelu Rebuildable

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •