Naurettavan vähän saa tuoda ulkomailta, vain se 10ml pullo. 10 ml pullo vastaa kuulemma sitä kartonkia tupakkaa, joka ei todellakaan pidä paikkaansa.
Yritin tähän allekirjoitusta, mutta kuulakärkikynä naarmutti näytön, ja tussilla tehty jäi tuohon näytölle eikä näy viesteissä...
tarkoittaako tämä siis että yksityis henkilöt voivat vastaanottaa toiselta yksityishenkilöltä nestettä kunhan on 20mg/ml tai alle? Tämä teksti siis tullin sivuiltaYksityishenkilö ei saa tuoda maahan, hankkia ja vastaanottaa postitse tai muulla vastaavalla tavalla Suomen ulkopuolelta sähkösavukkeen avulla höyrystettäväksi tarkoitettua nikotiinia sisältävää nestettä, jonka nikotiinipitoisuus on yli 20 milligrammaa millilitrassa tai jolla on lääkelain mukainen käyttötarkoitus.
Yksityishenkilö ei saa hankkia tai vastaanottaa elinkeinonharjoittajalta etäviestimen (puhelin, posti, televisio, tietoverkko ja muu väline, jota voidaan käyttää sopimuksen tekemiseen ilman, että osapuolet ovat yhtä aikaa läsnä) välityksellä hankittuja tupakkatuotteita, sähkösavukkeita tai nikotiininesteitä postitse, tavarankuljetuksena tai muulla vastaavalla tavalla Suomen ulkopuolelta.
Joo yli 20mg/ml vähä overkill mielestäni... Tai no kai joku vahvempiaki höyryttelee
No joo, itse en ole sisäistäny ku aloitin vasta tän vuoden puolella. Story of my life, aina jälkijunassa![]()
Kiihtyy vaan tämä kiristely varmasti.. siellä arkadian mäellä lobattu liian tehokkaasti![]()
Alle 20mg lientä järjellinen määrä itseltä höyrypää-mummolle.
Täysin laillista (olen käyttänyt) ja kuten yllä mainittu, ei EUn sisällä kulkevaa privapostia syynätä kuin koirien toimesta.
EUn ulkopuolelta tulevaa syynätään, koska moni ebay yms. kauppias postaa yksityisellä nimellä.
Hmmm, eräs hyvä tuttu sattuuki just asumaan maltalla ja käy joka viikko kreikassa sieltäkäsin töitten takia, ni pitääpä pyytää lähettää pari desiä 20mg pohjaa.
Sehä ns. Laillista siis jos ei raha vaihda omistajaa nyt sit?
Löytyykö täältä ketään, joka tietäisi Viron tullipolitiikasta? Ajatuksena oli tilata Viroon niksaa EU:sta, mutta en tiedä millaiset tuontirajoitukset Virossa on kun en itse asu siellä. Netistäkään en löytänyt tietoa..