Sivu 8 / 21 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45678910111218 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 141 - 160 / 418

Aihe: Höpinää AW IMR-akuista

  1. #141
    PoliisiGuru Rotax's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,856

    Vs: Höpinää AW IMR-akuista

    Apinan raivolla painettuna päästiin näihin lukemiin

    Linear Vin = 3.850 V
    Iave = 3.598 A
    Pave = 13.852 W
    Resistance = 0.970 ohm


    :wq

     
     
  2. #142
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: Höpinää AW IMR-akuista

    Toi viimenen vaikuttaa melko normaalilta, mitä oon ite mittaillu 0.8-1.0ohmin setuppeja AW:n akuilla.. Oiskohan sulla jotain kosketushäikkää/likaa siellä P+:n kytkimessä?

     
     
  3. #143

    Vs: Höpinää AW IMR-akuista

    Onkos mittariin laitettu 510 jatke? Eikös ollut puhetta, että jossain tapauksissa on ollut häikkää liittimen kanssa?

     
     
  4. #144
    PoliisiGuru Rotax's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,856

    Vs: Höpinää AW IMR-akuista

    Ei siellä mitään likaa näytä olevan, 3 prikkaa laitettu nappiin ja o-renkaatkin ohjeen mukaan. Tosin jostain syystä lukitusnappi ei enää toimi mutta se on sitten jo toinen juttu (jumittui siis).

    ECD-mittarissa on eGo-510 sovitin käytössä, koska ilman sitä se ei toimi tuon P+:n kanssa.

    :wq

     
     
  5. #145

    Vs: Höpinää AW IMR-akuista

    http://www.torchythebatteryboy.com/p...batteries.html Tuolla on Efestejä ja Aweita vertailtu ja mitä minä nyt ymmärrän ni höyryttelykäytössä toi 5 amppeeria lienee kuvio mitä seurata, niin vaikuttais toi efesti hintalaatusuhteeltaan oikeen pätevältä peliltä kokoluokassa 18650. 10 ampperissa Aw toki kyykyttää mut tuskin kenenkään kurkku sitä virtamäärää kestää.
    Mielenkiintoista on omasta mielestäni se kuinka aw on aivan omassa luokassaan 18350 sarjassa ja efestit taasen hieman parempia kokoluokassa 14500. Korjatkaa toki jos tulkitsin näitä käppyröitä väärin mutta outoja eroja eri kokoluokissa on varsinkin efestillä suoriutumisessa.

     
     
  6. #146

    Vs: Höpinää AW IMR-akuista

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Vilfred Näytä viesti
    http://www.torchythebatteryboy.com/p...batteries.html Tuolla on Efestejä ja Aweita vertailtu ja mitä minä nyt ymmärrän ni höyryttelykäytössä toi 5 amppeeria lienee kuvio mitä seurata, niin vaikuttais toi efesti hintalaatusuhteeltaan oikeen pätevältä peliltä kokoluokassa 18650. 10 ampperissa Aw toki kyykyttää mut tuskin kenenkään kurkku sitä virtamäärää kestää.
    Mielenkiintoista on omasta mielestäni se kuinka aw on aivan omassa luokassaan 18350 sarjassa ja efestit taasen hieman parempia kokoluokassa 14500. Korjatkaa toki jos tulkitsin näitä käppyröitä väärin mutta outoja eroja eri kokoluokissa on varsinkin efestillä suoriutumisessa.
    Ois kiva kuulla sähköguru overflown kommentti tästä...

     
     
  7. #147
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380

    Vs: Höpinää AW IMR-akuista

    AW:n akuissa kaikkein pienin sisäinen vastus ja sen takia ne ovat ylivoimaisia edelleen jännitehävikissä.
    Toisin sanoen matalaohmisilla setupeilla ne tykittää lujiten ja etenkin tuo näkyy mekaanisissa modeissa:



    EDIT: tuosta voidaan päätellä, että jos modissa ei ole yhtään sisäistä hävikkiä, niin täyteen ladattu AW akku antaa 1A kuormalla noin 4,1 volttia vastukselle, kun efest kyykkää alle 4 voltin.

     
     
  8. #148
    HöyryGuru overflow's Avatar

    Liittynyt
    09/2009
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,403

    Vs: Höpinää AW IMR-akuista

    No hiukan kommenttia, vaikken sähköguru olekaan... :P

    18650 sarjassa purkukäyrä on hyvin samanmuotoinen kuin se minkä ajoin Arizonan akuille eri kokoluokassa. Visuaaliseen ulkonäköön vaikuttaa Y akseli jonka alku ei ole nollassa. Tämä korostaa eroja, mikä lienee tarkoituskin, mutta ei visualisoi sitä minkä kokoisista eroista jännitetasoon nähden kysymys.

    18350 sarjan tulos näyttää todella oudolta, kuten Vilfred jo totesikin. 1A purkuvirralla EFEST kyykkäisi melko selkeästi, ja 2.5A virralla jo erittäin huomattavasti, kapasiteetin jäädessä tasolle 250 mAh. 5A purulla kenno suorastaan romahtaa, käyrän mukaan. Minun mielestäni tuo kyseinen mitattu akku on rikki, loppuunajettu, tai väärennös sisältäen jotakin muuta kuin IMR kemiaa.

    Arizona akkujen purkukäyrä oli nimenomaan ajettu EFEST IMR 18350 akulla, ja vertailuarvona oli AW IMR 18350, molemmat aivan uusia. Purkuvirta oli 2.1A, ja purkautuminen tapahtui hyvin samanlaisesti. EFEST kesti 100 mAh pidempään, koska se on juuri tuon verran isompi.

    Kahden akun perusteella olen havainnut, että jännitteen alenema on EFEST akulla hieman suurempi kuin AW akulla, kun kuorma on kova ja täsmälleen sama. Ero ei kuitenkaan ole kovin suuri, ja toisaalta eri AW mallien välilläkin on keskinäisiä eroja, joihin vaikuttaa kokoluokka ja myös ikä. Tämän takia en noita ole kovasti mittaillut vertailumielessä, kun vastaavan ikäisiä akkuja ei ole ollut testipenkkiin laitettavaksi.

     
     
  9. #149

    Vs: Höpinää AW IMR-akuista

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jalippo Näytä viesti
    AW:n akuissa kaikkein pienin sisäinen vastus ja sen takia ne ovat ylivoimaisia edelleen jännitehävikissä.
    Toisin sanoen matalaohmisilla setupeilla ne tykittää lujiten ja etenkin tuo näkyy mekaanisissa modeissa:

    Voisiko siis hieman mutkia oikoen sanoa, että efestit vie aw:ta hintalaatusuhteeltaan buusterimodien kanssa (lavat, provarit, ym) mutta mekaanisilla modeilla RBA käytössä AW:sta se tuplahinta kannattaa maksaa.

     
     
  10. #150
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380

    Vs: Höpinää AW IMR-akuista

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Vilfred Näytä viesti
    Voisiko siis hieman mutkia oikoen sanoa, että efestit vie aw:ta hintalaatusuhteeltaan buusterimodien kanssa (lavat, provarit, ym) mutta mekaanisilla modeilla RBA käytössä AW:sta se tuplahinta kannattaa maksaa.
    Ainakin jossain kokoluokissa Efest alittaa nopeammin kuormassa boosterin katkaisujännitteen (esim. 3,5 volttia) joilloin AW akulla höyryttelee todellisuudessa pidemmälle, eikä niistä Efestin suuremmista mAh luvuista ole käyttäjälle mitään iloa. Tämä on siis akkukoosta (tai mittauksesta) kiinni kumpi jaksaa pidemmälle... eli tilanne on komsii komsaa tyyppinen.

    Edit: Esimerkiksi tuossa näkyy hyvin kuinka paljon pidemmälle AW akulla pystyy höyryttelemään, jos buusteri katkaisee menon 3,5 voltissa:


     
     
  11. #151

    Vs: Höpinää AW IMR-akuista

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jalippo Näytä viesti
    Ainakin jossain kokoluokissa Efest alittaa nopeammin kuormassa boosterin katkaisujännitteen (esim. 3,5 volttia) joilloin AW akulla höyryttelee todellisuudessa pidemmälle, eikä niistä Efestin suuremmista mAh luvuista ole käyttäjälle mitään iloa. Tämä on siis akkukoosta (tai mittauksesta) kiinni kumpi jaksaa pidemmälle... eli tilanne on komsii komsaa tyyppinen.
    Lainaus Alkuperäinen postaaja overflow Näytä viesti
    18350 sarjan tulos näyttää todella oudolta, kuten Vilfred jo totesikin. 1A purkuvirralla EFEST kyykkäisi melko selkeästi, ja 2.5A virralla jo erittäin huomattavasti, kapasiteetin jäädessä tasolle 250 mAh. 5A purulla kenno suorastaan romahtaa, käyrän mukaan. Minun mielestäni tuo kyseinen mitattu akku on rikki, loppuunajettu, tai väärennös sisältäen jotakin muuta kuin IMR kemiaa.

    Arizona akkujen purkukäyrä oli nimenomaan ajettu EFEST IMR 18350 akulla, ja vertailuarvona oli AW IMR 18350, molemmat aivan uusia. Purkuvirta oli 2.1A, ja purkautuminen tapahtui hyvin samanlaisesti. EFEST kesti 100 mAh pidempään, koska se on juuri tuon verran isompi.
    Lainataan tuota sähkögurua hieman eli en tuota esimerkkiä ihan niele. Eikä tässä itsellä ole tarkoitus väittää, että efesti parempi olisi vaan hyvinkin tasavertainen kuin Aw ja hinnan ollessa noin puolet Aw:sta varsinkin buusterikäytössä efesti lienee hintalaatusuhteeltaan järkevämpi. Ja ihan loppukommenttina en yhtään efestiä omista, erikokoisia aw:n akkuja on nurkat pullollaan.

     
     
  12. #152
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380

    Vs: Höpinää AW IMR-akuista

    Joo totta, en huomannut tota gurun riviä tuosta, eli todennäköisesti tuossa mittauksessa ollut Efest oli jotenkin sökö.

     
     
  13. #153
    HöyryGuru overflow's Avatar

    Liittynyt
    09/2009
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,403

    Vs: Höpinää AW IMR-akuista

    ^ Ei siihen "gurun" riviä tarvita, vaan kuvasta pitää sattua ohimoon että käyrä on a) erittäin poikkeava, ja b) näyttää enempi surku-li-ion kennolta... :P

    Mutta tosissaan, erojen vertailu on hankalaa. Suhteuttaminen on varmaan suurin ongelma. Jos esim. AW antaa 1/10 osan kapasiteetin ajasta 0.1V enemmän jännitettä aluksi, niin miten sen hyödyn voi arvioida ja miten sen voi verrata hintaeroon joka lienee kaksinkertainen? Tai puolet, sekin tässä vielä sotkee että miten päin lasketaan... :P

    En ole minkään merkin tai mallin puolestapuhuja, tai vastustaja, ennemminkin puolueeton höyrytieteilijä . On tarkkaa puuhaa sanoa että tuo on parempi, kun tärkeintä olisi tuoda esille käytännön ero ja sen laajuus, ja voimassaoloaika .

     
     
  14. #154
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380

    Vs: Höpinää AW IMR-akuista

    Ihailen Overflown puolueettomuutta ja hienoa asennetta suhtautua tähän asiaan... tuutko festeille? Tarjoon bissen!
    Omasta tekstistä ehkä vähän paistaa läpi se, että yritän itselleni edelleen perustella kalleimpia akkuja, mutta pitää niitä linssejä avartaa rohkeasti. Kun faktat on pöydässä, niin vaihdan vaikka kaikki akkuni Efesteihin.

    Tosin varsin tyytyväinen olen ollut AW tuotteisiin, mutten kiellä että Efest on varmasti erittäin potentiaalinen haastaja.

     
     
  15. #155

    Vs: Höpinää AW IMR-akuista

    En keksinyt parempaa aluetta kysymykselleni, mutta akkuja siis tarvitsen lisää AW IMR:ien rinnalle.

    Panasonicin NCR18650A ja CGR18650CH akut ovat pyörineet mielessä, mutta onko näistä korvaamaan AW:n akkuja?
    (Tyydynkö siis vain tuttuun ja turvalliseen? --- AW IMR)

    Tosin AW:n hinnoilla saisi lähes tupla määrän panasoniceja

    Hämmennystä aiheuttaa myös hintataso alla mainitulla sivostolla.
    NCR18650A akkujen hinta kun on muualla huomattavasti korkeampi ???
    Onko kyseessä mahdollisesti väärennöksiä tms?

    http://www.akkula.fi/epages/vilkas02...Products/13310

    Mielipiteitä siis akkuvalintoihin kaivataan :

     
     
  16. #156
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697

    Vs: Höpinää AW IMR-akuista

    Itse olen uusioakkuni ostanut Efestin IMR-akkuina. Sama IMR-tekniikka, mutta selkeästi edullisempi hinta.

    Jossain ketjussa aloittelijaa opastin, että osta IMR-akkuja, ja jos kantti kestää niin markkinajohtajaa. Jos taas olet tarkka taloudestasi niin osta haastajaa. Saatat saada saman tuotteen murto-osalla hinnasta.
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  17. #157
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: Höpinää AW IMR-akuista

    Panan CH on myös IMR-akku ja mun mielestä pätevämpi kuin Efestin 18650, koska ainakin nuo omat 2250mAh Efestit on liian pitkiä kaikkiin muihin mun laitteisiin, paitsi GGTS:ään ja myös paksuus oli liikaa, joten jouduin kuorimaan niistä tarrat pois..
    Tuo A taas on perinteinen Li-Ion, eli ei turvakemia-akku, eikä siinä myöskään suojapiiriä ole, joten itse jätin sen ihan suosiolla sikseen, kun olin samassa tilanteessa kuin sinä (itse tosin etsin korvikkeita siksi, että silloin AW:t oli joka paikasta loppu).

    Lyhyesti siis suosittelen Panasonic CGR18650CH-akkuja hintatietoiselle höyryttelijälle, mutta jos haluaa tiettävästi parasta, niin sitten AW. Joissain modeissa nuo Panan akut saattaa aiheuttaa ongelmia, koska eriste ei mene pohjassa kulmien ympäri ja joillakin tämä on pohjanapillisissa modeissa saanut aikaan jatkuvan tulituksen (saa toki lähes kaikissa laitteissa korjattua ohuella teipillä mutta.. :). Niin juu, nuo Panat ovat nännittömiä, eli eivät pelitä esim. Provarissa, jos ei itse siihen nänniä juota (tai käytä magneettinänniä, mutta silloin pituus taas kasvaa moneen laitteeseen liian pitkäksi).
    Itselleni ei enää muita akkuja tule, kuin AW:n tai heikommassa rahatilanteessa Panan CH.

     
     
  18. #158
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    227

    Vs: Höpinää AW IMR-akuista

    Pah. Efestin akut simahtivat aika nopeasti. Ja sen verran halpoja ettei viitti valittaa.

     
     
  19. #159
    Höyrykonkari Arzk's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    244

    Vs: Höpinää AW IMR-akuista

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Charun Näytä viesti
    Panan CH on myös IMR-akku ja mun mielestä pätevämpi kuin Efestin 18650, koska ainakin nuo omat 2250mAh Efestit on liian pitkiä kaikkiin muihin mun laitteisiin, paitsi GGTS:ään ja myös paksuus oli liikaa, joten jouduin kuorimaan niistä tarrat pois..
    Tuo A taas on perinteinen Li-Ion, eli ei turvakemia-akku, eikä siinä myöskään suojapiiriä ole, joten itse jätin sen ihan suosiolla sikseen, kun olin samassa tilanteessa kuin sinä (itse tosin etsin korvikkeita siksi, että silloin AW:t oli joka paikasta loppu).
    Sen verran tarkennusta, että Panan CGR:t on spekseiltään lähellä IMR:ää, mutta kuitenkin oma kemiansa. Myyntipuheiden mukaanhan sillä piti yhdistää IMR:n hyvät puolet ICR:n kapasiteettiin, uskokoo ken jaksaa. Mulla CH:t on ainoina 18650:na pelanneet kyllä mainiosti Ei AW:kaan ikinä hukkasijoitus ole.
    Edit: Eli pidän nää kaksi ihan samalla viivalla, ostan sitä jota saa helpommin ja halvemmalla. Kertokaa jos oon väärässä

     
     
  20. #160
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: Höpinää AW IMR-akuista

    ^Samoilla linjoilla itsekin. Ainoa huono puoli jota tuosta Panasta olen löytänyt on tosiaan tuo pikkasen alapäästä vajaaksi jäävä eristys ja nänni puuttuminen.
    Hyvä kun tarkensit tuota Panan toimintaa (en tosin tiedä onko sillä mitään käytännön merkitystä), itse vain joskus tuota akkua googlaillessa törmäsin muistaakseni jonkun taskulamppufoorumin testiin, jossa mainittiin sen olevan IMR-tekniikkaa Panasonicin mainospuheista huolimatta.

     
     
Keskustelu Akut ja laturit

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •