Sivu 12 / 21 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 28910111213141516 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 221 - 240 / 418

Aihe: Höpinää AW IMR-akuista

  1. #221
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    6,044
    Tässä vähän tietoa IMR kemiasta. What exactly does "IMR" mean?
    Onko se IMR "teknologia" oikeasti turvallisempi vaihtoehto?

    Ne ketkä vannoo IMR:n nimeen voi ehkä muuttaa käsitystään hieman..

     
     
  2. #222
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    6,044

    IMR or NOT?

    Pakko tehdä tälle oma topikki kun koskee kaikkia IMR akkuja.
    Mun mielestä IMR akut on ylihehkutettuja turvallisuudestaan onko asia näin?

    What exactly does "IMR" mean?

    Lukekaas tuolta hieman te fanaattiset IMR nimeen vannojat.
    En nyt sano etteikö ne olisi hyviä akkuja, ne on. Mutta toi että ne on muka paljon turvallisempia kuin normi akut niin mihin se väite perustuu?
    Niitä ei voi ylilataa, eli ne on hieman turvallisempia.

    Tuolla sanotaan The term "IMR" simply indicates that LiMn2O4 is a major component of the cathode. It does not necessarily indicate that a cell has exceptional rate capability or improved safety characteristics, properties often incorrectly associated with cells with the IMR designation.

    Voiko ne räjähtää? En tiedä, ainaki forkalla on jollakin modi lentäny kädestä.
    Näitä on tapahtunut kaikilla erilaisilla akuilla.

     
     
  3. #223
    Höyrypää phage4i's Avatar

    Liittynyt
    01/2013
    Sijainti
    Helsinki,FI
    Viestit
    747
    Tästä aiheesta kyllä kiinnostelis tietää hieman enempi,kun itse olin noita suojaamattomia Panasonic NCR18650B isomman kapasiteetin akkuja mekaaniseen tilaamassa,mut sit tuli jotain juttua irssin puolella,mistä hieman kuumoituin ja joka sai mut vaihtamaan ne AW IMR pötkylöihin kuitenki.. Jäi vähän vaivaa ku ne Panan akut kiinnostaisivat edelleen!
    Natureg0ing is a must..pd!

     
     
  4. #224
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    6,044
    Monet käyttää juuri noita akkuja mekaanisissa, jos kuumottaa niin osta vapesafe.

     
     
  5. #225
    Höyrykone _S_'s Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Satakunta
    Viestit
    10,375
    Itse käytän mekaanisissa vain IMR akkuja
    no postataan miksi sana turvakemia on niin kiva

    pari kertaa olen itse saanu putken oikoseen ja ainoa mitä olen saanu aikaiseksi on että akku lämmennyt ja paljon -> ulos viilenemään -> visuaalinen tarkatus & mittaus -> takaisin kiertoon ja kaikki toiminut ok sen jälkeen
    veikkaisin että jos kyseessä olisi ollut li-ion akku olisi tapahtunut jotain muuta kuin lämpänemis operaatio (en sano että näin olisi 100% varmuudella)
    voin kyllä testata jos joku haluaa mitä tapahtuu jos li-ion akun vetäisee oikoseen täydestä latingista veikkaan että huonosti ?
    jos li-ion esim maksaa 4-6€ ja esim AW 8-12€ ja akku kesto noin 500 latausta itse valitsen AW:n

     
     
  6. #226
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    6,044
    Mulla on samsungin 18650 akku menny monta kertaa oikoseen, se on kuumennut vaan ja viilennyksen jälkeen heittänyt takaisin modin sisään.
    Toimii hyvin tänäkin päivänä. Itse asiassa luin kyseisista samsung akuista testejä niin niitä ei oltu saatu räjähtämään vaikka mitä koitettiin, esim pidettiin suorassa oikarissa 30min jne.

    e:
    Tuntuu siltä että IMR akkujen ympärille on rakennettu myyttinen suoja etteikö ne voisi lahota tai vetää kunnon oikaria.
    Asiahan näin ei ole.

     
     
  7. #227
    Höyrykone _S_'s Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Satakunta
    Viestit
    10,375
    juu sulla on noita samsung 18650 ICR akkuja ?
    helposti saa noita kannettavista ainaki hyviä akkuja

    E : KIITOS TELINEESTÄ Herra lepää siinä ja piiput

     
     
  8. #228
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    6,044
    Testaa jos viitsit, tee se sama testi myös IMR akuille? Voin lähettää parit akut testaukseen.

     
     
  9. #229
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697
    IMR-akkuja käytän kaikissa laitteissani, mekaanisissa ja elektronisessa ProVarissa. Ei vain ole ollut syytä katsella muuta, kun näistä on sanottu että näistä saa ulos isoja hetkellisiä tehoja. Ja ovat turvallisiakin kuulemma, mutta sitä varten mulla on ollut teleskoopeissa joka tapauskessa VapeSafe.

    Akkuja ei usein tarvitse ostaa, ja se ei ole hintakysymys ollenkaan.
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  10. #230
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    6,044
    Tota mä just tarkotan, "kuulemma turvallisia". Onhan ne turvallisempia kuin normi li-ion akut ihan siitä syystä ettei niitä ei voi ylilataa.

    Olisi kiva kuulla jotain konkreettista miten muuten ne on turvallisempia? Täällä puhutaan vaan yleisellä tasolla ja siksi olenkin miettinyt että onko kukaan oikeasti perehtynyt asiaan.

     
     
  11. #231
    Höyrykone _S_'s Avatar

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Satakunta
    Viestit
    10,375
    Eihän noissa varmaan muuta ole kuin nämä pointit ? korjatkaa gurut jos olen väärässä ?

    - IMR eli turvakemia
    - Käyttää parhaitan mah 4.2v -> 2.5v
    - Antaa isoja Amppeereja ulos max kuormalla
    - Yli ja mahdollisesti alilataus
    - Yleensä esim AW yritetään käyttää mahdollisimman laadukasta kennoa -> akun ikä pidentyy samoin suosituskyky
    - Yllämainittujen syiden perusteella yleensä mahdollisimman pienin akun droppi kun ajellaan max kuormalla (sub ohm setupeilla)

    ei siis mainosta kumpaakaan oli se sitten 1€ akku tai 15€ superhyperturbo akku

     
     
  12. #232
    HöyryGuru overflow's Avatar

    Liittynyt
    09/2009
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,403
    IMR akku tuottaa ulkoisen oikosulun tilanteessa julmasti lämpöä, mutta akku ei räjähdä.

    Li-Ion vastaavasti tuottaa myös lämpöä sen minkä kerkeää, mutta itse itseään kiihdyttävän reaktion vuoksi tuottaa myös kaasua, paisuu ja lopulta räjähtää ja syttyy liekkeihin. Isompi räjähdys tapahtuu jos kaasu pääsee kertymään johonkin paineastian tapaiseen tilaan, esim. metallinen modiputki ilman tuuletusreikiä. ECF stacked batteries varoitus ilmeisesti oli juuri tätä sarjaa, ylemmän akun eriste oli vaurioitunut ja se tuotti oikosulun putken kautta alemmalle akulle.

    Lievänä off-topiccina tuohon liittyen, stacked batteries sähköisesti ei ole mitenkään vaarallinen, jos kuorien kautta ei ole mahdollista syntyä oikosulkua, kuten esim. AA bokseissa tai vaikkapa Oval modeissa. Omista laitteistani ainakin WOO ja EVO ovat ECF tavalla vaarallisia, mutta minähän pidän akuistani hyvää huolta ja varsinkin noiden akkujen eristeet ovat aina tiptop kunnossa. Ja miten eriste esimerkiksi vaurioituu, niin siten että otetaan akku pois laturista sillä tavalla että liikkuva miinusposti repäisee kuorta. Riittävän monta kertaa noin, niin ohut muovi on rikki.

     
     
  13. #233
    Höyrypää Divi's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    484
    Itse käytän pääasiassa tavallisia akkuja kaikissa laitteissa. Mä näkisin asian niin päin että mekaanisessa ei oo niin justiinsa, koska toiminta on 100x varmempaa, eikä akku ole kytkettynä mihinkään muutakuin tulittaessa. Noissa säädettävissä modeissa käyttäisin mielummin sitten sitä IMR tekniikkaa koska akku on jatkuvasti kytkettynä elektroniikkaan, ja elektroniikan vikaantuessa hyvä mahdollisuus on siihen että akku lähtee kiertoradalle aika hyvää vauhtia. Sitä en tiedä onko IMR:än ja normaalin akun käyttäytymisessä suuri ero oikosulkiessa, mutta jos siitä kolmesta kirjaimesta käyttäjälle tulee parempi fiilis niin ilmanmuuta sitten se kannattaa, ei ne niin paljoa kalliimpia ole.

    Kaikiltahan meilta löytyy sieltä toisesta taskusta kuitenkin se 3,7 voltin litium kenno joka ei ole IMR:stä kuullukkaan, eli puhelimen akku. Vieläpä jatkuvassa purku/lataus syklissä.
    Syyskuu 2013 - Tupakka vaihtui höyryyn
    Tammikuu 2015 - Höyry vaihtui happeen
    Tammikuu 2016 - Edelleen hapella mennään, kehtaa jo sanoa että I AM PROOF! Höyry toimi!


     
     
  14. #234

     
     
  15. #235
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Sittenhän meikäläisen setupit on kohillaan, yx päivä väänsin 3 vaijeri/mesh-setuppia, kaikki välillä 0,57-0,59
    Rupesin vaihtamaan akkuja tos 3,5 v kieppeillä, herkästi meinas mennä liian alas höyryn hiipumatta
    2 akkua tuhosin, alhainen volttimäärä->herkkä magneettikytkin lukitsematta->tuubi pöydälle ja itse suihkuun ym. = tulitti aton + akun rutikuivax... Oli muuten ekakerralla ato polttavan kuuma ku nappasin tuubin kätösiin
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  16. #236
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    6,044
    Onko jossain videoo missä esim samsungin akku räjähtäisi tai panasonicin?

    Enkä tarkota räjähdyksellä sitä että modi lentää pois kädestä, se taitaa olla syntyvän paineen syytä. Lentämistä on tapahtunut niin imr akuilla kuin li-ion.


    e: pienellä googlauksella ainoat samsungin akut mitkä on räjähtänyt niin on ollut kännyköissä.
    Panasonicista video http://www.youtube.com/watch?v=ErKyND4_Gf4

    Mä luotan tunnettuihin (aw, efest, samsung, panasonic, sanyo jne) akkumerkkeihin, en usko että yksikään on turvallisempi kuin toinen modin sisällä.

     
     
  17. #237
    HöyryGuru overflow's Avatar

    Liittynyt
    09/2009
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,403
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Wapari Näytä viesti
    Tuo oli aika hyvä video. Johtimet olivat kyllä varsin ohuita ja liitoksissakin oli vastusta. Huomattavasti paksummalla johdolla saisi tehokkaamman purun, mutta ei se noilla akuilla suuresti tilannetta muuta.

    Laturit eivät noita lähde lataamaan, koska alussa latausvirran rajoitin iskee päälle. Jos niihin ensin antaa energiaa apuakulla muutamaan otteeseen, varaus nousee sellaiselle tasolle että tavallinen laturikin jatkaa siitä.

     
     
  18. #238
    Höyrypää Divi's Avatar

    Liittynyt
    09/2013
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    484
    Kuvittele tuohon metallikuoret päälle: lipo explosion - YouTube
    Syyskuu 2013 - Tupakka vaihtui höyryyn
    Tammikuu 2015 - Höyry vaihtui happeen
    Tammikuu 2016 - Edelleen hapella mennään, kehtaa jo sanoa että I AM PROOF! Höyry toimi!


     
     
  19. #239
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2013
    Sijainti
    helsinki
    Viestit
    6,044
    Lipo akkuja harvemmin käytetään modeissa.

     
     
  20. #240
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Divi Näytä viesti
    Itse käytän pääasiassa tavallisia akkuja kaikissa laitteissa. Mä näkisin asian niin päin että mekaanisessa ei oo niin justiinsa, koska toiminta on 100x varmempaa, eikä akku ole kytkettynä mihinkään muutakuin tulittaessa.
    Mulla on mekaanisessa sulanut plussapostin eriste kun on hapetettu pulssittamalla ja suuria virtoja kysessä. Viittä vaille valmis pysyvä oikosulku joka taskussa tuntuu vittumaiselta! Ja ei ole kiinalaistesta laitteesta kysymys vaan ihan kotimaisesta.

    En suotta kerro minkä merkkisestä laitteesta on kysymys, vaan tähdennän turvallisuushaluisuutta aina. IMR ja VapeSafe and what not.
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
Keskustelu Akut ja laturit

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •