Sivu 8 / 30 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45678910111218 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 141 - 160 / 584

Aihe: Penelope (Golden Greek)

  1. #141
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380

    Vs: Re: Penelope (Golden Greek)

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Juzzi9 Näytä viesti
    Mitä eroa käytännössä watilla ja amppeerilla toiminnan kannalta?

    Mulla nyt tuo alle viikko sitten tehty todella hyvä setuppi kulahti jo kummasti. En tiedä mikä siinä on. Miinus johto oli kyllä pinnassa että voisi olla liikkunut nesteensyöttöä säätäessä. Vai onko tuo D luokan kanthal todella niin huonoa? Aika laimeat höyryt jo.
    Ampeeri * voltti = teho eli Watti.
    Tai voltti * voltti / vastus = Watti.

    Ampeerien määrä kasvaa sitä mukaan mitä enemmän voltteja otetaan ulos, tai jos vastusta pienennetään. Watti on se teho joka kyseisellä voltti ja vastusyhdistelmällä irtoaa. Vertaa esim. mikroa, jossa lämmitystehot ilmoitetaan watteina

    Voit tarkistaa setupin ohmit, jos ovat nousseet selvästi niin joko kontakti huonontunut, tai päässyt karstoittumaan jo pahasti. Jotkut nesteet "tuhoavat" setupit nopeammin kuin toiset. Tosin itse herkkusuuna teen uuden setupin noin viikon välein!

     
     
  2. #142
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2012
    Viestit
    187

    Vs: Penelope (Golden Greek)

    Kyllähän setupista paras terä on jo viikossa lähteny jos päivittäisessä käytössä on. Ja viikkokin tuntuu liian pitkältä ku meinaa taidot ruostua siinä ajassa! Ja onhan tuo mukavaa näpräämistä ajanvietteeksi.

     
     
  3. #143

    Re: Penelope (Golden Greek)

    Öh en nyt aivan vieläkään ymmärtänyt. Molemmat kasvavat siis kuitenkin samassa suhteessa? Onko amppeeri ikään kuin "kulutus"?

    Juu paras terä varmaan viikossa mutta ei tuo ole vielä viikkoakaan ja tehoissa sijoittuu ehkä lr dcarton ja lr kiinan eGo-c:n väliin :s


    Toisaalta kasasinkin tuon vähän epämääräisesti. Illalla tehtävä ruumiinavaus, ei tämä dct kartotankki kombo oikein enää täytä höyryttelyhimoja kun on tuohon Penelopeen tehnyt lähempää tuttavuutta.

     
     
  4. #144
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380

    Vs: Re: Penelope (Golden Greek)

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Juzzi9 Näytä viesti
    Öh en nyt aivan vieläkään ymmärtänyt. Molemmat kasvavat siis kuitenkin samassa suhteessa? Onko amppeeri ikään kuin "kulutus"?

    Juu paras terä varmaan viikossa mutta ei tuo ole vielä viikkoakaan ja tehoissa sijoittuu ehkä lr dcarton ja lr kiinan eGo-c:n väliin :s


    Toisaalta kasasinkin tuon vähän epämääräisesti. Illalla tehtävä ruumiinavaus, ei tämä dct kartotankki kombo oikein enää täytä höyryttelyhimoja kun on tuohon Penelopeen tehnyt lähempää tuttavuutta.
    No en ole sähkömiehiä, mutta jos automaailmaan pitäisi verrata:
    Hevosvoima = voltti ja Vääntömomentti = ampeeri --- näiden yhteisvaikutus tekee sitten sen perstuntuman (Watin) kuinka liukkaasti se kulkee.

    Uutta setuppia vaan kehiin ja joka kerta tulee astetta parempi...
    Kannattaa kokeilla laittaa silican päät limittäin coilin alle, niin että coilin sisällä on 2 lankaa ja kummassakin kanavassa vaan 1.

     
     
  5. #145
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestit
    368

    Vs: Re: Penelope (Golden Greek)

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jalippo Näytä viesti
    No en ole sähkömiehiä, mutta jos automaailmaan pitäisi verrata:
    Hevosvoima = voltti ja Vääntömomentti = ampeeri --- näiden yhteisvaikutus tekee sitten sen perstuntuman (Watin) kuinka liukkaasti se kulkee.

    Uutta setuppia vaan kehiin ja joka kerta tulee astetta parempi...
    Kannattaa kokeilla laittaa silican päät limittäin coilin alle, niin että coilin sisällä on 2 lankaa ja kummassakin kanavassa vaan 1.
    Ehkä ymmärsin, ehkä en.... Häätynee kokeilla iltasella. Siis ikäänkuin 3 kieppiä vastuslankaa joista kaksi menee yhden silican ympäri ja yksi (keskimmäinen) molempien silicojen ympäri???


    Automyynti on alani, Höyryttely on tapani!!!

     
     
  6. #146
    Höyrypää

    Liittynyt
    05/2012
    Sijainti
    Loppi
    Viestit
    459

    Vs: Re: Penelope (Golden Greek)

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Macce Näytä viesti
    Ehkä ymmärsin, ehkä en.... Häätynee kokeilla iltasella. Siis ikäänkuin 3 kieppiä vastuslankaa joista kaksi menee yhden silican ympäri ja yksi (keskimmäinen) molempien silicojen ympäri???
    Juu et ymmärtänyt . Vastaava löytyy Sibin lataamasta videosta, jossa Jalippo vääntää setupin.

    Kicked Bolt|GGTS #3134|Odysseus V2|ProVari
    Tulossa:...

     
     
  7. #147

    Re: Penelope (Golden Greek)

    Juu tuota kokeilin mutta tein sen kahdella päällekkäisellä täyspitkällä ja katkoin sitten molemmilta puolilta toisen. Se vaan ei toiminut niin hyvin kun ne ei oikein istuneet sinne holeihin. Tuo coilin leveys vaan ei välttämättä tule niin takaraivosta etten uskaltanut tuolla videosi tavalla yrittää, mutta vklp olisi aikaa räpeltää :P

     
     
  8. #148

    Vs: Penelope (Golden Greek)

    Voihan nyt perseen suti. Tuli juuri toinen Penelope, niin siitä sitten puuttuu se rengas, jolla wicki kiristetään sitä pesää vasten. Olin juuri laittamassa reklaamatiota, niin Golden Greekilta tuli meili, että osa Penelopeista on lähtenyt ilman tuota rengasta matkaan. Imeolla ollaan sitten vielä lomalla, niin eipä sitten tiedä, koska tuon puuttuvan rinkulan sitten saa. Tilaus siis UK:sta. Onko muut saaneet näitä ilman sitä rinkulaa?

     
     
  9. #149

    Vs: Penelope (Golden Greek)

    Lainaus Alkuperäinen postaaja ray krebbs Näytä viesti
    Voihan nyt perseen suti. Tuli juuri toinen Penelope, niin siitä sitten puuttuu se rengas, jolla wicki kiristetään sitä pesää vasten. Olin juuri laittamassa reklaamatiota, niin Golden Greekilta tuli meili, että osa Penelopeista on lähtenyt ilman tuota rengasta matkaan. Imeolla ollaan sitten vielä lomalla, niin eipä sitten tiedä, koska tuon puuttuvan rinkulan sitten saa. Tilaus siis UK:sta. Onko muut saaneet näitä ilman sitä rinkulaa?
    Mulle tuli just kans tuo sama maili, mutta laitetta en vielä oo saanut. Meinas vähän ruveta vanne kiristämään päätä (eka Penelope vasta, sulla on sentään yks jo ennestään ), mutta helpottaa vähän kun postissa odotti Bacchus.
    [Provari | K100 | Vamo | Bacchus | MadVapes VV-box]

     
     
  10. #150
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Tervajoki
    Viestit
    58

    Vs: Penelope (Golden Greek)

    Oma edes mennyt penelope tuli aikanaan ranskasta ilman samaa rinkulaa ja hyvin pelitti ilmanki. rinkula tuli myöhemmin perässä.

     
     
  11. #151

    Vs: Penelope (Golden Greek)

    Teinpä tuolla kahdella langalla, ja nyt muistankin mikä oli myös viimeksi. Omituinen tunkkainen maku. En dryburnannut kumpaakaan, vain toholla läpi. Huolellisesti. Tosin ei luulisi sen johtuvan wickin muodosta. Höyryäkään nyt ei aivan törkeitä tule mutta se yleensä hetken jälkeen on vielä parantunut. Ilmalle tosin ei jäänyt tilaa kovin paljoa. Eihän se nyt kauheita tietysti vaadikaan.

    Ja minulla tuo osa jossa on keramiikka sisällä on aina aivan törkeän kireällä kun sitä koittaa pois ottaa. Siis aivan perkeleen kireällä. Nytkin jouduin nitkuttelemaan sitä vartin verran. Ja plus napa on hieman vinossa valmiissa kokoonpanossa. En usko että sitä ryssänkierteille olen joka kerta kuitenkaan laittanut.

    Miten minä olen ainut jolla on ongelmia

    Toisaalta se voi olla liian korkea resistanssikin, meikäläisen voltit kun yltää 4,8 asti ja ohmeista ei tietoakaan.

     
     
  12. #152
    Höyrykone hesekiel's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tamperehan se
    Viestit
    2,762

    Vs: Penelope (Golden Greek)

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Juzzi9 Näytä viesti
    Toisaalta se voi olla liian korkea resistanssikin, meikäläisen voltit kun yltää 4,8 asti ja ohmeista ei tietoakaan.
    Penelopea omistamattomana en kommentoi muita probleemoja.. Mitä vastuslankaa käytät? Jos ei omista laitetta joka näyttää ohmit niin semmone erittäin tarkka : nyrkkisääntö on, että 5cm 0.20 kanthalista tulee semmone rapiat 2ohmin coili. Eli 4,8 volttia (Twisti..?) riittää aivan hyvin.

    Mikäli silica on poltettu kunnolla +800asteisella liekillä, tunkkaiselle maulle ei kaiketi jää vaihtoehdoiksi kuin liian pieni nestesyöttö tai tunkkaisen makune neste

     
     
  13. #153
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestit
    368

    Vs: Penelope (Golden Greek)

    Halon torque on ainakin sellainen suolen makuinen neste näistä raksattavista vehkeistä...


    Automyynti on alani, Höyryttely on tapani!!!

     
     
  14. #154

    Vs: Penelope (Golden Greek)

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Juzzi9 Näytä viesti
    Teinpä tuolla kahdella langalla, ja nyt muistankin mikä oli myös viimeksi. Omituinen tunkkainen maku. En dryburnannut kumpaakaan, vain toholla läpi. Huolellisesti. Tosin ei luulisi sen johtuvan wickin muodosta. Höyryäkään nyt ei aivan törkeitä tule mutta se yleensä hetken jälkeen on vielä parantunut. Ilmalle tosin ei jäänyt tilaa kovin paljoa. Eihän se nyt kauheita tietysti vaadikaan.

    Ja minulla tuo osa jossa on keramiikka sisällä on aina aivan törkeän kireällä kun sitä koittaa pois ottaa. Siis aivan perkeleen kireällä. Nytkin jouduin nitkuttelemaan sitä vartin verran. Ja plus napa on hieman vinossa valmiissa kokoonpanossa. En usko että sitä ryssänkierteille olen joka kerta kuitenkaan laittanut.

    Miten minä olen ainut jolla on ongelmia

    Toisaalta se voi olla liian korkea resistanssikin, meikäläisen voltit kun yltää 4,8 asti ja ohmeista ei tietoakaan.
    Mulla kans menee välillä tosi kireelle se keramiikan vaippa mutta oon huomannu että silloin se plus tappi ei aina ole tarpeeksi kireälle pyöritetty. Ja aina se plussa on vähän vinossa täälläkin.. Ei kyllä toimintaa haittaa.

    Noi laimeat hyöryt voi kyllä johtua liian isosta vastuksestakin. Mulla ainaki kickin kanssa pelittää aina hyvin, mutta ego boosterissa ei aina riitä voltit hyviin höyryihin. Ei ole itelläkään mittaria että vois ohmit mitata, mutta varmaan heittelee noi vastukset kun ei vielä osaa tasalaatuista tehdä.

    Aku #19 + Odysseus
    Jazz e-pipe + Penelope

     
     
  15. #155

    Vs: Penelope (Golden Greek)

    Jaa voisiko olla. Nääs tässä yksilössä tuo plus napa oli tuohon keramiikkaosaan kieritelty valmiiksi kun käytettynä ostin. Eipä minuakaan tuo vinous sikäli haittaa, ajattelin vaan tosiaan jos sillä on tekemistä tuon kireyden kanssa.

    Vooooi johtua mutta tämä on kyllä alle 5cm tällä hetkellä. Miten, oletteko huomanneet tosiaan tuota että onko sillä ollut vaikutusta miten pieneksi setupin ohittava ilmarako on jäänyt? Mutta tosiaan, viime tuolla setupilla joka alkuun toimi TODELLA hyvin, olin toholla polttamisen lisäksi dryburnannut vähän. Ja paitsi höyryntuotanto myös maku oli mainio.

     
     
  16. #156
    Höyrypää

    Liittynyt
    08/2011
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    435

    Vs: Penelope (Golden Greek)

    Mitä nesteitä käytätte.
    House of liquidin Eden ja cigarillos sekoitus joka oli eri hyvää Bogessa on niin törkeen vahvaa
    ettei kertakaikkiaan voi höyryttää tällä.
    Vanha welhon kahvi löytyi kaapista eikä maistu miltään, höyryää kyllä ihan törkeesti.

     
     
  17. #157
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2012
    Viestit
    187

    Vs: Penelope (Golden Greek)

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Blankko Näytä viesti
    Mitä nesteitä käytätte.
    House of liquidin Eden ja cigarillos sekoitus joka oli eri hyvää Bogessa on niin törkeen vahvaa
    ettei kertakaikkiaan voi höyryttää tällä.
    Vanha welhon kahvi löytyi kaapista eikä maistu miltään, höyryää kyllä ihan törkeesti.
    Eden ja Tribeca tällähetkellä. Onhan tässä ainakin yksi varjopuoli, tuohon Penen makuun tottuessa ei bogesta maistu oikee mikää enää miltään.

     
     
  18. #158
    Höyrypää Lonelyrider's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    784

    Vs: Penelope (Golden Greek)

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Blankko Näytä viesti
    Mitä nesteitä käytätte.
    House of liquidin Eden ja cigarillos sekoitus joka oli eri hyvää Bogessa on niin törkeen vahvaa
    ettei kertakaikkiaan voi höyryttää tällä.
    Vanha welhon kahvi löytyi kaapista eikä maistu miltään, höyryää kyllä ihan törkeesti.
    Jos on liian vahvaa niin kokeile lisätä siihen pg/vg pohjanestetä. Ite oon tota diy apsinttia säätäny noin.

     
     
  19. #159
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132

    Penelope (Golden Greek)

    Eikö Penelopessa pysty säätämään tuota Odyn malliin, eli pienentämällä rakoa keramiikkaan?
    KGO & Twist

     
     
  20. #160
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    211

    Vs: Penelope (Golden Greek)

    Melkein menee kohta usko yrittämiseen... 2 penelopea käytössä, toiseen saanut (tuurilla) 2 kohtalaista setuppia, käytössä 0,2mm NiCr lanka ja hopealanka. Toiseen ei onnistu sitten kirveelläkään, maku hyvä, throat hit tosi kova, höyry olematon.
    Videoita on tullut katsottua, vastus kohdallaan (1,3-2,1)...ei pysty ymmärtämään
    Silicaa 2 kerrosta imukupin yläpuolella ja laitteena miniprovari.
    Edit: Ja coilin olen yrittänyt painaa alas.
    Edit 2: "Help, tai heitän noi tuusulanjärveen"

     
     
Keskustelu Rebuildable

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •