Sivu 7 / 30 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456789101117 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 121 - 140 / 584

Aihe: Penelope (Golden Greek)

  1. #121

    Vs: Penelope (Golden Greek)

    Näinhän se menee. Tulihan tuohon jo vastaus mutta olipa taas mukava muistella kuinka taiteellinen on.

    Ja tosiaan kuten Jalippo sanoi tulee NR langasta myös pieni vastus, mutta niin tulee esim eGossa ja sen kaltaisissa akusta itsestäänkin. Ja puhutaan siis tosiaan niin pienistä määristä että ei vaikuta mitenkään.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat

     
     
  2. #122
    Höyrykonkari fEE's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    200

    Vs: Penelope (Golden Greek)

    Informatiivisin kuvitus miesmuistiin

     
     
  3. #123
    Höyrypää

    Liittynyt
    08/2011
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    435

    Vs: Penelope (Golden Greek)

    Italiasta tuli vehje. Wickkiä jotain 30cm ja yksi valmis lanka.
    Käytin tuon valmiin langan. Aika hyvä dryhit kun oli kiinni toi säätö.
    Nyt toimii hyvin.Höyryää jotakuinkin järjettömästi.

     
     
  4. #124
    Höyrypää Stoney's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    808

    Vs: Penelope (Golden Greek)

    No selittäkääs sit joku yksinkertaisesti yksinkertaiselle mistä johtuu se, että 5cm 0.2 kanthalia, josta liitoksiin nr-lankaan häviää noin sentti, antaa vastukseksi 2.9ohmia? fEE:n kuvan mukaan vastustavan langan mitta olisi se 4cm, jonka pitäisi antaa vastukseksi alle 2ohmia.... mä kyllä olen niin sitä mieltä, että noi liitoskohdat vastustaa kyllä.

    Ota näistä sit selvää. Pah.
    What do you mean, I ain't kind? Just not your kind -D.Mustaine

     
     
  5. #125
    Höyrypää TrippyG's Avatar

    Liittynyt
    08/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    928

    Vs: Penelope (Golden Greek)

    Kyllä se tuon hienon kuvan mukaan menee. O0
    Eli vaikka ois 10cm 0.2 kanthalia niin se vastus määräytyy tuon NR lankojen väliin jäävän osuuden mukaan. Näin ainakin omat setupit ovat toimineet. Mr. Ylivuoto voi varmasti vahvistaa asian.

     
     
  6. #126
    Höyrypää

    Liittynyt
    05/2012
    Sijainti
    Loppi
    Viestit
    459

    Vs: Penelope (Golden Greek)

    Paljonkos tää muuten vetää nestettä? En ole omaa vielä päässyt kokeilemaan :-\

    Kicked Bolt|GGTS #3134|Odysseus V2|ProVari
    Tulossa:...

     
     
  7. #127
    Höyrypää TrippyG's Avatar

    Liittynyt
    08/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    928

    Vs: Penelope (Golden Greek)

    Lainaus Alkuperäinen postaaja DeLaHoya Näytä viesti
    Paljonkos tää muuten vetää nestettä? En ole omaa vielä päässyt kokeilemaan :-\
    3ml mahtuu juissia.

     
     
  8. #128
    Höyrypää

    Liittynyt
    05/2012
    Sijainti
    Loppi
    Viestit
    459

    Vs: Penelope (Golden Greek)

    Lainaus Alkuperäinen postaaja TrippyG Näytä viesti
    3ml mahtuu juissia.
    Ok. Kiitos. Onko toi muuten soiva peli, esim verrattuna odyyn?

    Kicked Bolt|GGTS #3134|Odysseus V2|ProVari
    Tulossa:...

     
     
  9. #129
    Höyrykone pki's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    2,097

    Vs: Penelope (Golden Greek)

    Käsittääkseni täysin sama idea kuin 'perus' odyssa, viksummat korjatkoot jos olen väärässä.. kuten yleensä.

    Valittelin liian ahtaista kirkkaista tuubeistani ja laitoin vapowallin kautta tekijälle (Kir jotain) viestiä, nyt pitäisi olla V2 tuubit tulossa. Odotellessa vaihdoinkin jo takaisin alkuperäisen metallituubin, kun alkoi harmittamaan tuo heikentynyt höyryntuotto niin paljon..

    DSE 901, eGo Type B, eGo Twist, Vision Spinner, Buzz Pro, Provari v2, Bolt (tele), PAPS Piccolo V1 & V3,
    EAmod, Lavatube Robust, PiColibri Tepuis, Atmomixani Nemesis + FT klooni Nemesis, Ambassadeur

     
     
  10. #130
    Höyrypää TrippyG's Avatar

    Liittynyt
    08/2011
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    928

    Vs: Penelope (Golden Greek)

    Odyä en o päässy testaamaan, mutta aika samanlaisiahan nuo ovat. Erot lähinnä koossa jne. Perustoiminnaltaan identtinen odyn kanssa. Joku molempia testannut täällä kehui Penelopea jopa paremmaksi.

    Jee, tuli just postia Kir Fanikselta, että on postittanut eilen mun penelopeen V2 läpinäkyvät putket!

    EDIT: Pki kerkes vastaamaan ensin.

     
     
  11. #131
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380

    Vs: Penelope (Golden Greek)

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Stoney Näytä viesti
    No selittäkääs sit joku yksinkertaisesti yksinkertaiselle mistä johtuu se, että 5cm 0.2 kanthalia, josta liitoksiin nr-lankaan häviää noin sentti, antaa vastukseksi 2.9ohmia? fEE:n kuvan mukaan vastustavan langan mitta olisi se 4cm, jonka pitäisi antaa vastukseksi alle 2ohmia.... mä kyllä olen niin sitä mieltä, että noi liitoskohdat vastustaa kyllä.

    Ota näistä sit selvää. Pah.
    Mä näkisin tän asian niin, että voitaisiin puhua puhua todellisesta vastuksesta ja kokonaisvastuksesta.
    Itse se sun vastuslanka on 2 ohmia, mutta liitokset, hopealanka ym. kasvattaa kokonaisvastusta ja se on 2,9 ohmia.

    Ainoastaan se 2 ohmin osa hehkuu, vaikka sisäistä vastusta olisi 100 ohmia erinäisistä heikoista kontakteista, liitoksista yms. johtuen.
    Ylivuodolta haluaisin kyllä kuulla, että jos laitteen sisäinen vastus on 1 ohmia ja coilin vastus 2 ohmia, niin meneekö 5 volttia samalla lailla coilille asti, kuin setupissa jossa ei olisi yhtään sisäistä vastusta?

     
     
  12. #132
    Höyrypää

    Liittynyt
    05/2012
    Sijainti
    Loppi
    Viestit
    459

    Vs: Penelope (Golden Greek)

    Kiitokset molemmille

    Kicked Bolt|GGTS #3134|Odysseus V2|ProVari
    Tulossa:...

     
     
  13. #133
    Höyrypää Stoney's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    808

    Vs: Penelope (Golden Greek)

    Kiitti Jalippo, hyvä pointti ja ymmärretty!
    What do you mean, I ain't kind? Just not your kind -D.Mustaine

     
     
  14. #134

    Vs: Penelope (Golden Greek)

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jalippo Näytä viesti
    Ainoastaan se 2 ohmin osa hehkuu, vaikka sisäistä vastusta olisi 100 ohmia erinäisistä heikoista kontakteista, liitoksista yms. johtuen.
    Ylivuodolta haluaisin kyllä kuulla, että jos laitteen sisäinen vastus on 1 ohmia ja coilin vastus 2 ohmia, niin meneekö 5 volttia samalla lailla coilille asti, kuin setupissa jossa ei olisi yhtään sisäistä vastusta?
    Minä nyt en kyseinen herra ole enkä yhtä pätevä mutta uskoisin että kun siinä tapauksessahan yhteensä vastus on 3 ohmia, joista 2/3 on coilissa, niin luulen että virrasta myös se 2/3 menee siihen coiliin elikkä periaatteessa 3,3333.... voltin tehot. Mikäli oikein ymmärsin ja mikäli mitään tiedän.

     
     
  15. #135
    HöyryGuru overflow's Avatar

    Liittynyt
    09/2009
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    1,403

    Vs: Penelope (Golden Greek)

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Jalippo Näytä viesti
    Ylivuodolta haluaisin kyllä kuulla, että jos laitteen sisäinen vastus on 1 ohmia ja coilin vastus 2 ohmia, niin meneekö 5 volttia samalla lailla coilille asti, kuin setupissa jossa ei olisi yhtään sisäistä vastusta?
    Ei mene. Sarjaankytketyssä virtapiirissä sama määrä virtaa kulkee jokaisen osan läpi. Jokaisen osan yli syntyy jännite, joka riippuu osan vastuksesta. Liitoksen vastuksen aiheuttama jännite on pois muilta osilta, tässä tapauksessa coililta.

    Tässä ketjussa on nopealla silmäyksellä puhuttu aika huomattavista liitoksen vastuksista. Tulee epäilys, että ehkäpä kiertoliitos on löysä. Hennolla kosketuspinnalla vastusta syntyy helposti paljon, esimerkkinä vaikkapa alkuperäinen ProVarin jousi jonka ylijäävä jännite (eli häviö) oli varsin huomattava. Jossain näin näiden coilien kiertoliitosta tehtävän sormin. Itse en tällaista pelkillä sormilla tekisi. Kiertäisin sormin ensin yhden kierroksen tai kaksi, ja sitten siitä kiinni kärkipihdeillä ja toisella kädellä lattapihdeillä kiertäisin liitoksen kiinni niin että siitä tulee kunnolla tiukka. Kovin pitkä liitoksen ei tarvitse olla. Lopuksi yhteenkierretyt johtimet voisi vielä puristaa pihdeillä "hieman lyttyyn", jolloin kosketuspinta vielä laajenee ja tiukkenee.

    Jaha :P Cartojentäyttösession ja viestin esikatselun jälkeen Juzzi9 olikin jo vastannut... Noin se menee, mutta se on jännite joka jakautuu eikä virta, jos tarkkoja ollaan .

     
     
  16. #136
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380

    Re: Penelope (Golden Greek)

    Huonoa liitosta täälläkin veikataan, koska mun 4 - 4,5 cm (mitta NR lankojen välistä) coilit on vastukseltaan yleensä 2,1 - 2,2 ohmia.

    Hyviä vinkkejä tuli ylivuodolta noihin liitoksien tekemiseen, kiitos.

    Odysseus ketjusta voi käydä bongaamassa videon miten mä kierrän käsin noi liitokset.

    Hopealanka tosin on aika pehmeää, eli liikaa ei voi pihdeillä tehdä teräviä kulmia vasten kieputusta.

     
     
  17. #137
    Höyrypää Stoney's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    808

    Vs: Penelope (Golden Greek)

    Tämä selvä. Seuraavassa setupissa survotaan liitokset malliin varmasti tiukka. Kiitoksia.
    What do you mean, I ain't kind? Just not your kind -D.Mustaine

     
     
  18. #138

    Re: Penelope (Golden Greek)

    Niin nuo termit vähän hukassa enkä kaikesta tiedä mutta olisi halu oppia eli siis coilin kohdalla on tällöin ilmeisesti suurempi jännite (watti?), mutta sama virta (voltti?) kulkee koko höpäkän läpi? (Silloinhan toisaalta sanoin oikein kun kirjoitin että 5 voltin teho :P). Mutta ilmeisesti ei ole väliä kummasta kohdasta sen esimerkiksi katkaisee ja kiertää kulkemaan itsensä kautta, jysäri on sama?

    Vähän sivuaa aihetta mutta ei kai liikaa, onhan sähkön toiminta oleellinen osa itse värkättävissä

     
     
  19. #139
    Höyrykone hesekiel's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tamperehan se
    Viestit
    2,762

    Vs: Re: Penelope (Golden Greek)

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Juzzi9 Näytä viesti
    Niin nuo termit vähän hukassa enkä kaikesta tiedä mutta olisi halu oppia eli siis coilin kohdalla on tällöin ilmeisesti suurempi jännite (watti?), mutta sama virta (voltti?) kulkee koko höpäkän läpi? (Silloinhan toisaalta sanoin oikein kun kirjoitin että 5 voltin teho :P). Mutta ilmeisesti ei ole väliä kummasta kohdasta sen esimerkiksi katkaisee ja kiertää kulkemaan itsensä kautta, jysäri on sama?

    Vähän sivuaa aihetta mutta ei kai liikaa, onhan sähkön toiminta oleellinen osa itse värkättävissä
    Jännite: Lyhenne U yksikkö Voltti eli V
    Virta: Lyhenne I yksikkö Ampeeri eli A
    Teho: Lyhenne P yksikkö Watti eli W
    Resistanssi: Lyhenne R yksikkö Ohm (merkkiä en osaa koneella lisätä :)

    Noilla pärjää jo pitkälle. Plussaks vielä Hra. Ohmin laki käytännönkielellä: U = R x I sekä P = U x I

     
     
  20. #140

    Re: Penelope (Golden Greek)

    Mitä eroa käytännössä watilla ja amppeerilla toiminnan kannalta?

    Mulla nyt tuo alle viikko sitten tehty todella hyvä setuppi kulahti jo kummasti. En tiedä mikä siinä on. Miinus johto oli kyllä pinnassa että voisi olla liikkunut nesteensyöttöä säätäessä. Vai onko tuo D luokan kanthal todella niin huonoa? Aika laimeat höyryt jo.

     
     
Keskustelu Rebuildable

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •