Sivu 9 / 173 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 56789101112131959109 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 161 - 180 / 3460

Aihe: Suomalainen hybridi, kiinnostuneita?

  1. #161
    Höyrykone

    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    1,996

    Vs: Suomalainen hybridi, kiinnostuneita?

    Tuota. Kun nyt mietit sitä ilman kiertoa niin muista etä kokeiltu on 360 systeemiä, useita reikiä, alapuolista reikää jne. Ihan ettei tule suunniteltua heti sellasta mikä on jo koettu toivottomaksi. Kiinnostusta löytyy mutta pitää olla vimosen päälle mietitty jotta tuo hinta on järkevä, Orion on esim juurikin vimosen päälle mietitty ja hinta siellä 150egeä. Se mitä Zen on käyttänyt matskuna tankkiin ei välttis ole aina se paras ratkaisu, Pyrex on iskunkestävämpää kuin tuo kvartsi, myyn itse lasi koruja paljon ja Borosilicaatti on se kestävämpi ratkaisu (Pyrex on kauppanimi). Jos teet pohja kytkimen niin todella tärkeää on kaksi asiaa, laitteen voi jättää pohjan varaan ja se on tukeva ja nappiei "klonksu" suuntaan tai toiseen kun se on käytössä, molemmat on yleisiä virheitä noitten pohja buttoneiden kanssa. Lukitus systeemeissä tuo Precisen pohja nappula on ehkä niitä parhaita, voisi olla tukevampi laitteen ollessa pystyssä. Kolme reikää ylös ja samanlainen sydeemi kuin Orionissa noiden napojen suhteen, sopivan isot wick holet ettei ole yhtä paska kuin Hellfire. Kunnon ilma määrä mutta ei niin löysä kuin Zenesis ja ei myöskään niin tiukka kuin HF Mini. Eristetty wick hole (se olikin jo höpötetty). Ilmakammion muotona tolanen G-Bell tyylinen vois olla aika innovatiivinen ja ehdottomasti 510 drip tip kolo eikä mitään kiinteetä höpö suukappaletta. Täyttö tosiaan pullolla ettei tartte aina olla neulapullo tai ruisku matkassa.

    Juh, thats my five cents


    EDIT: voi olla samoja asioita mitkä on jo puhuttu mutta juon kaljaa ja en sillon kykene lukemaan kaikkia posteja. Soz

     
     
  2. #162

    Vs: Suomalainen hybridi, kiinnostuneita?

    Oon melkolailla samaa mieltä melkolailla kaikesta. Lähtisin itekki duunaamaan suosiolla jo toimivaks todetun ilmakiertotavan, enkä lähtis hassuttelemaan uusilla ideoilla ainakaan näin alkuun. Tuo pullolla täytettävä tsydeemi on vaan vitun ongelmallinen siinä, että sit se laite on oltava pystyasennossa aina. Ehkä toimivin ratkaisu ois HF-tyyppinen (?) kaksoiswick-reiät jotka ovat tarpeeksi isot pullon korkille (DID?) ja erillinen neulan kokoinen täyttöreikä. Näin tehtäessä LSVap voi kulkea nesteet taskussa sillä välin kun me muut voimme peittää toisen wick-reiän esim magneetilla ja täyttää neulapullolla tankin.

    Ilmareiän halkasia kannattaa varmaan pitää jossain 1.2 mm korkeintaan, josta on helppo sitten laajentaa jos haluaa. Jotku vaan diggaa tosta orionin tiukasta vedosta, en kyllä ymmärrä miksi.

    Tankkimatsku on mulle se ja sama, paskaks ne kaikki saa. Ota se mitä saat parhaiten ja helpoiten ja lähetä laite vaikka vakiona ekstratankin kanssa.


     
     
  3. #163
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: Suomalainen hybridi, kiinnostuneita?

    Eikös tuon pullokoon täyttöreiän voi tilkitä esim. silikonikorkilla, tai vaikka pienehköllä sormiruuvilla? Ei kai sitä ole mitään järkeä avonaiseksi jättää?

     
     
  4. #164

    Vs: Suomalainen hybridi, kiinnostuneita?

    Jos se on ainut reikä itse wick-reiän lisäksi, ja se on peitetty, ei atomisaattori wickaa ollenkaan ja kapillaari-ilmiö estyy kun tankkiin tulee alipaine.

     
     
  5. #165

    Vs: Suomalainen hybridi, kiinnostuneita?

    Pallon muotoinen tankki olisi jotain uutta, nää mooseksen ensimmäiset luvut on niin jo käyty läpi. Tääs vois olla vaikka saturnuksen muotoinen kokoonpano, kytkimen kanssa. Akkuputki vois olla aksiaalisesti pallon mukaan, molemmin puolin ja kytkin tosiaan "saturnuksen renkaissa"

     
     
  6. #166
    Höyrykone

    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    1,996

    Vs: Suomalainen hybridi, kiinnostuneita?

    Esalla on vaffat kaffet ny. Juu nesteet taskus on kiva mut ajattelin kyllä suljettavaa, esim sormiruuvilla. Kaks Wick holea niin ilmaa tulee ihan tarpeeks, näin ainakin HF:ssä toimi systeemi.

     
     
  7. #167
    HöyryGuru Charun's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    9,243

    Vs: Suomalainen hybridi, kiinnostuneita?

    Kyllähän tuo Atomaisterikin wikkaa, vaikka ruuvi kiinni olisikin, kunhan ei ole liian tiukasti kääritty verkko (=liian isosta palasta) ja jää pieni rako rungon väliin..? ???

    Vai enkö mä vaan osaa?

     
     
  8. #168
    Höyrykone

    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    1,996

    Vs: Suomalainen hybridi, kiinnostuneita?

    Jos wickkaa niin sehän on vaan hyvä. Jotkut toimii ilman erillistä ilmareikää toiset ei.

     
     
  9. #169

    Vs: Suomalainen hybridi, kiinnostuneita?

    Nojoo, vähän tuo heittoni oli kaukaa haettu Katotaas, löydänkö kuvan, mihin suuntaan minä hybridiää lähtisin.....

    Edit: Löytys

     
     
  10. #170
    Kauppias gixxxer's Avatar

    Liittynyt
    04/2012
    Sijainti
    Klaukkala
    Viestit
    2,852

    Vs: Suomalainen hybridi, kiinnostuneita?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja LSVap Näytä viesti
    Tuota. Kun nyt mietit sitä ilman kiertoa niin muista etä kokeiltu on 360 systeemiä, useita reikiä, alapuolista reikää jne. Ihan ettei tule suunniteltua heti sellasta mikä on jo koettu toivottomaksi. Kiinnostusta löytyy mutta pitää olla vimosen päälle mietitty jotta tuo hinta on järkevä, Orion on esim juurikin vimosen päälle mietitty ja hinta siellä 150egeä. Se mitä Zen on käyttänyt matskuna tankkiin ei välttis ole aina se paras ratkaisu, Pyrex on iskunkestävämpää kuin tuo kvartsi, myyn itse lasi koruja paljon ja Borosilicaatti on se kestävämpi ratkaisu (Pyrex on kauppanimi). Jos teet pohja kytkimen niin todella tärkeää on kaksi asiaa, laitteen voi jättää pohjan varaan ja se on tukeva ja nappiei "klonksu" suuntaan tai toiseen kun se on käytössä, molemmat on yleisiä virheitä noitten pohja buttoneiden kanssa. Lukitus systeemeissä tuo Precisen pohja nappula on ehkä niitä parhaita, voisi olla tukevampi laitteen ollessa pystyssä. Kolme reikää ylös ja samanlainen sydeemi kuin Orionissa noiden napojen suhteen, sopivan isot wick holet ettei ole yhtä paska kuin Hellfire. Kunnon ilma määrä mutta ei niin löysä kuin Zenesis ja ei myöskään niin tiukka kuin HF Mini. Eristetty wick hole (se olikin jo höpötetty). Ilmakammion muotona tolanen G-Bell tyylinen vois olla aika innovatiivinen ja ehdottomasti 510 drip tip kolo eikä mitään kiinteetä höpö suukappaletta. Täyttö tosiaan pullolla ettei tartte aina olla neulapullo tai ruisku matkassa.

    Juh, thats my five cents


    EDIT: voi olla samoja asioita mitkä on jo puhuttu mutta juon kaljaa ja en sillon kykene lukemaan kaikkia posteja. Soz
    Kiitos näistä ideoista.

    - tankki on sen takia kvartsilasia että se sitä saa 23mm ulkokehällä, 'pyrex' tankki ois joko 22mm tai 24mm ulkokehällä ja näin ollen pitäisi joko kasvattaa akkuputken halkaisijaa tai kaventaa sitä vähän yläpäästä. Kun tuon kvartsilasin paksuus on 3,3mm niin en usko että se kauhean helposti hajoaa ja jos tankin hinnaksi ei tule mitään kauhean korkeaa niin laitan pakettiin mukaan toisen tankin.

    - ilmankiertoa ajattelin niin että tankin yläpuolelle tulee kylkeen reikä joka on lasin ja päätycapin välissä josta ilma menee 'kammioon' josta se nousee pyörteenä suoraan ylöspäin wickin joka puolelle, vaikea selittää mutta kaiken logiikan mukaan pitäisi toimia jos vaan saa riittävästi ilmaa liikkumaan

    - kun voi käyttää mitä tahansa driptippiä niin imuvastusta voi säädellä driptipillä koska jos tuo ilmankierto toimii mikä mulla on mielessä niin siinä ei voi imuvastusta säätää

    - täyttöä olisi tarkoitus hoitaa neulalla ja ajattelin tehdä täyttöreiän vielä niin että se täytetään sivusta ja näin ollen se ei häiritse itse wickikammiossa tapahtuvaa ilmankiertoa vaan korvausilman saanti tankkiin toimii mahdollisimman tehokkaasti (laitan täyttöpullon paketin mukaan)

    - pohjanappi tehdään tietysti niin että se ei heilu milliäkään sivuttain

    - olisiko jotain kuvia tuosta g-bell hatusta koska sellaista en ole koskaan nähnyt

    Tässä näitä minun mietteitäni modista, kokeilemalla selviää mikä toimii ja mikä ei. Mikäli tuo ilmankierto ei toimi ollenkaan niin sitten palataan takaisin vanhaan ja tuttuun eli päätycappiin reikä kylkeen ja tankin täyttö niinkuin muissakin genesis tyylisissä atoissa.
    www.diablomods.net
    www.diabloliquid.net - Home of the premium US made e-liquids

     
     
  11. #171
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Launonen
    Viestit
    1,332

    Vs: Suomalainen hybridi, kiinnostuneita?

    Juu, juu rohkeesti vaan kokeilee jotain uutta! Jos ei kaikki matkii toisiaan, niin ei mitään kehitystä tapahdu.
    Ööööö missä mä oon...

     
     
  12. #172
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    4

    Vs: Suomalainen hybridi, kiinnostuneita?

    Nopeasti lukeneena, pakko sanoa että kiinnostaa. Halpis modit on mitä on ja kiva suomalainen tuotanto olisi makeeta. Ja tykkään mekaanisista laitteista, liika elektroniikka vain häiritsee höyryttelyä :P

     
     
  13. #173
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Launonen
    Viestit
    1,332

    Vs: Suomalainen hybridi, kiinnostuneita?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja gixxxer Näytä viesti
    Tällä hetkellä ei ole tarkotusta laittaa protoa kiertoon eli testailut tehdään vain minun toimestani. Jos joku miitti sattuu sopivasti niin voin ottaa proton mukaan ja voi porukka siellä miitissä sitten sitä testailla.
    Mun mielestä ois kyllä mukavaa jos joku muukin testaisi laitetta, ihan rakentelisi setupin yms. Sellainen puolueeton kaveri jolla olisi kokemusta laitteista. Voisi sitten tehdä vaikka videon ja kertoa kokemuksista. Vaikka ihan parin päivän kokeilu.

    Ja kaveri voisi olla vaikka LSVap jolla käsitykseni mukaan on ollut jos jonkinmoista vehjettä ja on videoitakin tehnyt.
    Meinaan jos hinta pyörii vaikka siinä 200€ hujakoilla niin olisi kiva jos olisi muutakin infoa kuin rakentajan itsenä.

    Tämä nyt ei sitten ole mikään epäluottamuslause tai mitään sinne päin. Ja itse en moista voisi edes tehdä, kun kokemukseni rajoittuu muutamaan hassuun atoon, enkä ole edes hybridiä pitänyt koskaan käsissä.
    Ööööö missä mä oon...

     
     
  14. #174

    Vs: Suomalainen hybridi, kiinnostuneita?

    Minä voin testata, ihan ilmaseks vielä 8)

     
     
  15. #175
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Launonen
    Viestit
    1,332

    Vs: Suomalainen hybridi, kiinnostuneita?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja vanttila Näytä viesti
    Minä voin testata, ihan ilmaseks vielä 8)
    No just joku teistä, kun teillä on ihan hullunlailla kokemuksia noista "premium" laitteista.
    Susta muuten tulee höyrykone ihan just! 998 Viestiä!
    Ööööö missä mä oon...

     
     
  16. #176
    Höyrykone

    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    1,996

    Vs: Suomalainen hybridi, kiinnostuneita?

    Eihän se mikään huono idea ole laittaa protoa kiertoon beta testaajille.


     
     
  17. #177
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132

    Vs: Suomalainen hybridi, kiinnostuneita?

    Käy vielä klonkut.
    KGO & Twist

     
     
  18. #178
    Höyrykone hesekiel's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Tamperehan se
    Viestit
    2,762

    Vs: Suomalainen hybridi, kiinnostuneita?

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Troll from behind Näytä viesti
    Käy vielä klonkut.

    Ymmärrän että kallista laitetta ei ole kiva laittaa tuntemattomien tai vähemmän tuntemattomien ihmiset käsiin, eikä kyse varmasti ole siitä, että kenenkään arviointikykyä tai ammattiosaamista epäiltäisiin, mutta kuten jo mainittua, useampi testaaja = enemmän varteenotettavia paranteluehdotuksia.

    LSvap tuli itsellenikin ekana mieleen, sillä kun vaikuttaisi noista härveleistä olevan todella paljon kokemusta. Varmasti moni muukin on yhtä pätevä, vaikka kävisi monellakin rebuildable-konkarilla.

    Ei tässä painostaa yritetä tai mitään, kunhan ehdotellaan.

     
     
  19. #179
    Höyrykone

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Launonen
    Viestit
    1,332

    Vs: Suomalainen hybridi, kiinnostuneita?

    Ei tässä painostaa yritetä
    [glow=red,2,300]Minä yritän ainakin! [/glow]
    Ööööö missä mä oon...

     
     
  20. #180
    Höyrypää E-Marlboroman's Avatar

    Liittynyt
    04/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    409

    Vs: Suomalainen hybridi, kiinnostuneita?

    Kuulostaa kiinnostavalta laitteelta! Eli täällä on yksi potentiaalinen ostaja lisää...

     
     
Keskustelu Hybridit

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •