Sivu 13 / 14 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 391011121314 ViimeinenViimeinen
Tulokset 241 - 260 / 261

Aihe: OBS Engine RTA, Engine Mini, Engine Nano

  1. #241
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    benji voi sitten varmaan mennä ihan itseensä vaan kun ihmettelee että miksi tankki on aina tyhjä...

     
     
  2. #242
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    22
    Obs Engine mini on 3.5ml, 23mm ja dual-coil.
    Obs Engine nano on 5.3ml, 25mm ja single-coil.
    Obs Engine on 5.3ml, 25mm ja dual-coil.
    Toisin sanoen Nano on Miniä suurempi, tarkkaan ottaen saman kokonen kuin "normi-Engine".

    Loogista, eikös.

     
     
  3. #243
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    07/2016
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    22
    Onko kellään tietoa tuosta mukana tulevasta OBS Engine nanon vastuksesta että onko se mitä materiaalia, SS, Kanthal vai jotain muuta?

    Vetelenkö suosiolla wattipuolella.

     
     
  4. #244
    Höyrypää jorpakko's Avatar

    Liittynyt
    04/2015
    Sijainti
    Siilinjärvi
    Viestit
    699
    Eipä tuota taida olla missään kerrottu, wattipuolella varmin.
    __________________________
    instagram @janezki69

     
     
  5. #245
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    07/2016
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    22
    Näin se taitaa olla paras, on tuossa jo ollut jonkuaikaa Obs käytössä mutta itse väännetyillä Kanthaleilla ja voishan tuota mukana tulluttakin kokeilla miten höyryää.
    Pitää wateilla testailla.

     
     
  6. #246
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    215
    Se mukana tuleva coili on jotain 0.35ohmia. En tiedä, mutta väittäisin, että se on kanthalia tai ei ainakaan ss:ää.

    Laitoin saman näköistä GeekVapen SS -flat claptonia sisään ja vastus oli 0.14 ohmia. Ihan kiva muuten, mutta piti olla kanthalia kun en ole tottunut ihan noin alhaisiin ohmeihin. No, nyt mennään 2,5 voltilla. Toimii se näinkin.
    - "Eihän sitä koskaan tiedä, tiedäthän."

     
     
  7. #247
    Jos epäilyttää noi valmiscoilejen materiaalit et onko ne rosteria vaiko kantturaa ni semmosen vinkin voin antaa et kanttura tarraa magneettiin ja rosteri ei

     
     
  8. #248
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    07/2016
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    22
    Lainaus Alkuperäinen postaaja withered Näytä viesti
    Jos epäilyttää noi valmiscoilejen materiaalit et onko ne rosteria vaiko kantturaa ni semmosen vinkin voin antaa et kanttura tarraa magneettiin ja rosteri ei
    Hyvä vinkki muuten, eipä oo tullut ajateltua, tarraahan tuo magneettiin.

     
     
  9. #249
    Lainaus Alkuperäinen postaaja withered Näytä viesti
    Jos epäilyttää noi valmiscoilejen materiaalit et onko ne rosteria vaiko kantturaa ni semmosen vinkin voin antaa et kanttura tarraa magneettiin ja rosteri ei
    Itseasiassa, asia ei mene noin. Tietyt rosterilaadut ovat magneettisia, muistaakseni 4-sarjalaiset ovat magneettisia, mutta 3-sarjalaiset ei. Itse olen joka päivä töissä 1.4XXX-sarjalaisten kanssa töissä (eli "eurooppalainen standardi" ruostumattomille), niin nämä jenkkien typerät standardit menevät hieman sekaisin. Toki valmiscoileissa ei varmaan kauheasti käytetä 430-rosterilankaa, eli siltä osin voisi sanoa että jos aton mukana tullut materiaali ei ole magneettista, niin se on rosteria. Mutta sitten taas sellaisiakin lankoja on saatavissa jotka ovat magneettisia ja jotka ovat rosterisia.

    Ja tarkoitus ei ole siis päteä, vaan tuoda esiin että jokaisessa tapauksessa tuo ei toimi Varsinkin kun itse on näiden asioiden kanssa töissä enemmänkin pelaillut, toki magneettisuus ei ole silloin ollut määräävä.

     
     
  10. #250
    Lainaus Alkuperäinen postaaja muti88 Näytä viesti
    Itseasiassa, asia ei mene noin. Tietyt rosterilaadut ovat magneettisia, muistaakseni 4-sarjalaiset ovat magneettisia, mutta 3-sarjalaiset ei. Itse olen joka päivä töissä 1.4XXX-sarjalaisten kanssa töissä (eli "eurooppalainen standardi" ruostumattomille), niin nämä jenkkien typerät standardit menevät hieman sekaisin. Toki valmiscoileissa ei varmaan kauheasti käytetä 430-rosterilankaa, eli siltä osin voisi sanoa että jos aton mukana tullut materiaali ei ole magneettista, niin se on rosteria. Mutta sitten taas sellaisiakin lankoja on saatavissa jotka ovat magneettisia ja jotka ovat rosterisia.

    Ja tarkoitus ei ole siis päteä, vaan tuoda esiin että jokaisessa tapauksessa tuo ei toimi Varsinkin kun itse on näiden asioiden kanssa töissä enemmänkin pelaillut, toki magneettisuus ei ole silloin ollut määräävä.
    Juu toki. Itekki sen metallimiehenä tiedän. Täs nyt oli se oletus et jos ne ois rosteria (mitkä mukana tulee) niin luultavimmin ne on joko 316 tai 304 ku niitä eniten käytetään.

     
     
  11. #251
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Mitähän mä mokaan tuon enginen nanon kanssa kun eka vuorokausi menee hyvin mutta sitten alkaa puskea kuivaa pikkuhiljaa ja enemmän ja enemmän seurvaavina päivinä?

     
     
  12. #252
    Ei nesteet olis nopeesti karstottavia? Sitten jossai oli se hieno kikka että wicki taivutettaisiin sinne Coilin alle eikä suoraan reikiin. Tuota koitan itse kun jaksan joku päivä ottaa nanon taas käyttöön. Ei sillä että ongelmia olisi ollut, mutta pitkiä vetoja ketjussa tuli hieman kuivaa. Normaalissa käytössä toimi hyvin. Mutta jos maku hieman paranisi, vaikka hyvää ollut tähän asti

     
     
  13. #253
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja muti88 Näytä viesti
    Ei nesteet olis nopeesti karstottavia? Sitten jossai oli se hieno kikka että wicki taivutettaisiin sinne Coilin alle eikä suoraan reikiin. Tuota koitan itse kun jaksan joku päivä ottaa nanon taas käyttöön. Ei sillä että ongelmia olisi ollut, mutta pitkiä vetoja ketjussa tuli hieman kuivaa. Normaalissa käytössä toimi hyvin. Mutta jos maku hieman paranisi, vaikka hyvää ollut tähän asti
    Nesteenä mulla ry4 double ja suhteessa: VG85/PG15

     
     
  14. #254
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja muti88 Näytä viesti
    Ei nesteet olis nopeesti karstottavia? Sitten jossai oli se hieno kikka että wicki taivutettaisiin sinne Coilin alle eikä suoraan reikiin. Tuota koitan itse kun jaksan joku päivä ottaa nanon taas käyttöön. Ei sillä että ongelmia olisi ollut, mutta pitkiä vetoja ketjussa tuli hieman kuivaa. Normaalissa käytössä toimi hyvin. Mutta jos maku hieman paranisi, vaikka hyvää ollut tähän asti
    Siis pumpulit coilin alle eikä ollenkaan reikiin vai? What?

     
     
  15. #255
    Juuri niin.

    https://www.reddit.com/r/electronic_...s_engine_nano/

    Eli reikien päälle, coilin alle yms. Mutta ei reikiin.

    edit. Tuo ry4d ainakin siihen mustaan grahamin keksiin tehtynä tuhoaa kyllä coilit nopeasti, oletko katsonut että miltä ne näyttävät seuraavana päivänä?

     
     
  16. #256
    Höyrypää solkku's Avatar

    Liittynyt
    09/2014
    Sijainti
    Hell-sinki
    Viestit
    617
    Tuota wikkausmenetelmää oon myös nähny käytettävän jollain youtube-videolla. En ole itse kokeillut, mutta kuvittelisin, että tankin vetäminen tyhjäksi on hankalaa ja samalla menee nestettä hukkaan jos haluaa vaihtaa makua.

    Korjatkaa toki jos olen väärässä.

     
     
  17. #257
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    12/2013
    Sijainti
    Kempele
    Viestit
    368
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Nesteenä mulla ry4 double ja suhteessa: VG85/PG15
    Tuolla suhteella minunkin nesteet ja pumpulit pitää jättää vain reikien päälle silleen, että vaan just peittää reiät, loput levittelee dekille. Ei siis passaa tukkia reikiin yhtään ylimääräistä. Tolleen toimii 100% varmasti Noin viikon välein sitten vaihtelee pumpulit.

     
     
  18. #258
    Höyrykonkari Korvaboosti's Avatar

    Liittynyt
    09/2015
    Sijainti
    Raahe
    Viestit
    236
    Lainaus Alkuperäinen postaaja muti88 Näytä viesti
    Juuri niin.

    https://www.reddit.com/r/electronic_...s_engine_nano/

    Eli reikien päälle, coilin alle yms. Mutta ei reikiin.
    Koitimpa itsekkin tuota normi dual coiliin, ja nanoon. Hyvihän tuo toimii, ja dualissa paljo maistuvampi höyrykin. Nanossa ei niin suurta eroa ollut.
    Vittumaisemmaksi meni kun tankkasin dualin uusiksi. Kävi todella rikkaalla jonnin aikaa. Ei oikeestaan yhtään höyryä vaan pelkkää nestettä tuli pihalle.
    Pittää varmaan tehdä pikkusen isommalla halkasijalla käämi että saa vielä enemmän pumpulia alle.
    EDIT: Nano ei tankkauksen jälkeen käynyt rikkaalla, vaan toimii moitteetta. Jatketaan siis dual enginen wickaus samaan malliin ja nano tällä "dripperi-wickaus" tyylillä.
    Viimeksi muokannut Korvaboosti; 30.06.17 kello 02:17.

     
     
  19. #259
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Mä oon nyt alkanut tekemään niin kuin eräs höyrytuttu neuvoi. Elikkä mä teen kaikkiin tankkeihin sen pumpulin kanssa niin että neulalla lopuksi sen pumulin vielä tökin suoraksi lopuksi kun pumpulit on jo reikiin laitettu. Jotta siellä olisi vähän nestekanavaa kun laitan yleensä pumpulin aika tiukkaan ja mikä tärkeintä niin se ettei siellä rei-issä vaan ole taittunutta pumpulia lainkaan joka luonnollisesti kusee koko homman kun neste ei oikein "trasselin" läpi tahdo kulkea.

     
     
  20. #260
    Höyrykonkari Pilvi's Avatar

    Liittynyt
    09/2015
    Sijainti
    Kotona
    Viestit
    326
    Lainaus Alkuperäinen postaaja muti88 Näytä viesti
    Ei nesteet olis nopeesti karstottavia? Sitten jossai oli se hieno kikka että wicki taivutettaisiin sinne Coilin alle eikä suoraan reikiin. Tuota koitan itse kun jaksan joku päivä ottaa nanon taas käyttöön. Ei sillä että ongelmia olisi ollut, mutta pitkiä vetoja ketjussa tuli hieman kuivaa. Normaalissa käytössä toimi hyvin. Mutta jos maku hieman paranisi, vaikka hyvää ollut tähän asti
    Jos jollakulla on vaikeaa saada Nanoa toimimaan hyvin niin tuolla tavalla toimii moitteetta, tein 3,5mm coilin(SS AWG 26 0,4mm 8 kieppiä 0,6ohm), taittelin pumpulit coilin alle jopa hieman tuuheesti ,pelittää hienosti ja makua antaa paremmin mielestäni

     
     
Keskustelu Rebuildable

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •