Sivu 10 / 14 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 67891011121314 ViimeinenViimeinen
Tulokset 181 - 200 / 261

Aihe: OBS Engine RTA, Engine Mini, Engine Nano

  1. #181
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Taas kokeilin engineä ja taas totesin samaa kuin ennenkin. Ei se vaan anna sellaista makua kuin esim. Griffin. Ja käy enemmän kurkun päällekin mulla. Griffin on sitten taas vähän "tuulella käyvä" tankki siinä mielessä että välillä vuotaa ja välillä ei ja jopa samalla nesteellä ja samalla setupilla ja samoilla tehoilla mutta ei tämä engine vaan sovi mun makuun. Muuten kiva tankki Pitää näköjään ostaa kolmas Griffin 25mm varalle ennenkuin suomen laki iskee. P.S. Jotkut on puhuneet että enginessä olisi jokin sivumaku... ehkä on, mutta minä tunnen asian niin että ilmavirtaus on jollain lailla liian kova? Niinkuin joutuisi vetämään raakaa pohjoistuulta höyryn lisäksi. Minä koen siis asian niin että jostain syystä höyrynesteen joukkoon pääsee liikaa ilmaa. En tiedä onko asia mahdollista ja onko se niin vai mistäköhän johtuu että maku ei ole täyteläinen ja käy herkän kurkun päälle. Jos ilmaa kuristaa niin sekään ei ole mukavaa DTL hommassa lainkaan.
    Viimeksi muokannut benji; 27.03.17 kello 15:58.

     
     
  2. #182
    Itse veikkaisin että ongelmana on joko huono setup (esim. liian laiska), huono wikkaus tai epäsopivat watit, kuin että kyseessä olisi ilmavirtaan liittyvä seikka. Ainakin jos kyseessä on se perinteinen dual-malli.

     
     
  3. #183
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Lainaus Alkuperäinen postaaja muti88 Näytä viesti
    Itse veikkaisin että ongelmana on joko huono setup (esim. liian laiska), huono wikkaus tai epäsopivat watit, kuin että kyseessä olisi ilmavirtaan liittyvä seikka. Ainakin jos kyseessä on se perinteinen dual-malli.
    Pitänee kait sitten vielä koittaa tehdä erilainen setuppi. Dual malli juu kyseessä.

     
     
  4. #184
    Höyrykone M.Kane's Avatar

    Liittynyt
    04/2015
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    1,755
    Lainaus Alkuperäinen postaaja benji Näytä viesti
    Pitänee kait sitten vielä koittaa tehdä erilainen setuppi. Dual malli juu kyseessä.
    En mäkään tykästynyt tuohon Engineen, kiertoon lähti aika nopeesti. Vähän samoja tuntemuksia oli kuin sullakin, joku tuossa tökkii.

     
     
  5. #185
    Höyrykonkari Mauno's Avatar

    Liittynyt
    08/2014
    Sijainti
    Kuopio
    Viestit
    206
    No joo, samat tunnelmat. Mutta näköjään tulee aina uutta setuppia koitettua, että josko se tällä kertaa.

     
     
  6. #186
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    03/2016
    Sijainti
    Kempele
    Viestit
    378
    Tuo Engine on erittäin tarkka coilien sijoituksesta ja wickauksesta. Kun sen saa nappiin, on kyseessä loistava tankki ja makua tulee huomattavasti paremmin kuin esim. Griffineissä (ministä en tiiä, muista on kokemusta).

     
     
  7. #187
    Höyrykonkari Pilvi's Avatar

    Liittynyt
    09/2015
    Sijainti
    Kotona
    Viestit
    326
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Manakuski Näytä viesti
    Tuo Engine on erittäin tarkka coilien sijoituksesta ja wickauksesta. Kun sen saa nappiin, on kyseessä loistava tankki ja makua tulee huomattavasti paremmin kuin esim. Griffineissä (ministä en tiiä, muista on kokemusta).
    Näin on

     
     
  8. #188
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    10/2013
    Viestit
    22
    Mikä mikä materiaali (ja kuinka paksuna) olisi nykyään suositeltava valinta Enginen coilaamiseen? Kanthal Claptonia ainakin suositeltiin, mutta tuotakin on tarjolla vaikka miten montaa sorttia. Itselleni kelpaisi joku yleisesti hyvänä, tai edes kelvollisena, pidetty vaihtoehto, ei huvita hifistellä näiden kanssa liikaa.

    Ja Nanon käyttäjille vielä kysymyksenä; saatteko mielestänne riittävät höyryt vs. dual coil-setupit? Ainakin jos meno on oikeastikin samanlaista kuin tällä videolla, niin voisin kuvitella, että single coilikin riittäisi itselleni enemmän kuin hyvin. Lähinnä single-coil kiinnostaa siis setuppaamisen helppouden ja nesteen kulutuksen puolesta. Eli tarkoitus olisi saada hyvät höyryt, mutta ei övereitä.

    Edit: Joo, eiköhän tuo single-coil ole aivan riittävästi. Eli: Mitä vastusmateriaalia kannattaa hankkia sen coilaamiseksi?
    Viimeksi muokannut Tuomas; 02.04.17 kello 12:22.

     
     
  9. #189
    Höyrykonkari Pilvi's Avatar

    Liittynyt
    09/2015
    Sijainti
    Kotona
    Viestit
    326
    Käytän OBS Nanossa rosterilankaa SS AWG24 0.5mm. Singlecoilin (spaced) koko 3,5mm, 7 kieppiä, 0.35ohm. Watteja käytössä 35W. Rosteri lankaa voi ajaa wattipuolella tai lämpösäädöillä.
    Käytän kaikissa tankeissa perusrosteria. Rosteri antaa puhtaamman maun omasta mielestä kuin Kanthal.

    Enginessä SS AWG26 0.4mm, dualcoili (spaced) 2,5mm, 9 kieppiä, 0.27ohm. Ajo 45W. Pumpulit tiukasti coiliin niin ei räi täytön jälkeen
    Viimeksi muokannut Pilvi; 04.04.17 kello 15:13.

     
     
  10. #190
    Ei tossa mitään ylärajaa ole, mulla on nyt Nanossa kuuden kiepin fused 2x 0.5mm + 0.13mm coili ja ihan mukavasti toimii maltillisella 35w teholla. Tosin kun SS lanka kyseessä niin ohmit melko matalat 0.19, mutta ei ole ongelma nykylaitteille, ja Nano siitä hyvä myös ettei liikaa lämpene käytössä.

     
     
  11. #191
    Höyrykone

    Liittynyt
    11/2012
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    3,125
    Mulla on sellaista "sisäpiirin" tietoa että Pilvi tietää mistä puhuu

     
     
  12. #192
    Pakko kyllä tulla kiittämään ketjuun niitä jotka OBS:ia suositteli minulle tuolla toisessa ketjussa. Toimii kuin junan vessa ja taskut pysyneet kuivana.
    Kiitoksia.

     
     
  13. #193
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2014
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    216
    Engine Nano setupoitu mukana tulleella coililla ja paronilla. Asialliselta laitokselta vaikuttaa näin ekan 10 minuutin jälkeen ainakin.



     
     
  14. #194
    Höyrykonkari Silveri's Avatar

    Liittynyt
    03/2017
    Sijainti
    Tornio
    Viestit
    289
    Vähän tätä nanon hankintaa itsekin miettinyt jo jonkin aikaa. Voi olla, että joku päivä lähtee tilaukseen joko mustana tai kultaisena. Ei ehkä ulkonäöllisesti miellytä allekirjoittaneen silmää, mutta kyllähän tuohon tottuisi.

     
     
  15. #195
    En ole koskaan mitään rakennellut, mutta nyt haluaisin päivittää Kangerin subtank ministä ylöspäin. Tämä OBS Nano vaikuttaa kätevältä siirtymältä eteenpäin ja Kangerin voi pitää varalaitteena.

    Tässä tulikin jo hyvä setup vinkki Pilveltä ja ajattelin sillä aloittaa (ja siinä varmaan pysyäkin - niin paljon ei kikkailu kiinnosta). Ajattelin kuitenkin kysellä, olisiko jollain heittää linkkiä hyväksi todettuun ready made coiliin, jos en jostain syystä jaksa sitten jatkossa omia vääntää.

    Tosin varsin yksinkertaista puuhaa se pitäisi olla? SS AWG25 0,5 mm lankaa, coil jig- työkalu ja modi vaan ostoskoriin?

    Ps. mitä mieltä olisiko ok hankinta modiksi tuo Smok Alien 220W?

    Kiitos paljon vastauksista! Olen tässä 10 tuntia googlaillut aiheesta ja saatanastihan tässä on päivitettävää tietoudessa kun ei ole vuosiin tullut tarvetta päivitellä laitteita.

     
     
  16. #196
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Mandala Näytä viesti
    En ole koskaan mitään rakennellut, mutta nyt haluaisin päivittää Kangerin subtank ministä ylöspäin. Tämä OBS Nano vaikuttaa kätevältä siirtymältä eteenpäin ja Kangerin voi pitää varalaitteena.

    Tässä tulikin jo hyvä setup vinkki Pilveltä ja ajattelin sillä aloittaa (ja siinä varmaan pysyäkin - niin paljon ei kikkailu kiinnosta). Ajattelin kuitenkin kysellä, olisiko jollain heittää linkkiä hyväksi todettuun ready made coiliin, jos en jostain syystä jaksa sitten jatkossa omia vääntää.

    Tosin varsin yksinkertaista puuhaa se pitäisi olla? SS AWG25 0,5 mm lankaa, coil jig- työkalu ja modi vaan ostoskoriin?

    Ps. mitä mieltä olisiko ok hankinta modiksi tuo Smok Alien 220W?

    Kiitos paljon vastauksista! Olen tässä 10 tuntia googlaillut aiheesta ja saatanastihan tässä on päivitettävää tietoudessa kun ei ole vuosiin tullut tarvetta päivitellä laitteita.
    OBS Engine Nano on hyvä ja vuotamaton tankki (mutta kaksicoilisena vielä parempi). Noista valmiscoileista oon sitä mieltä, että ei kannata. Coil Master COILING kit V4 ostoskoriin, niin homma on tosi helppoa. Coilin kiertää kymmenessä sekunnissa. Itse käytän sinkkulankoina vain rosteria (24 ja 26 AWG yleensä). Jotain claptonia ja alien-lankaa samalla ostoskoriin, niin voi myöhemmin kokeilla mikä miellyttää eniten. Omasta mielestä claptonilla irtoaa Nanosta paremmin makua kuin sinkkulangalla. Kaksicoilisessa versiossa taas käytän aina sinkkulankoja. Onhan siinä kaksicoilisessa tuplasti duunia, mutta ei se mielestäni kuitenkaan sen vaikeampaa ole.

    Pumpuleista sen verran, että montaa oon kokeillut, mutta aina päätynyt takaisin Koh Gen Do pumpuliin sen helppouden takia. Levystä kun leikkaa tasaisen suikaleen, niin siitä riittää kahteen coiliin, jolloin tulee takuuvarmasti sama määrä pumpulia molempiin. Muutama eka imaisu ei ehkä maistu niin hyvälle kuin joillain paroneilla yms, mutta se maku tasaantuu ihan hetkessä, jonka jälkeen en ainakaan itse huomaa eroa muiden valmistajien pumpuleihin. Myös niiden rullailu ja venyttely on mielestäni turhaa hifistelyä. Kyllä se neliskanttinen suikale siitä pyöristyy, kun sen vetää coilin läpi. Pumpulin päitä kannattaa kyllä vähän pörröttää esim terävien pinsettien kärjillä.

    Smokin Alienia ei itsellä ole, mutta mitä lueskellut, niin onhan se hintaisekseen varmaan ihan ok modi.
    Viimeksi muokannut Hande; 20.04.17 kello 01:07.

     
     
  17. #197
    Toi on vähän sama ku nesteiden kokkailussa, sitä olettaa et se ois jotenki tosi vaikeeta mut on kyllä niin yksinkertasta ja nopeeta et turhaa sitä pelkää. Ite just vältin pitkään tota rakentelua ku oletin sen olevan vaikeeta mut ku oli ekat coilit tehty ja huomasin kuinka helppoa ja nopeeta ja itseasiassa mukavaa se on niin ei ole kyl enää paluuta clearoihin

     
     
  18. #198
    Kiitos nopeista vastauksista!

    Nesteiden kokkailu on tuttua hommaa ja nyt on 2 x 5 litraa 20mg/ml VG niksapohjaa tulossa Molinshopista. Aikaisemmin olen toki tehnyt 12 mg vahvuudella nesteet, mutta pitää tehdä tulevat kokkailut sitten jonnekin 2-5 mg vahvuuksiin, jos näihin subohm hommiin lähtee. Jalippo's Milkkiin olen tykästynyt, mutta pitää kokeilla uusia nyt kun ei tule enää noita Hangsenin 100 ml halpalitkuja tilattua.

    Molinista lähti mukaan myös 180 arkkia Muji puuvillaa. Onkohan mistään kotoisin?

    Nano kiinnostaa ehkä sen puolesta, että ilmeisesti hieman vähemmän imeskelee nestettä ja akkukesto pidempi. Toki voisihan tuota kaksicoilista harkita, kerta nesteitä riittää vuosiksi jatkossa.

    Oikeastaan ainut ihmetys tässä on enää tuo coili- puoli. Osaan kyllä nuo setupit rakentaa ja pakat kääntää, koska useamman eri videon siitä aiheesta olen katsellut ja tähän Kboxiinkin väännellyt. Vielä vähän ihmeissäni ehkä tuon matematiikan ja vastusmateriaalien kanssa.

    Mutta joo, laitanpa tuon Smokin Alienin, Coil Master COILING kit V4 (Finnvapella oli vain v3.. mistähän löytyy v4- versio?), tuplacoilitankin ja erilaisia vastuslankoja tulemaan. Täältähän sitä sitten viimeistään saa apua, ellei osaa googlailla

    Kiitosta paljon!
    Viimeksi muokannut Mandala; 20.04.17 kello 02:37.

     
     
  19. #199
    Toi Muji on ihan vastaavaa, kuin mainitsemani Koh Gen Do. Sillä kyl pärjäilee.

    Ainakin tuolta löytyy coil master V4 (virossa): Coil Master COILING V4 kit - musta - E-SIGARET.EE | E-SAVUKEKAUPPA |

     
     
  20. #200
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hande Näytä viesti
    Toi Muji on ihan vastaavaa, kuin mainitsemani Koh Gen Do. Sillä kyl pärjäilee.

    Ainakin tuolta löytyy coil master V4 (virossa): Coil Master COILING V4 kit - musta - E-SIGARET.EE | E-SAVUKEKAUPPA |
    No v3 ja v4 erot on kyllä todella minimaaliset. Eri värinen puikko ja nelosversiossa on tuo silikoonilärpäke johon puikot saa työnnettyä talteen. Joten en itse ainakaan lähtisi tuon versionumeron takia tilaamaan erikseen eri kaupasta...

     
     
Keskustelu Rebuildable

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •