Sivu 5 / 12 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456789 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 81 - 100 / 234

Aihe: Applen tietokoneet

  1. #81
    Höyrykone popilo's Avatar

    Liittynyt
    12/2011
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    1,852

    Vs: Applen tietokoneet

    Lainaus Alkuperäinen postaaja -88- Näytä viesti
    Ipanalla on pelikoneena (luit oikein) Sinivalkea ja mulla läppäriprojektina clamshell.
    Kestipä kauan hoksata mikä on iPana. Ens yönä sit vähä pidemmät unet.

     
     
  2. #82
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    385

    Vs: Applen tietokoneet

    Lainaus Alkuperäinen postaaja popilo Näytä viesti
    Kestipä kauan hoksata mikä on iPana. Ens yönä sit vähä pidemmät unet.
    Se on se tyyppi jonka takia mul oli iSyysloma.

     
     
  3. #83

    Vs: Applen tietokoneet

    Lainaus Alkuperäinen postaaja esmoke Näytä viesti
    Niin, sehän pingaa sun localhostia
    doh..
    Asentelin vähän päivityksiä ja kirjottelin osoitteet itse copypastan sijaan nii nyt toimii.
    Jos vielä vähän backuppeja ja sit 10.8

     
     
  4. #84

    Vs: Applen tietokoneet

    Ei nyt varsinaisesti tietokone asiaa, mutta applesta kuitenkin.
    Miniläppäri rupeaa olemaan tiensä päässä ja tuo apple ipad3 on pistänyt mainoksissa silmään,löytyykö kokemuksia kyseisestä vermeestä.
    Lähinnä netin pläräykseen kotosalla ja töissä tarvitsisin,jossain oli juttua että applet on tarkkoja ohjelmistoistaan/niiden yhteensopivuudesta.
    Tässäpä muutama mieltä askarruttava kysymys.
    Pystyykö ipadiin esim lataamaan kuvia muun merkkisistä kännyköistä kuin apple,pystyykö katsomaan nettitelevisiota esim,ruutu,katsomo,areena jne,voiko siirtää leffoja tikulta/ladata niitä jostain.
    Laskunmaksut ja e-nesteiden tilaukset vissiin ainakin onnistuu
    Niin ja plussaa olis toki jos sillä pääsis nettiin,pistääkö istua tukiaseman alla että data kulkee.

     
     
  5. #85

    Applen tietokoneet

    Kyllä ylempiin ja alariviin ei

     
     
  6. #86
    Höyrykonkari mrco's Avatar

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    322

    Applen tietokoneet

    Mulla uusin iPad, ensin aattelin että tarviikohan koskaan mutta nyt en luopuisi enää.
    Macbookin myin pois ku se jäi työttömäks. Mac mini kuitenkin edelleen käytössä jos pitää videoita editoida tms...

     
     
  7. #87
    Höyrypää Vonikka's Avatar

    Liittynyt
    08/2012
    Sijainti
    Kindom of Keminmaa
    Viestit
    672

    Vs: Applen tietokoneet

    Itsellä kanssa pyörinyt mielessä jos tuon late 2010 macbook Pro mallin ottas ja hävittäs jolloin tilalle tulis iPad. Kuitenkin kotiin jää vielä Air jolloin sais tarpeelliset hommat tehtyä tarpeen vaatiessa sillä..

     
     
  8. #88

    Vs: Applen tietokoneet

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ukko-Pekka Näytä viesti
    Ei nyt varsinaisesti tietokone asiaa, mutta applesta kuitenkin.
    Miniläppäri rupeaa olemaan tiensä päässä ja tuo apple ipad3 on pistänyt mainoksissa silmään,löytyykö kokemuksia kyseisestä vermeestä.
    Lähinnä netin pläräykseen kotosalla ja töissä tarvitsisin,jossain oli juttua että applet on tarkkoja ohjelmistoistaan/niiden yhteensopivuudesta.
    Tässäpä muutama mieltä askarruttava kysymys.
    Pystyykö ipadiin esim lataamaan kuvia muun merkkisistä kännyköistä kuin apple,pystyykö katsomaan nettitelevisiota esim,ruutu,katsomo,areena jne,voiko siirtää leffoja tikulta/ladata niitä jostain.
    Laskunmaksut ja e-nesteiden tilaukset vissiin ainakin onnistuu
    Niin ja plussaa olis toki jos sillä pääsis nettiin,pistääkö istua tukiaseman alla että data kulkee.
    suosittelen pad 3 lämpimästi kuvat saat ainakin tunesin kautta siirrettyä luurista kuin luurista, maksut on toistaiseksi onnistuneet kaikki padillä mulla on padissä ainakin voddler ja ruutu suoraan app storesta katsomoa ja arenaa en oo kokeillu yle areena löytyy ainakin app storesta, tikulta voit ladata leffoja i tunesin kautta mutta suoraan padiin et saa tikulla leffoja laitettua..kutakuinkin kaiken mitä sinne laitat vaatii i tunesin minkä kautta siirto tapahtuu..netissä liikkuminen on takuulla sujuvampaa kuin millään pc mini läppärillä ja muutenki, laite on toiminut aina nopeasti ja vakaasti ne wtf? mikä nyt maksaa? hetket joihin pc:n kanssa tottui on historiaa..suosittelen.

     
     
  9. #89
    Höyrypää Tahvo's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Salo / Karkkila
    Viestit
    807

    Vs: Applen tietokoneet

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Ukko-Pekka Näytä viesti
    Ei nyt varsinaisesti tietokone asiaa, mutta applesta kuitenkin.
    Miniläppäri rupeaa olemaan tiensä päässä ja tuo apple ipad3 on pistänyt mainoksissa silmään,löytyykö kokemuksia kyseisestä vermeestä.
    Lähinnä netin pläräykseen kotosalla ja töissä tarvitsisin,jossain oli juttua että applet on tarkkoja ohjelmistoistaan/niiden yhteensopivuudesta.
    Tässäpä muutama mieltä askarruttava kysymys.
    Pystyykö ipadiin esim lataamaan kuvia muun merkkisistä kännyköistä kuin apple,pystyykö katsomaan nettitelevisiota esim,ruutu,katsomo,areena jne,voiko siirtää leffoja tikulta/ladata niitä jostain.
    Laskunmaksut ja e-nesteiden tilaukset vissiin ainakin onnistuu
    Niin ja plussaa olis toki jos sillä pääsis nettiin,pistääkö istua tukiaseman alla että data kulkee.
    Samat hoituu android tabletilla, jollei jopa paremmin ( ja jopa kinkkitabletilla ), karrikoituna voisi verrata omenaa gr*ensmokeen = mikäs siinä jos rahaa on ahdistavasti :
    “I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
    (03:50:59) (holkki) no nuoret menee aina ajoissa nukkuun

     
     
  10. #90
    Höyrypää Stroh74's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    460

    Vs: Applen tietokoneet

    Tunnetusti meillä Omenoijilla on tuota rahanpaskaa enemmän kuin Tahvolla, niin ei tarvi noiden lelujen kanssa pelleillä.

     
     
  11. #91
    Höyrypää Tahvo's Avatar

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    Salo / Karkkila
    Viestit
    807

    Vs: Applen tietokoneet

    Lainaus Alkuperäinen postaaja stroh74 Näytä viesti
    Tunnetusti meillä Omenoijilla on tuota rahanpaskaa enemmän kuin Tahvolla, niin ei tarvi noiden lelujen kanssa pelleillä.
    Se on kiva että on
    “I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
    (03:50:59) (holkki) no nuoret menee aina ajoissa nukkuun

     
     
  12. #92
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    04/2012
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    227

    Vs: Applen tietokoneet

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Tahvo Näytä viesti
    Se on kiva että on
    Vekselivetoinen traktori kulkee yhtä lujaa kuin kerralla maksettu

     
     
  13. #93

    Vs: Applen tietokoneet

    About 50e näyttäis olevan tuo hintaero samsungin ja applen välillä.
    Köyhien stocmanilta jos ottaa 7 vuoden pätkällä niin sehän on vaan jotain carto/kk enemmän

     
     
  14. #94

    Vs: Applen tietokoneet

    <Begin Rant
    Tuli tässä kuningasidea että pistäisin MacBook Pron kiertoon ja ottaisin ainoaksi "tietokoneeksi" tuon iPadin..
    Tuo olisi melkein jopa omaan käyttöön riittävä kun ei tosiaan koneella enää paljon muuta tee kun nettiä selaile ja laskuja maksele.
    Tuohonhan saisi mahdottoman kivoja musaohjelmia (rumpukoneita, syntikoita yms) jotka kulkisi mukana mukavasti..

    Mutta sitten heräsin, eihän tuolla pirulla mitään tee ilman iTunesia/tietokonetta.. eli kaupan hyllyyn saa jäädä.
    </end rant

     
     
  15. #95
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    06/2012
    Sijainti
    Kotka
    Viestit
    14

    Applen tietokoneet

    Kolme vuotta höngitty omppukoneilla ja edelleen toimivat kuin ajatus
    •iMac 2009
    •Mac Pro 2010
    •Macbook pro 2010

     
     
  16. #96
    Höyrykonkari Polgara's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Varkaus
    Viestit
    366

    Vs: Applen tietokoneet

    Koska täällä tuntuu olevan tämän(kin) alan asiantuntijoita ja minähaluanepätoivoisenkovastiomenan, niin kertokaa nyt, että onko tästä mihinkään? iMac
    Pärjäänkö, onko hinta suhteessa laatuun, riittääkö normaaliin kotikäyttöön pitkäksi pitkäksi aikaa, opinko kolme konetta loppuun ajaneena winukan käyttäjänä koskaan Applen tavoille ja mikä tärkeintä, saanko tarvitessani teiltä teknistä tukea? O0

    Savutta #0059

    Let's Twist.


     
     
  17. #97
    Höyrykonkari mrco's Avatar

    Liittynyt
    03/2012
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    322

    Vs: Applen tietokoneet

    Jos on akuutti tarve niin varmasti pärjäät, eli osta vaan.
    Jos ei, niin kannattaa (vähän??) odotella, uudet mallit voi tulla koska vaan.

    Ite kyllästyin aikanaan ku mutsilla oli windows koneensa kanssa kokoajan jotain hämminkiä, "pakotin" ostamaan macin ja oppi samantien applen tavoille.

     
     
  18. #98
    Höyrykonkari Polgara's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Varkaus
    Viestit
    366

    Vs: Applen tietokoneet

    Lainaus Alkuperäinen postaaja mrco
    Jos on akuutti tarve niin varmasti pärjäät, eli osta vaan.
    Jos ei, niin kannattaa (vähän??) odotella, uudet mallit voi tulla koska vaan.
    Asus levisi loppukesästä ja olen aika tavalla kyrpiintynyt miniläppärin pieneen näyttöön ja ohjelmien puutteseen. Saahan niitä, mutta en jaksaisi asennella kun pienestä näytöstä kaiken tekeminen on tuskallisen rasittavaa.
    Eli tarve ei nyt ihan älyttömän akuutti ole, mutta tänä syksynä on uusi kone saatava. Uusia malleja olen tässä odotellutkin siinä toivossa, että vanhojen hinnat vähän laskisivat, tuon enempää en pysty (enkä suostu!) Macista maksamaan ja windows-pohjaisiin en mielelläni enää lähtisi.

    Savutta #0059

    Let's Twist.


     
     
  19. #99
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697

    Vs: Applen tietokoneet

    Itsekin olen nyt Mac-käyttäjä, kun sain duunista MacBook Air -läppärin.

    Tuntemuksia:

    1. Halusin jotain, joka vastaa mun tarpeisiin ajaa Unix-systeemiä, kuten Linux on. Mutta samalla haluan yhteensopivuuden Windows-maailmaan: SilverLight pitää toimia (MoonLight ei toimi, laahaa perässä...), Office pitää toimia, LibreOffice ei riitä, tuntuu tylsältä. OS X on hyvä näiden ominaisuuksien kooste.

    2. Tehoton kone. Joku totesi mulle, että osta nyt Mac, niin saat koneen joka suoriutuu kuten vuoden 2008 PC. Ihan totta. Esim. tuo yllä mainittu iMac 4 Gt RAMmilla ja Core i5 prossulla ja 500Gt levyllä, tuollaisia PC-koneita saa 500 eurolla marketista.

    = En itse ole halukas ostamaan Maccia kyllä. Tämä mun Air on todellinen nuhapumppu, mutta katsomalla hinnastoja näyttäisi että uusin Air kaikilla mausteilla voisi pelata. On vaan niin sairaan arvokas, etten kehtaa edes firmaa laskuttaa sellaisesta.

    3. Macissa moni asia toimii out of the box. Esim. mukana tuleva Magic Mouse on suorastaan nerokas! PC:lle saa yhtä hyviä ja parempiakin hiiriä (mun PC:ssä oleva Logitech G5 pelihiiri ajaa saman asian, ja enemmänkin) - mutta ne ei tule paketin mukana: pitää etsiä ja kokeilemalla löytää hyvät osat (ei hauskaa).

    4. Macissa asiat toimii edellisestä kohdasta johtuen vähän eri lailla kuin PC:ssä. Alkuun vierastaa, sitten tottuu, ja lopulta ei voi olla ilman. Jää koukkuun. Pakko saada lisää macceja

    Mutta loppupeleissä: toimit ja käyttäydyt kuten Steve Jobs on määritellyt, ja olet maksanut itsesi kipeäksi surkeasta teknologiasta - joka tosin vain toimii, kaikki palat on tasaisen samanlaisia ja yhteensopivia.
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  20. #100
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697

    Vs: Applen tietokoneet

    Air vastaa mun tarpeeseen läppäristä: pieni, pienen pieni, joka paikan kone. Silti parempi kuin kännykkä. Eikä missään tapauksessa ykkösnyrkki: sitä varten on WiFin tai muun netin päässä pöytäkone hirmuisine tehoineen ja muisteineen.

    Todennäisesti tulen joskus hankkimaan Ultrabook-läppärin Windows+Linux dual-bootilla. Jos ne ultrabookit yhtään kehittyy niinkuin lopulta pitää, niin niiden pitäisi ajaa Airin homma mun tarpeisiin just riittävästi.
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •