Sivu 11 / 12 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 789101112 ViimeinenViimeinen
Tulokset 201 - 220 / 234

Aihe: Applen tietokoneet

  1. #201
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    271

    Vs: Applen tietokoneet

    Taitaa mennä väärään ketjuun, mut on täällä varmaan tietämystä??

    Nyt tuli siis uusi kaapeli-netti (110m). Voisiko joku kertoa, että mitä pitää tehdä et saa u torrentin toimimaan oikein? Nyt kun lataa niin nopeus on huimat 400 kb/s. Ja kun u torrentin laittaa auki, niin netti selain jäätyy täysin ja selain valittaa välillä jostain dns-haku virheestä... Ennen oli 8m ja se toimi niinkuin piti.

    Ei oo siis applen kone. Jotain tietoja varmaan tarvis? Modeemina: Cisco EPC3825 (kaapeli) U torrenti uusin versio ja asetuksiin en ole koskenut. Speedtest näyttää 50mbps.. Oon ihan pihalla näitten kanssa? Olisko jollain vaikka heittää kuvankaappausta u torrentin asetuksista?
    Käytössä: Mini Provari V2 + Kayfun 3.1
    Caravela#262 + ???

    Menneet: 2XProvari V2, GGTS#3113, Wizard's Apprentice (L), 2x Ody, Penelope, ZAG , DID, Kayfun 3.0

     
     
  2. #202

    Vs: Applen tietokoneet

    No nyt on ipadi kotiutettu ja ihan kivalta lelulla vaikuttaa,jumalattoman v........ aiheutti vaan alussa kun otin laitetta käyttöön,vaatii wifi yhteyden että saa käyttöön,siis mitä......onneksi oli vielä kirjasto auki niin sai toimimaan.Ensimmäiset ajatukset kyllä oli että jos tämä tälläistä pelleilyä on niin tästä ei kyllä tule pitkä suhde.

     
     
  3. #203

    Vs: Applen tietokoneet

    Lainaus Alkuperäinen postaaja vrtane Näytä viesti
    Taitaa mennä väärään ketjuun, mut on täällä varmaan tietämystä??

    Nyt tuli siis uusi kaapeli-netti (110m). Voisiko joku kertoa, että mitä pitää tehdä et saa u torrentin toimimaan oikein? Nyt kun lataa niin nopeus on huimat 400 kb/s. Ja kun u torrentin laittaa auki, niin netti selain jäätyy täysin ja selain valittaa välillä jostain dns-haku virheestä... Ennen oli 8m ja se toimi niinkuin piti.

    Ei oo siis applen kone. Jotain tietoja varmaan tarvis? Modeemina: Cisco EPC3825 (kaapeli) U torrenti uusin versio ja asetuksiin en ole koskenut. Speedtest näyttää 50mbps.. Oon ihan pihalla näitten kanssa? Olisko jollain vaikka heittää kuvankaappausta u torrentin asetuksista?
    Jos asetukset ovat samat kun ennenkin ja niillä on toiminut, niin eipä Utorrentissa ole mitään minkä pitäisi rajoittaa latausnopeutta noin paljon. Latausnopeutta tietysti voi itse rajata, mutta varmaan oot tarkistanut sen. Kaikki yhteys asetukset vaikuttaa lähinnä siihen kuinka hyvin ohjelma löytää jakajia ja lataajia.

    Onko torrentilla paljon jakajia, moneenko jakajaan oot yhteydessä?


     
     
  4. #204
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697

    Vs: Applen tietokoneet

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Raipe Näytä viesti
    Jos asetukset ovat samat kun ennenkin ja niillä on toiminut, niin eipä Utorrentissa ole mitään minkä pitäisi rajoittaa latausnopeutta noin paljon. Latausnopeutta tietysti voi itse rajata, mutta varmaan oot tarkistanut sen. Kaikki yhteys asetukset vaikuttaa lähinnä siihen kuinka hyvin ohjelma löytää jakajia ja lataajia.

    Onko torrentilla paljon jakajia, moneenko jakajaan oot yhteydessä?
    On tossa kans se, että onko ISP sama? Jotkus saattaa jarruttaa torrenttiliikennettä jotenkin...
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  5. #205
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697

    Vs: Applen tietokoneet


    Nyt on kaupasta tuliterä MacBook Air sen seonneen tilalla. Tässä palauttelen tyytyväisenä varmistuksista (Time Capsule) softia ja dokumentteja.

    Mahtava systeemi, kunhan vaan on kunnossa. Kaikki sujuu kuin rasvattu.
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  6. #206
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    11/2011
    Sijainti
    IchWillähde, Nastola
    Viestit
    214

    Vs: Applen tietokoneet

    Ostin tuommosen G5 iMac PowerPC 750Mhz, 1GB ram, 80GB hdd ja dvd asema.
    Wanha laite mutta toimii edelleen paremmin kuin junan vessa. Myös hauskan näkönen. Sopii muutenkin kodin retroscifi henkiseen sisustukseen.
    Pitänee ostaa vielä jostain toinen ja tehdä siitä Macvaario.

     
     
  7. #207
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Rovaniemi
    Viestit
    412

    Vs: Applen tietokoneet

    Pelaako teillä Ilta-sanomat safarilla moitteetta, vai käytättekö jotain muuta selainta?

    Mods: Provari mini / Bolt / Reo Grand / GP PAPS #0082 / Silver Dog
    Atomizers: The DID / The Chalice / Bully

     
     
  8. #208
    Höyrykone K-57's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Hobo
    Viestit
    1,675

    Vs: Applen tietokoneet



    Mahtava systeemi, kunhan vaan on kunnossa. Kaikki sujuu kuin rasvattu.
    [/quote]
    Vhiiuuh 💨
    Lainaus Alkuperäinen postaaja teekkis Näytä viesti
    Pelaako teillä Ilta-sanomat safarilla moitteetta, vai käytättekö jotain muuta selainta?
    Ei mitään vaikeuksia Safarilla

     
     
  9. #209
    Höyrypää laonovi's Avatar

    Liittynyt
    02/2012
    Sijainti
    Salo
    Viestit
    717

    Vs: Applen tietokoneet

    Lainaus Alkuperäinen postaaja vrtane Näytä viesti
    Taitaa mennä väärään ketjuun, mut on täällä varmaan tietämystä??

    Nyt tuli siis uusi kaapeli-netti (110m). Voisiko joku kertoa, että mitä pitää tehdä et saa u torrentin toimimaan oikein? Nyt kun lataa niin nopeus on huimat 400 kb/s. Ja kun u torrentin laittaa auki, niin netti selain jäätyy täysin ja selain valittaa välillä jostain dns-haku virheestä... Ennen oli 8m ja se toimi niinkuin piti.

    Ei oo siis applen kone. Jotain tietoja varmaan tarvis? Modeemina: Cisco EPC3825 (kaapeli) U torrenti uusin versio ja asetuksiin en ole koskenut. Speedtest näyttää 50mbps.. Oon ihan pihalla näitten kanssa? Olisko jollain vaikka heittää kuvankaappausta u torrentin asetuksista?
    Kokeile Tixati:a?

     
     
  10. #210

    Vs: Applen tietokoneet

    Kannattaa varmaan koskea sinne asetuksiin? Siellä on kaikki boxin palomuurit etc päällä

     
     
  11. #211
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Varkaus
    Viestit
    124

    Vs: Applen tietokoneet

    Lainaus Alkuperäinen postaaja vrtane Näytä viesti
    Nyt tuli siis uusi kaapeli-netti (110m). Voisiko joku kertoa, että mitä pitää tehdä et saa u torrentin toimimaan oikein? Nyt kun lataa niin nopeus on huimat 400 kb/s. Ja kun u torrentin laittaa auki, niin netti selain jäätyy täysin ja selain valittaa välillä jostain dns-haku virheestä... Ennen oli 8m ja se toimi niinkuin piti.

    Ei oo siis applen kone. Jotain tietoja varmaan tarvis? Modeemina: Cisco EPC3825 (kaapeli) U torrenti uusin versio ja asetuksiin en ole koskenut. Speedtest näyttää 50mbps.. Oon ihan pihalla näitten kanssa? Olisko jollain vaikka heittää kuvankaappausta u torrentin asetuksista?
    Lähes kaikki putket saa huonoon happeen liian suurella määrällä yhtäaikasia yhteyksiä.

    Torrenteissa yleensä niinkuin kaikessa muussakin max connectionit ehdoton max 200, mieluummin max 100 ja per torrent 50. Uppeja yhtäaikaa 2. Jos on joku halpis reititin/muuri kaapelimodeemin perässä niin ne hyytyy jo muutamalla sadalla nat sessiolla boottikuntoon

    Noilla asetuksilla pelaa itellä Soneran 100/5 kaapelissa hyvin. Tietysti riippuu jakajista tottakai kaikkein eniten.

    Kotiliittymissä suurin hankaluus on se up kaista, symmetrinen sen liittymän pitäisi olla.

    ftp.funet.fi kertoo oikean latausnopeuden liittymässä, toki speedtest.net antaa kanssa ihan luotettavan tuloksen sekä latenssin.

    Ja siitä utorrentista ne asetukset:
    Global maximum number of connections: 100, vieläkin pienempi käy
    Number of upload slots per torrent: 2

    Enable DHT: POIS PÄÄLTÄ

    Protocol encryption: Outgoing FORCED
    Allow incoming legacy connections: POIS

    Listening port: Randomize each start

     
     
  12. #212
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697

    Vs: Applen tietokoneet

    Mulle tuli tosta kuvauksesta mieleen foliohattua vaativan ajatuksen, että ISP tahallaan sotkee tai kuristaa liikenteen, kun huomaa siinä P2P-liikennettä.

    Mikään lakihan heitä ei semmoiseen velvoita, mutta... tuli vaan mieleen. Ei ole koskaan mennyt selainyhteydet sekaisin sen takia että olisi torrentti jumissa.
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  13. #213

    Vs: Applen tietokoneet

    Lainaus Alkuperäinen postaaja jarif Näytä viesti
    Mulle tuli tosta kuvauksesta mieleen foliohattua vaativan ajatuksen, että ISP tahallaan sotkee tai kuristaa liikenteen, kun huomaa siinä P2P-liikennettä.

    Mikään lakihan heitä ei semmoiseen velvoita, mutta... tuli vaan mieleen. Ei ole koskaan mennyt selainyhteydet sekaisin sen takia että olisi torrentti jumissa.
    Mua ainakin on alkanut epäilyttää että oma ISP kuristaa liikennettä. Samoilla säädöillä menty jo pitkän aikaa ja kaistan leveys sama, mutta viime kuukausien aikana torrentit ovat alkaneet jumittaa nettiä ihan kiitettävästi.....joo, ehkä se on tuo mun reititin kuitenkin tai sitten linjoissa vikaa.

     
     
  14. #214
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697

    Vs: Applen tietokoneet

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Raipe Näytä viesti
    Mua ainakin on alkanut epäilyttää että oma ISP kuristaa liikennettä. Samoilla säädöillä menty jo pitkän aikaa ja kaistan leveys sama, mutta viime kuukausien aikana torrentit ovat alkaneet jumittaa nettiä ihan kiitettävästi.....joo, ehkä se on tuo mun reititin kuitenkin tai sitten linjoissa vikaa.
    Reititin voi olla syynä kyllä kanssa. Muksuille laitoin etäkotiin Zyxelin ADSL/WiFi -modeemin, ja kaikkien koneet sen kautta nettiin. Takkusi ihan saamarista, ja tuomio tuli: ei jatkoon!

    Sinnittelin kummikin, ja päivitin uusimpaan firmwareen. Sen mukana tuli uusi asetus: NAT-taulun koko muistaakseni. Kasvatin sitä reilusti, ja kas, netti alkoi pelata!

    Reitittimen asetuksia tutkimalla voipi löytyä lääke.
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  15. #215

    Vs: Applen tietokoneet

    Lainaus Alkuperäinen postaaja jarif Näytä viesti
    Reititin voi olla syynä kyllä kanssa. Muksuille laitoin etäkotiin Zyxelin ADSL/WiFi -modeemin, ja kaikkien koneet sen kautta nettiin. Takkusi ihan saamarista, ja tuomio tuli: ei jatkoon!

    Sinnittelin kummikin, ja päivitin uusimpaan firmwareen. Sen mukana tuli uusi asetus: NAT-taulun koko muistaakseni. Kasvatin sitä reilusti, ja kas, netti alkoi pelata!

    Reitittimen asetuksia tutkimalla voipi löytyä lääke.
    Ohan tuota tullut säädettyä jo vaikka kuinka. Purkki on ja Telewell ja siinä on persiissä buffalon Nfiniti giganen malli.
    Nämä siinä varmaan sotkee toisiaan. Telewellissä on oma sillattu portti johon oon buffalon laittanut kiinni mutta toimii huonommin kuin router portista.

     
     
  16. #216
    Höyrykone jarif's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestit
    2,697

    Vs: Applen tietokoneet

    Lainaus Alkuperäinen postaaja Raipe Näytä viesti
    Ohan tuota tullut säädettyä jo vaikka kuinka. Purkki on ja Telewell ja siinä on persiissä buffalon Nfiniti giganen malli.
    Nämä siinä varmaan sotkee toisiaan. Telewellissä on oma sillattu portti johon oon buffalon laittanut kiinni mutta toimii huonommin kuin router portista.
    Joo mä en omassa käytössä noihin kiinanreitittimiin oikein luota. Mulla toimii reitittimenä Linux-kone, jossa on sillattuna Zyxel-modeemi (ja lisäksi 4G-mokkula lisä-antennilla).

    WiFin toimittaa kytkimeen liitetty Applen Time Capsule (tämähän on Apple-ketju )
    Kauppiaan kaveri: https://www.bitwell.biz
    Lähetetty minun Apple läppäristä ilman mitään vitun tupakkia.

     
     
  17. #217
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    Varkaus
    Viestit
    124

    Vs: Applen tietokoneet

    Mullakin on itse asiassa Applen Airport Extreme kotireitittimenä/muurina cisco/linksys modeemin perässä. On muuten aikas hyvä laite, parempi kuin yksikään menneisyydessä kokeilemani telewell/zyxel/jne värkki. (ja niitä on paljon)

    Tää ei ees kaadu eikä tarttee boottailla liian suuresta nat connu määrästä.
    Yksi Zyxel zywall 5 oli kyllä melkein hyvä, siinä sai nostettua natti määrän 2000:een niin toimi ees jotenkin...mutta porsi ihan liian nopeesti.

    Tää elämä vaan on, halvalla kun ei saa hyvää, adsl käyttäjille joku aito cisco 8xx ois hyvä, maksaa par hunttia. Kaapeli käyttäjille watchguard, cisco asa, juniper jne muuri reitittimeks ois hyvä mutta kun kaikki valittaa että ai saa maksaa mitään. Sitä saa mitä tilaa...kotona tosin ei yleensä asiakkailla oo väliä toimiiko kunnolla vai ei.
    Yrityksillä sitten ymmärretään että sen pitää toimia


     
     
  18. #218
    Höyrypää

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Rovaniemi
    Viestit
    412

    Vs: Applen tietokoneet

    Lainaus Alkuperäinen postaaja vrtane Näytä viesti
    Taitaa mennä väärään ketjuun, mut on täällä varmaan tietämystä??

    Nyt tuli siis uusi kaapeli-netti (110m). Voisiko joku kertoa, että mitä pitää tehdä et saa u torrentin toimimaan oikein? Nyt kun lataa niin nopeus on huimat 400 kb/s. Ja kun u torrentin laittaa auki, niin netti selain jäätyy täysin ja selain valittaa välillä jostain dns-haku virheestä... Ennen oli 8m ja se toimi niinkuin piti.

    Ei oo siis applen kone. Jotain tietoja varmaan tarvis? Modeemina: Cisco EPC3825 (kaapeli) U torrenti uusin versio ja asetuksiin en ole koskenut. Speedtest näyttää 50mbps.. Oon ihan pihalla näitten kanssa? Olisko jollain vaikka heittää kuvankaappausta u torrentin asetuksista?
    Ota yhteys sinne sun purkkiin "selaimeen tietty ip-osoite" loggaat sisään ja IP Flood Detection pois päältä, sekä avaat sen portin jota torrentti-clienttis käyttää.

    Mods: Provari mini / Bolt / Reo Grand / GP PAPS #0082 / Silver Dog
    Atomizers: The DID / The Chalice / Bully

     
     
  19. #219

    Vs: Applen tietokoneet

    ETHkaapelin kautta, wifin kautta homma ei pelaa

     
     
  20. #220
    HöyryGuru Jalippo's Avatar

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Seinäjoki
    Viestit
    5,380

    Vs: Applen tietokoneet

    Ipad löytyy, mutta muu rauta on PC+W7 pohjaista ja kännykässäkin turvaudun Androidiin.
    Haluan nyt kuitenkin macin läppäriksi, joten suositelkaa mulle sopivaa vaihtoehtoa.

    Arvostan isohkoa tarkkaa näyttöä, akkukestoa ja yleistä nopeutta. Lisäksi Imovie ohjelmalla täyden laadun HD videoeditointi pitäisi sujua jouhevasti. Onko mun valinta nyt sitten Pro vai Air?! imac ei käy, haluan ottaa koneen syliin, niinkuin muutkin rakastajattaret.

    Suosituksia? Mistä kannattaa ostaa? Must lisävarusteita? Verkon saan synkattyä varmaan helposti wlanin yli PC:n kanssa, jotta kaikkea dataa ei tarvitse manuaalisesti siirtää?

     
     
Keskustelu Yleinen keskustelu

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •