Sivu 78 / 86 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2868747576777879808182 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1,541 - 1,560 / 1716

Aihe: Tupakkalaki 15.8.2016 lähtien

  1. #1541
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Astronautti Näytä viesti
    Jos etämyynti on kielletty suoraan kaupoista, mutta ei yksityishenkilöiltä, niin eikös se ihan lakien mukaista olisi, jos henkilö X tilaa esimerkiksi nopealta tekniikalta henkilölle Y, vaikkapa Espanjaan, tavaraa ja käy ne sieltä joskus hakemassa tai sitten henkilö Y lähettää X:lle Suomeen?
    On. Kunhan se suomeen tulee henkilöiden välisenä postina/itse tuo. Tosin kuulemma ne tulee yhä aika tyylipuhtaasti suomeenkin itselle (kaveri kertoi)

    Lainaus Alkuperäinen postaaja tomba Näytä viesti
    En jaksanut jostain syystä kahlata koko ketjua läpi, eikä kuukle antanut mulle ymmärtävää vastausta, joten kysynpäs täältä.

    Eli pari reissua on tulossa Puolaan. Paljonko saan tuoda nestettä sieltä takaisin Suomeen?
    Ketjun ensimmäisessä viestissä löytyy vastaus. Ulkomailta saa tuoda vähintää 24 tuntia kestäneeltä matkalta 10ml nikotiinillista nestettä. Max 20 mg/ml. Isompia pullojahan tietysti porukka on mukanaan vienyt ja tuonut takaisinkin ulkomaan reissuilla joten ei se välttämättä oo ihan kiveen hakattu toi määrä. Mut tietysti se on enemmän itsestä kiinni et haluaako lähteä kokeilemaan.
    Viimeksi muokannut withered; 23.09.17 kello 10:17.

     
     
  2. #1542
    Jos Suomessa asuva henkilö saapuu maahan ETA-alueen ulkopuolelta ja muulla tavalla kuin lentoliikenteessä. niin silloin ei saa tuoda mitään jos matka on kestänyt alle 24 tuntia.
    Muuten saa tuoda matkustajatuontina 10ml nikotiininestettä, ei vahvuusrajaa.

    " Mitä se minulle kuuluu mitä minä teen..."

     
     
  3. #1543
    Mikä se raja oli, jos pullosta löytyy Suomen ja Ruotsin kieliset varoitukset?

     
     
  4. #1544
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Ja mites lähtiessä? Kai sitä saa viedä ulkomaille reilusti? Tietty kohdemaan lakien mukaan.
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  5. #1545
    Omakohtaista kokemusta ei itellä ole asiasta mut mitä olen kuullut et ainakaan eta alueen sisäpuolella matkustaessa ei oo tullia juurikaan kiinnostanut jos kaverilla on mukana puteli, pari diy nestettä. Kait niistä voi ottaa vaikka kuvan suomalaisen lehden päällä ennen reissua et ne on ollu mukana koko matkan. Pitää tietysti muistaa ettei lentokoneen hyttiin esim vie isompia pulloja kuin mitä sinne ylipäätään saa viedä muitakaan nesteitä. https://vapers.fi/2016/06/uusi-tupak...ahkosavukkeet/ Tuolla on aika hyvin tiivistetty:

    Maahantuonti:

    • Alle 18-vuotias ei saa tuoda maahan nikotiininestettä
    • Maahan ei saa tuoda nikotiinia sisältävää nestettä jonka vahvuus on yli 20mg/ml tai jolla on lääkelain mukainen käyttötarkoitus. Kielto koskee myös postin kautta tai muulla vastaavalla tavalla vastaanottamista
    • Yksityishenkilö saa tuoda maahan omaa henkilökohtaista käyttöään varten mukanaan enintään 10ml edellä mainittua nestettä
    • Yksityishenkilö ei saa hankkia tai vastaanottaa elinkeinonharjoittajalta sähkösavukkeita tai nikotiininesteitä postitse, tavarankuljetuksena tai muulla vastaavalla tavalla Suomen ulkopuolelta
    • Suomessa asuva henkilö, joka muutoin kuin lentoliikenteessä saapuu maahan Euroopan talousalueen ulkopuolelta ja jonka matka on kestänyt enintään 24 tuntia, ei saa tuoda maahan nikotiininestettä.
      • Maahan saa kuitenkin tuoda nikotiininesteitä, jos on ilmeistä että ne on hankittu ennen maasta poistumista

    • Matkustajatuontina saa tuoda täyttösäiliössä tai sähkösavukkeessa korkeintaan 10ml nikotiininestettä, jonka pakkauksessa ei ole suomen- ja ruotsinkielisiä varoitusmerkintöjä

     
     
  6. #1546
    Höyrykonkari HumppaSusi's Avatar

    Liittynyt
    04/2012
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    270
    Olin just viime viikon Unkarissa ja mukana mulla oli 4x100ml omatekoisia nesteitä. Tullissa tsekkasivat vain pullojen koot. Ei muuten kiinnostanu ollenkaan kummassakaan päässä.

     
     
  7. #1547
    Lainaus Alkuperäinen postaaja HumppaSusi Näytä viesti
    Olin just viime viikon Unkarissa ja mukana mulla oli 4x100ml omatekoisia nesteitä. Tullissa tsekkasivat vain pullojen koot. Ei muuten kiinnostanu ollenkaan kummassakaan päässä.
    Tullissa vai turvatarkastuksessa?

     
     
  8. #1548
    Höyrykone Kynä's Avatar

    Liittynyt
    09/2015
    Sijainti
    Tuusula
    Viestit
    1,661
    Onko mulla nyt mennyt jotain ohi?!
    _20171001_132324.jpg

     
     
  9. #1549
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 12.04.20 kello 11:05.

     
     
  10. #1550
    Höyrykone Kynä's Avatar

    Liittynyt
    09/2015
    Sijainti
    Tuusula
    Viestit
    1,661
    Tiedän, mutta oli niin kaikenkattavasti tiivistetty. No joo oli kyllä tuossa sähkötupakkakauppa otsikon alla ja suomalaisella keskustelupalstalla.

     
     
  11. #1551
    Höyrypää sauhuttaja's Avatar

    Liittynyt
    08/2013
    Sijainti
    Varsinais-suomi
    Viestit
    629
    Foorumia ei ole tullut luettua aikoihin. Nyt lähdössä loma matkalle, ajatus ottaa nestettä mukaan 100ml matkalaukussa ruumaan. Mitenkä tuo nyt onnistuu meno ja paluu matkalla? ( jos vielä nestettä palatessa jäljellä )

     
     
  12. #1552
    Höyrykone Kynä's Avatar

    Liittynyt
    09/2015
    Sijainti
    Tuusula
    Viestit
    1,661
    Eikös se ollut niin että koneeseen saa ottaa niin paljon mitä litran minigrippi vetää (kaikki nestemäinen Yhteensä). Takaisin saa tuoda 10ml jos et pysty todistamaan alkuperää(lähes mahdotonta todistaa josvittumainen tullivirkailija) Maakohtaiset rajoitukset on myös ulkomaille vietäessä esim Thaimaassa saattaa tulla linnatuomio. Korjatkoon joku jos olen väärässä, ite en ole näiden matkustusjuttujen kanssa joutunut painimaan.

     
     
  13. #1553
    Suunnilleen noin se taisi mennä mitä kynä sanoi. Litran minigrip ja max 100 ml pulloissa. Ja sen minkä vie saa tuoda takaisinkin. Tuossa muutama viesti ylempänä asiasta mainitsinkin jo. Mut pitää tosiaan pystyä tarvittaessa todistamaan että on ollu mukana koko matkan. Esim kuvaa ennen lähtöä päivän lehden päällä pullot. Mut käsittääkseni reissaajilla ei ainakaan ole ollut tähän asti ongelmia tuoda omia nesteitään takaisin suomeen.

    Mut jos tosiaan matkustaa eu:n ulkopuolelle kannattaa tarkistaa paikalliset lait höyryttelyn suhteen. Ja muualla maailmassa ei juurikaan ole makuneste rajoituksia niin maustettuja nesteitä saa aika monesta kohteesta ihan ostettuakin. Onhan toi toistaiseks viel vähä arvauspeliä noi tullihommat mut eiköhän täs joku selkee kaava pikkuhiljaa kehity tullin asenteen suhteen.

     
     
  14. #1554
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    Mulla oli mennessä 500ml valmista matkalaukussa ja takastullessa reilu 200ml. Eihän ne nykyään tarkasta mitään suomeen tultaessa. Liemet 100ml pulloissa joissa itsetehdyt etiketit.
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  15. #1555
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    03/2012
    Viestit
    78
    Saakos pohjanesteitä (VG/PG) tilata laillisesti? Vai onko nämäkin nyt kiellettyä? Ainakin vapetalolla on myynnissä vieläkin.

     
     
  16. #1556
    Saa. Niin paljon ku sielu sietää. Kaikkea mitä on esim. vapetalon nettikaupas myynnis saa tilata.

     
     
  17. #1557
    Höyrykone esu's Avatar

    Liittynyt
    01/2016
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    1,030
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Wezku Näytä viesti
    Saakos pohjanesteitä (VG/PG) tilata laillisesti? Vai onko nämäkin nyt kiellettyä? Ainakin vapetalolla on myynnissä vieläkin.
    Niillä on muutakin käyttöä kuin höryttely, joten saa.
    Mafiosolla tarjouksessa, https://www.mafioso.fi/elintarvikkeet/vg-ja-pg/
    Kaikki epäoniistuu jotenkin.

     
     
  18. #1558
    Olen huomenna palaamassa suomeen ulkomailta ja täällä tullu hankittua atopäitä. Nämä eivät siis enää sallittuja suomeen tilata. Saako niitä mukanaan tuoda ulkomailta?

     
     
  19. #1559
    Saa. Tuontirajoitukset on käsittääkseni vain nikotiininesteissä.

     
     
  20. #1560
    .
    Viimeksi muokannut Twisted; 12.04.20 kello 10:49.

     
     
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •