Sivu 18 / 86 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 81415161718192021222868 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 341 - 360 / 1716

Aihe: Tupakkalaki 15.8.2016 lähtien

  1. #341
    Itse olen jemmannut 7 täyttä desin pulloa, sekä noin puolillaan olevan pullon 100MG niksaa. Musta tuntuu että nuokin alkaa maistua kitkerälle ennen loppumistaan. Taitaa kaikissa olla 2020 tai 2021 viimeinen käyttövuosi. Laskin että omalla kulutuksella nuo riittää 10-17 vuotta riippuen minkä makutiivisteen ja tankin kanssa noita käyttää, joten ehkä olen ylivarautunut.

     
     
  2. #342
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    3
    Jos tilaan vaikka tuolta Mix n' Matchista pullon 100-millistä liuosta ja se jää tulliin, niin olenko syyllistynyt rikokseen? Se kympin arvoisen putelin menetyshän ei tunnu missään, joten sama olisi kokeilla tilata jos siinä ei ole mitään rikollista.

     
     
  3. #343
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    01/2016
    Viestit
    18
    Mulle tuli pink mulelta 100ml/100mg tiistaina, keskiviikkona ja tänään tuli paketit Kiinasta. Mitään tullin merkintöjä ei paketeissa ollu.

     
     
  4. #344
    Itse en enää yli 20 mg/ml lähtisi tilailemaan. Jos kosahtaa tulliin, niin eipä taida pelkällä putelin takavarikolla selvitä.
    "Not a bad life really"

     
     
  5. #345
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    3
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Pottula Näytä viesti
    Itse en enää yli 20 mg/ml lähtisi tilailemaan. Jos kosahtaa tulliin, niin eipä taida pelkällä putelin takavarikolla selvitä.
    No mihin rikokseen siinä syyllistyy? Nikotiininesteen hallussapito ei kuitenkaan taida olla kiellettyä nyt eikä tulevaisuudessa?

     
     
  6. #346
    Tervakeuhko

    Liittynyt
    09/2015
    Viestit
    4
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Pottula Näytä viesti
    Itse en enää yli 20 mg/ml lähtisi tilailemaan. Jos kosahtaa tulliin, niin eipä taida pelkällä putelin takavarikolla selvitä.
    Samaa jännäsin. Tilasin M&M:ältä hunttiniksaa ennen 15.8 ja luulin, että olis OK.
    Tilauksessa tietty kesti, ja laki tuli voimaan ennen kuin paketti oli Suomessa. En tiennyt mitään noista nikotiini% /ml rajoituksista aikaisemmin , luulin että vuoden loppuun saa tilata kaikkea.
    No, 3kk säännön ja EU rajoituksen kyllä tiesin, mutta puskista nää 15.8 rajoitukset tuli. Paketti onneksi odottaa postissa eli kaikki hyvin. Mutta miten laajasti ja selkeästi näistä lakimuutoksista oikein tiedotetaan?
    Itekin kuitenkin kolmatta vuotta höyryän, ja DIY litkuja vuoden verran sekoitellut. Eli luulin olevani edes vähän kartalla.

     
     
  7. #347
    Lainaus Alkuperäinen postaaja kaljaroopertti Näytä viesti
    No mihin rikokseen siinä syyllistyy? Nikotiininesteen hallussapito ei kuitenkaan taida olla kiellettyä nyt eikä tulevaisuudessa?
    Enpä osaa varmuudella sanoa.
    Kokeile, niin sittenpä tiedetään onko rikos ja mikä on mahdollisesti rikoksen nimike...

    Vapers Finlandin sivuilta poiminta tupakkalaista:


    • Maahan ei saa tuoda nikotiinia sisältävää nestettä jonka vahvuus on yli 20mg/ml tai jolla on lääkelain mukainen käyttötarkoitus. Kielto koskee myös postin kautta tai muulla vastaavalla tavalla vastaanottamista
    "Not a bad life really"

     
     
  8. #348
    Tässä eräs lähde eli Valvira: Usein kysytyt kysymykset - Valvira

    " Mitä se minulle kuuluu mitä minä teen..."

     
     
  9. #349
    HöyryGuru Troll from behind's Avatar

    Liittynyt
    09/2011
    Sijainti
    Pietarsaari
    Viestit
    14,132
    Onko muuten STMltä tullut mitään tarkennuksia "sähkötupakan" määritelmiin vai mennäänkö laissa sangen ympäripyöreästi linjatuilla, jotka tuntuvat puhuvan lähinnä AIO-laitteista?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    KGO & Twist

     
     
  10. #350
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    05/2016
    Sijainti
    Hämeenlinna
    Viestit
    142
    Voinko tilata nikotiinitonta nestettä ulkomailla sijaitsevasta verkkokaupasta?
    Sähkösavukkeissa käytettäväksi tarkoitettujen nikotiinittomien nesteiden ja nikotiinittomalla nesteellä valmiiksi täytettyjen kertakäyttöisten sähkösavukkeen kaltaisten laitteiden maahantuontia ei ole tupakkalaissa rajoitettu. Tulee kuitenkin huomioida, että ulkomailta tilattaessa tuotteisiin ei aina ole välttämättä asianmukaisesti merkitty nikotiinipitoisuutta. Jos maahantuontivaiheessa Tulli epäilee tuotteen nikotiinipitoisuutta, voidaan tuote tutkia Tullilaboratoriossa.

    (Lähde: Suomen Tulli)

     
     
  11. #351
    Höyrypää Deetwo7's Avatar

    Liittynyt
    07/2014
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    448
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Troll from behind Näytä viesti
    Onko muuten STMltä tullut mitään tarkennuksia "sähkötupakan" määritelmiin vai mennäänkö laissa sangen ympäripyöreästi linjatuilla, jotka tuntuvat puhuvan lähinnä AIO-laitteista?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Valvira tulkitsee nuo. He lupasivat että vastaavat viimeistään 19.08., mutta ilmeiesti edes kahden viikon odotusaika ei ollut tarpeeksi. Toivottavasti ensi viikolla saan heiltä vastauksia.
    Kysyin myös nikotiinittoman nesteen määritelmästä, kuuluuko siihen ainesosat yms.

     
     
  12. #352
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    7
    EI nyt suoranaisesti liity ketjuun ja toivottavasti ketään ei häiritse mutta mistä porukka on tilannu nesteitä?? ite en ulkomaisista tiedä kuin fasttech missä halvat hinnat. Kiitos jo etukäteen

     
     
  13. #353
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,072
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Malboro Näytä viesti
    EI nyt suoranaisesti liity ketjuun ja toivottavasti ketään ei häiritse mutta mistä porukka on tilannu nesteitä?? ite en ulkomaisista tiedä kuin fasttech missä halvat hinnat. Kiitos jo etukäteen
    Jos puhutaan nikotiininesteistä, niin ei ainakaan kiinasta, koska laitonta eikä ole varma mitä myrkkyjä niissä on
    Silloin kun valmiita käytin, niin Finnvapelta tuli tilattua. Nykyään sotken itse nesteet

     
     
  14. #354
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    10/2015
    Viestit
    27
    Mites on porukalla tullu paketit perille lakimuutoksen jälkeen?

     
     
  15. #355
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    7
    Lainaus Alkuperäinen postaaja arskaxx Näytä viesti
    Jos puhutaan nikotiininesteistä, niin ei ainakaan kiinasta, koska laitonta eikä ole varma mitä myrkkyjä niissä on
    Silloin kun valmiita käytin, niin Finnvapelta tuli tilattua. Nykyään sotken itse nesteet

    Kiitos, lisää vinkkejä saa laittaa

    Onko Euroopassa edes paikkaa, missä hintataso edes lähellä fasttech hintoja valmisnikotiini nesteille ?

     
     
  16. #356
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,072
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Malboro Näytä viesti
    Kiitos, lisää vinkkejä saa laittaa

    Onko Euroopassa edes paikkaa, missä hintataso edes lähellä fasttech hintoja valmisnikotiini nesteille ?
    Tuolla näyttäis olevan kohtuu edullista Liquids :: Ego² :: En
    Kiinan hintoihin ei varmaan eu:ssa pääse?

    Kohta tulee kyllä pamppua, jos jatkaa tässä langassa

     
     
  17. #357
    Höyrykone esu's Avatar

    Liittynyt
    01/2016
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    1,030
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Malboro Näytä viesti
    Kiitos, lisää vinkkejä saa laittaa

    Onko Euroopassa edes paikkaa, missä hintataso edes lähellä fasttech hintoja valmisnikotiini nesteille ?
    Ei varmaan ihan niin halpaa. Inawerawinkel, masquevapor, ego2, peleon...
    Viimeksi muokannut esu; 20.08.16 kello 16:21. Syy: Sori, en huomannut lankaa ku vastasin. Älkää pamputtako.
    Kaikki epäoniistuu jotenkin.

     
     
  18. #358
    Höyrykone jasso's Avatar

    Liittynyt
    01/2012
    Sijainti
    kokkola
    Viestit
    13,801
    höyryä 17.1.2012 alkaen.

     
     
  19. #359
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    35
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Hemmi Näytä viesti
    Mites on porukalla tullu paketit perille lakimuutoksen jälkeen?
    Ei oo itellä ainakaan yksikään paketeista jäänyt tullin hoiviin. Ihan normaaliin tapaan siis.

     
     
  20. #360
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    10/2015
    Viestit
    27
    Mitäs kaikkee oot tilaillu?

     
     
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •