Sivu 13 / 86 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3910111213141516172363 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 241 - 260 / 1716

Aihe: Tupakkalaki 15.8.2016 lähtien

  1. #241
    Jaa..mä ainakin ostin noin reiluksi pariksi vuodeksi tuota 100mg niksaa varastoon. Jääkaapissa on pimeässä! Pitäis kait laittaa pakastimeen. Ei kait tässä mitään ongelmia tule olemaan kun noita uusia kiina"modejakin on varastossa ihan riittävästi. Kaiffareitakin piisaa ihan riittävästi. Aromitiivisteitä ja setuppi tarvikkeita vain tilailisi välillä. Täytyy huvikseen välillä koittaa kiinanmaalta tilata jotain! Tuskinpa ne joka pakettia käy läpi ja läpivalaisee:-)..missä lukee gift ja elektroniikkaa! Sittenhän sen näkee!

     
     
  2. #242
    Höyrykonkari steampunk's Avatar

    Liittynyt
    03/2013
    Sijainti
    Vantaa
    Viestit
    187
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Kynä Näytä viesti
    Miten sulla sen keissin kans kävi?
    Tähän mennessä ei mitään ole tapahtunut, Tulli pitää toistaiseksi mun puolesta hyvää huolta muutamasta vitamiinipullosta

     
     
  3. #243
    Lainaus Alkuperäinen postaaja steampunk Näytä viesti
    Tähän mennessä ei mitään ole tapahtunut, Tulli pitää toistaiseksi mun puolesta hyvää huolta muutamasta vitamiinipullosta
    Oletko käskenyt tullia pakastamaan ne?

     
     
  4. #244
    Höyrypää Deetwo7's Avatar

    Liittynyt
    07/2014
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    448
    "Hei,
    aikataulusta, että ministerin kanssa on sovittu valtioneuvostokäsittely 1.9., jolloin menisi eduskuntaan. Pyrimme edesauttamaan, että käsiteltäisiin nopeasti eduskunnassa. Eduskunta päättää tietenkin itse aikatauluistaan.
    Kuten sanoin, tullille on ilmoitettu se, mitä aiomme tehdä. Uskon, että tulli ymmärtää hyvin tilanteen ja sen, mikä on lain tarkoitus. Vielä pahoittelut tästä virheestä.
    Postin käytännöistä en osaa sanoa,"

    Asia hoidossa

     
     
  5. #245
    Tupakkalain lukemiseen ei mene kuin puolisen tuntia, joten oletan että kaikki foorumilaiset ja Vapersin-edustajat lukivat itseään koskevan kipeän lain pykälät huolella.

    Oliko kysymys luetun ymmärtämisen heikosta tasosta, kun kukaan meistä ei havainnut ajoissa ilmiselvää, suorastaan tarjottimella tyrkytettyä epäjohdonmukaisuutta tekstissä. Sen ymmärtäminen ei olisi vaatinut huipputason juristia, talonpoikaisjärki ja huolellinen paneutuminen kokonaisuuteen olisi riittänyt.

    Minulle ainakin saa wattuilla. Saivartelin yksityiskohdista, mutta en nähnyt metsää puilta.

     
     
  6. #246
    Pistinpä kokeeksi tilaukseen muutaman pullon 6mg nikotiinipohjaa tänään happy juicelta. Katsotaan miten käy.



    Kun itse itselle tekee, niin saa just sellaista kun sattuu tulemaan...

     
     
  7. #247
    Höyrykone Kynä's Avatar

    Liittynyt
    09/2015
    Sijainti
    Tuusula
    Viestit
    1,661
    @Häkäfobia, eipä tullut mieleen itellekkään ettiä tällaistä epäkohtaa kun siirtymäajoista oli jo julkisuudessa pölisty.
    Luotin itse sokeasti lakeja ammatikseen työstäviin ihmisiin. Näköjään pystyvät hekin räikeisiin virheisiin. Ite etsin lähinnä porsaanreikiä toiseen suuntaan.

     
     
  8. #248
    HöyryPoliisi luuponen's Avatar

    Liittynyt
    03/2010
    Sijainti
    Steamland Yard
    Viestit
    3,620
    Palaan tähän. Aluksi korjaan julkisuudessa olleen tiedon, että siirtymäsäännös olisi unohdettu laista. Siirtymäsäännöksessä todetaan, että etämyynti voi jatkua vielä 1.1.2017 asti, mutta samaa ei ole todettu etäostosta. Tämän tulli on todennut.
    Pahoittelemme virhettä. Asia korjataan pikaisesti lainmuutoksella. Korjaus tehdään niin, että laissa todetaan, että mikäli tulli on takavarikoinut 15.8.2016 lähtien näitä lähetyksiä, ne tulee palauttaa tilaajille. Tämän olemme ilmoittaneet tullille.
    Tämmönen kopipaste.

    Palautetta : "Eli Luuponenhan sun käyttäjänimi oli/on millä f....ing ilveellä voit väittää noin oikeesti tekisi mieleni itse vääntää jostain paikasta eli korjaa virheesi ja myönnä että olet väärässä.
    "

     
     
  9. #249
    Lainaus Alkuperäinen postaaja luuponen Näytä viesti
    Tämmönen kopipaste.
    Tätä samaa oon eilisestä asti koittanu jankuttaa, mutta mulla ei ollut mustaa valakosella. Ainoastaan suusanallinen viesti thl:tä ylen toimittajan kautta...

     
     
  10. #250
    Höyrykonkari ToMsTeR's Avatar

    Liittynyt
    08/2014
    Sijainti
    Raisio
    Viestit
    170
    Heinäkuussa tilattu Cigabuyn paketti on tässä tilassa:
    Capture.PNG
    Paketissa modi ja tankki, odotan innolla kanssakäymistä hymyilevien tullivirkailijoiden kanssa...

     
     
  11. #251
    Mitähän Paaso tarkoittaa tässä yhteydessä termillä etäosto.

    Etämyynti on kaupankäyntiä, jossa ostaja ja myyjä eivät ole samanaikaisesti läsnä ja kauppa tapahtuu kokonaan etäviestintä käyttäen. Etämyyntikäsite sisältää myös oston (”etäoston”), koska tilaaja ja myyjä tekevät tilaus/ostosopimuksen keskenään.

    Tuotteen toimitustavalla ei ole merkitystä. Kyseessä on etämyynti, vaikka toimitustavaksi on sovittu nouto myymälästä, jos itse sopimus on tehty etänä.

    Tullin ja verotuksen kannalta termeillä on eroa valmisteveron alaisia tuotteita tilatessa. Etämyynnissä myyjä maksaa verot ja järjestää kuljetuksen. Etäostossa ostaja vastaa veroista ja kuljetuksen järjestämisestä.

     
     
  12. #252
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    284
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ToMsTeR Näytä viesti
    Heinäkuussa tilattu Cigabuyn paketti on tässä tilassa:
    Capture.PNG
    Paketissa modi ja tankki, odotan innolla kanssakäymistä hymyilevien tullivirkailijoiden kanssa...
    Lainaan viestiäsi. Tuo tulliselvitys kannatta hoitaa eli selvittää mitä paketissa on ja muut tullaukseen liityvät seikat, josta tietenkin tietyn rajan jälkeen on seurauksena tullimaksu sekä ALV.

    Vaikka nyt näyttäisi siltä että vapekamaa saa tilata vuoden loppuun etäostona niin se ei tarkoita etteikö paketit voisi jäädä tulliin ja niistä pitää tehdä tulliselvitys. Tämä on jopa todennäköistä etenkin Kiinan paketeille.

     
     
  13. #253
    Höyrypää Deetwo7's Avatar

    Liittynyt
    07/2014
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    448
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Häkäfobia Näytä viesti
    Tupakkalain lukemiseen ei mene kuin puolisen tuntia, joten oletan että kaikki foorumilaiset ja Vapersin-edustajat lukivat itseään koskevan kipeän lain pykälät huolella.

    Oliko kysymys luetun ymmärtämisen heikosta tasosta, kun kukaan meistä ei havainnut ajoissa ilmiselvää, suorastaan tarjottimella tyrkytettyä epäjohdonmukaisuutta tekstissä. Sen ymmärtäminen ei olisi vaatinut huipputason juristia, talonpoikaisjärki ja huolellinen paneutuminen kokonaisuuteen olisi riittänyt.

    Minulle ainakin saa wattuilla. Saivartelin yksityiskohdista, mutta en nähnyt metsää puilta.
    Aivan meni ohi silmien. Aika monta kertaa sen kyllä lukenut vuoden aikana, mutta eipä tullut mieleenkään ettei olis itsestäänselvää, että saatavuus on olemassa vuoden loppuun Ehkä se on vaan ollut silmillä liikaa, ja tuo ei ollut missään vaiheessa sellanen asia mitä ois ajatellu tarviivan tutkia tarkemmin, kun kerran joka tuutista kerrottiin että saa tilata.
    Jos totta puhutaan, niin perustuslakivaliokunnanhan olis siihen tarvinnut puuttua. Valitettavasti he eivät ottaneet minkäänlaista kantaa höyryttelyyn ollenkaan :/

     
     
  14. #254
    Höyrykonkari ToMsTeR's Avatar

    Liittynyt
    08/2014
    Sijainti
    Raisio
    Viestit
    170
    Lainaus Alkuperäinen postaaja ILE Näytä viesti
    Lainaan viestiäsi. Tuo tulliselvitys kannatta hoitaa eli selvittää mitä paketissa on ja muut tullaukseen liityvät seikat, josta tietenkin tietyn rajan jälkeen on seurauksena tullimaksu sekä ALV.

    Vaikka nyt näyttäisi siltä että vapekamaa saa tilata vuoden loppuun etäostona niin se ei tarkoita etteikö paketit voisi jäädä tulliin ja niistä pitää tehdä tulliselvitys. Tämä on jopa todennäköistä etenkin Kiinan paketeille.

    Tottakai asioin tullin kanssa sen mitä tilanne vaatii ja työtään ne kai tässäkin vain tekevät mutta erikoista on se että parin vuoden aikana ei yksikään kymmenistä paketeista ole tarvinnut selvitystä... Ehkä on vain aikaisemmin käynyt tuuri ja kai sen ensimmäisenkin kerran joskus pitää sattua.

     
     
  15. #255
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    05/2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestit
    284
    Juuri näin . Itselläni on Kiinanpaketeista yksi jäänyt tulliin, mutta olin ennakkon varautunut siihen. Viestilläni pyrin lähinnä varoittamaan tullin mahdollisesta "innokkuudesta" uuden lain tultua voimaan. Pakettien syynäystä saattaa lisätä myös tunne että vihtaan on kustu

     
     
  16. #256
    Höyrykonkari

    Liittynyt
    05/2016
    Sijainti
    Hämeenlinna
    Viestit
    142
    Eikös noissa Kiinankin paketeissa ole se 22 euron raja alviin ja 150 euroo tulliin... (posteineen)...

     
     
  17. #257
    Höyryttelijä

    Liittynyt
    10/2011
    Sijainti
    Riihimäki
    Viestit
    52
    Miten tää homma nyt sit käytännössä menee. Modeja saa vielä tilata ja atopäitä etc. Mites toi niksa.. Saako vielä 100mg niksaa tilattua vai pitääkö olla alle 20mg ja max 10ml?

     
     
  18. #258
    Deetwo, sua nyt on turha syyttää mistään, niin paljon kuin olet puolestamme selvitystyötä tehnyt. Sitä paitsi minä ja muut hentun liisat eivät huomanneet virheen lähdettä edes Tullin tiedotteen jälkeen. Sinä huomasit. Hyvä kun asia on hoidossa ja etenee omalla painollaan.

    Kaakattava kana pitää nyt hetken suunsa supussa ja siirtyy munanettiin vatvomaan asioita. Kukot laulakoon kuorossa iänikuisia kertsejään lankojen paksuudesta ja wickien viiksien pituudesta.

     
     
  19. #259
    Höyrähtänyt

    Liittynyt
    08/2016
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    5
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Phatster Näytä viesti
    Miten tää homma nyt sit käytännössä menee. Modeja saa vielä tilata ja atopäitä etc. Mites toi niksa.. Saako vielä 100mg niksaa tilattua vai pitääkö olla alle 20mg ja max 10ml?

    Ainakin Happyjuice linjasi Facebook-sivuillaan, että 100mg/ml nikotiinipohjaa ei saa enää tilata ollenkaan, mutta alle 20mg/ml lientä saa tilata yhä mielin määrin (3kk omaan käyttöön) vuoden loppuun asti.

     
     
  20. #260
    Höyrykone arskaxx's Avatar

    Liittynyt
    03/2015
    Sijainti
    Masku
    Viestit
    7,072
    Lainaus Alkuperäinen postaaja Phatster Näytä viesti
    Miten tää homma nyt sit käytännössä menee. Modeja saa vielä tilata ja atopäitä etc. Mites toi niksa.. Saako vielä 100mg niksaa tilattua vai pitääkö olla alle 20mg ja max 10ml?
    Sitä 100mg niksaa saa kyllä tilattua, muttei laillisesti
    Maximi 20mg on luvallista, eikä määrää ole vissiin rajoitettu, koska vapetaloon on tulossa litran pulloissa tuota 20mg niksapohjaa
    Laitteita saa vuoden loppuun asti tilailla..

     
     
Keskustelu Terveys-, lakiasiat, uutisointi ja matkustus

Kirjoitusoikeudet

  • Sinä et voi kirjoittaa uusia viestejä
  • Sinä et voi kirjoittaa vastauksia
  • Sinä et voi muokata liitteitäsi
  • Sinä et voi muokata viestejäsi
  •